قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان

قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان مانند دیگر کشورهای جهان باید پیرو یکی از قواعد خاک یا خون باشد؛ که در رابطه با این کشور باید بگوییم به مانند اکثریت کشورهای اروپایی، مجارستان نیز پیرو قاعده خون می باشد و از قاعده خاک پیروی نمی کند.

البته تحت شرایط و قوانین خاصی می توان قانون خاک را برای اخذ فرزندان تازه متولد شده در این کشور به کار گرفت که در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان را کامل و دقیق بشناسید.

قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان

کودکانی که از پدر و مادر دارای تابعیتی دیگر متولد می شوند؛ فورا نمی توانند تابعیت مجارستانی بگیرند، بلکه باید پنج سال در این کشور زندگی کرده تا به این مهم دست پیدا کنند.

فهرست مطالب

در همین ابتدا باید اشاره کنیم که تولد فرزند در مجارستان به طور کلی به عنوان یک روش مهاجرتی شناخته نمی شود؛ چون هیچ گونه امتیاز و مزیتی برای والدین کودک ندارد و دریافت تابعیت این کشور برای کودک نیز پیرو قوانین خاص و مشخصی می باشد.

اما در این مطلب ما قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که در صورت مهاجرت به این کشور و تولد فرزند، از این قوانین کاملا مطلع باشید.

به همین خاطر توصیه می کنیم که برای اطلاع از سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان و شناخت روش های قانونی و مناسب این کار، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید و در صورت بروز ابهام و یا سوال با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

در ادامه به شما عزیزان توصیح خواهیم داد که چه کودکانی می توانن طبق قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان، د اقامت و تابعیت این کشور را به دست آورند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان

قانون تولد فرزند در مجارستان

همانطور که گفتیم قانون تولد فرزند در مجارستان از قاعده خون پیروی می کند نه قاعده خاک. یعنی اینکه هرکودکی که در این کشور متولد شود؛ نمی تواند تابعیت مجارستان را به دست آورد و باید حداقل یکی از والدین وی دارای تابعیت کشور مجارستان باشد. طبق قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان، قانون خاک در حال حاضر در کشورهایی همچون کانادا و برزیل وجود دارد و بدون توجه به تابعیت والدین به کودکانی که در این کشورها متولد شوند؛ تابعیت کانادایی و برزیلی تعلق می گیرد.

طبق قانون تولد فرزند در مجارستان دریافت تابعیت این کشور تحت شرایط زیر برای کودکان متولد شده در آن وجود دارد:

  • کودکانی که از پدر و مادر با هویت نامعلوم متولد شده باشند؛ تابعیت مجارستان می گیرند.
  • کودکانی که از طرف پدر و مادر مجارستانی به فرزند خواندگی گرفته شوند، پس از 3 سال می‌توانند تابعیت این کشور را بگیرند.
  • کودکانی که از پدر و مادر بدون تابعیت مجارستان و دارای تابعیتی دیگر متولد شوند؛ فورا نمی توانند تابعیت مجارستانی بگیرند، بلکه باید پنج سال در این کشور زندگی کنند تا بتواند تابعیت مجارستان را دریافت نمایند.
  • کودکانی که حداقل یکی از والدین آن ها چه پدر و چه مادر دارای تابعیت مجارستانی باشد؛ می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند.
  • کودکانی که پدر و مادر آن ها دارای تابعیت نامعلوم باشند، می توانند تابعیت مجارستان را به دست آورند.

تولد فرزند با ویزای توریستی در مجارستان

برخی از والدین که علاقمند به اخذ اقامت در کشورهای اروپایی مانند مجارستان برای فرزندان خود می باشند؛ با نیت دسترسی به این هدف اقدام به اخذ ویزای توریستی کشور مجارستان نموده تا با تولد فرزند خود در این کشور موفق به اخذ اقامت دائم و حتی تابعیت کشور مجارستان برای فرزند خود شوند.

اما همانطور که گفتیم طبق قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان پیرو قانون می باشد و تولد یک کودک بدون داشتن وصلت و نسبت خونی با این کشور نمی تواند برای آنان تابعیت مجارستان را به ارمغان آورد.

پس توجه داشته باشید که تولد فرزند با ویزای توریستی در مجارستان از پدر و مادر خارجی نمی تواند تابعیت این کشور را برای کودک و یا والدین به ارمغان آورد. برای این کار باید حداقل یکی از والدین شهروند مجارستان باشد.

هزینه های تولد فرزند در مجارستان

هزینه های تولد فرزند در مجارستان

هزینه های تولد فرزند در مجارستان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال اینکه شما در یک شهر بزرگ و مهم مانند بوداپست عمل زایمان را انجام دهید و یا در یکی شهر کوچک تر و بیمارستانی ناشناخته تر کودکی را به دنیا آورید. همچنین این موضوع بستگی بسیاری به بیمه درمانی شما نیز دارد که آیا هزینه های زایمان را پوشش می دهد یا خیر.
معمولا بیمه های درمانی دولتی و خصوصی بخشی از هزینه های زایمان و یا در صورت انتخاب تمامی هزینه های زایمان را پرداخت می کنند؛ بدین صورت که شما ابتدا باید هزینه را در بیمارستان پرداخت کرده و سپس مبلغ آن از طریق بیمه به حساب شما واریز خواهد شد.

اما اگر شما به عنوان توریست به این کشور سفر می کنید و احتمال تولد کودک در مدت زمان حضور شما در این کشور وجود دارد، حتما بیمه مسافرتی خود را طوری انتخاب کرده که این هزینه را پوشش دهد.

در غیر این صورت باید تمامی هزینه آن را به صورت آزاد پرداخت کنید. طبق آمار متوسط هزینه زایمان در بیمارستان های دولتی مجارستان 150 هزار فورینت تا 250 هزار فورینت می باشد؛ در صورتی که هزینه زایمان در بیمارستان های خصوصی تا 500 هزار فورینت نیز می رسد.

پس دقت داشته باشید که انتخاب بیمه مناسب با توجه به شرایط شما بسیار اهمیت دارد. حتی اگر به صورت متاهلی برای کار، تحصیل و غیره به این کشور مهاجرت کرده اید؛ بهتر است که هزینه زایمان را در بیمه درمانی خود بگنجانید.

هزینه های مربوط به زایمان در مجارستان

بسیار مهم است که توجه داشته باشید هزینه های تولد فرزند در مجارستان فقط به هزینه های زایمان در بیمارستان ختم نمی شود؛ بلکه هزینه های اساسی و مهمی در طول مراحل بارداری برای مادران وجود دارد که باید آن ها را جهت رسیدگی پرداخت نمایید. داشتن بیمه درمانی در اینجا بسیار مهم است چون می تواند بخشی یا حتی تمام هزینه ها را پوشش دهد.

اما اگر شما بیمه درمانی مناسب و کاملی نداشته باشید؛ مجبور به پرداخت هزینه های تقریبا گرانی خواهید شد. از جمله مهم ترین هزینه های مربوط به زایمان در مجارستان می توان به موارد زی اشاره کرد:

  • ویزیت های مراقبت و بررسی مادران باردار در طول بارداری
  • سونوگرافی های لازم در طول بارداری و پیش از زایمان
  • هزینه های دارویی یا تقویتی در صورت نیاز
  • هزینه سزارین در صورت نیاز به زایمان بدین شکل
  • هزینه های بستری و مراقبت بعد از زایمان

باید توحه داشت باشید که مبالغ این موارد باتوجه به بیمارستان انتخابی و شهر محل اقامت دارای تفاوت هایی با یکدیگر خواهد بود و نمی توان قیمتی ثابت و دقیق را برای آن در نظر گرفت.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

اخذ اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند

همانطور که گفتیم مهاجرت از طریق تولد فرزند در مجارستان یک روش مهاجرتی شناخته نمی شود؛ چون امکان اخذ اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند برای والدین وی وجود ندارد.

یعنی افرادی که دارای تابعیت دیگری بوده با به دنیا آوردن فرزندشان در این کشور نمی توانند تابعیت مجارستان را اخذ کنند؛ بلکه باید جداگانه شرایط مختص خود را طی کرده تا بتوانند به این هدف برسند.

والدین خارجی یک فرزند تازه متولد شده در مجارستان در صورتی که 8 سال به طور پیوسته در این کشور اقامت و زندگی کنند، می توانند تابعیت مجارستان را به دست آورند و تولد کودکشان در آنجا امتیازی را برای آن ها به ارمغان نمی آورد. پس قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان برای والدین مثمر ثمر نیست و به طور کل نباید به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر گرفته شود.

اخذ اقامت مجارستان از طریق تولد فرزند

خوب است با مطالعه مقالات زیر، اطلاعات مهاجرتی و عمومی خود را درباره کشور مجارستان افزایش دهید:

شرایط تابعیت مجارستان

در اینجا لازم دیدیم تا به شما عزیزان شرایطی را یادرآور شویم که با داشتن آن ها می توان به تابعیت کشور مجارستان دست پیدا کرد:

  • افراد زیر 18 سالی که به فرزندخواندگی شهروندان مجارستانی در بیاییند.
  • تمامی اتباع خارجی که حداقل 8 سال در این کشور اقامت و زندگی کرده باشند.
  • افرادی که درخواست پناهندگی در مجارستان مرده باشند پس از 3 سال اقامت در این کشور می توانند تابعیت مجارستان را اخذ نمایند.
  • هر شهروند خارجی که با یک شهروند مجاری ازدواج نماید.
  • افرادی که والدین یه شهروند مجاری هستند.

کارشناسان گروه آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران یا دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان در رابطه با قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان و یا دیگر موارد مهاجرتی هستند. با ما در تماس باشید یا به صورت حضوری از مشاوره و راهنمایی های تیم خبره ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان

چنانچه به دنبال اخذ اقامت کودک خود در کشور مجارستان و یا اطلاع از قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان هستید، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ارشد ما در ارتباط باشید.

قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان پیرو قواعد خون می باشد و تولد کودک در این کشور به تنهایی باعث اعطای تابعیت نمی شود.

خیر، طیق قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان تولد کودک در این کشور هیچ امتیاز اقامتی و تابعیتی برای والدین ندارد.

بله، طبق قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان چنان چه والدینی بدون تابعیت در مجارستان فرزند خود را به دنیا آورند، فرزندشان دارای تابعیت مجارستان می شود.

طبق آخرین آمار و همانطور که در مقاله قانون اقامت با تولد فرزند در مجارستان گفتیم هزینه زایمان در بیمارستان های دولتی 150 هزار تا 250 هزار فورینت بوده و در بیمارستان هاب خصوصی تا 500 هزار فورینت هزینه خواهد داشت.

بله، با استفاده از بیمه های درمانی فول می توان هزینه های زایمان را بر دوش بیمه های این کشور انداخت.

با مشاهده ویدیوهای زیر در خواهید یافت که با آی مهاجرتی تا رسیدن به آررزوهایتان تنها یک قدم فاصله دارید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه