خدمات بهداشتی و درمانی در چین

خدمات بهداشتی و درمانی در چین می تواند یکی از چالش بر انگیزترین دغدغه ها در هنگام بررسی زندگی خارج از کشور به ویژه زمانی که تفاوت های زبانی و فرهنگی بسیاری وجود دارد، باشد . گرچه آشنایی با این فرهنگ و قوانین ممکن است کمی زمان بر باشد اما زندگی را بسیار راحت تر خواهد نمود . در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا با سیستم بهداشت و درمان چین به طور کامل آشنا شوید.

دولت کشور چین با وجود جمعیت بسیار زیاد مردم، موفق شده است تا یک سیستم مراقبت های بهداشتی را ایجاد کند که بتواند سلامت 90% از مردمانش را پوشش دهد، اما همچنان خدمات بهداشتی و درمانی در چین مانند سایر کشورها در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.

خدمات بهداشتی و درمانی در چین

خدمات بهداشت و درمان در چین پوشش اولیه را برای اکثریت جمعیت و اغلب مهاجرین فراهم می سازد و توسط دو بخش خصوصی و دولتی ارائه می گردد.

فهرست مطالب

افراد مهاجر این قدرت را دارند که میان سیستم دولتی، بخش های VIP و بیمه پزشکی خصوصی یک گزینه را برای خود انتخاب نمایند.

بهداشت و درمان مهم ترین بخش از کیفیت زندگی در یک کشور است ، زیرا سلامت افراد در اولویت هر جامعه قرار داشته و به همین علت باید برای جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی، قبل از نقل مکان با تمامی قوانین این سیستم  آشنا بود.

این آشنایی نه تنها برای زندگی، بلکه برای تمامی افرادی که قصد تحصیل در رشته های درمانی را دارند نیز ضروری بوده تا از شرایط شغلی خود اطلاع یابند، اگر شما نیز قصد تحصیل در این کشور را دارید مقاله تحصیل در چین را از دست ندهید.

سیستم بهداشت و درمان در چین

سیستم بهداشت و درمان چین تا کنون دستاوردهای زیاد و بزرگی را در مدیریت خدمات پزشکی و چالش بهداشتی عمومی برای مردمانش داشته است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خدمات بهداشتی و درمانی در چین + پادکست

سیستم بهداشت و درمان در چین با توجه به جمعیت زیاد این کشور تا 90% جمعیت را پوشش می‌دهد که کارشناس ارشد ما در این باره بیشتر برای شما می‌گوید.

تماس با کارشناسان آی مهاجرتی می‌تواند تمامی مسیرهای ممکن جهت ورود به این کشور را در اختیار شما بگذارد.

نمایش ویدیو درباره خدمات بهداشت و درمان در چین
خدمات بهداشتی و درمانی در چین

با این حال پیری جمعیت در جامعه چین بیش از گذشته پر رنگ شده و دولت با مواجه با چالشی بی سابقه شناخت سیستم درمان را برای تمامی مهاجران ضرورینموده است.

از موارد مهم سیستم بهداشت و درمان در چین که هر کس باید از آن مطلع باشد ، می توان به بیمه، پیدا کردن پزشک و حتی خدمات زایمان اشاره کرد که در ادامه شرح دقیق تمام آن ها پرداخته ایم. به یاد داشته باشید که طبق قانون خدمات بهداشتی و درمانی در چین در صورتی که بیمه نداشته باشید باید تمامی هزینه های خود را به صورت نقدی پرداخت کنید.

دولت این سیستم را برای برقراری امنیت مراقبت های بهداشتی و کاهش بار پزشکی مردم، بهبود رفاه و حفظ ثبات اجتماعی تشکیل داده و در آن بسیار موفق عمل کرده است. طبق گزارش های رسمی، نرخ مرگ و میر نوزادان زیر پنج سال در چین به مقدار چشمگیری کاهش یافته که می تواند خبر خوبی برای آینده این کشور باشد. همچنین طرح های جدیدی برای شهرهای کوچک و روستاها طرح شده تا خدمات پزشکی را به سطح شهرهای بزرگ برساند.

بیمه های درمانی در چین

بیمه های درمانی در چین

چین از طریق ارائه بیمه های درمانی خود توانسته به پوششی تقریبا جهانی دست یابد. داشتن یکی از انواع بیمه درمانی بر همه افراد ساکن در این کشور ضروری و بسیار مفید خواهد بود، زیرا می تواند باعث کاهش و یا حتی رایگان شدن هزینه های درمانی پیش رو شده و یک اطمینان خاطر برای مهاجران باشد.

توجه داشته باشید که در صورت نقل مکان به چین حتما یکی از بیمه درمانی های مجاز را دریافت کنید، زیرا طبق قوانین خدمات بهداشتی و درمانی در چین که در بیمارستان ها بیمه های بین المللی مورد قبول نبوده و شما باید هزینه را شخصا پرداخت کرده و سپس آن را از بیمه خود دریافت نمایید.

بیمه اولیه پزشکی(BMI) که به عنوان پایه انواع بیمه های درمانی در چین شناخته می شود به دو گروه ار افراد تعلق می گیرد، کارکنان و ساکنان. هزینه این بیمه به طور خودکار از حقوق تمامی افرادی که دارای آن هستند به مقدار ناچیزی کسر می شود. این بیمه مراقبت های اولیه، تخصصی، بیمارستانی و بهداشت روانی و همچنین داروهای نسخه پزشک را نیز پوشش می دهد.

نظام سلامت کشور چین به این صورت است که مهاجران و یا بازدید کنندگان نمی توانند این بیمه را برای خود دریافت کنند، مگر این که تابع چین شده و یا مشغول به کار دولتی شوند. در این صورت و یا در صورتی که می خواهید پوشش دهی بیشتری را دریافت کنید می توانید بیمه خصوصی را دریافت کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه درمانی خصوصی در چین

بیمه درمانی خصوصی در چین که عمدتا توسط افرادی با درآمدهای بالاتر و یا توسط کارفرمایان برای کارگران خریداری می شود دارای مزایای بیشتری نسبت به بیمه اولیه پزشکی بوده و خدمات بیشتری را پوشش می دهد. در حال حاضر آمار دقیقی از درصد جمعیتی که پوشش خصوصی را دارند در دسترس نیست. 

این نوع بیمه به طور معمول توسط شرکت های بیمه تجاری انتفاعی ارائه می شود . مقدار پوشش هر شرکت و هر نوع بیمه با دیگری متفاوت بوده و معمولا توسط دولت های محلی تعریف می شوند.

مقدار خدمات بهداشتی و درمانی در چین که توسط این بیمه پوشش داده می شوند شامل موارد این است:

  • مراقبت های بیمارستانی غیربیمار (استان ها و شهرهای منتخب)
  • مراقبت های اولیه و تخصصی
  • داروهای تجویزی
  • مراقبت از سلامت روان
  • فیزیوتراپی
  • مراقبت های اضطراری
  • داروی سنتی چینی
  • برخی از خدمات دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان، اما نه تمیز کردن)
  • خدمات بینایی سنجی

سیستم سلامت چین به این شکل است که مواردی مانند مراقبت در منزل و در آسایشگاه و همچنین خرید تجهیزات پزشکی بادوام مانند ویلچر و سمعک مورد پوشش قرار نمی گیرند. خوشبختانه شرکت های ارائه دهنده آن به مهاجران نیز پاسخ داده و اطلاعات لازم را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. به یاد داشته باشید که مقدار پوشش دهی این بیمه نیز می تواند محدودیت هایی داشته باشد.

وضعیت پرستاران در چین

در حال حاضر سیستم سلامت چین با کمبود پرستار بسیار شدیدی مواجه شده است، به طوری که به ازای هر هزار نفر، دو نفر پرستار وجود داشته که عدد بسیار کمی می باشد. با وجود این که دولت استاندارد بیشتری را تعیین کرده است اما تعداد کمی از آن ها برای برآورده ساختن آن وجود دارند، این وضعیت پرستاران در چین بیشتر به علت مقدار سختی کارهای آن ها می باشد.

تا با امروز سوال های بسیاری در مورد چگونگی بر طرف کردن ایرادها و افزایش نیروی پرستار در خدمات بهداشتی و درمانی چین مطرح شده است.

با وجود این که سیستم آموزش کشور بسیار گسترده و پیشرفته بوده اما همچنان کمبود دانشجو در این رشته وجود دارد، در پی این شرایط دولت تصمیم گرفت تا آموزش پرستاری را به صورت رایگان در اختیار افراد داوطلب قرار دهد.

وضعیت پرستاران در چین

تاکنون نیز نمونه های کوچکی از سرمایه گذاری های موفق وجود داشته که اگر دولت اصلاحات تامین مالی مراقبت های بهداشتی را نیز اجرا کند می تواند منجر به افزایش نیروی کار پرستار و حتی مبلغی باقی مانده به عنوان مازاد شود. این احتمال وجود دارد که با انجام این اصلاحات، چین در سال های آینده به منبعی مهم از پرستاران تبدیل شود.

توصیه می کنیم تا علاوه بر کشور چین از خدمات درمانی دو مورد از بهترین مقصدهای مهاجرتی آسیا نیز مطلع شوید:

وضعیت پزشکان در چین

در حال حاضر وضعیت پزشکان در چین بسیار پیچیده است، با وجود جمعیتی بسیار زیاد، نیروی پزشک بسیار کم می باشد. در حال حاضر به ازای هر 7000 نفر یک پزشک عمومی وجود دارد، این تعداد در صورتی است که مقدار استاندارد بین المللی برای هر یک پزشک 1500 الی 2000 نفر می باشد. 

دولت قصد دارد تا با ایجاد اصلاحات در خدمات بهداشتی و درمانی در چین و در نظر گرفتن مزایا برای دانشجویان این رشته این کمبد پزشک را جبران نماید.

این وضعیت با همه گیری بیماری کرونا نیز برای دولت بسیار سخت تر شد، زیرا کنه سختی کار پزشکان بیشتر شده اما مقدار دستمزدها ثابت بوده و همین مورد باعث نارضایتی پزشکان شده است.

در پی همین امر سیستم مراقبت های بهداشتی در چین به دنبال افزایش بودجه برای بر طرف کردن شکایات کادر پزشک می باشد.

جدول زیر شامل آمار تعداد پزشکان دارای مجوز در طی سال های اخیر می باشد و می توان مقدار پیشرفت را در افزایش تعداد نیروی پزشک مشاهده کرد. 

پیش بینی می شود که به مرور زمان و در طی سال های آینده نیز این مقدار افزایش بیشتری را داشته باشد.

سال

تعداد پزشک به ازای هر یک میلیون نفر

2021

4.29

2020

4.09
2019

3.87

2018

3.61
2017

3.39

2016

3.19

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

ضمن بررسی دقیق روش مهاجرتی به هر کشور خوب است که چالش هایی را که هر فرد با آن مواجه می شود مدنظر قرار دهید و تا در هنگام اقدام با شوک های متعدد مواجه نشوید.

از این رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما به بررسی مهاجرت و چالش های پیش رو پرداخته و هر آنچه را که باید در این زمینه بدانید در اختیارتان قرار می دهد . پیشنهاد می کنمی تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه سوال و یا اقدام با ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

هزینه بهداشت و درمان در چین

به عنوان یک فرد مهاجر، بسیار مهم است که با هزینه بهداشت و درمان در چین آشنا بوده و از تمامی آن ها اطلاع داشته باشید. چین یازدهمین کشور گران قیمت بر اساس میانگین جهانی بوده و هزینه مراقبت های بهداشتی در سال 583 دار بوده و حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته خد افرایش داشته است، ان امر در نتیجه بیماری همه گیرکرونا رخ داد.

با داشتن بیمه می توان تمامی هزینه های پیش و را به مقدار زیادی کاهش داده و دیگر نگرانی از بابت هزینه ها نداشت.

در صورتی که قصد مراجعه به بیمارستان و یا مطب های خصوصی را داشته باشید باید هزینه ای بسیار زیاد را نسبت به میانگین هزینه دولتی پرداخت کرده و بیمه های بسیار محدودی وجود دارند که آن ها را پوشش دهند.

جدول زیر شامل مقدار هزینه برخی از خدمات بهداشتی و درمانی در چین می باشد و توجه داشته باشید که مقدار این هزینه ها میانگین بوده و ممکن است که قیمت ها با توجه به شرایط مختلف تغییر نمایند:

خدمات قیمت
مشاوره ساده در بیمارستان دولتی 80 یوان
یک شب اقامت در بیمارستان دولتی 50 یوان
یک شب اقامت در بخش VIP بین 2000 تا 4000 یوان
یک شب اقامت در بیمارستان خصوصی 4000 تا 6000 یوان
پیوند کلیه 42000 یوان
پیوند کبد 280000 یوان
یک ب اقامت در بخش جراحی عروق 3600 یوان
 

بیمارستان ها در چین

Hospitals in China

بیمارستان ها در چین، بر اساس سطح مراقبت، به سه طبقه مختلف طبقه بندی شده اند که بیشترین بخش آن ها را بیمارستان های دولتی تشکیل می دهند. پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه کرده تا با شرایط شغلی این کشور بیشتر آشنا شوید.

انواع بیمارستان ها با شرح خدمات بهداشتی و درمانی در چین در لیست زیر قرار داده شده است:

  • بیمارستان های عمومی و تخصصی: بیمارستان های عمومی 60% و بیمارستان های تخصصی 25% از تمامی بیمارستان ها را تشکیل می دهد. این بیمارستان ها دارای بخش های مختلفی مانند قلب و عروق، گوارش، جراحی و غیره بوده که افراد را در تمامی سنین درمان می کند.
  • بیمارستان های دانشگاهی: این بیمارستان ها اغلب به یک دانشکده پزشکی خاص وابسته هستند و دانشجوهای پزشکی معمولا در حین تحصیل به عنوان کارورز در این مکان ها کار می کنند، در نتیجه این بیمارستان ها فرصت های بیشتری را برای استخدام پزشکان جوان را دارد.
  • بیمارستان های اجتماعی: بیمارستان های خیلی کوچک هستند که طیف وسیعی از خدمات را برای مدیریت بیماری های مزمن و یا سایر بیماری ها با شدت کم، معاینات معمول و واکسیناسیون را ارائه می دهند. برخی از اوقات نیز سیستم بهداشت و درمان چین از این محل برای مطالعاتی در زمینه بیماری های شدید استفاده می کند.
  • بیمارستان های ردیف یک: در این بیمارستان ها فقط مختصصان داخلی و پزشکان عمومی وجود دارند و خدمات را با پایه ای گسترده ارائه می دهند.

تعداد داروخانه ها در چین هم اکنون به تعداد 388 هزار رسیده است، یعنی به ازای هر 3500 نفر یک داروخانه. همه این داروخانه ها محصولاتی را که با نسخه و یا بدون نسخه تجویز می شوند را دارا بوده و حتی نسخه نویسی و مشاوره به بیماران را نیز ارائه می دهند.

اما با مروری بر نظام بهداشت و درمان چین متوجه شدیم که کمبود نیروی کادر درمان از چالش های دولت بوده که داروسازان نیز این قاعده مستثنی نیستند. این مشکل در نتیجه کمبودهای موجود در آموزش داروسازان بوده و منجر شده که مراقبت های دارویی در الویت پایینتری قرار بگیرد.

برای پاسخگویی به آن تا کنون 25 دانشگاه مختلف واحدهای درسی این رشته را ارائه می دهند و شرایط پذیرش بسیار مناسبی را برای خود قرار داده اند. اگر شما نیز علاقه به نقل مکان به این کشور را دارید مقاله مهاجرت به چین را از دست ندهید.

 

داروخانه ها در چین

Pharmacies in China

در این مقاله تمامی جزئیات خدمات بهداشتی و درمانی در چین توسط کارشناسان آی مهاجرتی شرح داده شده است. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار خدمات بهداشتی و درمانی در چین

پس از مطالعه سوالات پرتکرار در انتها در صورتی که همچنان پرسشی در ذهنتان وجود دارد حتما از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

خیر، هزینه خدمات درمانی فقط برای کسانی که دارای بیمه پوشش دهنده آن هستند رایگان می باشد.

خیر، این بیمه توسط بیمارستان های دولتی مورد قبول نبوده در این صورت شما باید هزینه را نقدی پرداخت نمایید.

مقدار هزینه ها با توجه به خصوصی یا عمومی بودن مراکز درمانی با یکدیگر متغیر بوده و هزینه های بیمارستان خصوصی بسیار گران می باشد.

در حال حاضر کمبود شدید نیروی پرستار در این کشور وجود دارد اما دولت اصلاحاتی را ایجاد کرده تا آن را جبران نماید.

بیمه های خصوصی با وجود قیمت بالاتر، مقدار خدمات بهداشتی و درمانی در چین را به مقدار بیشتری را پوشش می دهند و تصمیم هر فرد با توجه به شرایط و خواسته خود تغییر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه