اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی

اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی یک روش مهاجرتی بسیار آسان و جذاب بوده که همچنان آمار آن در حال افزایش است.

البته این راه مهاجرتی با همه روش های دیگر که تاکنون با آن ها آشنا شده اید، بسیار تفاوت داشته و دارای قوانین به خصوص و مدارک ویژه ای می باشد.

 
اقامت روسیه از رطیق ازدواج با دختران روسی

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

بله، در صورتی که ازدواج شما هدف دار بوده و دارای تمامی شرایط تعیین شده باشید می توانید اقامت را اخذ نمایید.

پس از دو سال اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی می تانید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت درخواست دهید.

بله، به علت این که شما در مدت زمان اقامت خود باید با سایرین افراد روسی نیز ارتباط برقرار کنید باید بر این زبان تسلط کامل داشته باشید.

خیر، این افراد به هیچ عنوان قابل اعتماد نبوده و ممکن است که در این مسیر دچار ضررهای بسیاری بشوید.

برای ین که دولت از واقعی و هدف دار بودن ازدواج افراد اطمینان یابد به بازرسی های ناگهانی می پردازد.

در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با این راه مهاجرتی به طور دقیق آشنا شوید. مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه کاملا یک راه قانونی و در دسترس برای تمام اتباع خارجی بوده تا بتوانند به این کشور نقل مکان کرده و یک زندگی مشترک را با همسر روسی خود تشکیل داده و از تمام حقوق شهروندی برخوردار شوند.

 

البته توجه داشته باشید که طبق قانون تعیین شده، فرد باید دارای حداقل 18 سال سن باشد تا این امر صورت بگیرد. اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی فقط یکی از راه های نقل مکان و سکونت در این کشور بوده و اگر دارای شرایط مناسب برای اقدام از این راه نیستید می توانید از روش های دیگر قانونی اقدام نمایید.

برای اطلاع از تمامی راه های مهاجرتی ممکن مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و سپس اقدام نمایید.

شرایط اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

همان طور که گفتیم شرایط اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج بسیار خاص بوده و دارای قوانین بسیار ساده اما سخت گیرانه ای است. در صورتی که فرد دارای همه این شرایط باشد، می تواند به این کشور مهاجرت کرده و سپس اقامت دائم خود را دریافت کند. قوانین دریافت اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی در لیست زیر آورده شده است:

  • ازدواج نه تنها به صورت دینی بلکه باید حتما به صورت قانونی ثبت شده باشد.
  • فرد دارای حداقل سن 18 سال باشد.
  • ازدواج باید به صورت هدف دار باشد و نه فقط برای دریافت اقامت.
  • حداقل 2 سال از ازدواج گذشته باشد و طلاق و جدایی صورت نگرفته باشد.
  • با ازدواج با فرد پناهنده نمی توان به این اقامت دست یافت.
  • در صورتی که با یک فرد مهاجر در این کشور ازدواج کرده باشید، مدت زمان مجوز اقامت شما یکسان خواهد بود.
  • باید واقعی بودن ازدواج خود را ثابت نمایید.
  • هیچ گونه تخلفی در مدت زمان اقامت موقت خود نداشته باشید.

نتیجه می گیریم در صورتی که به اقامت کشور روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی دست یافته باشید، باید حداقل دو سال از زمان ازدواج شما گذشته باشد تا مجاز به درخواست جهت دریافت اقامت دائم باشید. در مدت زمان اقامت موقت خود نیز نباید هیچ یک از قوانین مشخص شده را نقض نمایید.

بازرسی ازدواج در روسیه

برای این که بتوانید به تابعیت روسیه از طریق ازدواج دست یابید، باید حقیقی و هدف دار بودن ازدواج خود را ثابت نمایید که باید قبل از ورود به این کشور انجام شود. البته این مسئله تا مدتی بعد از سکونت نیز مورد بررسی قرار گرفته تا به دولت ثابت شود که با همسر خود یک خانواده تشکیل داده اید.

برای این امر یک بازرس ازدواج در روسیه اجازه دارد که در هر زمان به خانه شما سر زده و وضعیت زندگی زناشویی تان را مورد بررسی قرار داده و اطمینان یابد که این رابطه واقعی است و فقط برای دریافت اقامت صورت نگرفته است.

در صورتی که این ازدواج به جدایی و یا طلاق ختم شود، مجوز شما باطل شده و باید به کشور بازگردید. همچین اگر با یک فرد مهاجر ازدواج کرده و مدت زمان اقامت وی تمام شود، ویزای اقامتی شما نیز قابل تمدید نبوده و دیگر اجازه سکونت به شما داده نمی شود.

آمار ازدواج و طلاق در روسیه

بر اساس گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد در سال 2022 جمعا 1 میلیون ازدواج در کشور روسیه به ثبت رسیده، در حالی که مقدار کل جمعیت 143 میلیون نفر می باشد.

یکی دیگر از شاخص هایی که به اندازه آمار ازدواج اهمیت دارد، آمار طلاق بوده که در مجموع به نزدیک 683 هزار نفر در سال 2022 ثبت شده است.

از مواردی که باعث افزایش آمار ازدواج در این کشور شده، ازدواج افراد روسی با افراد خارجی و مهاجرت آن ها به داخل روسیه بوده که تاثیر مثبت بسیاری بر میزان جمعیت گذاشته است.

این ازدواج ها با تبعیت های بسیار مختلف مانند آلمانی، فرانسوی و غیره صورت گرفته که نشان می دهد امکان دریافت اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی دارای هیچ محدودیت تبعیتی نمی باشد.

آمار ازدواج و طلاق در روسیه طی شش سال گذشته به شرح جدول است:

 
آمار ازدواج و طلاق در روسیه
سالازدواج به ازای هر هزار نفرطلاق به ازای هز هزار نفر
20177.14.2
20186.14
20196.54.2
20205.33.9
20216.34.4
20227.24.7
 
مدرک زبان برای مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه

مدرک زبان برای مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه

بیشترین سوالی که برای افراد ایجاد می شود این است که آیا داشتن مدرک زبان برای مهاجرت از طریق ازدواج به روسیه ضروری است یا خیر؟

 از آن جایی که ضروری ترین بخش زندگی هر انسان بر قراری ارتباط با فرد گیری است، باید حتما برای زندگی در روسیه بر زبان ملی کشور یعنی روسی تسلط داشته باشید.

حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت تاییدیه سفارت سطح B1 بوده و این امر باعث می شود که شما در امور رومزه خود در این کشور دچار مشکل نشوید. در صورتی که فقط به زبان انگلیسی مسلط باشید ممکن است که شرایط زندگی برای شما دشوار شود.

در صورتی که بخواهید پس از اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی به کار و یا تحصیل در دانشگاه های این کشور بپردازید، باید سطح مدرک خود را با توجه به رشته مورد نیاز خود بالاتر برده تا بتوانید پذیرش را در دانشگاه ها به دست آورده و یا مجوز کار خود را دریافت کنید.

مراحل اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج

مراحل اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج به سه مرحله تقسیم می شود: در ابتدا پس از ازدواج فردی که دارای شهروندی خارج از روسیه است باید برای دریافت مجور اقامت موقت درخواست دهد. این اولین مرحله از اخذ شهروندی روسیه بوده که آن را RVP از طریق ازدواج می نامند.

پس از دریافت این مجوز و گذشت 6 ماه از سکونت با همسر، فرد می تواند برای دریافت اجازه اقامت طولانی تر خود درخواست دهد.

در مرحله آخر پس از گذشت 2 سال از زندگی مشترک فرد باید مدارک ازدواج خود را برای دریافت شهروندی ارائه داده و بلافاصله پس از آن دارای تابعیت روسیه از طریق ازدواج باشد.

مدرک اصلی که شما باید برای اخذ تابعیت ارائه دهید، گواهی ازدواج بوده و تفاوتی ندارد که توسط چه دولتی صادر شده و تنها نکته مورد اهمیت این است که آن سند توسط سازمان مجاز شده باشد. با توجه به شرکت صادر کننده، سند ازدواج باید حتما توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید و ترجمه شود تا مورد قبول دولت  قرار گیرد.

 

ازدواج صوری برای اقامت روسیه

به علت این که اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی بسیار آسان به نظر می رسد، خیلی از افراد به دنبال انجام یک ازدواج صوری و دروغین می روند و این تصور را دارند که می توان با این کار به اقامت دائمی دست پیدا کرد و در این صورت دیگر نیازی به انجام روش های دیگر مهاجرتی نیست.

به شما پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان اقدام به ازدواج صوری برای اقامت روسیه نکنید، زیرا دولت این سو استفاده را پیش بینی کرده و در همین جهت تحقیقات بسیار دقیقی را برای اعطای اقامت به هر فرد انجام می دهد. 

در صورتی که دولت متوجه صوری بودن ازدواج شما بشود، اقامت به هیچ صورت به شما اعطا نخواهد شد.

برای جلوگیری از هر گونه خطر می توانید از روش های قانونی مانند کار مهاجرت نمایید. برای اطلاع دقیق از این راه مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را مطالعه نمایید.

اما همان طور که گفتیم این تحقیقات فقط برای قبل از اقامت نبوده بلکه بعد از سکونت نیز این تحقیقات ادامه خواهند داشت. در صورتی که داخل کشور باشید و صوری بودن ازدواج شما فاش شود، از کشور اخراج شده و باید هزینه ای بسیار سنگینی را بپردازید. اگر دارای پاسپوت روسیه از طریق ازدواج هستید، دولت آن را باطل کرده و دیگر نمی توانید آن را دریافت نمایید.

کیس ازدواج در روسیه

یکی از اقدام های برخی افراد برای دریافت اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی این است که به دنبال کیس ازدواج گشته و با دادن مبلغی پول به آن ها و انجام یک ازدواج سوری برای مهاجرت خود اقدام می کنند. این افراد این تصور را دارند که به علت همکاری فرد مقابل دولت متوجه نشده و می توان به راحتی به تابعیت روسیه از طریق ازدواج دست یافت.

اما کیس ازدواج دقیقا چه کسانی هستند؟ کیس ازدواج در روسیه به افرادی می گویند که دارای اقامت این کشور بوده و با دریافت پول با فرد ازدواج صوری انجام داده تا بتوان اقامت را به این طریق برای فرد دریافت کرد.

ممکن است که در ابتدا یک راه بسیار مناسب و کم هزینه به نظر بیاید، در صورتی که این گونه نیست و این افراد معمولا هزینه های بسیار زیادی را از شما درخواست می کنند که از سایر روش های قانونی گرانتر خواهد بود.

نه تنها مقدار هزینه زیاد بوده، بلکه همکاری با این افراد به هیچ عنوان تضمین شده و مورد اعتماد نمی باشند. کیس ازدواج ممکن است که به شما کمک کرده و اقامت را برای شما دریافت کنند، اما پس از این که وارد کشور شدید، شما را رها کرده و در نتیجه مجوز اقامت شما باطل و دچار ضررهای مالی زیادی خواهید شد.

 

وکیل مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج یکی از روش های مهاجرتی است که شرایط و ارائه مدارک آن بسیار حساس بوده و باید دقت خیلی زیادی در آن داشت تا اشتباهی صورت نگیرد و دولت با اخذ مجوز اقامت مخالفت نکند.

به همین دلیل باید قبل از اقدام با تمامی جزئیات قوانین و مراحل پیش رو آشنا بود و بر آن ها تسلط داشت. از مهم ترین موارد لازم نیز مقدار هزینه های زندگی بوده که در مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه کامل به آن پرداخته شده است.

به همین علت برای انتخاب یک وکیل مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج بهتر است که به موسسه ای مراجعه نمایید که نه تنها دارای کارشناسان ماهر، بلکه دارای تجربه نیز باشد. موفقیت در این تجربه ها باعث می شود که شما برای به موفقیت رسیدن امر خود دچار اطمینان باشید.

پیشنهاد ما کارشناسان آی مهاجرتی هم در تهران و هم در شیراز است که با بهره گیری از کارشناسان خبره می تواند بهترین مشاور و راهنما برای شما باشد.

در این مقاله مکان دریافت اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی توسط کارشناسان آی مهاجرتی به طور دقیق مورد بررسی و در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیق تر و راهنمایی داشته با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

دانستن شرایط ازدواج در کشورهای مطرح جهان نیز می تواند اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهد:

7 دیدگاه در “اقامت روسیه از طریق ازدواج با دختران روسی

  1. آرمان گفت:

    با سلام من دوست دختر روس دارم و تا سطح زبان آ۲مسلط هستم ، در ایران سکونت دارم ، اما او روسیه هست و ۴سال است همدیگر رو میشناسیم و میخواهیم با هم ازدواج کنیم . من تا حالا روسیه نرفتم و اون هم ایران نیامده و فقط در فضای مجازی در ارتباط بودیم . میشه در رابطه با روند اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج با ایشون من را راهنمایی کنید ؟ آیا باید دو سال از ازدواج ما بگذرد؟ ممنونم ♥️

  2. آرمان گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون ، آیا می تونم با یافتن یک کیس ازدواج به روسیه مهاجرت کنم ؟

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و تشکر از نظر شما
      ازدواج یکی از روش های مهاجرت به کشور روسیه شناخته می شود اما به شرطی که ازدواج کاملا واقعی بوده و به صورت صوری و صرفا برای رسیدن به اقامت انجام نشود.

  3. Faisal گفت:

    خیلی عالی بود ، اطلاعات تون کاملا به روز و مفید هست.

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و درود
      ممنون از نظر شما
      جهت هرگونه اقدام برای مهاجرت به روسیه کارشناسان ما آماده راهنمای هرچه بیشتر شما هستند.

  4. ناصر گفت:

    سلام ، من اهل افغانستان هستم و یک دوست دختر روس دارم ، ما 5 سال است که همدیگه رو مشناسیم و الان میخواهیم باهم ازدواج کنیم ، لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه می توانم به این کشور مهاجرت کنیم؟

    1. نازنین ناظمی گفت:

      با سلام و درود
      به روش های متعدد از جمله ویزای ازدواج ، ویزای تحصیلی و یا کاری می توانید به این کشور مهاجرت کنید.
      با تشکر از سوال شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه