ویزای پزشکی آلمان، انتخابی مناسب برای بیماران

کشور آلمان یکی از قطب‌های علم پزشکی در جهان است که در کشف درمان بیماری‌ها و داروها یکی از کشورهای پیشگام و بسیار موفق شناخته می‌شود.

علاوه ‌براین نظام بهداشت و درمان این کشور نیز یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در جهان است که خدمات بسیار مناسب و باکیفیتی را با هزینه‌های حداقلی به شهروندان و کلیه ساکنین ارائه می‌دهد.

ویزای پزشکی آلمان، انتخابی مناسب برای بیماران

جهت دریافت ویزای پزشکی آلمان باید زمان و هزینه موردنیازتان را به یک مرکز درمانی اعلام نمود و سپس با دریافت تاییدیه از سوی آنها اقدام به دریافت ویزا نمایید. 

فهرست مطالب

وجود چنین علم و تکنولوژی بالایی در کنار برخورداری از تیم‌های پزشکی و مراقبتی بسیار باتجربه و با دانش در آلمان باعث شده که همواره شهروندان خارجی بسیاری خواهان گذران پروسه درمان خود در این کشور باشند و یا امکانات و شرایط درمانی بیماران فقط در این‌جا برای آنان وجود داشته باشد.

به همین‌خاطر سالانه بیماران بسیاری از اقصی نقاط جهان به آلمان سفر می‌کنند تا مراحل درمانی خود را پشت سر بگذارند.

اگر بیماران از کشورهای بدون روادید با آلمان (مانند ایرانیان) باشند، برای ورود به این کشور و پیگری روند درمان خود نیاز به دریافت ویزا و اجازه ورود به آلمان را دارند. برای این دسته از افراد ویزایی تحت عنوان ویزای پزشکی یا ویزای درمانی آلمان در نظر گرفته شده است که در ادامه این مطلب تیم مشاورین آی مهاجرتی شرایط، مراحل و مدارک موردنیاز جهت دریافت آن را به شما عزیزان شرح خواهند داد.

ضمنا به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که حتما عنوان نظام بهداشت و درمان در آلمان را در سایت ما مطالعه نمایید تا سیستم درمانی و بهداشتی این کشور  را شناخته و جهت اقدام اطلاعات کامل و لازم را در اختیار داشته باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای پزشکی آلمان، انتخابی مناسب برای بیماران

شرایط دریافت ویزای پزشکی آلمان

در قدم اول باید به شما بگوییم که افراد مایل به دریافت ویزای پزشکی آلمان، باید شرایط لاطم را فراهم سازند تا بتوانند به مجوز ورود برسند. برای این امر شما در ابتدا باید یک مرکز درمانی که قصد ادامه روند درمان خود را در آن دارید در آلمان بیابید.

در قدم بعد باید با آنان مکاتبه نموده و تمامی مدارک، اسناد، گواهی و هرچه موردنیاز است را به این مرکز درمانی ارسال کنید. احتمال بالایی دارد که تیم پزشکی مربوطه مدارک بیش‌تری یا خاصی را از شما تقاضا نماید، باید تمامی هر آن‌ چیزی که از شما درخواست می‌شود را تهیه و برای آنان ارسال کنید.

چنان‌چه مرکز درمانی و پزشکان مربوطه با درمان شما موافقت نمایند، یک برنامه درمانی همراه با هزینه‌ای تخمینی را مشخص می‌نمایند. پس از تعیین روش و چگونگی پرداخت هزینه و دریافت مقدار مبلغ مربوطه، بیمارستان یک دعوت‌نامه برای شما ارسال نموده که باید حتما با مدارک موردنیاز به سفارت ارائه کرده و ویزای پزشکی خود را دریافت کنید.

انواع ویزای پزشکی آلمان

ویزای پزشکی آلمان به دارندگان این ویزا اجازه می‌دهد تا با هدف درمان بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های آلمان وارد این کشور شوند که می‌تواند به دو صورت ویزای کوتاه‌مدت در کمتر از 3 ماه و ویزای بلندمدت در بیش از 3 ماه برای افراد صادر شود. این دو ویزا به شرح زیر هستند:

نوع ویزا شرایط
ویزای 3 ماهه این ویزا مناسب افرادی است که مدت درمان آن ها کمتر از 3 ماه طول خواهد کشید و می‌تواند به دو صورت یک‌بار ورود و چندبار ورود صادر شود. ویزای چندبار ورود به شخص این امکان را می‌دهد که هر چندبار که مایل است وارد منطقه شینگن شده و از آن خارج گردد. البته نباید در یک دوره 6 ماهه بیش از 90 روز اقامت داشته باشد.
ویزای بیش از 3 ماه این ویزا نیز برای افرادی مناسب است که روند درمانی آنان بیش از 3 ماه طول خواهد کشید و می‌تواند اجازه اقامت و حضور در آلمان را تا 12 ماه نیز برای شخص به همراه آورد. البته در صورت نیاز به ادامه درمان قابل تمدید نیز می‌باشد.
 

دقت داشته باشید که پس از این‌که از طریق ویزای پزشکی وارد خاک این کشور شدید، باید حتما محل اقامت بیمار را در اداره ثبت‌نام اتباع خارجی در آلمان ثبت کنید، حتی اگر در یک بیمارستان، آسایشگاه یا یک مرکزی درمانی در حال اقامت باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک موردنیاز برای ویزای پزشکی آلمان

پس از انجام مراحل پذیرش جهت درمان در بیمارستان یا کلینیک مربوطه در آلمان، نیاز است تا مدارک مورد درخواست سفارت را نیز تهیه نموده و برای دریافت ویزای پزشکی شینگن خود اقدام کنید. 

دقت داشته باشید که باتوجه به شرایط مختلف هر متقاضی باید حتما این مدارک توسط متخصصین این حوزه بررسی شود. کارشناسان آی مهاجرتی در این‌باره می‌توانند راهنمای بسیار خوبی برای شما باشند.

اما قطعا مدارک باید به سفارت ارائه شوند که بدین شرح می‌باشند:

  • فرم تکمیل‌شده درخواست صدور ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت معتبر به همراه حداقل 2 صفحه خالی
  • بیمه درمانی مسافرتی
  • مدرک مربوط به محل اقامت (رزرو هتل، اجاره‌نامه خانه، گواهی اقامت در بیمارستان یا کلینیک، دعوت‌نامه یک میزبان آلمانی)
  • بلیت پرواز رفت و برگشت
  • مدارک هویتی لازم (شناسنامه، کارت‌ملی، سند ازدواج و غیره)
  • گواهی اثبات تمکن مالی لازم

هر یک از روش های زیر در دریافت ویزا می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد:

ضمنا شما هرچه بتوانید مدارکی دال بر بیمار بودن خود و نیاز به درمان در کشور آلمان ارائه کنید بسیار بهتر خواهد بود، ارائه مدارک زیر می‌تواند بسیار صدور ویزا را راحت‌تر کند:

  • گواهی پرداخت هزینه یا پیش‌پرداخت به بیمارستان یا پزشک مربوطه
  • مکاتبات مابین پزشک اعزام کننده و پزشک پذیرنده در آلمان
  • گواهی پزشک دال بر نیاز به درمان خاص در آلمان
  • گواهی اثبات قرار ملاقات در یک کلینیک یا بیمارستان در آلمان
مراحل درخواست ویزای پزشکی آلمان

مراحل درخواست ویزای پزشکی آلمان

مراحل درخواست ویزای پزشکی آلمان چندان پیچیده و مشکل نیست، اما قطعا باید در جمع‌آوری و تهیه مدارک به‌خصوص مدارک پزشکی موردنیاز توجه و دقت بسیاری به عمل آورید. سفارت آلمان بررسی‌های بسیار دقیق و حساسی را در رابطه با صدور ویزا انجام می‌دهد. به‌طورکلی روند درخواست ویزای پزشکی آلمان به شرح زیر است:

  • پس از دریافت دعوت‌نامه از بیمارستان یا کلینیک مربوطه فرم درخواست صدور ویزا را آنلاین تکمیل نموده و ارسال کنید.
  • تمامی مدارکی که لازم است را تهیه و جمع‌آوری نمایید.
  • باید از طریق کارگزاری ویزامتریک برای انجام مراحل بیومتریک و دریافت وقت مصاحبه سفارت اقدام کنید.
  • در زمان مقرر در سفارت حضور یافته و هزینه مربوط به درخواست ویزا را پرداخت نمایید.
  • در مصاحبه با آفیسر مربوطه شرکت کرده و مصاحبه خود را به انجام برسانید.
  • منتظر جواب از سوی سفارت آلمان باشید.

مدت زمان درخواست و تمدید ویزای پزشکی و درمان آلمان

باید بدانید که مدت زمان لازم برای صدور ویزای پزشکی آلمان می‌تواند 10 روز تا دو هفته به طول انجامد. اما طبق قوانین متقاضیان می‌توانند از 3 ماه پیش از زمان سفر تا حداکثر دو هفته پیش از آن برای درخواست صدور ویزای خود اقدام نمایند. توصیه می‌کنیم که حداقل 3 تا 4 هفته قبل از زمان سفری که در نظر دارید، درخواست خود را ارسال کنید تا با مشکل زمانی مواجه نشوید.

البته چنان‌چه شرایط بیماری فرد تغییر نموده و حال سلامت شخص بدتر شود و نیاز به صدور سریع‌تر ویزا داشته باشد، امکان دارد که درخواست صدور ویزای وی سریع‌تر رسیدگی شود. اما در رابطه با تمدید ویزا، این اقدام زمان ممکن است که شرایط سلامتی بیمار بهبود نیافته باشد و نیاز به رسیدگی و درمان بیش‌تر باشد.

به همین‌خاطر باید بیمارستان یا مرکز درمانی مربوطه گواهی در این‌باره صادر نموده و نیاز به حضور بیش‌تر فرد جهت دریافت درمان بیش‌تر را تایید و درخواست نماید. ضمنا فقط افراد زیر سن قانونی و افرادی که به دلیل شرایط بیماری حاد و رسیدگی نیاز به حضور یک فرد در کنار خود را دارند، می‌توانند یک نفر را به عنوان همراه خود با ویزای پزشکی به آلمان ببرند.

قطعا ویزای پزشکی آلمان، انتخابی مناسب برای بیماران خارجی است، چنان‌چه در این زمینه نیاز به راهنمایی یا مشاوره دارید، تیم کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار ویزای پزشکی آلمان، انتخابی مناسب برای بیماران

در پایان نیز می توانید هرگونه سوال و یا پرسشی را از کارشناسان ما پرسیده و در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات جزئی هستید، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

بله، ویزای پزشکی آلمان یک ویزای محدود بوده که می‌تواند به‌صورت ویزای 3 ماهه یا ویزای بلند مدت ( حداکثر 1 ساله) برای افراد صادر شود.

بله، در صورت ارائه گواهی و دلایل مستدل و قابل قبول این ویزا می‌تواند تمدید شود.

ویزای پزشکی کوتاه‌مدت آلمان 3 ماه و ویزای پزشکی بلند مدت بیش از 3 ماه اعتبار خواهد داشت.

بله، جهت دریافت این ویزا باید به کارگزاری ویزامتریک در کشورمان مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه