مکان های تاریخی و توریستی روسیه

مکان های تاریخی و توریستی روسیه به عنوان یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران بین المللی در این کشور توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی قرار گرفته است . تفاوتی ندارد که شما قصد اقامتی بلند مدت و یا سفری کوتاه را در این کشور دارید، با شناختن این مکان های می توانید به تفریح پرداخته و اقامت خود را چندین برابر لذت بخش نمایید.

همان طور که می دانید تا حدودی به عنوان بزرگترین کشورجهان شناخته شده و بخش زیادی از شرق اروپا و شمال آسیا را پوشش می دهد. تاریخ آن نیز به وسعت سرزمینش بوده و داستان های زیادی برای گفتن دارد، این داستان های تاریخی اثر خود را در ساختمان ها، صومعه ها، معابد و بناهای با شکوه به جای گذاشته و مردم آن به تاریخ خود بسیار افتخار می کنند.

مکان های تاریخی و توریستی روسیه

کشور روسیه به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان سالانه گردشگران زیادی را از اقصی نقاط جهان به شهرهای مختلف خود جذب می نماید.

فهرست مطالب

همه مکان های تاریخی و توریستی روسیه دارای زیبایی و ارزش بسیاری برای دیدن می باشند و انتخاب تعداد محدودی از آن ها بسیار دشوار است، زیرا هر شهر دارای یک ارزش تاریخی مخصوص به خود می باشد که نمی توان آن را خلاصه کرد.

تعداد آن ها به قدری زیاد بوده که برای مراجعه به همه آن ها باید مدت زمان زیادی را صرف کرد، اگر قصد اقامت طولانی مدت و یا نقل مکان به این کشور زیبا را دارید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده تا بهترین روش را یافته و اقدام نمایید.

راز کلیسای جامع سنت باسیل در روسیه

کلسیای سنت باسیل ساختمانی است که به گنبدهای رنگارنگ خود مشهور بوده و مانند بنایی است که با چند تاج بزرگ که شبیه شعله های آتش هستند، بر شهر مسکو فرمانروایی می کند. امروزه این بنا از محبوب ترین جاهای دیدنی روسیه مسکو بوده و در وسط میدان مشهور سرخ قرار دارد و به عنوان نمادی از شهر مسکو در جهان شناخته می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مکان های تاریخی و توریستی روسیه

نه تنها نمای بیرونی، بلکه داخل این کلیسه با نقاشی های متعلق به قرون وسطی زینت داده شده و آن را به یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه تبدیل می کند. این کلیسا در سال 1555 ساخته شده و محققان اختلافات زیادی بر سر این که چه کسی این بنای زیبا را طراحی کرده است اختلاف داشتند.

یک افسانه در میان مردمانی که در این شهر زندگی می کنند وجود داشته که می گویند کسی که فرمان ساخت این بنا را داد، برای این که دیگر بنایی مانند آن ساخته نشود تا بتواند با آن رقابت کند، فرمان کور کردن چشمان معمار آن را صادر کرده تا دیگر نتواند طراحی دیگری انجام دهد. این شاه در تاریخ به بی رحم بودن خود مشهور است اما متخصصان هیچوقت مدرکی دال بر اینکه این امر رخ داده پیدا نکردند و این داستان به راز کلیسای جامع سنت باسیل در روسیه شهرت دارد.

کرملین نماد حکومت روسیه

کرملین نماد حکومت روسیه

کرملین نماد دولت روسیه و مقر قدرت سیاسی آن به شمار می رود که شامل مجموعه ای بزرگ به شکل مثلث شامل چندین قصر زیبا، کلیساها و اسلحه خانه شده که کنار یکدیگر اندازه ای حدود 28 هکتار را داشته و به مجموعه آن ها کرملین گفته می شود. بزرگی این مجموعه به حدود 28 هکتار رسیده که تاریخ آن به سال 1156 پس از میلاد مسیح می باشد، یعنی حتی قبل از تاسیس شاهزاده مسکو.

اما تاریخ ساخت همه آن ها با یکدیگر یکسان نبوده و برخی از ان ها متعلق به قرن های چهاردهم و هفدهم می باشند، اما همه آن ها از مکان های تاریخی روسیه هستند. به طور کلی این بناها بسیار جذاب بوده که به علت تاثیر بسیار خود در تاریخ اجتماعی و سیاسی دارای اهمیت و ارزش بسیاری است.

این مکان دارای چندین موزه بوده و چندین نمایشگاه دیگر در سراسر محوطه آن وجود دارد، ارزش و زیبایی این مکان را به یکی از پر بازدیدترین مکان های تاریخی و توریستی روسیه تبدیل کرده است اما متاسفانه تمامی قسم های برای تماشای عموم در دسترس نیست اما همچنان چیزهای زیادی برای عرضه به بازدیدکنندگان خود دارد. به یاد داشته باشید که این مجتمع تحت تدابیر امنیتی زیادی قرار دارد و برخی از قانون های محدود کننده در آن اجرا می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مربع قرمز با تاریخی ناشناخته در روسیه

مربع قرمز با تاریخی ناشناخته در روسیه یکی از معروف ترین میدان ها در جهان بوده که در میراث یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این نام ترکیبی از دو نام روسی به معنای زیبا و قرمز می باشد، اما امروزه به دلیل این که مقدار رنگ سرخ بیشتر از قرمز است آن را سرخ می نامند. مساحت این میدان به حدود 74 متر مربع رسیده که تاریخ دقیق ساخت آن هوز مشخص نشده اما بسیار به تاریخچه کرملین نزدیک است.

این میدان طی گذشت زمان مورد استفاده های مختلفی مانند محل اعدام، تجارت و غیره قرار گرفته بود و سپس پس از ساخته شدن کلیسادر آن محل انجام مراسم های مذهبی نیز بود. اگر بخواهیم تاریخچه کامل این میدان را بازگو کنیم بسیار طولانی و پر از نقش های مختلف بوده که می تواند برای هر کسی جذاب باشد.

به همین علت این میدان به یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه بوده که دارای محبوبیت و افتخار زیادی برای مردمانش است.

این مکان هم اکنون به عنوان جاذبه های گردشگری روسیه به کار گرفته شده و برخی از راهپیمایی ها و تمرین ها در این میدان برگزار می شوند. ویزگی دیگری که باعث هجوم گردشگران شده این است که این میدان بزرگ برخی دیگر از مکان های توریستی مانند کلیسای سنت باسیل و کرملین در نزدیکی آن قرار دارند.

ارمیتاژ دومین موزه بزرگ جهان در روسیه

موزه ارمیتاژ دومین موزه بزرگ جهان در روسیه بوده که حدو سه میلیون اثر تاریخی و هنری را در خود جای داده است. مجموعه های موجود در این موزه از هنر و فرهنگ تمامی تمدن و کشورها مانند رومی ها، یونانی ها، کشورهای مشرق زمین و هنر اروپای غربی را که بسیار پر طرفدار بوده یافت می شود.

جالب است بدانید که در زمان گذشته تعداد بسیار کمی قادر به بازدید از این موزه بوده اند و بازدید عمومی برای اولین بار در سال 1852 مجاز شد. 

با وجود این که هم اکنون تعداد زیادی آثار در ارمیتاژ قرار داشته اما حدود 2000 اثر آن در بین سال های 1930 تا 1934 به سایر کشورها فروخته شد. این اجناس فروش رفته شامل آثار هنرمندان بزرگی مانند تیتیان، رافائل، ون ایک و بوتیچلی بود.

ارمیتاژ دومین موزه بزرگ جهان در روسیه

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری روسیه سنت پترزبورگ را دارید، باید زمان بسیاری را برای بازدید از این موزه قرار بدهید زیرا که هر ارمیتاژ قرار گرفته در آن بسیار وسیع است، به طوری که بازدید از هرکدام آن به اندازه یک روز زمان نیاز دارد.

در صورتی که با آثار هنری آشنا نیستید می توانید از تورهای با راهنما استفاده نمایید تا از یکی از بهترین مکان های تاریخی و توریستی روسیه نهایت لذت را ببرید

Ascension Church with unique beauty in Russia

کلیسای معراج با زیبایی بی نظیر در روسیه

کلیسای معراج به دستور شاهزاده بزرگ واسیلی سوم برای برگزاری جشن تولد وارث تاج و تخت روسیه یعنی ایوان چهارم واسیلیویچ که بعدها به عنوان ایوان مخف نام گرفت در سال 1532 ساخته شد. 

این بنا بر خلاف سایر کلیساهای دوران خود احتمالا توسط معماران ایتالیایی طراحی شده و اولین کلیسا در روسیه می باشد که با سقفی چادری شکل با سنگ سفید رنسانسی یک ترکیب بسیار جذاب و دیدنی را ایجاد کرده است. بعدها یک کلیسای دیگر با این نما توسط خود ایوان نیز ساخته شد.

البته با گذر زمان تغییرت و بازسازی هایی در آن ایجاد شد که بزرگترین آن ها مربوط به قرن 19 بوده است اما همچنان از ارزش آن کم نکرده و یکی از پر بازدیدترین مکان های تاریخی و توریستی روسیه بوده که از سال 1994 تاکنون در میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. نه تنها خود کلیسای معراج با زیبایی بی نظیر در روسیه بسیار برای مسافرت و تفریح مناسب است.

این بنا در حاشیه رودخانه مسکوا قرار داشته و دارای یک پارک مشرف به آن در نزدیکی خود می باشد که نه تنها می توان از یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه بازدید کرد، بلکه می توان در پارکی که در نزدیکی ان قرار دارد به تفریح در منظره ای با شکوه پرداخت.

منطقه پرم مدرک جنایت های استالین در روسیه

منطقه پرم که با نام ITK-6 نیز شناخته می شد ،گولاگی است که در سال 1946 در نزدیکی مرز روسیه و سیبری به دستور استالیا ساخته شد و در حال حاضر تنها اردوگاه گولاگ بوده که در سراسر اتحاد جماهیر شوروری به شکل قبلی خود حفظ شده و اکنون یکی از جاهای دیدنی روسیه تبدیل شده است.

این گولاگ ها به منظور اردوگاه کار اجباری برای زندانی های دولتی و سیاسی مانند فعالان حقوق بشر و یا کسانی که مخالف دولت بودند، ساخته شد. تخمین زده می شود که حدود ده ها هزار نفر در این مکان جان خود را از دست داده اند و به همین دلیل منطقه پرم مدرک جنایت های استالین در روسیه شناخته شده و سالانه تعداد زیادی از افراد برای تماشای این مکان می آیند.

منطقه پرم مدرک جنایت های استالین در روسیه

در طی این بیست سال گذشته دولت بخش بزرگی از بودجه این مکان را قطع کرد تا کمی از جنبه های تاریک تاریخ خود را بپوشاند اما همچنان پرم یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه بوده و همچنان یک موزه از آن وجود دارد که سبک زندگی زندانیان در این مکان را نشان می دهد. این موزه هم اکنون توسط یک سازمان مبتنی برحقوق بشر به نام Memorial اداره می شود.

تلاش نموده ایم تا با جمع آوری مقالات زیر جاذبه های گردشگری سایر کشورهای محبوب را نیز به شما معرفی کنیم:

کلیسای ناجی بر روی خون ریخته شده در روسیه

کلیسای ناجی در خون ریخته شده در روسیه که در سال 1883 به دستور الکساندر سوم برای یادبود از پدر خود در مکانی که ترور شد شروع و در سال 1907 بهه پایان رسید. این کلیسا یکی از چشمگیرترین بناها نه تنها در شهر سنت پترزبورگ، بلکه در تمام روسیه بوده که یک منظره باشکوه هم در بیرون و هم در داخل خود ایجاد کرده است.

این کلیسا به طور رسمی با نام دیگر رستاخیز مسیح نیز نامیده می شود.جالب است بدانید که در حال حاضر این بنا با بودجه ای یک میلیون روبلی کار می کند و برای بازدید عموم در دسترس است. از مواردی که به جذابیت این بنا می افزاید تفاوت آن با سایر ساختمان های سنت پترزبورگ بوده و مانند آن ها به سبک باروک و یا نئوکلاسیک طراحی نشده، بلکه بیشتر به سبک قرون وسطایی روسی ساخته شده که آن را به یکی از بهترین جابه های گردشگری روسیه تبدیل کرده است.

این کلیسا در طی جریان انقلاب روسیه بسیار آسیب دید و به همین دلیل دولت آن را به روی عموم بسته شد و حتی به عنوان سردخانه و انبار سیب زمینی نیز استفاده گشت و لقب ناجی سیب زمینی را کسب کرد.اما دباره در دهه 1970 پس از 27 سال بازسازی و دوباره بازگشایی شده و یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه می باشد که نباید بازدید از آن را از دست داد.

آرامگاه واقعی یا تقلبی لنین در روسیه

یکی از جاذبه های گردشگری روسیه آرامگاه یکی از مشهورترن و بی رحم ترین افراد تاریخ یعنی لنین می باشد. لنین پیش از به قدرت رسیدن خود به عنوان بخشی از کودتای معروف به انقلاب اکتبر 1917 رهبر حزب بلشویک شد. وی در سال 1924 بر اثر سکته قلبی در گذشت و به علت این که تعداد مراجعین برای دیدار از مقبره وی زیاد بود، تصیم گرفتن که آن را بر خلاف وصیت خود لنین به یک آرامگاه تبدیل کنند و در معرض دید عموم قرار دهند.

آرامگاه واقعی یا تقلبی لنین در روسیه، کسی از حقیقت ماجرا اطلاعی ندارد، شایعاتی وجود دارد که می گیوند این بدن مومیایی نمایش داده شد در حقیقت جعلی بوده و مومیایی واقعی در جایی نامعلوم پنهان شده است. نه تنها لنین، بلکه مقبذره چندین افراد مهم دیگر در تاریخ شوروی مانند استالین، برژنف، گاگرین و غیره نیز در این مکان قرار دارد.

آرامگاه واقعی یا تقلبی لنین در روسیه

این مقبره یکی از پر بازدیدترین مکان های تاریخی و توریستی روسیه بوده است، به طوری که میلیون ها نفر در طی صد سال گذشته از این مکان دیدن کرده اند و همیشه یک صف طولانی منتظر در بیرون آن وجود دارد. ورود به این مقبره رایگان بوده اما به یاد داشته باشید که عکاسی در این مکان ممنوع بوده و نگهبانان رفتارها را بسیار تحت نظر دارند.

Peter and Paul Giant Castle in Russia

قلعه غول پیکر پیتر و پل در روسیه

قلعه غول پیکر پیتر و پل در روسیه اولین سازه ای بود که توسط پنر کبیر در شهر سنت پترزبورگ به منظور دفاع از شهر در برابر سوئدی تاسیس شد، زیرا در آن زمان جنگ بسیار شدیدی میان روسیه و سوئد شکل گرفته بود. اما این سازه به هر حال بی استفاده ماند زیرا سوئدی ها قبل از رسیدن به این شهر شکست خوردند.

بیشترین نقش این بنا در جریان انقلاب اکتبر 1917 بود، زمانی که بلشویک ها اقدام های نظایم را انجام دادند. قلعه پیتر و پل در سال 1924 به موزه تبدیل شد اما طی جنگ جهانی دوم آسیب بسیاری دید و سپس دوباره بازسازی شد و اکنون به عنوان یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه در مقابل جهان خودنمایی می کند.

در داخل این قلعه یک کلیسای جامع قرار دارد، جایی که پتر کبیر و سایر رهبران روسیه در آن دفن شده اند و یک نمایشگاه کوجک در محوطه آن قرار دارد. این بنا به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه شناخته می شود. 

به طور کلی شهر سنت پترزبورگ دارای جاذبه های بسیار و مکانی عالی برای زندگی می باشد، برای اطلاعات دقیق تر این شهر مقاله شهرهای کشور روسیه با بشناسید را مطالعه نمایید.

 

میدان نبرد استالینگراد محل مهم ترین نبرد در روسیه

میدان نبرد استالینگراد محل مهم ترین نبرد در روسیه، یعنی با آلمان در جنگ جهانی دوم است که خونین ترین درگیری میان این دو کشور بود و به نقطه عطف کشور روسیه نیز شناخته می شود. 

کسانی که قصد دارند از این مکان دیدنی کنند می توانند بقایای درگیری را در سر تا سر ولگوگراد مشاهده نمایند.

برجسته ترین یادبود این میدان نبرد، مجسمه و مجموعه مامایف کورگان می باشد. مهم ترین بخش اقامت در یک مکان، مقدار هزینه های آن است، به همین علت پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را حتما مطالعه نمایید تا با شرایط پیش رو زندگی و یا اقامت موقت آشنا باشید.

تمامی مکان های تاریخی و توریستی روسیه که تا کنون به معرفی آن ها پرداخیم در لیست زیر خلاصه شده است:

ردیف نام مکان
1 کلیسای جامع سنت باسیل
2 کرملین
3 میدان سرخ
4 موزه ارمیتاژ
5 کلیسای معراج
6 منطقه پرم
7 کلیسای ناجی بر روی خون ریخته شده
8 آرامگاه لنین
9 قلعه پیتر و پل
10 میدان استالینگراد

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی کامل مکان های تاریخی و توریستی روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به راهنمایی با مشارین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه این صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار مکان های تاریخی و توریستی روسیه

در پایان نیز می توانید با مطالعه برخی از سوالات پرتکرار به پرسش هایی که اغلب در این زمینه وجود دارد پی برده و برای هرگونه اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شایعات بسیاری مبنی بر این که این بدن مومیایی شده واقعی نیست اما هیچ مدرکی برای تایید این شایعات وجود ندارد.

این موزه عطیم و زیبا در شهر سنت پترزبورگ بوده یکی از بهترین مکان های تاریخی و توریستی روسیه است.

این گولاگ برای حبس زندانیان دوران حکومت استالین سخته شد و تا کنون نیز اثرات طلم آن در این مکان به جای مانده است که اکنون به یکی از مکان های تاریخی و توریستی روسیه تبدیل شده است.

زیرا که اتفاقات تاریخی بسیاری در این میدان رخ داده و یکی از میراث های جهانی یونسکو می باشد.

خیر، برخی از بخش های آن برای بازدید عموم در دسترس نیستند ولی بخش های در دستسر بسیار زیاد و زیبا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه