بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا

بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا یکی از مزیت های بزرگ تحصیل در این کشور است که سالانه به صورت قابل توجهی به دانشجویان خارجی بسیاری تعلق می گیرد . باید توجه داشته باشید که به صورت عمومی بورسیه به افراد لایقی تعلق می گیرد که از سوابق تحصیلی و رزومه درخشانی و مناسبی برخوردار هستند.

در این مقاله تیم مشاورین آی مهاجرتی شما عزیزان را با بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا و شرایط و ویژگی های آنان آشنا خواهند ساخت تا برای شروع جهت دستیابی به آن اطلاعاتی مختصر و مفید را در ابتدای راه داشته باشید.

بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا

بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا می تواند در تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی دانشجویان را در کاهش هزینه های خود به صورت قابل توجهی همراهی کند.

فهرست مطالب

خوب است در همین ابتدای امر بدانید که بورسیه تحصیلی با فاندهای تحصیلی تفاوت دارند، بورسیه ها می توانند بخشی تا کل شهریه تحصیلی را گاها همراه با هزینه اقامت پوشش دهند در حالی که فاندهای تحصیلی مربوط به دوره دکترا هستند و در قبال کمکی که دانشجو به اساتید می نماید به وی پرداخت می شود و میزان آن نیز در هر دانشگاه، رشته و برای هر دانشجو متفاوت خواهد بود.

دقت کنید که بورسیه های تحصیلی ایتالیا از سوی دانشگاه ها، موسسات و دولت ایتالیا می تواند دریافت شود. ضمنا مقاله مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را نیز حتما مطالعه کرده تا شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را نیز دقیق و کامل بشناسید.

تفاوت بورسیه تحصیلی با تحصیل رایگان

تفاوت بورسیه تحصیلی با تحصیل رایگان کاملا واضح و مشخص است، بدین صورت که کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش، آلمان، ایتالیا و چندی دیگر دارای تحصیل رایگان هستند، یعنی تمامی دانشجویان پذیرفته شده برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشورها نیازی به پرداخت شهریه ندارند و سالانه باید مدرکی اندک را برای هزینه های دفتری و ثبت نام به دانشگاه پرداخت نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا + پادکست

بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا از سوی دولت ، دانشگاه ها و موسسات به دانشجویان تعلق می گیرد.

این ویدیو از مونا را تماشا نموده و برای هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره بورسیه های تحصیلی ایتالیا
بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا

اما هزینه های اقامت و زندگی برای آنان وجود دارد که باید آن ها را خودشان پوشش دهند. اما بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا یا به طور کل بورسیه ها می توانند بخشی از هزینه های تحصیل تا تمامی آن را پوشش دهند. یعنی دستیابی به بورسیه دانشگاه های ایتالیا حتما به معنای دستیابی به تحصیل رایگان بدون هیچ هزینه ای در این کشور نیست و دانشجویان باید مبلغ کمی را هر ترم بابت شهریه ثبات خود پرداخت کنند که قابل توجه نبوده و فشاری به دانشجو وارد نمی کند.

بلکه بورسیه های می توانند فقط حتی شهریه دانشگاه را کاملا پوشش دهند و یا علاوه بر پوشش شهریه دانشگاه مبلغی را به عنوان مخارج اقامت و زندگی نیز به دانشجویان بپردازند که به این نوع بورسیه فول فاند می گویند و برابر است با تحصیلی کاملا رایگان در کشور ایتالیا.

حال هرچه پوشش بورسیه های بیش تر باشد دستیابی به آن ها نیز سخت تر خواهد بود و سوابق و رزومه ای قوی تر طلب می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه نمایید تا با بخش هزینه ها و شهریه های دانشگاهی و سایر شرایط تحصیل در این کشور کاملا آشنا شوید.

بورسیه استانی یا بورسیه DSU ایتالیا

بورسیه استانی یا بورسیه DSU ایتالیا

باید توجه داشته باشید که بورسیه استانی یا بورسیه DSU ایتالیا بر اساس درآمد خانواده دانشجو و شرایط مالی سرپرست خانواده به دانشجو تعلق می گیرد. بورسیه استانی دولت ایتالیا از طریق استان محل تحصیل دانشجو به دانشجویانی تعلق می گیرد که در کشور خود دارای درآمد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا زندگی در ایتالیا را ندارند.

با استفاده از این بورسیه دانشجویان می توانند تمامی هزینه های تحصیل خود در این کشور یا بخشی از آن را پرداخت کنند. این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه شده توسط دانشجو پرداخت می شود و نیازی به مقالات معتبر و ISI نیست. مبلغ این بورسیه می تواند تا 6806 یورو در سال برسد و دانشجو از پرداخت شهریه معاف شده و همچنین با تخفیف 70 درصدی در خوابگاه و سلف سرویس و کارت تردد برخوردار می شود.

در این بورسیه دانشگاه های ایتالیا اگر به دانشجو خوابگاه اعطا شود نیز مبلغ خوابگاه اتوماتیک از بورسیه کسر شده و مابقی به وی پرداخت می شود. قدم اول جهت گرفتن این نوع از بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا، اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است.

پس از آن دانشجو می بایست مدارک مورد نیاز بورسیه اعم از درآمد سرپرست، اعضای خانواده، وضعیت سکونت و غیره را تهیه و جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد. به نوعی دانشجویان با ارائه این مدارک، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می دهد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بورسیه های برتر دانشگاه های ایتالیا

Top scholarships for Italian universities

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا

شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های ایتالیا به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید تمامی آن ها را مد نظر قرار دهید. کارشناسان آی مهاجرتی بهترین مشاور برای راهنمایی جهت اطلاع از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی کشور ایتالیا می باشند، مشورت با آن ها را فراموش نکنید.

اما بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا فقط همین بورسیه های استانی نیست، بلکه دانشگاه های مختلف، دولت و موسسات نیز به دانشجویان واجد شرایط بورسیه های مختلفی را ارائه می نمایند. اگر می خواهید بفهمید چگونه بورسیه تحصیلی ایتالیا بگیریم در ادامه با ما همراه شوید. در جدول زیر برخی از برترین بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا به همراه شرایط آن ها را مشاهده خواهید نمود:

نام بورسیه شرایط بورسیه
بورسیه دولتی ایتالیا ماهانه 900 یورو که حداکثر 9 ماه و مختص دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. شرایط سنی نیز حداکثر 28 سال برای کارشناسی ارشد و 30 سال برای دکترا است.
بورسیه دانشگاه بوکونی و جوایز بین المللی بورسیه های مبتنی بر شایستگی به دانشجویان بین المللی که شامل معافیت از پرداخت نیمی تا تمام شهریه به ارزش 13000 یورو در سال برای لیسانس و تا 14000 یورو در سال برای برنامه کارشناسی ارشد است.
بورسیه دانشگاه PADOVA برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ، معاف از پرداخت شهریه و پرداخت سالانه 8 هزار یورو کمک مخارج. برای تمامی کشورها و مختص دانشجویان ممتاز
بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان برای مقاطع کارشناسی ارشد شامل: بورسیه پلاتینیوم: 10000 یورو ناخالص در سال و معافیت از هزینه های تحصیل. بورسیه طلایی: 5000 یورو در سال و اقامتگاه به ارزش 269 یورو در ماه، صبحانه و یک وعده غذایی در روز و معافیت از هزینه تحصیل. بورسیه نقره ای: معافیت از هزینه تحصیل (به ارزش 3900 یورو).
بورسیه EDISU پایمونت برای دانشجویان دانشگاه های پایمونت در مقاطع کارشناسی تا دکترا بوده که باتوجه به رشته و مقطع مبالغ مختلفی را در بر می گیرد همراه با محل اسکان و خوابگاه.
بورسیه دانشگاه BOLOGNA مختص دانشجویان دانشگاه بولونیا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که سالانه 11 هزار یورو و حذف کامل شهریه را شامل می شود.
بورسیه دانشگاه PAVIA برای دوره های کارشناسی و کارشناسی که سالانه از 400 تا 4500 یورو را در برمیگیرد.
 

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا

تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا می تواند با دریافت بورسیه در این کشور همراه باشد که تنها با انتخاب مسیر صحیح امکان پذیر است.

در این وبینار کارشناس ارشد ما به صورت دقیق به بررسی تمامی شرایط لازم در این باره پرداخته است که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه سوال بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

چگونه بورسیه تحصیلی ایتالیا بگیریم

شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های ایتالیا مطلبی است که حتما باید با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و شرایط دانشجویان توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفته و بهترین مدارک برای دریافت آن ارسال شود. در مرحله اول شما باید در دانشگاه مدنظرتان موفق به اخذ پذیرش و قبولی شوید و پس از آن برای اخذ بورسیه اقدام کنید.

البته می توانید درخواست دریافت بورسیه را به همراه درخواست پذیرش و ثبت نام به دانشگاه مقصد و مدنظرتان نیز ارسال نمایید. در اینجا تمامی مدارک و شرایط شما توسط شورا بورسیه و دانشگاه بررسی می شود و نتایج به شما اعلام می گردد. در انتها باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت کرده و نمره مورد درخواست برای قبولی در دانشگاه و اعطای بورسیه را نیز باید به دست آورید.

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی ایتالیا نیاز به یک رزومه بسیار ممتاز دارد، زیرا متقاضیان داخلی و خارجی بسیاری سالانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند. حتما با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین درخواست را برای رسیدن به این هدف ارسال نمایید.

پیشنهاد داریم که حتما عنوان زندگی در خوابگاه های دانشجویی ایتالیا را نیز مطالعه نمایید، تا برای دریافت بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا دارای اطلاعات جامع تری بوده و همچنین شرایط اقامتی در این کشور را بهتر بشناسید.

مدارک لازم بورسیه تحصیلی ایتالیا

در رابطه با بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا قطعا مطلع هستید که باید مدارکی را تهیه و جمع اوری نموده و به همراه درخواست خود به موسسه یا دانشگاه مدنظرتان ارسال نمایید. این مدارک باتوجه به انواع بورسیه های تحصیلی با یکدیگر دارای تفاوت هایی خواهند بود که قطعا در هنگام استعلام مدارک موردنیاز برای بورسیه مد نظر از آن ها مطلع خواهید شد.

اما برخی از مدارک لازم بورسیه تحصیلی ایتالیا به طور مشترک برای تمامی بورسیه ها وجود دارد و باید حتما آن ها ارائه نمایید، این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست بورسیه
  • آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه انگلیسی یا ایتالیایی
  • مدرک زبان معتبر ایتالیایی یا انگلیسی
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • انگیزه نامه قوی و مناسب
  • رزومه تحصیلی ( مقالات، پژوهش ها و هرگونه افتخارات بین المللی )
  • توصیه نامه از آخرین اساتید یا مرکز آموزشی

 

شرایط و مدارک خاص برخی از بورسیه های ایتالیا

همانطور که گفتیم هر بورسیه ممکن است مدارک یا شرایطی خاص را طلب نماید. دقت داشته باشید که همواره پیش از ارسال درخواست خود از آخرین مدارک مورد نیاز استعلام داشته باشید. 

اما شرایط و مدارک خاص برخی از بورسیه های ایتالیا به شرح جدول است:

بورسیه مدرک یا شرایط
دانشگاه پلی تکنیک میلان داشتن شرایط سنی بهترین حالت کمتر از 30 سال، تاییده سلامت جسمی و روحی
بورسیه استانی DSU گواهی درآمد خانواده، گواهی چرخش حساب بانکی، مدرک آیلتس، مدارک هویتی اعضای خانواده

پیش از ادامه مقاله نیز لازم به یادآوری می باشد که با یک کلیک روی عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا، حتما این مطلب را مطالعه کرده تا با انواع روش های قانونی موجود برای مهاجرت و نقل مکان به ایتالیا آشنا شوید؛ شاید روش های دیگری نیز مناسب شرایط و اهداف شما باشند.

ایتالیا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

معمولا افرادی که قصد بهره مندی از بورسیه های تحصیلی ایتالیا را دارند، با این سوال مواجه می شوند که بیش تر ایتالیا چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ باید بگوییم که برای دریافت بورسیه از دانشگاه های ایتالیا رشته هایی شانس بیش تری دارند که تحصیل در آن ها می تواند در آینده کشور و مردم آن تاثیر زیاد تر و مناسب تری بگذارند.

به همین خاطر بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا سعی می شود که بیش تر به رشته های فنی، مهندسی، حقوق و اقتصاد اعطا شوند تا رشته هایی نظیر هنر یا زبان و تاریخ. البته این بدین معنی نیست که در آن رشته ها بورسیه وجود ندارد، بلکه برخی بورسیه ها هستند که مختص رشته های هنر، تاریخ و زبان می باشند، اما به طور کل تعداد بورسیه های اختصاص یافته به این رشته ها تعداد کمتر و محدود تری را در بر می گیرند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد اینکه رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی نیز می توانند با بورسیه تحصیلی همراه باشند، اما معمولا دریافت بورسیه از ابتدای تحصیل مقدور نبوده و از پایان سال اول یا دوم تحصیل دانشجویان و طبق رزومه تحصیلی آنان در دانشگاه نه رزومه تحصیلی پیش از دانشگاه اعطا می شود.

همچنین معمولا بیش تر فرصت های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته می شوند تا کارشناسی. البته پس از شیوع بیماری کرونا تعداد بورسیه ها و منابع مالی آن در ایتالیا با کاهش مواجه شده اند.

شرایط بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ایتالیا

بسیاری از متقاضیان پس از اخذ مدرک دیپلم خود قصد مهاجرت و تحصیل در کشور ایتالیا را دارند، اما آیا شرایط بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم برای آنا وجود دارد یا خیر؟! 

همانطور که در ابتدای مقاله مشاهده کردید برخی از دانشگاه ها و دولت بورسیه هایی را برای افراد با مدرک دیپلم و به نوعی برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته اند و شرایط آن مهیا است.

اما بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا به مانند اکثر کشورهای اروپایی برای مقاطع تحصیلات کمیلی به خصوص مقطع دکترا در نظر گرفته می شوند. به نوعی سعی شده است که منابع مالی اکثرا برای تعلیم متخصصان با دانش بالا صرف شود تا تعداد آن ها افزایش یافته و سرعت پیشرفت در علم افزایش یابد. این تصمیمی است که به طور کلی در جهان اخذ شده است.

شرایط بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در ایتالیا

به همین خاطر بهترین روش برای رسیدن به بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، درخواست آن پس از 1 یا دو سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. البته در ابتدای امر نیز اگر شرایط برای شما مهیا می باشد حتما شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی از همان ابتدا محک بزنید.

اما اگر موفق به کسب نتیجه مناسب نیز نشدید، جای نا امیدی نمی باشد و شما به راحتی می توانید بازهم در حین تحصیل خود برای دستیابی به این امتیاز ویژه تلاش نمایید. البته باید بدانید که همواره رقابت سختی برای دستیابی به بورسیه های تحصیلی در این کشور وجود دارد.

چنانچه دریافت بورسیه تحصیلی برایتان بسیار حائز اهمیت است ، شرایط کشورهای زیر را از دست ندهید:

بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع دبیرستان

شاید برای برخی از والدین سوال باشد که آیا بورسیه تحصیلی ایتالیا در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان خارجی و مقیم وجود دارد که بتوانند حتی پیش از شروع دانشگاه فرزندان خود را به این کشور فرستاده و آنان از دوره دبیرستان شروع به تحصیل در این کشور نمایند؟! باید این نکته را مد نظر قرار دهید که تحصیل در مدارس ایتالیا برای دانش آموزان خارجی و مقیم نیز مانند شهروندان این کشور کاملا رایگان می باشد.

به همین خاطر دانش آموزان و متقاضیان توجه چندانی به بورسیه تحصیلی برای مقاطع تحصیلی دبیرستان ندارند و این امر چندان هم مهم نیست، ولی به طور کلی لازم است بدانید که بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان خارجی جهت تحصیل در مدارس ایتالیا وجود ندارد و فقط برخی مراکز نوعی کمک هزینه ها را به دانش آموزان واجد شرایط اعطا می نمایند که آن هم فقط مختص به شهروندان و تبعین ایتالیایی می باشد نه دانش آموزان خارجی و مقیمان این کشور.

ولی در صورتی که دارای رزومه تحصیلی و پیشینه ای ممتاز و درخشان باشید شاید شامل برخی تخفیفات در مدارس غیر دولتی قرار بگیرید و بتوانید در این مدارس با قیمت های ارزان تری به تحصیل مشغول شوید. پس اگر قصد تحصیل در مدارس خصوصی یا بین المللی را دارید، بهتر است که شانس خود را محک زده بلکه بتوانید از تخفیفی در شهری برخوردار شوید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا دکترا

هر ساله دانشجویان خارجی بسیاری برای تحصیل در دوره دکترا درخواست اخذ بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا را به دانشگاه می دهند؛ چرا که هزینه های تحصیل این مقطع برای دانشجویان کمی گران می باشد.

اما بورسیه های تحصیلی این مقطع معمولا شامل کمک هزینه های ماهانه، تامین هزینه های خوابگاه، کمک هزینه اجاره واحد مسکونی و هزینه های بیمه خدمات درمانی می باشد.

داشتن مدرک زبان آیلتس بالاتر از 6.5 یا 7 و ارائه مقالات و پژوهش های بین المللی تاثیر بالایی در اعطای بورسیه به متقاضیان دارد. یکی از مهم ترین موانعی که متقاضیان تحصیل در مقطع دکترای با آن روبرو هستند، متقاعد کردن سوپروایزر یا همان استاد راهنما می باشد؛ چرا که تنها با تایید استاد راهنما به متقاضیان پذیرش تحصیلی و بورسیه اعطا می شود.

بورسیه تحصیلی ایتالیا دکترا

مطالعه عنوان اطلاعات کامل تحصیل دکترا در ایتالیا راهنمای خوبی برای اطلاع از جزئیات تحصیل در این کشور می باشد . بورسیه تحصیلی ایتالیا دکترا معمولا پوزیشن شغلی محسوب می شود و با پذیرش در آن به دانشجویان حقوقی به عنوان بورسیه تعلق می گیرد. پس مهم ترین اقدام در اخذ بورسیه مقطع دکترا، اخذ قبولی در این مقطع است. چون دانشگاه یا استاد راهنما به نوعی با مشاغل RA و TA دانشجویان خود در این مقطع را از کسب درآمد بی نصیب نمی گذارند.

اگر قصد بررسی شرایط خود جهت دریافت بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا را دارید، کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه به صورت حضوری و تلفنی در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده خدمت گزاری به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا را مطالعه کنید و در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

بله، قطعا شهروندان ایرانی و هموطنانمان می توانند از بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا مانند سایر دانشجویان خارجی بهره مند شوند.

بورسیه های تحصیلی کشور ایتالیا برای دانشجویان در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس می باشد.

خیر، این دو کاملا دو مقوله جدا از یکدیگر بوده و باید برای پذیرش در هرکدام جداگانه اقدام و تلاش نمود.

معمولا مقاطع تحصیلات تکمیلی از شانس و فرصت های اعطای بورسیه بیش تری در ایتالیا بهره مند هستند که در میان آن ها نیز دوره دکترا بیش ترین سهم را دارد.

این بورسیه حداکثر به مدت 3 یا 6 یا 9 ماه به افراد تعلق می گیرد و ماهانه 900 یورو به آنان اعطا می نماید.

با تماشای ویدیو کلاینت های ما روند رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را بهتر درخواهید یافت:

نمایش ویدیو درباره کاور پویا اکبری
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه