مکان های تاریخی و گردشگری چین

مکان های تاریخی و گردشگری چین شامل مکان های جذابی بوده که می تواند هر کسی را از هر نقطه از جهان مجذوب خود نماید . این کشور با تاریخ چند هزار ساله خود به عنوان یکی از چهار تمدن باستانی شناخته شده و مکان های تاریخی بسیاری برای کشف و بازدید نسل های بعدی به جای گذاشته است.

تفاوتی ندارد که با کشتی تفریحی از میان دره های سفر کنید یا بخواهید از یک شهر شلوغ دیدن کنید و یا به دنبال آرامش یک معبد باستانی باشید، این کشور پر از تجربیات باور نکردنی و امکانات دیدنی می باشد.

مکان های تاریخی و گردشگری چین

مکان های تاریخی و گردشگری چین در نوع خود بی نظیر بوده و شما هرگز همانند آن را در هیچ جای دیگر جهان نخواهید یافت ، پس با شناخت تمامی آنها به این کشور سفر کنید!

فهرست مطالب

دیوار چین طولانی ترین سیستم دفاعی جهان در چین

دیوار چین طولانی ترین سیستم دفاعی جهان در چین یک سازه نمادین و ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است که در اصل از چندین دیوار دفاعی مختلف تشکیل شده که در سراسر کشور ساخته شده اند. ساخت این دیوار 221 سال قبل از میلاد مسیح شروع شده و ده سال به طول انجامید، اندازه آن حدود 180 میلیون متر مکعب بوده که آن را به یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری چین تبدیل می کند.

بیش از 1 میلیون کارگر بر روی ساخت این بنای عظیم کار کرده اند، یک شایعه محلی وجود دارد که می گویند میان بخش های مختلف این دیوار برخی از استخوان کارگرانی قرار دارد که در حین ساخت این بنا جان خود را از دست داده اند. 

با وجود این که هدف از ساخت این پل دفاع از مرزهای چین بود، اما هیچ وقت نتوانست به حقیقت بپیوندد. با وقوع نبردی در دوران مینگ، در سال 1449 این پل دوباره بازساری شد که به مدت 100 سال طول کشید.

بعد از آن، دیوار چین به مدت قرن ها دست نخورده باقی ماند و اکنون یکی از مکان های تاریخی و گردشگری چین با بیشترین تعداد بازدید کننده می باشد. محبوب ترین و در نتیجه شلوغ ترین آن ها در بادلانگ و جویونگوان قرار داشته که کمی از پکن فاصله دارد. پیشنهاد می کنیم که در طول هفته به این مکان مراجعه نمایید تا از شلوغی های آخر هفته پیشگیری کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مکان های تاریخی و گردشگری چین

جنگجویان سفالی تراکوتا در چین

جنگجویان سفالی تراکوتا در چین بخشی از مقبره اولین امپراطور چین در شیان امروزی می باشد، این مکان به یکی از مشهورترین و جذاب ترین مکان های باستانی جهان بوده که قدمت آن به قرن سوم قبل از میلاد باز می گردد. جالب است بدانید که این مکان با کشف تصادفی گروهی از کشاورزان در سال 1974 پیدا شد.

جنگجویان سفالی تراکوتا در چین

مجموعه تراکوتا از حدود 7000 مجسمه سفالی در اندازه های واقعی از سربازان، پیاده نظام، گاری و اسب ها که در نبرد قرار دارند با جزئیاتی بسیار دقیق ساخته شده اند. این منطقه پیش تر به دلیل یافتن قطعات سفالی مکرر مورد توجه قرار گرفته بود. این ارتش در زمان سلطنت یینگ ژنگ که بعدها به نام شی هوانگ دی شناخته شد پس از چندین پیروزی نظامی ساخته شد.

این مکان یکی از جاهای دیدنی چین بوده که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. شواهد حال حاضر مانند یافتن طلا که نشان می دهد این مکان در گذشته بسیار اهمیت و جایگاه مهمی داشته است. طراحی هر مجسمه و هر بخش این مجموعه با یکدیگر تفاوت داشته و جای تعجب نیست که یکی شگفت انگیزترین مکان های تاریخی و گردشگری چین به شمار رود. این مکان فقط به مجسمه ها محدود نبوده و گودال ها، موزه بزرگ مدرن و سالن نمایشگاه مصنوعات مقبره امپراتورنیز برای بازدید وجود دارند.

شهر ممنوعه با وسعت خیره کننده در چین

شهر ممنوعه با وسعت خیره کننده در چین که به عنوان کاخ امپراتوری یا موزه قصر نیز شناخته می شود، یک مجموعه کاخ قرن پانزدهمی در شهر پکن می باشد. این شهر به اندازه 720 هزار متر مربع بوده و تا کنون دولت توانسته است آن را به خوبی حفظ کند. اکنون این شهردر فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داشته و یکی از پر بازدیدتریین جاذبه های گردشگری چین پکن است.

این شهر ممنوعه در ابتدا تحت فرمان سومین امپراتور سلسله مینگ، یعنی امپراتور یونگل بین سال های 1406 تا 1420 میلادی ساخته شد. ساخت شدن این بنا یک کار بسیار بزرگ بود، تمامی مواد خام از سراسر امپراتوری آورده می شد و با استعدادترین افراد هنرمند برای ساختن استادانه ترین قصر که در تاریخ چین استثنایی بود جمع می شدند.

حتما اکنون این سوال برای ایجاد شده که چرا نام این شهر را ممنوعه گذاشته اند؟ این نام در حقیقت از این واقعیت بر گرفته شده است که دسترسی به این مکان بسیار محدود بود و از طرفی دیگر به این علت به آن شهر می گویند که با 9900 اتاق و تالار و تقریبا هزار ساختمان وسعتی به بزرگی یک شهر کوچک را تشکیل داده است. شهر ممنوعه در واقع در سال 1925، یک سال پس از اخراج امپراتور پویی به روی مردم باز شده و تبدیل به یکی از مکان های دیدنی و گردشگری چین شد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مقبره مینگ ممنوع برای عموم مردم در چین

مقبره های مینگ توسط سومین امپراتور مینگ، یعنی یونگل در قرن پانردهم تاسیس شد و تا کنون مقبره های 13 امپراتور این سلسله را در خود جای داده است. 

اولین مقبره در خارج از پایتخت اصلی آن زمان در شهر نانجینگ ساخته شد. با این حال اکثر مقبره ها در اطراف پکن و در دامنه های کوه تیانشو قرار دارند. امپراتور یونگل این مکان را بر اساس اصول فنگ شویی انتخاب کرد و مقبره وی اندکی بعد از ساخت شهر ممنوعه که به آن پرداختیم ساخته شد.

افراد فقط برای بازدید مقبره ها به این مکان نرفته، بلکه خیابانی 7 کیلومتری که به عنوان راه مقدس شناخته می شود در کنار آن قرار دارد. این خیابان با 36 مجسمه سنگی بزرگ که شامل انسان و حیوان می شوند تزئین شده و خود را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چین تبدیل کرده است. 

مقبره مینگ ممنوع برای عموم مردم در چین

مقبره مینگ ممنوع برای عموم مردم در چین در زمان خود بوده است، اما اکنون سه عدد از آن ها برای بازدید همه افراد باز هستند.

این سه مقبره شامل مقبره امپراتور چانگ لینگ که خود مکان های تاریخی و گردشگری چین را خلق کرده است، مقبره دینگ لینگ که تنها مقبره حفاری شده که بازدید کنندگان می توانند در آن وارد طاق زیر شوند و در نهایت مقبره ژائو لینگ است که سیزدهمین امپراتور مینگ بود.

موزه اولین کنگره ملی حزب کمونیست چین

موزه اولین کنگره ملی حزب کمونیست چین مکانی است که مائو زه دونگ و یازده نفر دیگر از گروه های مختلف تاریخ کمونیست از سراسر چین برای اولین بار به عنوان یک حزب کمونیست ملی با یکدیگر ملاقات کردند. این دیدار درسال 1921 برگزار شد و تولد حزب را رقم زد، اما پلیس به زودی متوجه این امر شده و تمامی شرکت کنندگان مجبور به فرار شدند.

این موزه 12 سال پس از پیروزی حزب کمونیست و تاسیس جمهوری خلق چین تاسیس شده و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری برتر چین است و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مکان ملاقات این رویداد را ببینند.

دهه ها جنگ و ظهور نامتحمل یک دستیار کتابدار و تبدیل شدن آن به یکی از قدرتمندترین رهبران جهان، همگی در این ساختمان کوچک رخ داده اند.

این موزه در یک منطقه بسیار شیک عابر پیاد قرار داده شده و یکی از جاهای دیدنی چین شانگهای می باشد. این مکان از زمان افتتاح خود تا کنون 10 میلیون بازدید کننده را از داخل و خارج از کشور پذیرفته و تبدیل به یکی از پر بازدیدترین مکان های تاریخی و گردشگری چین شده است.

موزه اولین کنگره ملی حزب کمونیست دارای هشت اتاق نمایشگاهی است که به سه بخش تقسیم شده اند و بر تشکیل حزب، تاریخچه حزب در شانگهای و جنگ داخلی سال 1027 تمرکز دارد.

شناخت جاذبه های گردشگری هر کشور می تواند سفر و یا مهاجرتی لذت بخش تر را برای شما رقم زند که برخی در مقالات زیر گردآوری شده اند:

معبد بهشت مطابق با اصول مذهبی در چین

معبد بهشت در پارک تیانتان پکن چین در ابتدا توسط امپراتور یونگل سلسله مینگ در قرن پانزدهم ساخته شد و هدف آن وجود مکانی برای عبادت امپراتوران چین بود. این مکان در زمان امپراتور جیاجینگ به عنوان معبد لهشت نام گذاری شده و تا کنون این اسم بر آن باقی مانده است. 

این معبد در سال 1998 به عنوان یک شاهکار معماری و طراحی منظر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته و به عنوان یکی از زیباترین مکان های تاریخی چین شناخته می شود.

با توجه به هدف امپراتور، معبد بهشت مطابق با اصول مذهبی در چین ساخته شد و مجموعه معبد با ساختمان های مربعی با سقف های گرد مشخص می شود که استعاره ای از زمین و بهشت را تشکیل می دهند. 

 

معبد بهشت مطابق با اصول مذهبی در چین

در میان این ساختمان ها می توان به طاق امپراتوری بهشت اشاره کرد، جایی که امپراتوران برای تضمین یک سال برداشت و محصولات خوب قربانی ها را انجام می دادند.

اتفاق های بسیاری در این معبد رخ داده اند که اگر بخواهیم به آن ها بپردازیم ، داستان های زیادی را باید شرح دهیم. امروزه این معبد قدیمی ترین معبد مقدس در شهر پکن و تنها ساختمان باقی مانده از مینگ تانک است. خوشبختانه بازدید کنندگان می توانند به راحتی چندین ساعت را در این مجموعه که دارای باغ ها و بیشه درخت سرو نیز می باشد بگذرانند و از تماشای یکی از مکان های تاریخی و گردشگری چین لذت ببرند.

پارک بیهای معروف به کاخ زمستانی در چین

پارک بیهای معروف به کاخ زمستانی در چین یک باغ و قصر امپراتوری در پکن است که در زمان سلسله لیائو در قرن اول پس از میلاد تاسیس شده و تا کنون دستخوش تغییرات و نوسازی های زیادی شده است، چرا که هر سلسله امپراتوری نشان متفاوت خود را در این باغ ها می گذارد. 

در واقع این پارک در ابتدا به عنوان یک پناهگاه برای اقامت برای هر خانواده سلطنتی چینی ساخته شد . پارک بیهای بیش از 69 هکتار وسعت داشته و دارای ساختارهای تاریخی متعددی است که معروف ترین آن ها عبارت اند از جزیره Qionghua با داگوبای سفید نمادین قرن هفدهمی، جزیره Tuancheng، و کرانه شمالی شامل غرفه‌های پنج اژدها.

این پارک سرشار از ارجاعات به اساطیر چینی هستند و به همین علت در لیست جاذبه های گردشگری برتر چین قرار دارد.

امروزه بازدیدکنندگان پارک بیهای نه تنها از محوطه های وسیع، بلکه از معابد، نمایشگاه ها، اقامتگاه های سلطنتی و سالن های بودایی متعدد لذت ببرند.

همچنین می توان مجموعه هنری که شامل کوزه های یشم باقی مانده از مکان های تاریخی و گردشگری چین هستند را تماشا کنند و با داستان های آن ها آشنا شوند.

این مکان های تاریخی و گردشگری چین که سالانه تعداد زیادی بازدیدکننده را به سمت خو جذب می کینند باعث ایجاد موقعیت های شغلی مختلف و بازار کار مناسبی برای کشور خود شده اند.

در صورتی که شما نیز به دنبال مهاجرت از این روش هستید مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه نمایید.

 

پارک جینگشان با 5 قله مجزا در چین

پارک جینگشان که در شهر پکن قرار دارد، در ابتدا به عنوان یک باغ امپراتوری در دوران سلسله مینگ آغاز کرد. علت این که به این پارک تپه زغال سنگ می گویند این است که مردم محلی معتقد بودند که امپراتوران ذخایر مخفی زغال سنگ را در این تپه نگهداری می کردند.

در حقیقت هدف از ساختن این تپه محافظت از پکن در برابر ارواح شیطانی بود . دلیلی که این تپه یکی از بهترین جاذبه های گردشگری چین به شمار می رود، شاهکار بودن این تپه با ترکیبی از کار بدی و حیوانات که به تنها به ارتفاع 45 متری انجام شده اند، می باشد.

این زیبایی در زمان خود یعنی قرن پانزدهم بسیار سخت بوده و به همین دلیل متخصصان آن را بسیار با ارزش توصیف می کنند.

پارک جینگشان با 5 قله مجزا در چین

پارک جینگشان با 5 قله مجزا در چین که هر کدام یک آلاچیق دارند توسط مقامات امپراتوری برای جلسات و همچنین اوقات فراغت استفاده می شد. بازدید کنندگان این پارک می توانند از دیدن بناهای تاریخی متعدد و مکانی که آخرین امپراتور این سلسله در آن بود لذت ببرند.

مواردی که این پارک را به یکی از بهترین مکان های تاریخی و گردشگری چین تبدیل می کند فقط شامل آثار باستانی نبوده، بلکه این پارک به یک مکان اجتماعی محبوب در میان خیابان های شلوغ شهر تبدیل شده و از مردمانی که از طریق کوایبان می رقصند، آواز می خوانند و داستان می گویند برای همه افراد جذاب است.

کاخ پوتولا برای علاقه مندان به فرهنگ تبت در چین

کاخ پوتولا برای علاقه مندان به فرهنگ تبت در چین جاذبه ای است که نباید به هیچ عنوان از دست داد. این کاخ در ابتدا به عنوان کاخ سونگتسن گامپو بنیانگذار سلسله تو بو ساخته شد و پس از بازسازی در قرن هفدهم به اقامتگاهی برای دالایی لاماها تبدیل شد.

آثار تاریخی گرانبهای زیادی در این کاخ وجود دارد که می توان به بیش از 10000 مسجمه بودا که از جنس طلا، یشم و یا خاک رس می باشند اشاره کرد. این مکان برای افراد تبتی و بودایی مقدس ترین مکان است. این کاخ در مرکز شهر لهاسا قرار داشته و با طرح به رنگ سفید و قرمز خود بسیار متمایز و از جذاب ترین مکان های تاریخی و گردشگری چین می باشد. اکنون، شما نه تنها می توان از این آثار هنری تحسین کرد بلکه می توان در فضای مقدس نیز غسل تمعید روح را تجربه کرد.

توجه داشته باشید که تعداد افراد بازدید کنندگان از این مکان در روز بسیار محدود است، بنابراین از در دسترس بودن و رزرو بلیط ورودی از قبل حتما اطمینان حاصل نمایید. اگر همچنان از مقدار هزینه های پیش رو برای اقامت در این کشور اطلاعی ندارید ما مقاله هزینه های زندگی در چین را برای شما قرار داده ایم.

غارهای لانگمن در مرکز چین

غارهای لانگمن در مرکز چین به عنوان یکی از بزرگترین غارهای چین معروف است که بیشترین تعداد مجسمه بودا را در خود جای داده که آن را یکی از عظیم ترین پروژه ها درمیان تمامی مکان های تاریخی و گردشگری چین می دانند. 

ساخت این بنا در سال 493 بعد از میلاد شروع شده و حدود 1400 سال به طول انجامید.

خوشبختانه هنوز 25% از تمامی بنا به صورت کاملا سالم باقی مانده و از بهترین جاهای دیدن چین است. 

جدول زیر شامل تمامی مکان های تاریخی و گردشگری چین به همراه محل قرار گیری آن ها می باشد:

نام جاذبه محل قرارگیری
دیوار چین در بر گیرنده 9 استان مختلف
جنگجویان سفالی تراکوتا کوه های لیشان در منطقه ی لینتونگ
شهر ممنوعه پکن
مقبره مینگ در نزدیکی پکن
موزه اولین کنگره ملی حزب کمونیست پکن
معبد بهشت پکن
پارک بیهای پکن
پارک جینگشان پکن
کاخ پوتولا شهر لهاسا
غارهای لانگمن استان هنان

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی بهترین مکان های تاریخی و گردشگری چین  پرداخته اند. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از این کشور مقاله دانستنی های اقتصاد کشور چین را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار مکان های تاریخی و گردشگری چین

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها ، بخش دیدگاه راه ارتباطی میان ما و شما عزیزان برای دریافت هرگونه اطلاعات مهاجرتی می باشد.

 

در حال حاضر تعداد زیادی از مکان های تاریخی و گردشگری چین مانند معبد بهشت، شهر ممنوعه، پارک بیهای و غیره در این شهر و یا در نزدیکی آن قرار دارند.

این دیوار عظیم حدود 9 استان بزرگ چین را در بر می گیرد و به عنوان بزرگترین سیستم دفاعی جهان شناخته می شود.

این شهر قبل از این که به یکی از مکان های تاریخی و گردشگری چین تبدیل شود فقط برای استفاده مقام های سلطتنی بوده و مردم عادی اجازه ورود به آن را نداشتند.

حدود 7000 مجسمه که همه آن ها با یکدیگر تفاوت داشته و هیچ شباهتی ندارند.

این دیوار برای دفاع از مرزهای کشور در برار هجوم دشمن ساخته شد اما هیچوقت به کار نیامد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه