مهاجرت تحصیلی به لهستان

مهاجرت تحصیلی به لهستان یکی از روش های مهاجرت بسیار مناسب و تقریبا ساده برای مهاجرت به این کشور می باشد که مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان خواهد داشت. مزایایی که می تواند با کشورهای برتر اروپایی برابری کرده و حتی در برخی از موارد از آن ها نیز بسیار مناسب تر و ایده آل تر عمل نماید. با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا مهاجرت تحصیلی به لهستان را در این مقاله خلاصه و مفید بشناسید.

کشور لهستان یکی از کشورهای پیشرفته و آرام در اروپای شرقی است که می تواند مقصد خوبی برای تحصیل و زندگی قرار بگیرد؛ ضمن اینکه دانشجویان می توانند این کشور را به عنوان یک پل برای رسیدن به کشورهای غرب اروپا و تراز اول این قاره قرار دهند.

مهاجرت تحصیلی به لهستان

مهاجرت تحصیلی به لهستان می تواند با حداقل هزینه به عنوان یک پل شما را به یکی از بهترین کشورهای اروپا وارد سازد.

فهرست مطالب

شما می توانید برای تحصیل در دوره لیسانس در این کشور اقدام نموده و برای کار یا برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به دیگر کشورهای اروپایی نقل مکان نمایید.

دانشگاه های لهستان یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل رشته های پزشکی، دندانپزشکی و مهندسی می باشند که مدارک اعطایی آنان از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.همچنین هزینه و شهریه تحصیل در دانشگاه های این کشور نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و ارزان است. 

پس اگر شما هم قصد مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل را دارید؛ حتما مقاله تحصیل در لهستان را در سایت ما مطالعه نمایید تا جزئیات بسیار بیش تری در اینباره را شناخته و نحوه اخذ ویزای لهستان را یاد بگیرید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به لهستان

شاید برای برخی از شما عزیزان سوال باشد که مراحل مهاجرت تحصیلی به لهستان چگونه و به چه ترتیبی است؟ مهاجرت به لهستان تحصیلی نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل خاص با ترتیبی مشخص را دارد که اولین آن اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های لهستان در یکی از مقاطع کارشناسی تا دکترا را دارد. در نهایت با پایان تحصیلات مدرک دانشگاهی معتبر به دانشجویان اعطا می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو مهاجرت تحصیلی به لهستان + پادکست

مهاجرت تحصیلی به لهستان می تواند در رشته های علوم پزشکی و مهندسی انتخاب ایده آل باشد .

پس از تماشای این ویدیو تا انتها ، در صورتی که هرگونه پرسشی در رابطه با امور مهاجرت دارید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره مهاجرت تحصیلی به لهستان
مهاجرت تحصیلی به لهستان

اخذ اقامت تحصیلی لهستان پس از اخذ مدرک فقط از طریق یافتن شغلی مناسب و اشتغال در این کشور ممکن پذیر است؛ یعنی تحصیل در این کشور فقط ویزای اقامت موقت برای تحصیل در دانشگاه را به همراه می آورد و دریافت اقامت دائم با اشتغال امکان پذیر است. در صورتی که پس از اتمام تحصیلات دانشجو بتواند در شغلی مشغول به کار شود؛ ویزای تحصیلی به ویزای کار تبدیل می شود و در نهایت می تواند به اقامت دائم منجر شود.

پس دقت کنید که مهاجرت تحصیلی به لهستان در نهایت باید به اشتغال ختم شود، به همین خاطر بهتر است که دانشجویان در حین تحصیل به کار پاره وقت مشغول شده؛ تا با شرایط، قوانین و فضای کاری لهستان آشنا شوند و بتوانند کارفرمایان مناسب جهت اشتغال پس از اتمام تحصیل را نیز بهتر بشناسند.

مقاله مهاجرت کاری و کار در لهستان می تواند در یافتن شغل پس از پایان تحصیل بسیار مفید باشد و شما را با شرایط کار و کاریابی در لهستان کاملا آشنا سازد تا راحت تر و سریع تر شغل مناسب خود را بیابید.

اقامت تحصیلی لهستان

همانطور که گفتیم اخذ اقامت تحصیلی لهستان با پذیرش و قبولی در یکی از داشگاه های این کشور امکان پذیر می باشد؛ که به صورت یک ویزای اقامتی موقت برای دانشجویان صادر می شود که مدت زمان آن نیز بستگی به مقطع تحصیلی و شرایط تحصیلی دانشجویان دارد.

دقت داشته باشید که پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور در هر مقطع و هر دانشگاه و تحت هر شرایطی که باشد؛ منجر به صدور اقامت دائم نمی شود و تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی فقط با ویزا و اقامت موقت همراه است.

Study stay in Poland

اقامت تحصیلی لهستان محدود است و چنانچه موفق به یافتن کار و یا ادامه تحصیل در آین کشور نشوید دولت شما را مجبور به خروج و بازگشت به کشور خودتان می کند؛ البته پس از اتمام تحصیل دولت به شما اجازه اقامت حداکثر تا 9 را برای یافتن کار می دهد؛ در صورتی که نتوانید در این مدت نیز شغلی پیدا کنید باید به کشورتان برگردید.

مدت اقامت تحصیلی متغیر بوده و از 2 تا 6 سال را در بر می گیرد؛ اما در هر صورت محدود بوده و به هیچ عنوان به جز اشتغال قادر به دائمی شدن نیست. شما در این مدت می توانید به کار دانشجویی نیز با میزان زمان و درآمدی محدود مشغول شوید تا کمک مخارجی را برای زندگی به دست آورید.

 مقاله هزینه های زندگی در لهستان را در سایت آی مهاجرتی خوانده تا با جزئیات مخارج و هزینه های دانشجویان در این کشور آشنا شوید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان

شرایط مهاجرت تحصیلی به لهستان

شرایط مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل ثابت و مشخص می باشد که اولین قدم آن پذیرش در دانشگاه های این کشور است. دستیابی به این هدف نیازمند یک داشتن یک رزومه تحصیلی قوی و بسیار کامل جهت ارائه به دانشگاه های این کشور است؛ حال هرچه رتبه و اعتبار دانشگاه بالاتر باشد، شرایط پذیرش آن سخت تر خواهد بود.

در ادامه مهاجرت تحصیلی به لهستان ، پس از اتمام تحصیلات باید بتوانید در یک شغل در این کشور استخدام شده تا ویزای تحصیلی شما به ویزای کار تغییر داده شده و بتوانید در این کشور اقامت کرده؛ کار کنید و به اقامت دائم برسید. دقت داشته باشید که پس از اتمام تحصیلتان دولت لهستان اجازه 9 ماه اقامت اضافه بر مدت ویزای تحصیلی را به شما می دهد تا به جستجوی کار بگردید؛ اما پس از این مدت در صورت استخدام نشدن باید حتما کشور را ترک کنید.

سپس در ادامه شرایط مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل اگر بعد از دریافت ویزای اشتغال و شروع به کار بتوانید 5 سال بدون وقفه در لهستان اقامت داشته یعنی نباید بیش از 6 ماه این کشور را ترک کنید، مالیات بپردازید و شاغل باشید، قادر به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید و پس از اخذ اقامت دائم نیز می توانید برای دریافت شهروندی اقدام نمایید.

برای اینکه از بازار استخدام، نرخ بیکاری و میزان درآمدها در لهستان مطلع شوید؛ مقاله شرایط اقتصادی کشور لهستان می تواند اطلاعات بسیار قابل توجهی را به شما منتقل نماید. مطالعه آن را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ویدیو پذیرش های کشور لهستان

دریافت ویزای تحصیلی کشور لهستان از همان ابتدای آغاز به کار آی مهاجرتی ، یکی از افتخارات ما بوده است . در این ویدیو نیز می توانید تنها بخش کوچکی از آن را مشاهده نموده و در صورتی که به دنبال دریافت سوالات بیشتر هستید ، با ما تماس بگیرید.

کارشناسان ما همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو پذیرش کشور لهستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به لهستان

مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل همان گونه مراحل مختلفی دارد، برای کسب نتیجه مناسب در هر مرحله نیز نیاز به ارائه و داشتن مدارک مناسب و مورد نیاز آن را دارد. شما با مراجعه به مقالات مرتبط در سایت آی مهاجرتی می توانید از مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی از سفارت این کشور اطلاع کامل و به روزی به دست آورید.

اما در ادامه مهاجرت تحصیلی به لهستان پس از اتمام تحصیلات خود، شما به مدارکی نیاز دارید تا بتوانید در این کشور مانده و شغل مناسب را یافته و در نهایت بتوانید ویزای خود را تغییر دهید. مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به لهستان و یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات به شرح زیر است:

Necessary documents for educational immigration to Poland

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان معتبر و یا هرگونه مدرکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی یا لهستانی
  • ارائه ویزای تحصیلی به کارفرما
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به کارفرما
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • انگیزه نامه و هدف از استخدام و انجام شغل مربوطه

با توجه به مشاغل مختلف، زمینه های گوناگون یا کارفرمایان متفاوت ممکن است مدارکی خاص یا مازاد از شما درخواست شود؛ که حتما توسط کافرما به شما گفته شده و درخواست می شود. پس این موارد بالا به طور قطع تمامی مدراک برای تمامی مشاغل نیست و ممکن است مواردی به آن ها اضافه شود.

طبق تجاربی که داریم توصیه میکنیم مقاله سرمایه گذاری در لهستان را مطالعه کرده تا با اطلاعاتی کافی وارد بازار سرمایه و کارآفرینی این کشور شوید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به لهستان

یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت تحصیلی به لهستان که دانشجویان به آن اهمیت بسیاری می دهند را باید مربوط به هزینه مهاجرت تحصیلی به لهستان معرفی کنیم که به بخش های مختلف و دسته های گوناگونی تقسیم می شود. در قدم اول شما باید مبالغی را جهت اخذ پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی برای دریافت ویزا، ترجمه مدارک، هزینه بررسی مدارک، بلیت هواپیما و غیره بپردازید.

اما پس از شروع تحصیل شما باید هزینه های شهریه و تحصیل خود را در کنار هزینه های اقامتی و زندگی خود در این کشور مد نظر قرار دهید که معمولا با توجه به شهر و دانشگاه محل تحصیل در کنار رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، زبان تحصیل و غیره متفاوت خواهد بود و برای هر فردی مبلغی خاص را در بر می گیرد. اما به طور کلی مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی لهستان 1500 تا 2 هزار یورو در سال و مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 تا 3 هزار یورو شهریه را در بر می گیرد.

اما این مقدار در دانشگاه های خصوصی می تواند تا 12 هزار یورو در سال نیز برسد. اما این اتمام کار نیست و هزینه ها و مخارج بیش تری پیش روی دانشجویان قرار می گیرد که در ادامه به برخی دیگر از موارد مهم اشاره خواهیم کرد.

سایر هزینه های تحصیل در لهستان

دقت کنید که بخشی از مخارج شما در حین تحصیل در این کشور مربوط به شهریه دانشگاه می شود.

بقیه موارد مربوط به سایر بخش های اقامتی و زندگی شما در این کشور خواهد شد. سایر هزینه های تحصیل در لهستان شامل موارد مهم زیر می باشد:

Other costs of studying in Poland

هزینه ها مبالغ
هزینه صدور ویزای تحصیلی 99 یورو
هزینه خدمات اضافه اخذ ویزا 20 یورو
هزینه اجاره آپارتمان 450 تا 800 یورو ماهانه
هزینه خوراک 150 تا 300 یورو ماهانه
هزینه پوشاک 1000 تا 3000 یورو سالانه
هزینه حمل ونقل 100 تا 150 یورو ماهانه
هزینه خدمات رفاهی 100 تا 300 یورو ماهانه
هزینه تفریح و سرگرمی 50 تا 200 یورو ماهانه

مطالعه مقالات زیر در مهاجرت تحصیلی به لهستان راهنمای خوبی برای شما عزیزان می باشند:

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به لهستان

به هیچ عنوان اهمیت مشاوره و استفاده از تجارب کارشناسان، متخصصین و افراد با تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی به لهستان را دست کم نگیرید. این افراد تجربه دانشجویان بسیاری که برای این هدف اقدام کرده و نتایج که به دست آورده اند را در اختیار دارند که بسیار راهگشا و راهنمای شما خواهد بود تا بدون هیچگونه اشتباه و هزینه اضافه به بهترین انتخاب و نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

البته دقت به این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که بهترین و باتجربه ترین موسسه مهاجرتی و مشاورین فعال در این زمینه را انتخاب و از آنان مشاورات لازم را دریافت نمایید.

به همین خاطر بررسی کارنامه و سوابق آنان از اعم واجبات است و بهترین ملاک برای میزان اعتماد به یک موسسه و یا مشاور.

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به لهستان

شما می توانید با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به لهستان بهره مند شوید و با ارائه شرایط اولیه خود و ارتباط با مشاورین ما برای انجام مراحل بعد و دستیابی به این هدف بزرگ آماده شوید.

کارشناسان تیم خبره آی مهاجرتی در این مطلب درباره مهاجرت تحصیلی به لهستان اطلاعات لازم را به شما ارائه کردند؛ برای کسب اطلاعات بیش تر در این باره یا دیگر روش های مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا همچنین دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان نیز توسط کارشناسان فعال مجموعه در کشور لهستان تهیه شده و برای شما عزیزان در سایت قرار داده شده است.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به لهستان 

کارشناسان ما در پایان برخی از مهم ترین سوالات در رابطه با مهاجرت تحصیلی به لهستان را نیز پاسخ داده اند و در صورتی که جواب خود را در این بخش نیز نیافتید ، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، در صورتی که بتوانید پس از اتمام تحصیلات در این کشور شغلی یافته و در آن استخدام شوید؛ قادر به دریافت اقامت دائم لهستان می باشد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به لهستان و صدور ویزا 99 یورو می باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی لهستان سالانه 1500 تا 3 هزار یورو می باشد.

بله، دولت لهستان به فارغ التحصیلان اجازه می دهد تا 9 ماه اضافه در این کشور مانده و به جستجوی کار بپردازند ، در واقع مهاجرت تحصیلی به لهستان می تواند منجر به اقامت شود.

شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی لهستان سالانه می تواند از 3 هزار تا 12 هزار یورو نیز برسد.

در پایان بخش کوچکی از دریافت ویزای لهستان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور اسماعیل و ابراهیم قربانی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عیسی پور
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن ثقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه