کار سیاه در کانادا

کار سیاه در کانادا به مواردی گفته شده که فرد بدون داشتن مجوز کار و بدون اعلام به دولت، به انجام شغلی می پردازد. عموما افراد در این گونه مشاغل دستمزد کم تری دریافت کرده و همچنین از حقوق طبیعی خود محروم می شوند؛ از همین رو آشنایی با شرایط و همچنین عواقب کار غیرقانونی در کانادا برای هر متقاضی کار در این کشور، الزامی می باشد.

در حال حاضر تمامی مهاجرین در کشور کانادا باید برای اشتغال مجوز کار دریافت کنند؛ اما با این حال بسیاری از افراد به دلیل نبود اطلاعات کافی و همچنین شرایط بد اقتصادی به سوی مشاغل سیاه کشیده می شوند.

کار سیاه در کانادا

کار سیاه در کانادا نه تنها درآمدی در سطح معمول نداشته بلکه با خطرات زیادی همراه است و شما را از کمترین حقوق قانونی خود محروم می سازد.

فهرست مطالب

در این راه وجود مشاوری ماهر و آگاه به شما کمک کرده تا در مدت زمان کم تری و به صورت کاملا قانونی مجوز کار خود را به دست آورده و به انجام شغل مورد نظرتان بپردازید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباط با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

در حال حاضر خطرات کار سیاه در کانادا بسیار زیاد بوده و با توجه به شرایط افراد، می تواند از جریمه نقدی تا زندان و حتی اخراج متغیر باشد. بدین جهت ما توصیه می کنیم تمامی روند مهاجرت کاری خود را به صورت کاملا قانونی پیش برده تا بتوانید بدون استرس و با درآمد بیشتر در این کشور مشغول به کار شوید .

 در این راه خواندن مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا قدمی کوچک جهت آشنایی با روش های مهاجرت کاری به این کشور می باشد.

معایب کار غیر قانونی در کانادا

خطرات کار سیاه در کانادا بسیار زیاد بوده و عموما تمامی افراد اعم از کارمند و کارفرما را تحت تاثیر خود قرار می دهد، هر چند انجام این مشاغل با توجه به شرایط موجود می تواند کمی وسوسه انگیز باشد اما اعلام نکردن تمام درآمد خود به دولت یا کار بدون مجوز، عملا غیر قانونی بوده و دارای خطرات بسیاری زیادی می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
کار سیاه در کانادا

امروزه تمامی افرادی که به انجام کار غیرقانونی در کانادا می پردازند، در صورتی که در محل کار دچار آسیب یا جراحت شوند، کارفرما هیچ گونه مسئولیتی در قبال کارمند نداشته و متقاضی باید به تنهایی تمامی هزینه های درمان را بپردازد.

یکی دیگر از مهم ترین معایب کار غیر قانونی در کانادا این است که چنانچه حین کار در این کشور با کارفرمایتان به مشکلی برخورد کنید، امکان شکایت و پیگرد قانونی وجود ندارد. یقینا در کانادا تمامی افرادی که به صورت قانونی مشغول به کار هستند، از مواردی مانند “حق امتناع از کار ناایمن” و “حق اطلاع از خطرات محل کار” برخوردار می شوند، در حالی که این نوع از حقوق در کار سیاه کانادا وجود ندارد.

با انجام کار سیاه در کانادا متقاضی از تمامی حقوق یک کارمند قانونی، مانند حق بیمه، حمایت اجتماعی، مزایای بیکاری و بازنشستگی محروم می شود. همچنین علاوه بر این افراد با داشتن مجوز کار امکان یافتن مشاغل بهتر با حقوق بالاتر را دارند؛ از همین رو، ورود به بازار سیاه این کشور به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

روند کار قانونی در کشور کانادا

شاید این سوال برایتان وجود داشته باشد که امروزه روند کار قانونی در کشور کانادا چگونه است و در صورت رعایت نکردن چه الزاماتی کار غیر قانونی می شود؟ به صورت کلی تمامی مهاجرینی که قصد کار در این کشور را دارند باید مجوز کار دریافت کرده و همچنین باید از شرایط اعمال شده در مجوز کار خود پیروی کنند؛ این الزامات شامل موارد زیر می شود.

  • امکان کار تنها برای یک کارفرمای خاص وجود داشته و تنها باید در یک شعبه خاص شرکت کار کنید؛ هیچ فردی نمی تواند بدون وجود محدودیت های شغلی آزادانه به انجام چند شغل هم زمان بپردازد. (به جز دارندگان مجوز کار آزاد)
  • ممنوع بودن کار بدون مجوز در بخش های مراقبت های بهداشتی و کودکان
  • کار در یک منطقه تعیین شده

با توجه به این که کار سیاه در کانادا امروزه بین مهاجرین، بیکاران، افراد بی بضاعت و کارگران ساده، محبوب بوده و اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده، دولت تلاش های زیادی جهت مقابله با آن انجام داده است. از همین رو توصیه می کنیم حتما پیش از مهاجرت به این کشور اطلاعات خود را بالا برده و با آگاهی کامل روند مهاجرت کاری خود را آغاز کنید؛ در همین زمینه خواهشمندیم مقاله نکته های مهم از اقتصاد کانادا را در کنار این مقاله، مطالعه فرمایید تا با پایه های اقتصادی این کشور بیشتر آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

درآمد کار سیاه در کانادا

در حال حاضر یکی از مهم ترین دلایلی که کارفرمایان به سمت استخدام غیر قانونی کارمندان، روی آورده اند، پرداخت دستمزد کم تر می باشد. در این نوع مشاغل عموما دستمزد ها پایین تر بوده و همچنین کارفرمایان مجبور به پرداخت مواردی همچون بیمه و مالیات نیستند.

هر چند درآمد کار سیاه در کانادا کم تر از مشاغل قانونی بوده، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف این نوع از مشاغل را انتخاب می کنند. برای مثال افراد زیادی در حال حاضر با ویزای های تحصیلی یا توریستی در این کشور اقامت داشته اما مجبور به درآمد زایی هستند، از همین رو با دریافت مبلغ کم تری به انجام شغل می پردازند.

 

شغل درآمد کار سیاه درآمد قانونی
نظافت و تمیزکاری 23.50 دلار در ساعت 30.75 دلار در ساعت
تکنسین تعمیر و نگهداری 23.50 دلار در ساعت 30 دلار در ساعت
مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات 79,142 دلار در سال 91.844 دلار در سال
راننده 20 دلار در ساعت 21.50 دلار در ساعت

در حال حاضر کار سیاه در کانادا عموما به صورت نقدی حساب شده و مبلغ آن با توجه به نوع شغل حساب می شود. با این حال این مبلغ آنقدر زیاد نیست که تمامی هزینه های زندگی را پوشش دهد و زندگی ای آرام و متوسط را برای شما فراهم کند. چنانچه می خواهید در این کشور زندگی کنید اما در مورد میزان هزینه ها اطلاعات زیادی ندارید، به هیچ عنوان مطالعه مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را از دست ندهید.

خطرات کار غیرقانونی در کانادا

خطرات کار غیر قانونی در کانادا

خطرات کار غیر قانونی در کانادا عموما بیشتر کارفرما را تحت تاثیر قرار داده و از همین رو تمامی کارفرمایان در هنگام استخدام یک کارمند متعهد هستند که از داشتن مجوز کار یک کارمند اطمینان حاصل کنند.در صورت اثبات فریب کارفرما یا کارگران آن، این مجازات به 100000 دلار و پنج سال افزایش یافته و همچنین علاوه بر این مجوزهای کار فعال در ارتباط با کسب و کار کارفرما به صورت کامل لغو شود. اتباع خارجی مشغول به کار سیاه در کانادا نیز با عواقب شدیدی مواجه هستند، برای مثال ممکن است دستگیر و اخراج شده و به مدت دو سال از بازگشت به کشور منع شوند. 

امروزه مجازات کار سیاه در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • نامه های هشدار دهنده
  • جریمه های پولی از 500 تا 100000 دلار برای هر تخلف
  • حداکثر تا 1 میلیون دلار در مدت 1 سال
  • ممنوعیت استخدام کارگران موقت از طریق برنامه کارگران خارجی موقت یا برنامه تحرک بین المللی برای 1، 2، 5 یا 10 سال
  • ممنوعیت دائمی از استخدام کارگران موقت از طریق برنامه کارگران خارجی موقت یا برنامه تحرک بین المللی (فقط برای تخلفات جدی)

به صورت کلی اگر دولت این کشور تشخیص دهد که شما به صورت غیرقانونی مشغول به کار هستید، بخش مهاجرت اداره مهاجرت و پناهندگی جلسه ای تشکیل داده که در آن شما برای دفاع از خود حضور خواهید یافت؛ اگر در این جلسه مقصر شناخته شوید، از سوی مقامات اخراج می شوید.

در عناوین زیر جنبه های مختلف تاثیرگذار بر کار در کشور کانادا جمع آوری شده اند ، مطالعه آنها را از دست ندهید:

کار سیاه در کانادا برای دانشجویان

امروزه افراد زیر 18 سال ( برخی از استان ها 19 سال) امکان کار در این کشور را نداشته و علاوه بر این افراد بالای سن قانونی نیز با دریافت مجوز کار امکان کار را داشته، اما دچار محدودیت هایی هستند. تمامی دانشجویانی که به مطالعه دوره های زبان مانند ESL می پردازند، تنها می توانند در محیط دانشگاه یا کالج مشغول به کار شوند؛ همچنین دیگر دانشجویان که به تحصیل در دوره های دیگر می پردازند، امکان کار بیش از 20 ساعت خارج از دانشگاه را ندارند.

در حال حاضر یکی از محبوب ترین کار سیاه در کانادا برای دانشجویان، فریلنسری بوده که برای دانشجویان کاملا غیر قانونی می باشد. این شغل تنها با داشتن مجوز کار مناسب قابل دسترسی بوده و دانشجویان نمی توانند در کنار تحصیل به انجام فریلنسری بپردازند.

کار سیاه در کانادا برای دانشجویان

ما به دانشجویان توصیه می کنیم که حتما با داشتن مجوز مناسب و همچنین طبق محدودیت های اعمال شده شغل مورد نظر خود را انجام داده تا شرایط تحصیلشان در این کشور به خطر نیوفتد. در این راه مطالعه مقاله قوانین کار دانشجویی در کانادا گامی کوچک جهت آشنایی بیشتر با مشاغل دانشجویی و دستمزد آن ها می باشد.

چنانچه هر گونه سوالی در مورد کار سیاه در کانادا دارید، همین حالا از طریق دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران یا دفتر شیراز، با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید. شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد راه های مهاجرتی به این کشور عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار کار سیاه کانادا

کار سیاه در کانادا با خطرات و ریسک های زیادی همراه است و به شما توصیه می کنیم تا از طریق تماس با مشاورین ما و یا درج سوالات خود در بخش دیدگاه به روزترین اطلاعات در زمینه کار قانونی در کشور کانادا را دریافت کنید.

در مشاغلی که در آن فرد بدون داشتن مجوز کار و بدون اعلام به دولت، به انجام شغلی می پردازد.

بیشتر اقشار آسیب پذیر مانند مهاجرین، بیکاران، افراد بی بضاعت و کارگران ساده در معرض این مشاغل هستند.

جریمه های نقدی برای کارفرما از 500 تا 100000 دلار برای هر تخلف و همچنین کارمند نیز با عواقبی مانند اخطار، زندان یا حتی اخراج موجه شوند.

عموما در این گونه مشاغل افراد دستمزد کم تری دریافت کرده و همچنین از حقوق طبیعی خود مانند حق بیمه، بیکاری، بازنشستگی و… محروم می شوند.

دستمزد این نوع مشاغل عموما به صورت نقدی حساب شده و درآمد آن ینز نسبت به مشاغل قانونی کم تر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه