قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه

قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه دارای شرایط و ضوابط روشن و مشخصی است که طبق آنها به افرادی واجد شرایط امکان کار، کسب درآمد و زدگی در این کشور را برای مدت معلوم و معینی صادر می نماید. مهاجرت کاری به روسیه یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که پس از مهاجرت تحصیلی دارای متقاضیان بیش تری می باشد و سالانه افراد بسیاری برای اشتغال راهی این کشور می شوند.

برای اینکه فرصت مهاجرت و کار در کشور روسیه برای متقاضیان فراهم شود، افراد باید بتوانند ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. جهت اخذ ویزای کار نیز نیاز به مجوز کار دارید که آن هم در صورت یافتن یک فرصت شغلی مناسب در روسیه و استخدام توسط کارفرمایی معتبر و مورد تایید فراهم خواهد آمد.

قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه

قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه چندان دشوار نبوده و شما می توانید از طریق یافتن یک کارفرما در این کشور به آسانی به شغل و درآمدی خوب برسید.

فهرست مطالب

به همین خاطر لازم است که قادر باشید با کارفرمایان این کشور ارتباط برقرار کرده و بر اساس تجارب و دانش خود در یک شغل مناسب استخدام شوید.

داشتن تخصص و دانش بالا می تواند کمک بسیاری در یافتن شغل در روسیه به شما نماید. همچنین هرچه بتوانید سابقه و تجربه بیش تری در زمینه مورد تخصص خود به کارفرما ارائه کنید، قطعا آن ها برای استخدام و به کارگیریتان علاقه بیش تری نشان می دهند.

حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده تا شرایط، مراحل و قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه مطلع شوید. البته مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز مطالعه نموده تا اطلاعات خود را بیش از پیش بالا ببرید.

قانون کار در کشور روسیه

برای اینکه بتوانید مهاجرت کاری موفق به کشور روسیه را تجربه کنید، باید از قوانین حاکم بر بازار کار این کشور مطلع باشید. طبق قانون کار در کشور روسیه ساعات مجاز کار در هفته 40 ساعت بوده و از روز دوشنبه تا جمعه را در بر می یگرد و روز شنبه و یکشنبه هر هفته تعطیل می باشد. البته در صورت پرداخت اضافه کار و توافق طرفین ساعات کار در هفته می تواند به 50 ساعت نیز برسد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه

البته لازم به ذکر است که اضافه کاری در طول دو روز کاری متوالی نباید بیش از چهار ساعت شده و همچنین کار اضافی برای کارگران زیر هجده سال و زنان باردار غیر مجاز است. ضمنا علاوه بر ایام تعطیل رسمی در تقویم، کارگران تمام وقت مجاز به حداقل 28 روز مرخصی سالانه می باشند.

از دیگر قوانین کاری روسیه می توان به مرخصی زایمان اشاره کرد، که برای زنان دارای قرار رسمی کار به 140 روز می رسد، 70 روز پیش از زایمان و 70 روز پس از زایمان که در این مدت باید تمامی حقوق خود را کامل دریافت کنند. ضمنا قانون بازنشستگی در روسیه بدین صورت بوده که سن بازنشستگی برای زنان 55 سال و برای مردان 60 سال است.

طبق آخرین آمار نیز متوسط پرداخت حقوق بازنشستگی در روسیه ماهانه 13500 روبل بوده است. البته لازم به ذکر است که از اول ژانویه 2021 ، حداقل دستمزد در فدراسیون روسیه 12792 روبل در نظر گرفته شده است، البته بازهم مناطق و شهرهای مختلف حداقل دستمزدهای مختلفی دارند.

روش های پیدا کردن کار در روسیه

روش های پیدا کردن کار در روسیه

اگر قصد دارید که شغلی مناسب و بادرآمدی مناسب را در روسیه برای خود بیابید، نیازمند داشتن تخصص کافی و یا مدارک دانشگاهی معتبر در زمینه مد نظرتان هستید و در صورتی که هردوی این موارد را باهم به کارفرمای خود ارائه نمایید؛ قطعا با شانس بسیار بالاتری جهت استخدام و یافتن شغلی مناسب در این کشور مواجه می شوید.

فراموش نکنید که یک توصیه نامه مناسب از دانشگاه محل تحصیل و یا از سوی کارفرمایان سابقتان در هر جای جهان نیز می تواند رزومه کاری شما را پربارتر کند. به طور کلی یک رزومه قوی برای کاریابی در روسیه مورد نیاز همه متقاضیان می باشد و هرچه این رزومه مناسب تر و کامل تر باشد شانس شما افزایش خواهد یافت.

البته بسیار مهم است که مشورت با متخصصین این حوزه جهت یافتن شغل مناسب را نیز در نظر بگیرید چون این امر بسیار تاثیرگذار و مهم است. زیرا این متخصصان با تمامی مراحل، اصول و روش های پیدا کردن کار در روسیه در هر زمینه فعالیتی آشنایی کامل داشته و می توانند با سریع ترین روش و کم هزینه ترین حالت ممکن شما را به هدفتان برسانند و شانس موفقیت شما را تا حد ورای تصور بالا ببرند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

راه های یافتن شغل در روسیه متفاوت و گوناگون هستند که شما باید طبق شرایط خود بهترین روش را برگزینید. به عنوان مثال چنانچه شما در این کشور حضور دارید، می توانید با مراجعه به مراکز شغل یابی و یا به صورت مراجعه حضوری به مراکز، موسسات، کارخانه ها و شرکت های مرتبط با تخصص خود جهت یافتن شغل اقدام نمایید.

ولی اگر در خارج از روسیه حضور داشته باشید این راه ها به طور کلی در دسترس نخواهند بود به غیر از این که شخصی دیگری اقدام به یافتن شغل در این کشور مناسب با شرایط شما نماید.

اما در صورت عدم حضور در این کشور می توانید با مراجعه به متخصصین این حوزه نظیر کارشناسان آی مهاجرتی، نسبت به یافتن بهترین فرصت های شغلی با توجه به تخصص های خود در روسیه اقدام کنید.

همچنین می توانید با مراجعه به سایت های آنلاین کاریابی در این کشور، دسترسی به روزنامه های اطلاعات و موسسات کاریابی فعال به صورت آنلاین جهت یافتن شغل مناسب خود اقدام کنید. فراموش نکنید که خودتان نیز قادر هستید با شناسایی شرکت های مرتبط با تخصص و تحصیلاتتان، رزومه تان را برای آنان ارسال کرده و درخواست کار کنید، بسیار محتمل است که کارفرماها طبق رزومه تان شما را مناسب استخدام ببینند.

راه های یافتن شغل در روسیه

سایت های کاریابی و آگهی استخدام در روسیه

یکی از بهترین و پر طرفدارترین روش های جستجوی شغل در روسیه به مانند دیگر معضل های زندگی انسان ها، امروز به دست اینترنت حل شدنی می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت های کاریابی و آگهی استخدام در روسیه انواع مشاغل تمام وقت و نیمه وقت در تمامی نقاط و شهرهای این کشور را که توسط کارفرمایان مختلف ثبت شده اند، را بررسی نمایید.

در صورت مناسب بودن موردی و ایده آل بودن شرایط کار و همچنین داشتن صلاحیت لازم، قادر هستید با کارفرما ارتباط برقرار کرده و برای استخدام اقدام کنید. امروزه اکثریت کارفرماها فرصت های استخدامی خود را از طریق این سایت ها اطلاع رسانی می کنند. اما برترین و معتبرترین آن ها به شرح زیر هستند:

  • https://74.ru/
  •  https://www.zarplata.ru/
  • https://career.ru/
  • https://www.rabota.ru/
  • https://www.superjob.ru/
  •  https://hh.ru/employer
  • https://jobsora.com/
  • https://www.avito.ru/
  •  https://www.rabota.ru/hr/

کار در روسیه برای ایرانیان

اگر شما هم از افراد علاقمند و جویای کار در روسیه هستید، باید بگوییم که شرایط کار در روسیه برای ایرانیان فراهم است و هموطنانمان به راحتی می توانند به ویزای کاری این کشور دست پیدا کنند. فقط باید بتوانند از طرف یک کارفرمای روسیه موفق به استخدام شوند.

اما در حال حاضر یکی از بهترین روش های موجود جهت جستجوی کار برای ایرانیان از طریق اینترنت می باشد. اما اگر بخواهیم روشی مطمئن تر با شانس بالاتر موفقیت را در نظر بگیریم، باید بگوییم که مراجعه به مراکز و موسسات مهاجرتی نظیر آی مهاجرتی می تواند شما را بسیار سریع تر به هدفتان رسانده و به یک شغل خوب نزدیک نماید.

پیشنهاد می کنیم با ارائه رزومه کامل خود به مشاوران ما و مشورت در رابطه با تخصص و حیطه فعالیت خود اطلاعات مناسب را در اختیار آنان قرار داده و سپس با توجه به بررسی های کارشناسان آی مهاجرتی بهترین نتیجه های ممکن را به دست آورید.

 

کار در روسیه برای ایرانیان

 دقت داشته باشید که هیچ گروه یا موسسه فارسی زبانی به طور قانونی در رابطه با کار در روسیه در این کشور فعالیت مستمر نداشته و همواره امکان کلاهبرداری وجود خواهد داشت.

به همین خاطر انتخاب موسسه معتبر با کارنامه و رزومه موفق و درخشان مهم ترین بخش سپردن کاریابی به اینگونه موسسات است. البته خود اشتغالی نیز یکی دیگر از روش های کار در این کشور است که می تواند بسیار مثمر ثمر واقع شده و برای افراد دارای تجربه تولید و کارآفرینی در کشورمان ایجاد موفقیت نماید.

کار سیاه در روسیه

یکی از موارد مهمی که در رابطه با قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه باید آن را مدنظر قرار دهید، اینکه دقت کنید مبادا در کار سیاه در روسیه گرفتارتان کند. عنوان کار سیاه در روسیه اصطلاحی است که به کار غیرقانونی اتلاق می شود؛ چون این نوع مشاغل به اقتصاد کشور کمکی نکرده و مالیاتی بابت آن پرداخت نمی‌شود.

با این نوع کار شما نمی توانید به ویزا رسیده و یا از حقوق قانونی بهره مند شوید. با کلیک بر روی عنوان کار سیاه در روسیه می توانید بیشتر با این نوع شغل در روسیه آشنا شوید. اما چون این مشاغل از خارج از روسیه قابل دسترسی نیستند، اکثرا توسط دانشجویان و یا افرادی که به نوعی دیگر به این کشور وارد شده اند، انتخاب می شود.

تنها توصیه کارشناسان آی مهاجرتی به شما عزیزان این است که همواره به قوانین کاری در روسیه احترام گذاشته و در صورت ورود به این کشور و خارج شدن از فرصت شغلی خود به هر دلیلی، به دنبال کار سیاه نروید و با داشتن پشتکار و کمی تلاش خود را از حقوق قانونی کار در روسیه بهره مند سازید.

مواردی چون حداقل دستمزد ممکن، عدم وجود بیمه و ساعات کاری زیاد و طاقت فرسا از اصلی ترین معایب کار سیاه در روسیه هستند که زندگی را برای شما دشوار خواهند ساخت. ضمنا در صورت مطلع شدن مقامات دولتی مجازات شدیدی در انتظار خاطیان خواهد بود.

بهترین شهرهای روسیه برای کار

یکی دیگر از قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه این است که شما بتوانید مناطق و شهرهای مناسب برای کار در این کشور را شناخته و مطلع شوید که چه حوزه و زمینه های کاری در یک منطقه دارای فرصت های استخدام بیش تری است. این موضوع را کارشناسان و افراد متخصص به راحتی بر حسب تجربه خود می توانند در اختیار شما بگذارند.

بهترین شهرهای روسیه برای کار در سال 2023 که دارای نرخ بیکاری پائین تر از سایر مناطق بوده و فرصت های کاری و کارفرمایان بسیاری در آن وجود دارند؛ شامل: سن پیترزبورگ، مسکو، نووسیبیرسک، یکاترینبورگ، نیژنیی نووگورود، کازان، سامارا، پرم و ولگاگراد می شود. 

این شهرها همچنین دارای صنایع، کارخانجات، موسسات، ادارات و شرکت های بسیار بیش تری نسبت به سایر نقاط و شهرهای روسیه می باشند.

بهترین شهرهای روسیه برای کار

البته لازم است دقت داشته باشید که هر شهر یا منطقه دیگری در روسیه در یک فعالیت اقتصادی و یا صنعتی قوی بوده و فرصت های شغلی بسیاری را دارا است؛ که این لازم می دارد شما تمامی شهرها و مناطقی که حوزه دانش یا تخصصتان در آنجا رونق بالایی دارد را مدنظر قرار دهید.

این گونه شاید بتوانید سریع تر استخدام شده و یا حتی فرصتی کاری بسیار خوب را به دست آورید. مقاله بهترین شهرهای روسیه برای کار را حتما مطالعه کنید، تا از اوضاع کاری و زمینه های موجود در هر شهر این کشور مطلع شوید و در صورت نیاز با مشاورین آی مهاجرتی تماس برقرار نمایید.

چنانچه از علاقه مندان به دریافت اقامت کاری هستید ، کشورهای زیر را نیز به عنوان مقصدهای ایده آل در این زمینه بررسی نمایید:

پیدا کردن جاب آفر از روسیه

دریافت پیشنهاد شغلی از روسیه زمانی امکان پذیر است که متقاضی و جویای کار بتواند خود را به کارفرمایی که درخواست استخدام داده است، اثبات نموده و کارفرما احساس کند که تخصص، دانش و تجربه آن شخص می تواند برای وی کارآمد باشد. در این صورت کارفرما با ارسال دعوت نامه اعلام می کند که برای انجام حرفه ای به تخصص شخص نیاز داشته و در صورت موافقت وی و بستن قرارداد کاری، آن شخص می تواند ویزای کار روسیه را به دست آورد.

این نوع مشاغل معمولا در اختیار افرادی قرار خواهند گرفت؛ که می توانند با استفاده از تخصص یا دانش بالا و کارآمد خود یک کارفرمای روسیه را ترغیب به استخدام خود کنند. در این صورت این کارفرما حاضر به ارسال دعوت نامه برای شخص جهت استخدام و استفاده از تخصص وی می شود. باید بدانید که اخذ جاب آفر روسیه در حال حاضر بهترین گزینه کاری و یافتن شغل برای ایرانیان است.

دقت داشته باشید که اطلاع از شرایط جاب آفر روسیه بسیار مهم است، چون شما علاوه بر استخدام باید بتوانید ویزای کار از این طریق را نیز به دست آورید. تمامی آن چه که لازم به دانستن است با آخرین اطلاعات و جدیدترین جزئیات در مقاله ویزای جاب آفر روسیه برای شما عزیزان گردآوری شده است؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

مصاحبه کاری در روسیه

یکی از مهم ترین بخش های قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه، اطلاع از چگونگی تهیه رزومه است. بهتر است اصول نگارش رزومه را به طور کامل فرا بگیرید و در هنگام نوشتن آن حتما تمامی موارد را مد نظر داشته و همواره به یاد آورید که رزومه شما بهترین مدرک جهت نشان دادن مهارت و توانایی هایتان برای جلب نظر کارفرمایان است.

بنابراین باید برای تهیه آن دقت کافی داشته باشید و به اندازه لازم برای آن وقت و انرژی صرف نمایید. دقت کردن به مواردی که در ادامه خواهیم گفت برای مهاجرت به کشور روسیه از طریق کار، به شما کمک می کند تا بتوانید رزومه قوی تر و حرفه ای تری تهیه کنید.

به طور کلی در رزومه شما باید مهارت ها، سوابق شغلی، افتخارات، تجارب، تخصص های اضافه و جدای از حیطه کاری و دستاوردهایتان نوشته شده باشد، علاوه بر این موارد حتما به خوانا بودن آن دقت کافی داشته باشید. ضمنا نباید اشتباهات دستوری و املایی در متن رزومه شما وجود داشته باشد.

مصاحبه کاری در روسیه

البته رزومه کاری در جلب نظر ابتدایی و اولیه کارفرما موثر است و در نهایت شما باید بتوانید در مصاحبه ای که کارفرما از شما به عمل می آورد، نظر مثبت وی را به دست آورید.پس از اینکه موفق به دریافت پیشنهاد کاری شوید نوبت به مصاحبه کاری می رسد، مصاحبه کاری در روسیه معمولا به صورت فردی با کارفرما یا گروهی، به منظور بررسی انگیزه های جوینده کار و همچنین مهارت ها و شایستگی های وی برگزار می شود.

شرایط لازم برای مصاحبه کاری روسیه

برای اینکه بتوانید مصاحبه کاریتان را با موفقیت پشت سر بگذارید باید شرایطی را در نظر گرفته و رعایت کنید.از جمله شرایط لازم برای مصاحبه کاری روسیه این است که فرد متقاضی باید پوششی مناسب و رسمی که متناسب با شغل درخواستی وی باشد، داشته و به موقع برای جلسه مصاحبه حضور پیدا کند.

همچنین اگر علاوه بر توانایی و مهارت زبان روسی و دارای تسلطی در زبان انگلیسی نیز باشد، تاثیر زیادی در جلب نظر کارفرمایان خواهد داشت. گر چه ممکن است کارفرما جلسه مصاحبه کاری در روسیه را به زبان انگلیسی پیش ببرد اما، فرد می تواند برای نشان دادن سطح مهارت خود پس از گذشت مدتی از مصاحبه، بقیه جلسه را به زبان روسی به گفت و گو بپردازد.

از این طریق اگر یکی از شرایط لازم برای جذب کار زبان روسی باشد، شانس بیشتری برای موفقیت در مصاحبه خواهد داشت و به او کمک می کند بتواند با موفقیت از این مرحله عبور کند. 

البته معمولا کارفرمایان روسی بیش تر تسلط به زبان خود را ملاک قرار می دهند، به غیر از شرکت ها و سازمان های بین المللی که معمولا در آگهی کاری قید می شود که به زبان انگلیسی نیز نیاز است.

 

Requirements for a Russian job interview

استخدام کارگر ساده در روسیه

بسیاری از افراد جویای کار در کشور روسیه با این سوال روبه رو هستند که آیا استخدام کارگر ساده در روسیه امکان پذیر می باشد؟ باید بگوییم که این کشور یکی از قدرت های اقتصادی جهان بوده و صنایع و کمپانی های معتبر بزرگی را در خود جای داده است. به همین دلیل معمولا در این کشور به قدری که نیاز به نیروی کار متخصص و با دانش حس می شود؛ چندان کمبود و نیاز به کارگر ساده و بدون تخصص وجود ندارد.

ضمن اینکه باوجه به تجاربی که طی این سال ها کارشناسان ای مهاجرتی کسب نموده اند؛ همواره میزان تقاضا از سوی کارگران ساده به این کشور از بیش ترین حد ممکن برخوردار بوده است. به خصوص این که برخی کشورهای همسایه روسیه نیز شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و افراد بسیاری برای کارگری به این کشور مهاجرت می کنند.

اما داشتن کوچکترین و حتی کم ترین میزان تخصص یا دانش در زمینه ای خاص می تواند باعث تفاوت در کارگران و دستیابی آنان به فرصت های شغلی شود. به دلیل رقابتی که در بین متقاضیان برقرار است افرادی که بتوانند حتی یک حرفه خاص یا تخصص خاصی از خود به نمایش بگذارند، به یقین از تمامی افراد بدون دانش یا تخصص پیش خواهند افتاد.

پس یکی از قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه این است که تاحد ممکن به تخصص، تجربه، دانش و کارای خود بیافزایید و آن را برای کارفرمایان به نمایش بگذارید که تاثیر زیادی در استخدامتان خواهد داشت.

وبینار بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

ورود به هر کشور از جمله روسیه به روش های مختلفی امکان پذیر است که هر فرد باید ضمن درنظر داشتن شرایط خود ، بهترین گزینه ممکن را برگزیند.

در این وبینار می توانید با روش های مختلفی مهاجرتی آشنا شده و مزایا و معایب هر یک را نیز بدانید.

توصیه می کنیم تا انتها آن را مشاهده نموده و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد حتما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

کار در روسیه بدون مدرک تحصیلی

اگر شما هم از مدرک تحصیل دانشگاهی برخوردار نیستید؛ اصلا نگران نباشید، شما هم می توانید به شغلی مناسب در روسیه دست پیدا کنید، اما اینکار نیازمند شرایطی خاص است. شما باید نداشتن مدرک تحصیلی را با ارائه ویژگی های دیگری از خود جبران نموده و خود را برای اقتصاد و کشور روسیه کارآمد و مفید معرفی کنید.

کار در روسیه بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است و سالانه سفارت روسیه در میان مشاغل مورد نیاز خود؛ لیست مشاغل بدون نیاز به مدرک تحصیلی را هم در نظر می گیرد که البته بازهم لازم به ذکر است این مشاغل نیز از متقاضیان بسیار بیش تری نسبت به مشاغل نیازمند به مدرک تحصیلی برخوردار هستند و رقابت در آن ها سخت تر است.

ولی شاید این مشاغل نیازی به تحصیلات آکادمیک نداشته باشند، اما متقاضی باید دارای تخصص در یک یا چند حرفه مورد نیاز باشد و بتواند مدارکی معتبر جهت داشتن تخصص لازم و سابقه کار را ارئه نماید. حالا هرچه اشخاص تخصص های بیشتر، تجربه کاری بلند مدت تر و در نزد کارفرمایان معتبرتری داشته باشد؛ قطعا از شانس بالاتری نیز برای استخدام بهره مند می شوند.

البته دقت کنید که اگر جوینده کار دارای یک جاب آفر از یک کارفرمای روسی باشد، داشتن یا نداشتن مدرک مهم نیست و فقط باید کارفرما اعلام نموده که برای چه تخصصی نیاز به آن فرد دارد و در این کشور نیز فرد مناسب و واجد شرایطی را جهت استخدام نیافته است.

شرایط ویزای کار روسیه

شرایط ویزای کار روسیه

جالب است بدانید که ویزای کار کشور روسیه را باید پیچیده ترین و گرانترین نوع ویزایی دانست که برای افراد شاغل و درحال کار در این کشور وجود دارد. 

به طور کلی شرایط ویزای کار روسیه آن را به دو دسته تقسیم می کند. این دو نوع ویزا به شرح زیر هستند:

  • ویزای یک بار ورود به مدت حداکثر ۹۰ روز که توسط کنسولگری روسیه طبق دعوت نامه ویزای کار ( که براساس اجازه کار صادر می شود) صادر می گردد.
  • ویزای چند بار ورود که براساس ویزای یک بار ورود در دفتر محلی پلیس مهاجرت روسیه برای مدت اعتبار مجوز کار ( بیش از یک سال ) صادر می گردد.

البته یک نوع جدید از ویزای کار این کشور نیز از سال 2010 در حال صادر شدن است، که این ویزای کار برای متخصصان بسیار واجد شرایط صادر می گردد و دارای امتیایازت و ویژگی های بیش تری است. به طور مثال می تواند تا 3 سال اعتبار داشته باشد. اما حقوق شخص متخصص درخواست کننده این نوع ویزا باید سالانه حداقل 2 میلیون روبل باشد.

ضمن اینکه شرکت یا کارفرمای درخواست کننده این ویزا باید از سهمیه مهاجرت برای بکارگیری نیروی کار خارجی، اجازه کار برای یک خارجی و دعوت برای ویزای کار و درخواست برای خدمات استخدامی دولت را اخذ کرده باشد. توجه داشته باشید که ویزای روسیه توسط یک فرد خارجی فقط در کنسولگری روسیه در کشوری که تابعیت آن را دارد می تواند دریافت شود.

مدارک لازم ویزای کار روسیه

همانطور که می دانید بخشی از درخواست اخذ ویزای کار روسیه را مدارکی در بر می گیرد که سفارت باید برای مبنای آن ها شرایط و صلاحیت متقاضی را بررسی نموده و نتیجه را اعلام نماید. این مدارک نقش اصلی را در رد یا تایید درخواست شما برعهده دارند، به همین خاطر دقت در تهیه درست و صحیح آن ها بسیار مهم وحیاتی است.

پیش از اینکه مدارک لازم ویزای کار روسیه را ارائه نماییم لا به ذکر است که حتما از آخرین اطلاعات استعلام نمایید، چون هرلحظه امکان تغییرات وجود دارد. اما این مدارک به شرح زیر می باشند:

ارائه دعوت نامه و قرارداد کاری با کارفرمای روسی

ارائه فرم درخواست تکمیل شده ویزای کار مربوطه

ارائه گواهی سلامت و تست اچ آی وی

ارائه بیمه درمانی اخذ شده. ( توجه داشته باشید که برای ویزاهای یکبار ورود و دوبار ورود ، بیمه نامه باید کل مدت اقامت در روسیه را پوشش دهد و از طرف دیگر، برای ویزاهای چند بار ورود باید مدت زمان سفر اول را پوشش دهد)

  • مدارک هویتی نظیر کارت ملی و شناسنامه با ترجمه معتبر
  • ارائه پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • هرگونه سوابق کاری و رزومه در دسترس
  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • ارائه تمکن مالی یا معرفی اسپانسر و حامی مالی

ضمنا حتما عنوان راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه کنید، تا با دانشگاه ها، رشته ها، هزینه های تحصیل، چگونگی پذیرش و اخذ ویزا و هرچیزی که برای تحصیل در روسیه لازم است آشنا شوید.

هزینه ویزای کار روسیه

همانطور که گفتیم افراد پس از استخدام و اخذ پیشنهاد کاری در روسیه می توانند برای دریافت ویزای کاری خود اقدام کنند. 

طبق تفاوت هایی که در نوع ویزای کار صادر شده وجود دارد، هزینه های پیش روی افراد نیز می تواند متفاوت باشد. 

در ادامه و در جدول زیر هزینه ویزای کار روسیه را و مهم ترین مخارجی که جهت دریافت آن باید پرداخت شود را مشاهده خواهید کرد:

موارد

مبلغ هزینه

هزینه صدور ویزا برای ایرانیان

یکبار ورود 80 دلار 2 بار ورود 128 دلار مولتی 240 دلار

ترجمه مدارک تحصیلی، کاری، هویتی و غیره

4 تا 15 میلیون تومان

هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه

حداکثر 2 میلیون تومان

هزینه بلیت هواپیما

8 میلیون تومان به بالا

در این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی خلاصه ای از قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را در اختیار شما عزیزان قرار دادند. جهت کسب اطلاعات بیش تر می توانید به صورت حضوری و یا تلفنی با تیم ما در دفاتر غربی و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. هزینه های زندگی در کشور روسیه را نیز طبق آخرین اطلاعات در مقاله مربوطه جمع آوری کرده و به رایگان در اختیار شما قرار داده ایم.

سوالات پرتکرار قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه

در پایان این مقاله نیز می توانید برخی از سوالات متداولی که در رابطه با قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه برایتان وجود دارد را مطالعه نموده و در صورتی سوال بیشتری در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، شهروندان ایرانی نیز می توانند در صورت یافتن شغل مناسب و استخدام در این کشور برای کار به روسیه مهاجرت کرده و در آن جا ساکن شوند.

طبق آخرین تغییرات نباید حداقل درآمد یک کارگر ساده در این کشور کمتر از 12792 روبل در ماه باشد.

هزینه های ویزای کار روسیه از بیش از 30 یورو تا بیش از 500 یورو است و عوامل مختلفی بر هزینه های درخواست ویزای کار روسیه شما تأثیر می گذارد که این عوامل به شرح زیر است: ملیت شما، مدت زمان اقامت در نظر گرفته شده و زمان پردازش.

برای این منظور میتوانید از طریق موسسات و سایت های کاریابی به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازید.

طبق آنچه در مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه گفتیم، ارائه مدرک زبان روسی لازم نیست، اما داشتن دانش زبان روسی تاثیر بسیاری در یافتن شغل دارد.

خیر ویزای جاب سیکر یا همان ویزای جستجوی کار در روسیه وجود ندارد.

طبق قانون برای مشاغل تمام وقت سالانه باید حداقل 28 روز مرخصی علاوه بر تعطیلات رسمی از سوی کارفرما لحاظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه