مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از بهترین روش های مهاجرت و نقل مکان به این کشور است که می تواند مزایا و ویژگی های مثبتی را برای شما به همراه داشته و آینده تان را به صورت شگفت انگیزی تغییر دهد.

مهاجرت تحصیلی به روسیه

بله، شما می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به روسیه به اقامت دائم این کشور نیز برسید ، البته در صورتی که پس از اتمام تحصیل به استخدام یک کارفرما درآیید.

خیر، نه تنها روسیه، بلکه در تمام دنیا مهاجرت تحصیلی با اقامت موقت همراه است، اما در روسیه چنانچه پس از اتمام تحصیلات موفق به یافتن کار و استخدام شوید، می توانید ویزای کار و پس از آن اقامت دائم را به دست آورید.

این موضوع بستگی به رشته تحصیلی و دانشگاه دارد، اما به طور کلی از 300 هزار تا 700 هزار روبل سالانه را در بر می گیرد.

دولت روسیه پس از اتمام تحصیلات به دانشجویان خارجی حداقل 18 ماه اجازه اقامت اضافه داده تا بتوانند در شغلی استخدام شوند.

بله، دولت روسیه به دانشجویان خارجی اجازه کار حین تحصیل را ارائه کرده است تا آنان بتوانند از به هزینه های تحصیل و زندگی آنان کمکی شود.

روسیه یکی از کشورهای اروپایی است که دانشگاه های مطرح و معتبری را در خود جای داده و بازار کار بسیار خوبی را هم برای استخدام و اشتغال بعد از فارغ التحصیلی دارا می باشد.

مهاجرت تحصیلی به روسیه نیازمند شرایط و مدارک خاصی است و با توجه به دانشگاه مقصد و همچنین شرایط شخصی افراد ، دارای تفاوت هایی با یکدیگر است که باید حتما به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.

در مرحله اول باید در این کشور و دانشگاه های آن پذیرفته شد و بعد از اخذ ویزای تحصیلی شروع به تحصیل نمایید  و در نهایت مدرک خود را به دست آورید. تمام جزئیات، شرایط، مراحل و هزینه های دستیابی به این امر را در مقاله راهنمای تحصیل در روسیه کارشناسان ما در آی مهاجرتی برایتان فراهم نموده اند.

اما پس از پایان تحصیلات و دریافت مدرک نیز باید با یافتن یک شغل ، اقامت خود در روسیه ادامه دهید تا بتوانید به اقامت دائم و در نهایت شهروندی برسید.

ویدیو مهاجرت تحصیلی به روسیه

اولین قدم جهت مهاجرت تحصیلی به روسیه ، گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد ، حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی در میان بگذارید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به روسیه

مراحل مهاجرت تحصیلی به روسیه

برای رسیدن به مهاجرت تحصیلی به روسیه باید مراحل مشخص و لازمی را پشت سر بگذارید که این مراحل معمولا برای همه یکسان یا بسیار شبیه هستند. در مراحل مهاجرت تحصیلی به روسیه در اولین بخش شما باید یک پذیرش موفق از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبری در این کشور را به دست آورید.

پس از قبولی و پذیرش در یکی از دانشگاه روسیه، شما موظف هستید تا با ارسال مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کرده و موفق به دریافت آن شوید. در صورت اخذ موفق ویزا، مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل برای شما امکان پذیر می شود.

اما بسیار مهم است بدانید که مهاجرت به روسیه تحصیلی فقط اقامت موقت این کشور را برای شما به همراه دارد که پس از پایان تحصیلات، ویزایتان نیز تمام شده و باید به کشورمان بازگردید. اما چنانچه پس از دریافت مدرک تحصیلی خود بتوانید شغلی مناسب در روسیه یافته و در آن استخدام و مشغول به کار شوید، امکان ادامه اقامت برایتان فراهم می شود.

در این صورت اقامت تحصیلی روسیه شما به ویزای کار تبدیل شده و پس از مدتی معلوم و شرایطی مشخص امکان اخذ اقامت دائم نیز برایتان فراهم خواهد شد. در مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه تمامی شرایطی که پس از اخذ ویزای کار لازم دارید تا به اقامت دائم برسید و همچنین چگونگی یافتن شغل را شرح داده ایم.

 

اقامت تحصیلی روسیه

منظور از اقامت تحصیلی روسیه همان ویزای تحصیل و مجوز حضور در این کشور جهت تحصیل است که به هیچ عنوان دائم صادر نمی شود و همواره موقت است. مدت زمان این اقامت نیز بستگی به مقطع و رشته تحصیلی متقاضی دارد که مشخص است، البته معمولا اگر اخذ مدرک کمی بیش از حد معمول نیز به طول انجامد ، با مشکل مواجه نمی شود.

همانطور که گفتیم مهاجرت تحصیلی به روسیه به هیچ عنوان به طور مستقیم و از ابتدا به صورت دائم امکان پذیر نبوده و مهاجرتی موقتی خواهد بود. مگر اینکه شخص موفق به یافتن شغلی پس از اتمام تحصیلات خود شود. البته نگران نباشید، روسیه به دانشجویان خارجی فارغ التحصیل حداکثر 18 ماه اجازه اقامت مازاد در این کشور می دهد تا بتوانند شغلی را بیابند.

اما اگر در این 18 نیز نتوانید شغلی بیابید باید روسیه را ترک نمایید و این مجوز قابل تمدید نمی باشد. البته در مدت زمان تحصیل خود نیز وقت دارید تا برای یافتن شغل و آشنایی با کارفرمایان مختلف اقدام کنید که پس از اتمام تحصیلات برای یافتن شغل دچار مشکل نشوید.

فراموش نکنید یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت شناخت درست شیوه مهاجرتی باتوجه به شرایط افراد می باشد، کارشناسان آی مهاجرتی در عنوان مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه تمام جزئیات و راهنمایی های لازم در این باره را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

 
اقامت تحصیلی روسیه
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

وبینار بررسی تحصیل بدون مدرک زبان

در این وبینار می توانید شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای مختلف جهان را به خوبی درک نموده و به روزترین اطلاعات در این زمینه را دریافت کنید.

در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه

روسیه یکی از کشورهای معتبر در زمینه تحصیلات عالی است و باتوجه به سوابق متقاضیان پیشین، شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور را باید منظم و دقیق انجام دهید تا به نتیجه دلخواه برسید . 

شما باید یک رزومه بسیار قوی و درخور را تهیه و تنظیم نموده و جهت اخذ پذیرش به دانشگاه مدنظرتان ارسال نماید. حال هرچه دانشگاه معتبر، شرایط پذیرش در آن نیز خاص تر و سخت تر خواهد بود.

شرایط مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل برای هر دانشگاه و در هر رشته و مقطع متفاوت است.

همچنین این شرایط همواره در حال تغییر هستند، پس به هیچ عنوان اطلاعات قدیمی را مدنظر قرار نداده و آخرین مدارک و اطلاعات را از دانشگاه درخواست نمایید.

ضمنا اخذ موفق اقامت تحصیلی روسیه بستگی به بازار کار این کشور نیز دارد، که باتوجه به آن یک رشته تحصیلی ایده آل با شانس استخدام بالا در آینده را مدنظر قرار دهید.

با استخدام و شروع به کار ویزای کاری شما نیز صادر می گردد که تا زمانی که مشغول به کار هستید، قابل تمدید است. در نهایت پس از 5 سال اقامت، زندگی و کار در این کشور مجوز صدور اقامت دائم برای شما امکان پذیر خواهد بود.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه

مهاجرت تحصیلی به روسیه با مراحل مختلف و منظمی همراه است که هر یک از این مراحل نیز نیازمند مدارک و شرایط خاص خود هستند.

شما باید حتما این مدارک راتهیه نموده و به مکان مربوطه ارائه نمایید تا اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه ممکن شده و در نهایت به ویزا برسید و مهاجرت تحصیلی را برای خود رقم بزنید.

مدارک موردنیاز ویزای تحصیلی روسیه عبارتند از :

  • نامه پذیرش از یک دانشگاه 
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • بیمه نامه
  • 2 قطعه عکس
  • پاسپورت با حداقل اعتبار 18 ماه
  • پرداخت هزینه لازم
 
مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به روسیه

هزینه مهاجرت تحصیلی به روسیه

تحصیل در خارج از کشور امری یک شبه نیست که فورا تصمیم گرفته و به بهترین نحو ممکن اجرایی شود. این اقدام نیاز به بررسی و مشاوره های زیادی دارد و باید اطلاعات بسیاری در این زمینه در بخش های مختلف جمع آوری شود. 

در رابطه با مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از پارامترهای بسیار مهم اطلاع از میزان مخارج و هزینه های این امر است. که شهریه تحصیل در دانشگاه های کشور روسیه به شرح درون جدول است:

ردیف مقطع شهریه
1 کارشناسی 300 هزار تا 700 هزار روبل سالانه
2 کارشناسی ارشد 200 هزار تا 600 هزار روبل سالانه
3 دکترا 200 هزار تا500 هزار روبل سالانه
 

در بخش اول هزینه مهاجرت تحصیلی به روسیه باید توجه داشت که هزینه های پیش از سفر مربوط به اخذ ویزا، تهیه مدارک، بلیت هواپیما و غیره چه میزان است. در بخش دوم باید به هزینه های پس از رسیدن به این کشور نظیر هزینه های خوراک، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و از همه مهم تر هزینه شهریه تحصیلی دقت داشت که این موارد قطعا برای هر فرد متفاوت است.

اما خوشبختانه هزینه تحصیل و اقامت در روسیه جز کشورهای ارزان و مقرون به صرفه اروپا می باشد که باتوجه به جنگ این کشور و سقوط ارزش روبل ارزان تر نیز شده است. مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه تمامی جزئیات طبق آخرین تغییرات را در اختیار شما قرار می دهد، حتما این مطلب را مطالعه کنید. 

سایر هزینه های تحصیل در روسیه

همانطور که گفتیم هزینه های اقامتی می تواند باتوجه به محل تحصیل و اشخاص با یکدیگر تفاوت های بسیاری داشته باشد. 

با توجه به سبک زندگی هر شخص دارای هزینه های مختلفی در خوراک، پوشاک، حمل و نقل، مسکن و سایر موارد دارد و البته نباید فراموش کنیم که هر دانشگاه و هر رشته نیز قیمت های مختلفی دارد.

به همین خاطر این موضوع نیز باید برای هر فرد به صورت تخصصی مورد بررسی و محاسبه قرار بگیرد. 

اما در جدول ما مختصری از مخارج و سایر هزینه های تحصیل در روسیه برای اقامت در این کشور را هم اشاره ای خواهیم کرد:

هزینه ها مبالغ
هزینه اخذ مجور کار حین تحصیل 3500 روبل
هزینه صدور ویزای تحصیلی هزینه یکبار ورود 75 تا 150 یورو هزینه دوبار ورود 120 تا 240 یورو هزینه سه بار ورود 225 تا 450 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 150 تا 400 دلار ماهانه
هزینه خوراک 120 تا 180 دلار ماهانه
هزینه پوشاک 300 تا 900 دلار سالانه
هزینه حمل ونقل 40 تا 150 دلار ماهانه
هزینه بیمه دانشجویی باید حداقل 30 هزار یورو مخارج را پوشش دهد.
هزینه خدمات رفاهی 10 تا 60 دلار ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی 20 تا 80 دلار ماهانه

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به روسیه

همه مهاجرین در ابتدای امر با سردرگمی مواجه هستند، اما توجه داشته باشید که با مراجعه به متخصصین و مشاورین خبره این زمینه مانند مشاورین آی مهاجرتی، دیگر با سوالی مانند چگونه به روسیه مهاجرت تحصیلی کنیم! مواجه نخواهید شد. دراین هنگام شما می توانید از تجارب متقاضیان و دانشجویانی که پیش از شما موفق به دستیابی به این امر شده اند بهره مند شوید.

این گونه شما دیگر برای مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل اشتباهات آنان را تکرار نمی کنید و این باعث کاهش هزینه ها، اتلاف وقت و افزایش بسیار بالای قبولی و پذیرش در دانشگاه و در نهایت موفقیت در اخذ ویزای کار پس از تحصیل می شوید.

شاید در ابتدا استفاده از مشاوره های و همراهی کارشناسان چندان مهم به نظر نرسد، اما پس از شروع روند آن خواهید فهمید که نیاز به اطلاعات و تجاربی دارید که نه تنها شما بلکه هیچ فردی که تا کنون در خارج از ایران تحصیل نکرده است، آن را ندارد. پس در ابتدا از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به روسیه ما بهره مند شوید، بعد از آن تصمیم گیری نمایید.

 

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه و کسب مشاوره رایگان، کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند. ضمنا فراموش نکنید مقاله سرمایه گذاری در روسیه نیز اطلاعات بسیار مناسبی در رابطه با بازار کار و سرمایه این کشور در اختیار شما قرار می دهد.

شناخت روند مهاجرت تحصیلی در برخی از محبوب ترین کشورها نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد:

دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان را می توان از زبان کلاینت های ما در آی مهاجرتی بشنوید:
نمایش ویدیو درباره کاور فاطمه حسنی
نمایش ویدیو درباره کاور حسین عبدلی
نمایش ویدیو درباره کاور الهه سعادتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه