زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا

زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا اغلب به عنوان مناسب ترین و مورد علاقه ترین گزینه اقامت از سوی دانشجویان خارجی در نظر گرفته می شود و اکثر افراد تلاش می کنند تا حداقل در ابتدای ورود به این کشور به سکونت در آن برسند . اما باید توجه داشت که ظرفیت دانشگاه های این کشور در ارائه خوابگاه به دانشجویان محدود است، پس همواره اولویت با افرادی می باشد که درخواست خود را زودتر ثبت نمایند.

دانشجویان خارجی می توانند در خوابگاه های دولتی یا خصوصی و یا در خانه اجاره ای به صورت فردی یا مشترک با دیگر دانشجویان ساکن شوند.

زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا

زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا را می توان یکی از اصلی ترین راه های صرفه جویی در هزینه ها و یاد گرفتن زبان بومی با سرعتی بالا دانست.

فهرست مطالب

اما هریک از گزینه های اقامتی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که باعث می شود از سوی هر دانشجو انتخاب شود . اما خوشبختانه باید بگوییم که تمامی دانشگاه های این کشور حتی به تعدادی محدود هم که شده خوابگاه در اختیار دانشجویان خارجی خود قرار می دهند.

در این مقاله مشاورین آی مهاجرتی شما عزیزان را با زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا و چگونگی دستیابی به آن ها و سایر امکانات و ویژگی های آنان آشنا خواهند ساخت. فراموش نکنید که اطلاع از شرایط خوابگاه های دانشجویی بخشی از اطلاعات موردنیاز جهت تحصیل در این کشور است و شما باید سایر زوایا و موضوعات مرتبط را نیز بررسی نمایید.

ضمنا عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز در سایت قرار داده ایم تا شما بتوانید امر مهاجرت را تمام و کمال بشناسید، مطالعه آن را از دست ندهید.

انواع خوابگاه دانشجویی در ایتالیا

زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا می تواند دارای شرایط متفاوتی باشد که بستگی به نوع خوابگاه دانشگاهی در ایتالیا دارد. در ایتالیا نیز دانشجویان می توانند برای اسکان و اقامت خود به روش های مختلفی اقدام نمایند که در وهله اول به میزان بودجه و در وهله دوم به سبک و نوع زندگی هر فرد بستگی خواهد داشت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا + پادکست

زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا یکی از مهم ترین روش های سکونت با حداقل هزینه در این کشور است که مونا جزئیات لازم در این باره را در اختیارتان قرار می دهد.

این ویدیو را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه اقدام و یا دریافت مشاوره با کارشناسان ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا
زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا

در ادامه گزینه های اقامت دانشجویی در ایتالیا و انواع اقامتی که برای شما در این کشور در دسترس خواهد بود را مشاهده می کنید:

  • خوابگاه های دانشجویی دولتی ایتالیا
  • خوابگاه های دانشجویی خصوصی ایتالیا
  • اجاره سوئیت یا آپارتمان به صورت فردی یا مشترک
  • اجاره اتاق در منزلی که خانواده ایتالیایی اقامت دارد.

هرکدام از این خوابگاه ها و مکان های اقامتی ویژگی ها و هزینه های مختص به خود را دارا هستند. بهتر است که این مکان ها را بررسی کرده و با توجه به بودجه خود هرکدام که مناسب تر با شرایط و سبک زندگیتان می باشد را برگزینید. در ادامه خلاصه ای از هریک از این مکان ها را خواهیم گفت.

Types of student hostels in Italy

خوابگاه های دانشجویی دولتی ایتالیا

دانشگاه های کشور ایتالیا هرکدام ساختمان یا ساختمان هایی را به عنوان خوابگاه برای اقامت دانشجویان خود در نظر گرفته اند که دانشجویان خارجی در مدت تحصیل خود می توانند در آن ها اقامت داشته باشند. اکثر دانشجویان خارجی علاقمند به اقامت در این نوع خوابگاه ها هستند، اما میزان ظرفیت این مکان ها محدود بوده و همواره میزان درخواست بالاتر از ظرفیت می باشد.

باید توجه داشته باشید که خوابگاه های دانشجویی دولتی ایتالیا مستقیما زیر نظر دانشگاه و امور دانشجویی آن کنترل و مدیریت می شوند. یکی از اصلی ترین دلایل استقبال زیاد از این نوع خوابگاه، مناسب و ارزان بودن هزینه آن و نزدیک بودن به دانشگاه می باشد که هزینه رفت و آمد را نیز از میان بر می دارد.

در رابطه با زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا بهتر است همواره فورا و همان هنگام ثبت نام و پذیرش در دانشگاه درخواست اخذ خوابگاه را نیز به ثبت برسانید، تا در اسرع وقت و به محض وجود اتاق خالی در اختیار شما قرار داده شود و بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

اجاره سوئیت یا آپارتمان اجاره ای در ایتالیا

اما گزینه دیگری که جهت اقامت دانشجویی در ایتالیا وجود دارد، اجاره سوئیت یا آپارتمان اجاره ای در ایتالیا به صورت فردی یا مشترک است. بسیاری از دانشجویان خارجی نیز که علاقه ای به اقامت در خوابگاه های دانشجویی ندارند و می خواهند دارای مکانی شخصی و خصوصی باشند برای اجاره سوئیت یا آپارتمان اقدام می کنند.

معمولا به خاطر کاهش میزان هزینه اجاره دو یا چند دانشجو به صورت مشترکی یک خانه یا آپارتمان را اجاره می کنند. این روش معمولا با هزینه بالاتری همراه است و مناسب کسانی است که علاقه ای به زندگی در مکان های عمومی ندارند و خواهان حریم خصوصی بیش تری برای خود هستند.

پیش از ادامه به شما عزیزان توصیه می کنیم که مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید و با زیر و بم این امر و چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه ها و همچنین اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا آشنایی پیدا کنید.

خوابگاه های دانشجویی خصوصی ایتالیا

خوابگاه های دانشجویی خصوصی ایتالیا

باید بگوییم که خوابگاه های دانشجویی خصوصی ایتالیا شباهت بسیاری به خوابگاه های دولتی دارند، اما این مراکز توسط دانشگاه ها مستقیما اداره و مدیریت نمی شوند و بخش خصوصی این وظیفه را بر عهده می گیرد. همچنین در خوابگاه های خصوصی از تمامی دانشگاه های ایتالیا می توانند در آن اقامت گزینند و یک خوابگاه مختص دانشجویان یک دانشگاه نیست.

معمولا در خوابگاه های خصوصی امکاناتی نظیر اینترنت پر سرعت، استخر، باشگاه بدنسازی، خشکشویی، سالن غذاخوری و غیره در دسترس دانشجویان قرار دارد که در تمامی خوابگاه های دولتی معمولا وجود ندارد. حتی برخی خوابگاه های لوکس تر نیز وجود دارند که امکانات بسیاری بیشتری به دانشجویان ارائه می دهند و هزینه گران تری نیز اخذ می نمایند.

به طور معمول سعی می شود که حتی به میزانی کمی هم که شده خدمات بیش تر یا با کیفیت تری در این نوع خوابگاه ها ارائه شود تا بتوانند دانشجویان را برای اقامت به خود جذب نمایند. با اینکه بسیاری از دانشجویان حتی در صورت رضایت نه چندان بالا هم گاها به اقامت در این مراکز تن می دهند تا هزینه بالایی متقبل نشوند.

وبینار شرایط تحصیل واستفاده از بورسیه در ایتالیا

یکی از مزایای بزرگ انتخاب کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی ، وجود بورسیه های تحصیلی مختلف جهت حمایت از دانشجویان است که کارشناس ارشد ما در این عنوان به آن پرداخته است.

پیشنهادمی کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه سوال و یا دریافت جزئیات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های خوابگاه در ایتالیا

یکی از مهم ترین عوامل و پارامترهای تعیین کننده در انتخاب نوع اقامتگاه و محل زندگی برای دانشجویان خارجی، مربوط به هزینه های پیش روی در هرکدام از این گزینه ها می باشد. به طور کلی هزینه های خوابگاه در ایتالیا ارزان تر و مقرون به صرفه تر از اجاره آپارتمان و خانه در این کشور می باشد که این دلیل عمده انتخاب خوابگاه ها در مقابل منازل خصوصی می باشد.

البته زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا شما را یک زندگی اجتماعی بسیار بهتر نیز برخوردار می سازد. ضمنا باید بگوییم که در میان خوابگاه های دانشجویی نیز هزینه اقامت در خوابگاه های خصوصی گران تر از خوابگاه های دولتی است و گاها حتی برخی از خوابگاه های خصوصی بسیار مجهز و با امکانات بالا هزینه ای بیش از 2 برابر را هم به دوش دانشجویان می گذارند.

Hostel costs in Italy

به طور کل بهتر است حتما مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید، تا با تمامی ابعاد و جزئیات مخارج و هزینه های مهاجرت تحصیلی، اقامت و زندگی در ایتالیا آشنا شوید. 

در ادامه میزان اجاره ای یا هزینه اقامتی که باید در هریک از این نوع اقامت ها بپردازید را تهیه کرده ایم که به شرح درون جدول می باشند:

نوع خوابگاه هزینه اجاره ماهانه
خوابگاه های دولتی 250 تا 400 یورو
خوابگاه های خصوصی 350 تا 600 یورو
اقامت در اتاق یک منزل ایتالیایی 300 تا 800 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه 350 تا 1000 یورو
اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه 600 تا 2000 یورو

چگونگی پیدا کردن خوابگاه در ایتالیا

تا این قسمت با برخی از امکانات خوابگاه های ایتالیا و انواع اقامت دانشجویی در ایتالیا آشنا شدیم. اما سوالی که گاها برای برخی دانشجویان وجود دارد، چگونگی پیدا کردن خوابگاه در ایتالیا است. پیدا کردن خوابگاه به روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و از روش های گوناگونی می توانید به گزینه مناسبتان دست پیدا کنید.

چنان چه قصد زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا را دارید؛ اقدام از طریق امور دانشجویان و یا امور خوابگاه ها در دانشگاه های مختلف، بهترین روش برای دسترسی به گزینه خوابگاه های دولتی است.

همچنین شما می توانید از طریق همین امور دانشجویی از دیگر خوابگاه های خصوصی مناسب مطلع شوید و یا از مشاوره و راهنمایی های آنان برای انتخاب خوابگاه مناسب و نزدیک به دانشگاه که مقرون به صرفه نیز باشد اطلاعاتی را به دست آورید.

چگونگی پیدا کردن خوابگاه در ایتالیا

البته تابلو اعلانات را فراموش نکنید بسیاری از آگهی های جستجو برای هم خانه، مستاجر و غیره در تابلوی اعلانات دانشگاه قرار داده می شود . همچنین این مراکز دانشگاهی اطلاعات مفیدی در رابطه با اجاره منزل و آپارتمان برای دانشجویان در اختیار دارند که می تواند بسیار کارگشا و راهنمای شما باشد.

البته می توانید با مراجعه به مشاورین املاک و استفاده از بانک اطلاعاتی آنان گزینه های بسیاری را مورد بررسی قرار دهید که به عنوان اقامتگاه های دانشجویی معرفی شده و یا مناسب زندگی و اقامت دانشجویان است. پیشنهاد می کنیم مقاله ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را نیز در سایت ما مطالعه نمایید.

 

قطعا به عنوان یک دانشجو به مطالب زیر جهت داشتن دوران تحصیلی موفقی در ایتالیا نیاز خواهید داشت:

جستجوی اینترنتی و آنلاین

اما یکی از روش های بسیار پر طرفدار و بسیار پر بازده و مناسب، اقدام از طریق جستجوی اینترنتی و آنلاین می باشد. دنیای اینترنت این روزها همه کارها ساده، ارزان و در دسترس کرده است که جستجوی مملک نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

جستجوی اینترنتی نه تنها برای اجاره خانه و آپارتما مناسب است، بلکه حتی اگر قصد زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا را هم دارید، می توانید گزینه های مناسبی از این طریق پیدا کنید . در حال حاضر سایت های بسیاری در این زمینه در حال فعالیت هستند که برخی از معتبرترین و بهترین گزینه های ممکن بدین شرح می باشند:

  • https://www.engelvoelkers.com/
  • https://www.immobiliare.it/
  • https://rentola.it/en
  • http://booking.com./
  • https://www.rentalia.com/
  • https://www.vrbo.com/
  • https://www.x-studenthouse.it/
  • https://housinganywhere.com/
  • https://www.dotstay.com/

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در ایتالیا

مهم ترین تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در ایتالیا را باید همان مبلغ اجاره ماهانه هرکدام درنظر گرفت که باعث تفاوت زیادی در مخارج زندگی دانشجویان می گردد. علاوه بر این موضوع اجاره منزل نیاز به ثبت قرارداد سالانه با مالک دارد و در صورت تغییر قیمت ها و تورم دانشجویان باید مبالغ بیش تری را نیز سالانه پرداخت کنند؛ اما با دریافت خوابگاه شما می توانید از وضعیت اقامت و اسکان خود برای مدت زمان تحصیل خود خاطر جمع باشید.

همچنین بحث مخارج انرژی مانند آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت در خوابگاه ها یا رایگان است و یا به دلیل تعداد بالای دانشجویان بسیار ارزان برای هر شخص تمام می شود. اما با اقامت در خانه شخصی این هزینه بسیار گران تر خواهد شد حتی اگر به صورت چند نفره در یک خانه اقامت داشته باشید.

موضوع قوانین اقامتی نیز در خوابگاه ها بسیار بیش تر وجود خواهد داشت ولی در خانه های شخصی اینگونه نخواهد بود؛ به طور مثال ساعت ورود و خروج در خوابگاه، یا ساعت خاموشی و منع سر و صدا، همچنین عدم امکان داشتن مهمان یا همراه یا برنامه ها و جداول نظافت های گروهی و غیره. البته نباید موضوع امنیت را هم فراموش کنیم؛ قطعا زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا امنیت بالاتری نسبت به منازل شخصی دارد.

خوابگاه های دانشجویی در میلان

میلان یکی از بزرگ ترین، معتبرترین و بهترین شهرهای کشور ایتالیا می باشد که یک شهر توریستی و دانشجویی نیز شناخته می شود و همه ساله دانشجویان جدیدی از اقصی نقاط جهان برای تحصیل در دانشگاه های آن به این شهر وارد می شوند. 

به همین خاطر هرکجای شهر را نگاهی بیندازید دانشجویانی را خواهید دید . اما باید بگوییم که خوابگاه های دانشجویی در میلان به خصوص خوابگاه های دولتی اکثرا در نزدیکی پردیس های اصلی و ساختمان های مرکزی دانشگاه ها واقع شده اند تا دسترسی را راحت و رفت و آمد برای دانشجویان را به حداقل ممکن برسانند.

البته خوابگاه های خصوصی نیز تلاش کرده اند تا حد امکان در نزدیکی این دانشگاه ها قرار بگیرند.

خوابگاه های دانشجویی در میلان

اما علاوه بر زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا، مناطقی در شهر وجود دارند که برای اقامت دانشجویان دارای بهترین شرایط هستند و علاوه بر فاصله مناسب تا دانشگاه های مطرح و اصلی شهر، از قیمت های اجاره مناسبی برخوردار هستند. این مناطق بیشتر از دیگر نقاط شهر دانشجویان را در خود ساکن کرده اند. این مناطق عبارتند از Porta Romana، Brera و Isola ، ضمن اینکه اگر می خواهید نزدیک به زندگی شبانه پر جنب و جوش میلان زندگی کنید، محله Navigli ممکن است بهترین انتخاب باشد.

ما در مقاله بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل، بهترین شهرها، شرایط، مزایا و معایب، دانشگاه ها و بسیار از ویژگی های شهرهای دانشجویی ایتالیا را برای شما عزیزان تهیه و قرار داده ایم. مطالعه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

خوابگاه های دانشجویی در رم

گزینه های اقامت دانشجویی در ایتالیا و در شهر رم نیز به خاطر وجود دانشگاه های مطرح و موسسات آموزشی بزرگ کم نیستند. زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا در این شهر نیز از رونق و استقبال بالایی برخوردار می باشد و در اقصی نقاط آن می توان خوابگاه های دولتی و خصوصی مناسب و با کیفیتی را مشاهده کرد. در رم تمامی دانشگاه های دولتی دارای خوابگاه هستند که در محیط دانشگاه واقع شده اند.

باید بگوییم که اگر علاقمند به اجاره آپارتمان و زندگی به صورت شخصی هستید، مناسب ترین محله در رم، محله San Lorenzo معرفی می شود، که بسیاری از دانشجویان در این محله آپارتمان اجاره کرده اند و بسیار محلی دانشجویی است. علاوه بر این محله های Pigneto، Piazza Bologna، Ostiense، San Paolo و Trastevere از دیگر مناطق دانشجویی در رم هستند که خانه و آپارتمان های مناسب دانشجویان را داشته و دانشجویان بسیاری در آن ساکن هستند.

اگر شما هم علاقمند به زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا هستید و شناخت چندانی از خوابگاه دانشگاهی در ایتالیا ندارید، می توانید با کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی به صورتی تلفنی یا حضوری در ایام هفته و در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نموده و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

 

سوالات پر تکرار زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا

برخی از سوالات متداولی که تمامی دانشجویان علاقه مند به زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا با آن سر و کار دارند ، در پایان این مقاله برای شما آورده شده است و در صورتی که همچنان سوالی در این زمینه دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در میان بگذارید.

بله، باید بگوییم اکثریت دانشجویان خارجی علاقمند به زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا هستند.

بله، خوابگاه های دانشجویی در ایتالیا برای اقامت دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.

باید بگوییم هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا به شرایط مختلفی بستگی دارد و در مراکز دولتی از 250 تا 400 یورو و در مراکز خصوصی از 350 تا 600 یورو در ماه هزینه دارد.

خیر، بلعکس هزینه اقامت و زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا ارزان تر و مقرون به صرفه تر از آپارتمان و خانه شخصی است.

باید بگوییم که ظرفیت خوابگاه های دانشجویی دولتی در ایتالیا معمولا با محدودیت مواجه است و همواره میزان تقاضاها بیش تر از ظرفیت است. به همین خاطر ممکن است از همان ابتدا برای برخی از افراد این گزینه امکان پذیر نباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه