مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی

مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی یکی از فرصت ها و یا روش های مهاجرتی است که می تواند شهروندان خارجی را به ویزای موقت و در نهایت به اقامت دائم انگلستان برساند.

مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، شهروندان خارجی در صورت ازدواج با یک شهروند قانونی و رسمی انگلستان می توانند به این کشور مهاجرت کرده و به اقامت دائم این کشور نیز برسند که البته نیازمند داشتن شرایط خاص و مشخصی می باشد.

 

چنانچه شما بتوانید از طریق قانونی و مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی به این کشور نقل مکان نمایید، باید حداقل مدت 5 سال را با همسرتان در این کشور به صورت مشترک زندگی نمایید تا امکان اخذ اقامت دائم برای شما فراهم آید.

 

خیر، باید حسابی دقت داشته باشید که سفارت و دولت کشور انگلستان بر روی مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی بسیار حساس و سخت گیر می باشد و به هر روشی و طی مدت زمان زیاد ازدواج شما را مورد بررسی قرار می دهد و معمولا اکثر ازدواج های صوری لو رفته اند.

 

در ابتدا طرفین باید ازدواج خود را به صورت رسمی به سفارت این کشور اثبات نمایند و همچنین باید حداقل مدت 2 سال از زمان ازدواج طرفین گذشته باشد.

 

بله، شهروندان ایرانی نیز به راحتی می توانند با داشتن شرایط لازم و در صورت ازدواج با یک شهروند انگلیسی به این کشور مهاجرت نمایند.

 

البته از آنجا که قوانین و شرایط مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان سختگیرانه و با حساسیت زیادی از سوی دولت این کشور بررسی می شود، نباید این امر را یک روش مهاجرتی معرفی کرد. به نوعی باید بگوییم که اگر شخصی با یک شهروند و تبعه انگلیسی ازدواج کرده باشد، در صورت علاقمندی می تواند از این فرصت برای امر مهاجرت و اخذ اقامت خود استفاده نماید. چون دولت این کشور کاملا صوری بودن یا واقعی بودن ازدواج طرفین را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین قوانین و شرایطی برای مهاجرت از طریق ازدواج به انگلستان در نظر گرفته شده است که حتی در صورت امکان پذیری به صورت صوری نیز این روش را روشی نه چندان جذاب می کند . به همین خاطر توصیه می کنیم حتما شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج را دقیق شناخته و بررسی نمایید و حتما با مشاورین آی مهاجرتی در این زمینه مشاوره های لازم را به انجام برسانید.

همچنین مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را مطالعه نمایید تا دیگر روش های قانونی این امر را به همراه ویژگی ها و مزایای هریک از آن ها به طور کامل و دقیق بشناسید.

آمار ازدواج در کشور انگلستان

اگر به آمار ازدواج در کشور انگلستان دقت داشته باشید خواهید فهمید که طی سالیان گذشته نرخ ازدواج در این کشور با شدت در حال کاهش بوده و پیش بینی می شود که این روند همچنان نیز ادامه داشته باشد.

حال کاهش نرخ ازدواج به معنای کاهش ازدواج با انگلیسی ها و خارجی ها می باشد، یعنی اینکه روز به روز به افرادی که از این روش به انگلستان مهاجرت می کنند کاسته می شود، چون انگلیسی ها دیگر میلی به ازدواج ندارند.

جدای از این در ادامه نیز خواهیم گفت که طریق ازدواج با تبعه انگلیسی یک روش مهاجرتی نیست، بلکه فرصتی است برای افرادی که با شهروندان انگلیسی ازدواج کرده اند تا به ویزا و اقامت دائم این کشور دست پیدا کرده و در کنار همسر خود در صورت نیاز در این کشور زندگی کنند.

 در ادامه آمار ازدواج در کشور انگلستان را مشاهده خواهید نمود:

آمار ازدواج در انگلستان

نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر مرد/ زن مجرد در انگلستان

سال

مرد

زن

201221.2523.75
201321.2523.50
201422.5024.50
201520.3522.50
201621.2523.25
201720.3022.10
201821.0022.50
201920.1522.00
202019.1520.70
202117.9019.10
20226.706.80
اقامت انگلستان از طریق ازدواج

اقامت انگلستان از طریق ازدواج

همانطور که گفتیم امکان مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی به این کشور وجود دارد، اما باید دقت داشته باشید که دستیابی به این هدف و پس از آن اخذ پاسپورت و تابعیت انگلستان از طریق ازدواج نیازمند داشتن شرایطی مشخص و خاص می باشد که به شرح زیر می باشند:

  • یکی از طرفین باید حتما شهروند انگلستان باشد.
  • سن هر دو طرف باید بالاتر از 18 سال باشد.
  • حداقل 2 سال از زمان ازدواج شما گذشته باشد و بتوانید صحت و سلامت ازدواجتان را اثبات کنید.
  • دارای هدف، برنامه و آینده ای مشخص و برنامه ریزی شده برای زندگی با همسرتان در انگلستان باشید.
  • اگر ازدواج نکرده و نامزد هستید، قادر به اخذ ویزای نامزدی بوده و باید حداکثر طی 6 ماه آینده ازدواج کنید.

این ها مواردی هستند که داشتن آن ها برای به رسمیت شمردن ازدواج طرفین و امکان مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج الزامی می باشد. اما باید توجه داشته باشید که برای نقل مکان و مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان 3 نوع ویزا پیش روی شما قرار خواهد گرفت که طبق شرایط متقاضیان باید بتوانید در یکی از این موارد جای گرفته و موفق به اخذ ویزای این کشور شوید. 

همچنین فراموش نکنید مقاله قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را حتما در سایت ما مطالعه کرده و این روش مهاجرتی را کاملا بشناسید.

 

مهاجرت از طریق ازدواج رسمی و ویزای الحاقی

این روش اخذ ویزا، ویزایی است که شما به صورت رسمی و قانونی با همسر خود ازدواج کرده و ازدواج تان از سوی دولت انگلستان نیز به رسمیت شمرده شود. جهت مهاجرت از طریق ازدواج رسمی و ویزای الحاقی این کشور داشتن شرایط زیر الزامی است:

  • طرفین ازدواج بالای 18 سال سن باشند.
  • همسر شخص متقاضی شهروند رسمی و قانونی انگلستان باشد.
  • ازدواج شما باید قانونی، رسمی و توسط دولت این کشور معتبر شناخته شود.
  • حداقل باید 2 سال از زمان ازدواج شما گذشته باشد.
  • همسر شما باید دارای تمکن مالی لازم باشد( داشتن پس انداز حداقل 16 هزار پوند و همچنین حداقل درآمد 18600 پوند در سال)
  • باید از تسلط بالایی به زبان انگلیسی برخوردار بوده و مدرکی معتبر را به سفارت ارائه نمایید.
مهاجرت از طریق ازدواج رسمی و ویزای الحاقی

چنان چه شرایط و مدارک شما از سوی سفارت به رسمیت شمرده شود، ویزای الحاقی این کشور برای شما صادر می شود که اعتبار اولیه آن 2 سال و 6 ماه می باشد. در صورت برقرار بودن ازدواج و شرایط لازمه قادر به تمدید ویزای خود خواهید بود و در نهایت پس از 5 سال زندگی به صورت مشترک در کشور انگلستان قادر به اخذ اقامت دائم می شوید.

مهاجرت از طریق ویزای نامزدی به انگلستان

مهاجرت از طریق ویزای نامزدی به انگلستان

مهاجرت از طریق ویزای نامزدی به انگلستان نیز به نوعی از دسته همان ویزای الحاقی شناخته می شود و مختص به افرادی که هنوز با همسر خود ازدواج رسمی نکرده اما نامزدی انجام داده اند. 

باید توجه داشته باشید که تفاوت این ویزا با ویزای الحاقی ازدواج رسمی این است که مدت زمان این ویزا حداکثر 6 ماه می باشد و طرفین باید حتما حداکثر در این 6 ماه ازدواج رسمی و قانونی نمایند.

در نهایت پس از ازدواج رسمی و قانونی در این مدت زمان، ویزای آنان به ویزای ازدواج تغییر می یابد و اجازه اقامت بلند مدت برای شخص صادر می شود. دریافت ویزای نامزدی نیازمند شرایط زیر است:

  • طرفین ازدواج بالای 18 سال سن باشند.
  • همسر شخص متقاضی شهروند رسمی و قانونی انگلستان باشد.
  • حتما قصد ازدواج در انگلستان تا 6 ماه پس از ورود به این کشور داشته باشید.
  • همسر شما باید دارای تمکن مالی لازم باشد( داشتن پس انداز حداقل 16 هزار پوند و همچنین حداقل درآمد 18600 پوند در سال)
  • باید از تسلط بالایی به زبان انگلیسی برخوردار بوده و مدرکی معتبر را به سفارت ارائه نمایید.
  • حتما پس از ازدواج قصد زندگی با یکدیگر را داشته باشید.

مهاجرت از طریق ویزای غیر ازدواج به انگلستان

شاید جالب باشد که افراد می توانند برای مهاجرت از طریق ویزای غیر ازدواج به انگلستان نیز اقدام نمایند. اما اخذ این ویزا نیز دارای شرایط خاصی می باشد و به نوعی دریافت آن سخت تر از دو ویزای دیگری خواهد بود که به آن ها اشاره کردیم. 

در این روش شما باید با پارتنر خود زندگی کرده باشید، فقط ازدواج رسمی نکرده باشید. شرایط اخذ این ویزا به شرح زیر می باشد:

  • هر دو طرف باید سنی بالاتر از 18 سال داشته باشند.
  • پارتنر شخص متقاضی باید شهروند قانونی و رسمی کشور انگلستان باشد.
  • حداقل به مدت 2 سال با پارتنر خود به صورت مشترک زندگی کرده باشید.
  • رابطه شما کامل واقعی و قابل اثبات باشد.
  • قصد زندگی و ازدواج با یکدیگر را در کشور انگلستان برای بلند مدت داشته باشید.
  • بتوانید قدرت مالی و تمکن مالی مناسبی را ارائه نمایید.
  • حتما دارای مسکن و محل سکونت ثابت و مشخصی در انگلستان باشید.
  • تسلط بالا و لازم به زبان انگلیسی داشته و مدرک زبان معتبری ارائه نمایید.
مهاجرت از طریق ویزای غیر ازدواج در انگلستان

در صورت اثبات شواهد و همچنین مدارک ارائه شده به سفارت ویزای کوتاه مدتی برای شخص صادر می شود که در صورت صحیح بودن شرایط و ادامه روند رابطه و زندگی با یکدیگر این ویزا قابل تمدید خواهد بود و در نهایت پس از 5 سال امکان اخذ اقامت دائم نیز برای فرد به وجود می آید.

 
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

نگاهی بر مهاجرت و چالش های پیش رو

مهاجرت به تمامی کشورهای دنیا با چالش هایی همراه است که می تواند این مسیر را لذت بخش و یا دشوار سازد . پس عاقلانه است که قبل از هرگونه اقدام به خوبی از تمامی آنها مطلع شوید.

تماشای این وبینار می تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد و بخاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

کیس ازدواج در انگلستان

مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان کاملا امکان پذیر بوده و سفارت این کشور صحت و سلامت ازدواج را مورد بررسی دقیقی قرار داده و امکان اخذ اقامت دائم پس از مدت زیادی را امکان پذیر می سازد. در این بین افرادی با تصور ازدواج صوری و اقدام از این طریق به دنبال اخذ اقامت کشور انگلستان هستند.

باید دقت داشته باشید که مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج یک روش بسیار حساس برای دولت این کشور بوده و اگر ازدواج واقعی نباشد، به نحوی به آن پی خواهند برد. حتی اگر چنین نیز نشود، شخص باید حداقل 2 سال را پیش از درخواست ویزا با کیس ازدواج در انگلستان مشترک زندگی کنند و یا اینکه حداکثر 6 ماه پس از مهاجرت به این کشور با یکدیگر رسما ازدواج نمایند.

در طی این مدت توسط مامورین به صورت مخفی ازدواج و رابطه افراد بررسی می شود که احتمال افشا بسیار است. همچنین به هیچ عنوان نمی توان به شخصی اطمینان نمود که در صورت دریافت وجه طی این مدت طبق شرایط و خواسته های شما زندگی و رفتار نماید.

به همین خاطر معمولا و به طور اکثریت امکان اقدام از طریق ازدواج صوری با کیس ازدواج در انگلستان امکان پذیر نیست. ضمن این که معمولا افرادی که رضایت به انجام این امر و همراهی با شما می شوند، مبالغ بسیار گزافی را برای این امر درخواست می نمایند. ضمن اینکه مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران را نیز حتما مطالعه نمایید.

کیس ازدواج در انگلستان

وکیل مهاجرت از طریق ازدواج به انگلستان

بسیاری از افراد با تصور اینکه اگر یک وکیل مهاجرت از طریق ازدواج به انگلستان را استخدام نمایند، به نتیجه می رسند، به این اقدام دست می زنند. با اینکه باید بگوییم چون ازدواج بین دو شخص با تابعیت های مختلف صورت می پذیرد، وکیل یا حقوقدان از هرکشور فقط برای همان کشور می تواند مثمر ثمر شود.

ضمن اینکه این امر دارای قوانین مهاجرتی است که وکلا قادر به انجام آن برای کشوری دیگر نیستند. بلکه متخصصین و افراد باتجربه و کارشناس در حوزه مهاجرت هستند که کاملا از قوانین و شرایط دستیابی به مهاجرت از طریق ازدواج به کشور انگلستان آگاه بوده و می توانند شما را به بهترین نحو به هدفتان برسانند.

پس حتی اگر شما هزینه ای برای استفاده از یک وکیل و حقوقدان در این مسیر را متقبل شوید، در نهایت باید باز هم از حضور یک کارشناس مهاجرتی با تجربه و دانش در این حوزه نیز استفاده کرده تا بتوانید مراحل اخذ ویزا و ارسال مدارکتان را با موفقیت به انجام برسانید. 

 

جهت اطلاع و بررسی بیش تر شرایط مهاجرت از طریق ازدواج با تبعه انگلیسی حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی یا غرب تهران و همچنین دفتر شیراز در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه