نرخ بیکاری در کانادا

نرخ بیکاری در کانادا یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی است که  تعداد کارگرانی را که در حال حاضر شغلی نداشته، اما فعالانه به دنبال کار هستند را با استفاده از تقسیم تعداد افراد بیکار بر تعداد افراد نیروی کار اندازه گیری می کند . از این رو آشنایی با این شاخص برای هر علاقه مند به کار و زندگی در کانادا ضروری شمرده می شود.

امروزه بین وضعیت شغلی و سلامت روانی و جسمی رابطه قوی وجود داشته و در کشوری که نرخ بیکاری کم بوده و مشاغل در آن بیشتر است، امکان یافتن شغل برای شما بیشتر شده و می توانید با داشتن شغلی با درآمد خوب زندگی ای بهتر را تجربه کنید.

نرخ بیکاری در کانادا

کانادا به عنوان یکی از بهترین مقصدهای کاری جهان همواره می کوشد تا آمار بیکاری خود را در پایین ترین حد ممکن نگه دارد.

فهرست مطالب

در این عنوان با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا ضمن اطلاع از نرخ بیکاری در کانادا بتوانید عوامل موثر بر آن را نیز بشناسید . در حال حاضر نرخ بیکاری در تمامی کشورهای دنیا وجود داشته و عوامل مختلفی باعث کاهش یا افزایش این نرخ می شود.

در سال های اخیر یکی از مهم ترین عواملی که بر میزان نرخ بیکاری بین جوانان کانادایی تاثیر گذاشته، کرونا بوده که باعث ایجاد تعداد زیادی از جوانان و مشاغل شده است؛ شما می توانید با مطالعه مقاله نکته های مهم از اقتصاد کانادا تا حد زیادی با شرایط اقتصادی این کشور در دوران کرونا و پس از آن نیز آشنا شوید.

نرخ بیکاری در صنایع مختلف کانادا

در حال حاضر یکی از مهم ترین مواردی که باید پیش از مهاجرت مورد بررسی قرار گیرد، نرخ بیکاری در صنایع مختلف می باشد . به صورت کلی نرخ بیکاری در کانادا در صنایع مختلف متفاوت است ، از این رو مهم است بدانید صنعتی که قصد فعالیت در آن را دارید دارای چه میزان نرخ بیکاری می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نرخ بیکاری در کانادا

طبق آمار به دست آمده از آمار بیکاری در کانادا در سال اخیر میزان اشتغال در بخش مراقبت ‌های بهداشتی و کمک‌ های اجتماعی، مدیریت دولتی و خدمات رشد کرده و همچنین در همان زمان، افراد کمتری در مشاغل، ساختمان و سایر خدمات پشتیبانی مشغول به کار بودند؛ از دیگر موارد نرخ بیکاری در صنایع مختلف کانادا می توان به گزینه های موجود در نمودار اشاره کرد.

دقت داشته باشید که هر چه میزان نرخ بیکاری بیشتر باشد در واقع میزان بیکار در آن صنعت بیشتر بوده و با کاهش میزان نرخ بیکاری شانس شما برای یافتن شغل در آن صنعت افزایش پیدا می کند. برای مثال در حال حاضر بخش مالی، بیمه، املاک و اجاره دارای میزان نرخ بیکاری کم تر (1.3%) بوده و لذا شما می توانید راحت تر در این صنایع نسبت به بخش غذای و اقامتی (5.3%)، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

نرخ بیکاری در کانادا بر اساس صنعت

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

آمار بیکاری در جوانان کانادایی

در حال حاضر بر اساس قانون استخدام جوانان کانادا، سن کار در این کشور بین 15 تا 64 سال بوده، اما این میزان معمولا در هر استان متفاوت می باشد. بیکاری جوانان به سهم نیروی کار 15 تا 24 ساله بدون کار اما در دسترس و جویای کار اشاره دارد.

آمار بیکاری در جوانان کانادایی و نرخ بیکاری جوانان در کانادا در ژانویه 2023 حدود 9.5 درصد در نظر گرفته شده است؛ این نرخ برای سال های قبل در این کشور به شرح زیر بوده و طبق آمار به دست آمده در سال اخیر شاهد کاهش نرخ بیکاری در کانادا بودیم.

  • نرخ بیکاری جوانان کانادا برای سال 2021 برابر با 14.04 درصد بوده که نسبت به سال 2020 کاهش 6.23 درصدی را نشان می دهد.
  • نرخ بیکاری جوانان کانادا برای سال 2020 20.27 درصد بوده که نسبت به سال 2019 9.22 درصد افزایش داشته است.
  • نرخ بیکاری جوانان کانادا برای سال 2019، 11.04 درصد بوده که نسبت به سال 2018 0.06 درصد کاهش داشته است.
  • نرخ بیکاری جوانان کانادا برای سال 2018، 11.10 درصد بوده است که نسبت به سال 2017 0.49 درصد کاهش داشته است.

افراد بیکار در کانادا چه کسانی هستند؟

برای پاسخ به سوال افراد بیکار در کانادا چه کسانی هستند؟ باید گفت در کانادا، افراد بیکار افرادی بوده که در حال حاضر مشغول به انجام شغلی نبوده و فعالانه به دنبال کار گشته اما قادر به یافتن شغل نیستند؛ به صورت کلی جوانان کانادایی در چهار دهه گذشته مسیرهای متنوعی را از سر گذارنده اند.

از اوایل دهه 1980 تا به امروزه زنان جوان به طور قابل توجهی حضور خود را در بازار کار افزایش داده و در صورت استخدام تمام وقت شاهد رشد شدید دستمزدها بودند؛ به صورت کلی میزان نرخ بیکاری در کانادا بین جوانان زیر 18 سال و افراد مشغول به تحصیل کم تر بوده، زیرا این افراد نمی توانند در مشاغل تمام وقت مشغول به کار شوند و از همین جهت امکان یافتن شغل برای آنها کم تر است.

در سال های اخیر تغییر کمی در اشتغال در میان بزرگسالان سن اصلی (25 تا 54 سال) و جوانان (15 تا 24 سال) مشاهده شده و اشتغال در میان سنین 55 تا 64 حدود 25000 نفر ( 0.7 درصد) افزایش داشته و از آگوست 2022 تا به امروز به روند صعودی خود ادامه داده است.

داده های بیکاری کانادا 2023
نرخ بیکاری  5 درصد نرخ اشتغال 62.5 درصد
نرخ بیکاری جوانان 9.5 درصد استخدام تمام وقت 31.1 هزار نفر
افراد شاغل 20032 هزار نفر استخدام پاره وقت 9.3 هزار نفر
تغییر استخدام 21.8 هزار نفر افراد بیکار 1046 هزار نفر

منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در کانادا

بسیاری از مردم تنها چند هفته یا چند ماه بیکار بوده و به دنبال شغل مورد نظر خود هستند، اما برای برخی دیگر بیکاری طولانی مدت تر بوده و گاها سال ها ادامه پیدا می کند.

نرخ بیکاری نشان دهنده تعداد کارگران یک اقتصاد بوده که در حال حاضر بیکار هستند؛ در حالی که منظور از نرخ بیکاری بلند مدت در کانادا این بوده که چه تعداد از این افراد، بیش از 12 ماه بیکار بوده اند.

یقینا دلایل نرخ بیکاری جوانان در کانادا می تواند بسیار متنوع و زیاد باشد، اما امروزه یکی از مهم ترین این دلایل فقدان مهارت های مورد تقاضای فعلی کارفرمایان بوده که باعث شده تا افراد برای مدت زمان طولانی تری از یافتن شغل ناتوان باشند.

نرخ بیکاری طولانی مدت در کانادا در هر استان متفاوت بوده که عموما شامل موارد درون جدول می شود:

بیکاری طولانی مدت بر اساس نسبت استانی (درصد)
نیوفاندلند و لابرادور 25.3 بریتیش کلمبیا 17.0
نوا اسکوشیا 23.3 ساسکاچوان 15.2
آلبرتا 23.2 نیوبرانزویک 15.1
انتاریو 21.6 کبک 12.5
مانیتوبا 18.3 جزیره پرنس ادوارد 9.7

هر چه مدت زمان بیکاری افراد بیشتر شود، مهارت های آنها قدیمی تر شده و این افراد نمی توانند کارفرمایان را متقاعد سازند که آنها را استخدام کنند . امروزه افرادی که در یافتن شغل ناتوان هستند، نمی توانند به راحتی از پس هزینه های زندگی در این کشور برآیند، برای اطلاع از برآورد میزان هزینه ها با لمس عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا عنوان مربوطه را مطالعه فرمایید.

کار در کشور کانادا را به واسطه آگاهی از اطلاعات جمع آوری شده در عناوین زیر برای خود آسانتر سازید:

مقایسه نرخ بیکاری کانادا با سایر کشورها

مقایسه نرخ بیکاری کانادا با سایر کشورها

هر ساله کشورهای مختلف دنیا آماری در مورد میزان نرخ بیکاری خود منتشر می کنند که می تواند فاکتور خوبی برای مقایسه کشورهای با یکدیگر باشد . خوشبختانه امروزه اکثر کشورها بیکاری خود را بر اساس یک استاندارد بین المللی اعلام می کنند که موجب می گردد تا بتوان به درستی آنها اعتماد بیشتری کرد . البته با توجه به این که هر کشور دارای شرایط و بازار کار متفاوتی است ، لذا نرخ های بیکاری نیز می تواند متفاوت باشد. در حال حاضر میزان نرخ بیکاری در کانادا حدود 5.9% است که این میزان در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح جهان نسبتا پایین و مناسب است . برای داشتن چشم اندازی بهتر، در ادامه به مقایسه نرخ بیکاری کانادا با سایر کشورها می پردازیم.

  • آفریقای جنوبی 35.6٪
  • گرجستان 19.5٪
  • ترکیه 10.5٪
  • ایران 9.6%
  • کانادا 5.9٪
  • ایالات متحده 4.6٪
  • چین 4.1%
  • سوئیس 2.4٪

نرخ مشارکت نیروی کار در کانادا

نرخ مشارکت نیروی کار در کانادا به تعداد افرادی گفته شده که در حال حاضر مشغول به کار بوده یا به دنبال کار هستند؛ نرخ مشارکت نیروی کار به صورت تقسیم نیروی کار بر کل جمعیت در سن کار محاسبه شده و به صورت درصدی از هر گروه سنی اندازه گیری می شود.

طبق آمار بیکاری در کانادا در حال حاضر نرخ مشارکت نیروی کار معیار مهمی برای استفاده در هنگام تجزیه و تحلیل داده‌های اشتغال و بیکاری بوده زیرا به اندازی گیری تعداد افرادی را که به طور فعال در جستجوی کار بوده و همچنین افرادی که در حال حاضر شاغل هستند، می پردازد؛ این نرخ شامل تمامی افراد بالای 16 سال شده و نسبت افرادی را که در خارج از خانه کار می کنند یا به دنبال کار هستند با کسانی که نه کار می کنند و نه به دنبال کار بیرون از خانه هستند، مقایسه می کند.

به صورت کلی این نرخ در طول زمان بر اساس روند های اجتماعی، جمعیتی و اقتصادی تغییر می کند؛ در کشور کانادا نیز نرخ نیروی مشارکت در هر ماه و سال دار تغییراتی شده که آخرین و به روز ترین تغییرات در نمودار زیر مشخص شده است.

مشارکت نیروی کار در کانادا

نرخ بیکاری در استان و شهرهای مختلف کانادا

در حال حاضر نرخ بیکاری در استان و شهرهای مختلف کانادا متفاوت بوده و  دانستن میزان بیکاری در هر شهر و استان این کشور به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین مقصد را برای زندگی در کانادا انتخاب کنید . بر اساس آمار بیکاری در کانادا هر شهر این کشور دارای نرخ متفاوتی بوده و شما با دانستن شهری که کم ترین میزان نرخ بیکاری در کانادا را دارد می توانید روند یافتن شغل خود را تسریع بخشید.

جالب است بدانید هر شهر این کشور نیز دارای شرایط کاری متفاوتی بوده و توصیه می کنیم تا برای اطلاع از شرایط کاری، دستمزدها و قوانین کار در شهرهای مختلف، حتما همین حالا به مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کاری کانادا مراجعه کنید و به بهترین اطلاعات در این زمینه برسید.

نرخ بیکاری در هر استان کانادا:

استاننرخ بیکاری در کانادا
نیوفاندلند و لابرادور10.1 درصد
جزیره پرنس ادوارد5.6 درصد
نوا اسکوشیا6.7 درصد
نیوبرانزویک8.1 درصد
کبک4.0 درصد
انتاریو5.3 درصد
مانیتوبا4.4 درصد
ساسکاچوان4.1 درصد
آلبرتا5.8 درصد
بریتیش کلمبیا4.2 درصد

نرخ بیکاری در هر شهر کانادا:

شهرنرخ بیکاریشهرنرخ بیکاری
هالیفاکس5.4 درصدشربروک2.9 درصد
مونکتون5.4 درصدمونترال4.3 درصد
کبک سیتی3.0 درصدگاتینو4.4 درصد
اتاوا4.6 درصدپیتربورو2.7 درصد
کینگستون5.7 درصداوشاوا4.7 درصد
تورنتو6.0 درصدهمیلتون5.0 درصد
کیچنر-کمبریج-واترلو5.9 درصدبرانتفورد5.8 درصد
رجینا4.7 درصدکلگری6.6 درصد
ساسکاتون4.0 درصدادمونتون5.4 درصد
ونکوور4.6 درصدویکتوریا3.4 درصد

با توجه به آمار به دست آمده وضعیت نرخ بیکاری در کانادا بسیار خوب بوده و با توجه به سیاست های اتخاذ شده توسط دولت، نرخ بیکاری در سال های آینده نیز رو به کاهش است؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد نرخ بیکاری و همچنین شرایط کاری و مهاجرتی، حتما از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز، با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید؛ همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله بهترین راه های مهاجرت به کانادا، سریع تر و راحت تر روش های قانونی مهاجرت به این کشور را نیز بشناسید.

سوالات پر تکرار نرخ بیکاری در کانادا

چنانچه در رابطه با نرخ بیکاری در کانادا همچنان سوالی برایتان وجود دارد ، آن را از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ما درمیان بگذارید.

یکی از مهم ترین شاخص های اقتصادی بوده، سهم کارگرانی را که در حال حاضر شغلی نداشته، اما فعالانه به دنبال کار هستند را با استفاده از تقسیم تعداد افراد بیکار بر تعداد افراد نیروی کار اندازه گیری می کند

این نرخ در ژانویه 2023 حدود 9.5 درصد در نظر گرفته شده است.


در حال حاضر بخش مالی، بیمه، املاک و اجاره دارای کم ترین میزان نرخ بیکاری (1.3%) می باشد.

در حال حاضر شهرهای شربروک 2.9 درصد، پیتربورو 2.7 درصد و ویکتوریا3.4 درصد، دارای کم ترین میزان نرخ بیکاری هستند.

در حال حاضر حدود 5.9% بوده که این میزان در بین دیگر کشورها نسبتا پایین و مناسب است.

در پایان نیز می توانید ویدیو برخی از کلاینت های ما در رابطه با دریافت ویزا در آی مهاجرتی را تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه