شناخت زبان و خط روسیه

شناخت زبان و خط روسیه شاید برای مردم عادی مسئله مهمی نباشد، اما برای فردی که قصد مهاجرت و اقامت در این کشور را دارد یک مسئله حیاتی می باشد زیرا جدی ترین امر در زندگی هر انسان ارتباط با افراد دیگر است. شما در صورتی که با زبان مردم روسیه آشنا نباشید نمی توانید با آن ها ارتباط بر قرار نموده و در نتیجه نمی توانید در این کشور زندگی کنید.

زبان رسمی این کشور انگلیسی نبوده و حتی مانند سایر زبان ها، از املای مشابه با این زبان نیز استفاده نمی شود. زبان رسمی روسیه، روسی بوده که علاوه بر گفتار، دارای خط و نوشتار بسیاری هستند و با تمامی زبان ها جهان تفاوت دارد. به همین علت کارشناسان خبره آی مهاجرتی به شرح تمامی چیزهایی که برای شناخت زبان و خط روسیه نیاز دارید پرداخته اند.

شناخت زبان و خط روسیه

خط و زبان روسیه به عنوان یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل شناخته می شود که با خط سیلیریک نوشته می شود.

فهرست مطالب

تفاوتی ندارد که روش مهاجرتی شما چیست، برای دریافت مجوز اقامت دائم و یا موقت خود باید بر این زبان تسلط کامل داشته باشید. در صورتی که هنور راه مهاجرتی متناسب با شرایط خود را پیدا نکرده اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را که بهترین راهنمای برای شما است را مطالعه نمایید. 

علاوه بر مهاجرت، شما با تسلط بر این زبان با یک فرهنگ جدید، ادبیات و اشعار آن نیز آشنا می شوید که بسیار لذت بخش است.

بزرگی زبان روسی

زبان اصلی و دولتی روسیه در حال حاضر زبان روسی بوده که به همراه اوکراینی و بلاروسی خانواده زبان اسلاو را تشکیل می دهند، این زبان به عنوان زبان دوم مردم سایر کشورهای مورد نفوذ جمهوری سابق شوروی یعنی شرق اروپا می باشد زیرا که در گذشته این زبان تدریس می شد. 

امروزه، روسی هشتمین زبان پر استفاده در جهان است که حدود 220 میلیون نفر به این زبان به عنوان گویش بومی و یا به عنوان زبان به آن تسلط دارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شناخت زبان و خط روسیه

در حقیقت این زبان از نظر جغرافیایی بزرگترین زبان در سراسر اوراسیا و رایج ترین در میان زبان های زیر شاخه اسلاوی و ششمین زبان رسمی سازمان ملل است. این زبان همچنان در حال رشد بوده و هم اکنون حدود 38 میلیون نفر در حال یادگیری این زبان هستند. نتیجه می گیریم که با شناخت زبان و خط روسیه با یکی از بزرگترین زبان های دنیا آشنا می شوید.

برای آشنایی دقیق تر از بزرگی زبان روسی باید بدانید که این زبان در کشورهایی مانند اوکراین، لتونی، قزاقستان، لهستان، بلغارستان و چند کشور دیگر نیز استفاده می شود که بخش بزرگی از جهان می شود. شباهت زبان های اسلاوی به قدری به یکدیگر نزدیک بوده که با تسلط بر خط و زبان مردم روسیه می توانید بر این زبان نیز تسلط زیادی داشته باشید.

تاریخچه زبان روسی

تاریخچه زبان روسی

یکی از بخش های مهم شناخت زبان و خط روسیه، اطلاع از تاریخ و شکل گیری آن است، زبانی که اکنون یکی از پر استفاده ترین ها می باشد چگونه ایجاد شده است؟ تاریخچه زبان روسی به قرن چهاردهم بر می گردد که ریشه از هندی و اروپایی دارد. قبل از زبان روسی، مردم این کشور به زبان اسلاوی شرقی صحبت می کردند.

زبان روسی در اواخر دهه 1500 ظهور کرده و تا قرن 18 به عنوان زبان رسمی باقی ماند و سپس به مرور زمان دارای تغییرات زیادی شد. به علت اتفاقات تاریخی، روسی از زبان هایی مانند لهستانی و آلمانی نیز اقتباس داشت که برخی از آن ها به مرور زمان جایگزین شدند. بزرگترین تغییر در خط و زبان روسی در قرن 18 توسط اصلاحات سیاسی پتر کبیر رخ داد، الفبای آن اصلاح شده و تعدادی از آن حذف شد و برخی از واژگان اروپای غربی در آن ادغام شد که گویش های مختلفی را در میان مردم ایجاد کرد.

اما منشا زبانی که اکنون در این کشور استفاده می شود به قرن نوزدهم برگشته و در اثر تلاش های بسیار شخصیت های ادبی شکوفا شد که به آن روسی مدرن می گویند. از برخی از این نویسندگام ی توان از داستایفسکی، تولستوی، چخوف و ناباکوف نام برد که آثار آن ها در سراسر جهان نیز محبوب است و بسیار تحسین شده هستند.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو کار در اسپانیا

در این وبینار می توانید با مهاجرت و چالش های پیش رو به خوبی آشنا شده و هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید ، مطابق با آخرین اطلاعات دریافت نمایید.

در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی در این رابطه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نوشتار زبان روسی

اولین چیزی که در هنگام مطالعه یک زبان باید آن را یاد بگیرید، الفبای آن است. خط نوشتاری مردم روسیه از سیریلیک آمده که این را به افتخار محقق آن یعنی سیریل نام گذاری کرده اند، برای اولین بار در قرن نهم ابداع شد و به عنوان یک نوع قدیمی از الفبای بلغاری شناخته می شد. از قرن 1 به بعد این نوشتار دچار تغییر شده و به مرور زمان الفبای کنونی که به آن خط روسی مدرن می گویند پدید آمد.

نوشتار زبان روسی مدرن از 33 حرف تشکیل شده که شامل 10 حرف صدادار، 21 صامت و 2 علامت می شوند. در گذشته تعداد این حروف بیشتر بود اما در طی اصلاحات زبانی در سال 1918 چهار حرف آن حذف شد. معمولا افرادی که به تازگی در حال یادگیری و شناخت زبان و خط روسیه هستند با دیدن شکل افبای سیریلیک احساس می کنند که خیلی سخت و دشوار است زیرا که شکلی بسیار متفاوت دارد.

اما هنگامی که به یادگیری آن می پردازند این زبان مانند زبان های دیگر نیز شیرین می شود. الفبای خط و زبان مردم روسیه در جدول زیر آورده شده است:

З з

Ж ж

Ё ё

Е е

Д д

Г г

В в

Б б

А а

Р р

П п

О о

Н н

М м

Л л

К к

Й й

И и

ъ

Щ щ

Ч ч

Ц ц

Х х

Ф ф

У у

Т т

С с

 

 

 

 

Я я

Ю ю

Э э

ь

ы

سطوح زبان روسی

هنگامی که قصد یادگیری و شناخت زبان و خط روسیه را داشته باشید، باید از سطح ابتدایی شروع کرده و سپس پله پله به سطح تخصصی دست یابید. در صورتی که قبلا این زبان را آموخته اما اکنون نمی دانید که باید از کدام مقطع ادامه دهید جدول زیر که شرح کامل سطوح زبان روسی است می تواند برای شما مفید باشد:

سطح نام دایره لغات توضیحات
A1 مقدمه ای به زبان روسی 780 کلمه اصول اولیه و ارتباط در حد امور روزمره
A2 بقا 1300 کلمه تقویت مهارت های اولیه
B1 آستانه 2300 کلمه استفاده از زبان روسی در زندگی روزمره و موقعیت کاری
B2 مستقل 5000 کلمه صبحت روان و برقراری ارتباط در موقعیت های مختلف کاری
C1 خود مختار 7000 کلمه صحبت درباره موضوعات مختلف زندگی و موقعیت های رسمی

برای تشخیص دقیق تر از مقطع خود می توانید در آزمون های تعیین سطح شرکت کنید. این که برای دریافت پذیرش مدرک کدام یک از سطح های مشخص شده مورد نیاز است با توجه به روش مهاجرتی شما می تواند متفاوت باشد، برای مهاجرت تحصیلی مدرک زبان سطح بالاتری نسبت به سایر روش ها معیار قرار دارد، برای اطلاع دقیق تر از سایر شرایط این روش مهاجرتی مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه کنید.

 

یادگیری زبان روسی

مهم ترین سوال در شناخت زبان و خط روسیه این است که آیا یادگیری آن سخت می باشد و چقدر زمان می برد؟ در نقاط مختلف جهان گفته می شود که خط و زبان روسی یکی از سخت ترین ها بوده و موسسات زبان آن را در دسته زبان های چهار طبقه بندی می کنند. این گفته ها و شکل حروف الفبا برای ترسیدن و نگرانی در رابطه با یادگیری زبان روسی کافی است.

مانند برخی دیگر از زبان های زیر شاخه لاتین، اسامی در زبان روسی نیز در سه دسته از جنسیت مذکر، مونث و خنثی قرار دارند و یچ راه مطمئنی برای تشخیص آن نیست، شما فقط باید آن را بیاموزید و حفظ کنید. این چالش ها برای افرادی که قصد دارند این زبان را به طور جدی بیاموزند، می توانند با تمرین بر این چالش ها غلبه کنند.

یادگیری زبان روسی

یکی از بخش هایی که ممکن است در آن دچار اشتباهای شوید، تلفظ کلمات است، بهترین راه برای این روش گوش دادن و تقلید از آن چه که می شنوید بوده زیرا که کتاب های درسی با داشتن جزوه و نکات اضافی مفاهیم را به شکلی پیچیده توضیح داده و برخی از افراد را دچار سردرگمی می کنند. خوشبختانه برخی از کلمات زبان روسی مشابه کلمات انگلیسی هستند که یادیری را بسیار ساده تر می کند.

در مقالات زیر کارشناسان ما تلاش نموده اند تا شما عزیزان را با خط و زبان نوشتاری سایر کشورها آشنا سازند:

مزایای یادگیری زبان روسی

برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که چرا باید زبان روسی را یاد گرفت و چرا نمی شود با زبان انگلیسی نیز اقدام کرد؟ باید بگوییم که زبان مردم روسیه انگلیسی نبوده و با این زبان فقط می توان با تعداد محدودی از افراد ارتباط برقرار کرد.

همچنین نمی توان با این زبان از مزایای که زبان روسی در اختیار فرد قرار می دهد برخوردار شد. همچنین شانس دریافت مجوز اقامت برای زبان روسیه بسیار بیشتر از انگلیسی است.

برخی از مزایای یادگیری زبان روسی به شرح زیر است:

  • ارتباط با سایر افراد روسی
  • افرایش شانس پذیرش در دانشگاه ها
  • دریافت مجوز کار
  • افزایش شانس دریافت اقامت دائم
  • یافتن دوست در روسیه
  • آشنایی با یکی از بزرگترین زبان های دنیا
  • توانایی ارتباط با یک جمعیت زیاد

پیشنهاد می کنیم که مقاله هزینه های زندگی کشور روسیه را نیز مطالعه نمایید که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه گشته و به اندازه شناخت زبان و خط روسیه مهم است. در صورتی که در هر زمینه ای در رابطه با این کشور نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شناخت زبان و خط روسیه

در پایان می توانید با مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با شناخت زبان و خط روسیه را مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز با مشاورین ما در تماس باشید.

بله، برای برقراری ارتباط با سایر افراد شما باید بر این زبان مسلط باشید زیرا که خط و زبان مردم روسیه انگلیسی نبوده و فقط از زبان روسی استفاده می کنند.

با شناخت زبان و خط روسیه متوجه می شویم که این زبان از ریشه اسلادی بوده که به معنی استفاده و شباهت بسیار در کشورهایی مانند اوکراین، بلغارستان، قزاقستان و غیره است.

بله، این زبان دارایسه گویش متلف مرکزی، جنوبی و شمالی بوده اما اکثر مردم به علت نزدیکی به سیستم آموزشی از زبان روسی استاندارد استفاده می کنند.

خیر، ممکن است که افراد به علت وجود کتاب و درسنامه های پیچیده دچار سردگرمی شوند اما این امر با شناخت زبان و خط روسیه و تمرین نیز بر طرف می شود.

خط و زبان روسی دارای 33 حرف بوده که شامل 10 حرف صدادار، 21 صامت و 2 علامت می شود، در گذشته مقدار این حروف 4 عدد بیشتر بود که سپس از این زبان حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه