تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا یکی از مزایای خوبی است که سالانه دانشجویان زیادی را از اقصی نقاط جهان به این کشور جذب می نماید. شما باید پیش از اقدام به تحصیل در کشور ایتالیا حتما شرایط ورود به رشته تحصیلی موردنظرتان را به این زبان بررسی نموده و پس از اطمینان کامل برای آن اقدام نمایید.

در این مقاله تیم مشاورین باتجربه آی مهاجرتی شما را با شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا و همچنین مدارک مورد نیاز و دانشگاه های ارائه دهنده به این زبان آشنا خواهند کرد تا پیش از شروع برای پذیرش اطلاعات مناسب و لازم در این زمینه را به دست آورده باشید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا با تنوع رشته بالایی همراه است.

فهرست مطالب

همچنین در صورت نیاز به کسب اطلاعات درباره شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا می توانید با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

ایتالیا سیستم آموزشی بسیار با کیفیتی دارد که برای جذب دانشجویان بین المللی طی سالیان گذشته آموزش به زبان انگلیسی را نیز به آن افزوده است، اما لازم به ذکر است که این امتیاز در تمامی دانشگاه ها، مقاطع و رشته ها در دسترس نیست، به همین خاطر کسب اطاعات در اینباره الزامی است.

علاوه بر این کارشناسان خبره آی مهاجرتی در مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا چگونگی پذیرش در دانشگاه های این کشور و سیستم آموزشی ایتالیا را همراه با تمامی جزئیات و قدم به قدم به شما ارائه کرده اند، مطالعه آن را از دست ندهید.

تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در تمامی مقاطع امکان پذیر است، اما آنچه باید به آن توجه داشت اینکه تحصیل لیسانس به زبان انگلیسی در ایتالیا بسیار کمتر از مقاطع تکمیلی می باشد و این دوره اکثرا به زبان ایتالیایی ارائه می شود. پس به امید اینکه قطعا بتوانید در رشته مدنظرتان به تحصیل مقطع کارشناسی در ایتالیا به زبان انگلیسی مشغول شوید، نباشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا + پادکست

در این ویدیو تلاش نموده ایم تا اصلی ترین مطالب در رابطه با بهترین دانشگاه های آلمان بر اساس شهر را به شما عزیزان معرفی کنیم و در صورت تمایل می توانید پادکست آن را نیز دانلود کرده و در فرصتی مناسب گوش دهید . 

از طریق تماس با مشاورین ما شما نیز می توانید در مدت زمانی کوتاه به ویزای تحصیل در یکی از دانشگاه های کشور آلمان دست یابید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

البته ذکر این نکته الزامی است که اکثر رشته های مطرح و پر طرفدار که در دنیای امروز نیاز به نیروی کار زیادی دارند، را می توان به زبان انگلیسی در این دوره یافت. اما تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز مقدور نیست، مگر در برخی دانشگاه های غیر دولتی و گران قیمت این کشور.

ولی با همه این تفاسیر تحصیل به زبان انگلیسی در دوره لیسانس ایتالیا در بیش از 180 رشته ارائه می شود که 3 تا 4 سال به طول می انجامد و برای ورود به آن ها باید در آزمون های ورودی دانشگاه های این کشور شرکت کنید و الزام آن داشتن مدرک دیپلم پایان دوره 12 سال تحصیل و مدرک زبان انگلیسی می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ضمنا پیشنهاد داریم که اگر قصد تحصیل و مهاجرت به این کشور را دارید، حتما بر روی عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا کلیک و این مقاله را نیز مطالعه نمایید تا شناختی از سایر روش های قانونی و چگونگی اخذ ویزای این کشور پیدا کنید.

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ایتالیا

مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در دوره فوق لیسانس نیز از متقاضیان بسیاری برخوردار است به نحوی که این مقطع در نزدیک به 700 رشته در دانشگاه های این کشور به علاقمندان ارائه می شود. برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ایتالیا باید مدرک معتبری از دانشگاهی معتبر در دوره کارشناسی رشته مربوطه اخذ کرده باشید و مدرک زبان معتبری نیز برای ارائه داشته باشید.

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار فراهم تر است، حتی می توان گفت گاها در برخی سال های تحصیلی تعداد رشته های تحصیلی انگلیسی زبان بیش تر از رشته های ایتالیایی زبان است. همچنین اخذ مدرک از این مقطع 1.5 تا دو سال در دانشگاه های ایتالیا به طول خواهد انجامید.

 

شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا برای دوره های کارشناسی ارشد در هر دانشگاه متفاوت است و هر مرکز قوانین و ضوابط خود را تعیین و در نظر می گیرد به همین خاطر اطلاعات و شرایط یک دانشگاه را برای تمامی مراکز یکسان در نظر نگیرید. 

حتی ممکن است برخی از مراکز علاوه بر مدرک درخواستی آزمونی جهت سنجش میزان تسلط شما به زبان انگلیسی را اخذ نمایند یا از طریق مصاحبه حضوری یا آنلاین تسلط شما را به این زبان مورد سنجش قرار دهند . ضمنا مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا را از دست ندهید تا اوضاع کاری و اقتصادی این کشور را نیز بشناسید.

 

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دکترا به زبان انگلیسی در ایتالیا

می توان گفت با اینکه دوره دکترا به هردو زبان ایتالیایی و انگلیسی در ایتالیا ارائه می شوند، اما زبان اصلی آموزش در این دوره زبان انگلیسی است. دکترا به زبان انگلیسی در ایتالیا بسیار به چشم می خورد و اکثر دانشگاه ها تلاش دارند تا این دوره را به زبان انگلیسی ارائه دهند ( نزدیک به 70 دوره ). چیزی که واضح است اینکه تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در این دوره بسیار بیش تر و فراگیر تر از دوره های تحصیل قبل به زبان انگلیسی ارائه می شود.

دقت داشته باشید که حتی اگر شما به زبان ایتالیایی نیز قصد گذراندن این دوره را در دانشگاه های ایتالیا داشته باشید؛ به طور قطع نیاز به تسلط نسبی به زبان انگلیسی خواهید داشت.

به همین خاطر اکثر مراکز دانشگاهی در ایتالیا در مقطع دکترا حتما مدرک زبان انگلیسی را از دانشجویان درخواست می کنند. ضمن اینکه هر فرد با توجه به رشته تحصیلی باید زبان انگلیسی تخصصی مربوط به رشته خود را نیز در حد مناسبی فرا گرفته باشد.

حتما متوجه باشید که مدرک و سطح زبانی که به دانشگاه ارائه می نمایید از تاثیر قابل توجهی در پذیرش و قبولی شما برخوردار است؛ پس سعی کنید که حداکثر توان خود را برای اخذ مدرکی معتبر با سطح یا نمره ای بالا به کار بگیرید.

برای شناخت کامل تحصیل دکترا در ایتالیا پیشنهاد می کنیم مقاله مربوطه را حتما مطالعه کرده تا بتوانید چگونگی اخذ پذیرش و یافتن استاد راهنما در این کشور را فرا بگیرید.

مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

نکته بسیار مهمی که درباره تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا وجود دارد، اینکه اکثر دانشگاه ها از دانشجویان مدرک زبان معتبری برای اثبات تسلط زبان خود درخواست خواهند کرد. همچنین مدرک مورد نیاز برای تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا توسط هر دانشگاه برای هر مقطع و هر رشته اطلاع رسانی می شود و همانطور که گفتیم به هیچ عنوان مدارک را برای تمامی دانشگاه قطعا یکسان ندانید و پیش از اقدام اطلاعات لازم را به دست آورید.

علاوه بر این همواره امکان تغییر از سوی مراکز آموزشی امکان پذیر است، به همین خاطر لازم است که جدیدترین و آخرین اطلاعات را در اختیار داشته باشید که برای این کار می توانید به سایت دانشگاه ها مراجعه کرد و یا با آنان مکاتبه نمود. البته تیم مشاورین آی مهاجرتی نیز همواره قادر به ارائه آخرین اطلاعات لازم درباره مدرک زبان و همچنین مدارک لازم جهت پذیرش به شما عزیزان هستند.

وبینار شرایط تحصیل و دریافت بورسیه در ایتالیا

با انتخاب تحصیل در دانشگاه های کشور ایتالیا شما قادر هستید بورسیه های متنوعی را نیز دریافت کنید که به شرایط تحصیلی تان نیز بسیار وابسته است.

در این وبینار از آی مهاجرتی می توانید به صورت کامل از تحصیل و روند دریافت بورسیه در ایتالیا مطلع شوید و برای هرگونه اطلاعات تکمیلی با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

کارشناسان ما همواره در مقاله دوره های زبان در ایتالیا تمامی مدارک لازم برای تمامی مقاطع و رشته ها را با آخرین تغییرات و اطلاعات در اختیار شما قرار خواهند داد. 

ضمنا مطالب مفیدی درباره کالج ها و دوره های زبان نیز به شما ارائه خواهند کرد. اما به طور کلی مدارک زبان انگلیسی مورد نیاز برای مقاطع مختلف انگلیسی زبان در ایتالیا به شرح زیر می باشد:

مقطع مدرک مورد نیاز
کارشناسی حداقل آیلتس 6 تافل ibt  80
کارشناسی ارشد حداقل آیلتس 6.5 انگلیسی معادل C1
دکترا حداقل آیلتس 6.5 انگلیسی معادل C1

به عنوان فردی علاقه مند به تحصیل در دانشگاه های ایتالیا پیشنهاد می کنیم تا برخی از برجسته ترین رشته های دانشگاهی این کشور را بشناسید:

دانشگاه های انگلیسی زبان در ایتالیا

همانطور که گفتیم تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی در دسترس است، اما قطعا دانشگاه های مختلف در رشته های و مقاطع ارائه شده به این زبان با یکدیگر در تفاوت خواهند بود. 

علاوه بر این دانشگاه های این کشور از نظر شهریه تحصیل و اعتبار نیز با یکدیگر دارای تفاوت های مشخصی هستند که تمامی این ها را باید مد نظر قرار داده و مناسب با شرایط خود بهترین گزینه را برگزینید.

ما در مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا بر اساس شهر تمامی ویژگی ها، مزایا، امکانات و شهریه های مختلف تمامی دانشگاه های این کشور را برای شما ارائه کردیم، حتما این مقاله را مطالعه نمایید. 

اما به طور کل باید بدانید که تحصیل در دانشگاه های ایتالیا شما را از مدارک معتبر برخوردار خواهد ساخت که در اروپا و جهان قابل ارائه بوده و دارای اعتبار بالایی هستند.

البته باید بگوییم که شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در اکثر دانشگاه ها در دسترس می باشد، اما دانشگاه های خصوصی از تعداد بیشتری بهره می برند. 

در جدول برترین دانشگاه های انگلیسی زبان در ایتالیا را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه پلی تکنیک میلان 123
دانشگاه ساپینزا رم 134
دانشگاه پادوآ 219
دانشگاه پلی تکنیک تورین 252
دانشگاه میلان 276
دانشگاه ناپل – فدریکو دوم 335
دانشگاه پیزا 350
دانشگاه ترنتو 429
دانشگاه Vita-Salute San Raffaele 595
دانشگاه سی نا 740 – 731

رشته های محبوب به زبان انگلیسی در ایتالیا

پرطرفدارترین رشته ها به زبان انگلیسی در ایتالیا باتوجه به آماری که از سوی پذیرش و تقاضا از سوی هر دانشگاه سالانه منتشر می شود، قابل شناخت است. شناخت رشته های محبوب به زبان انگلیسی در ایتالیا معمولا از تعداد ارائه بیش تری نیز برخوردار هستند و اکثر دانشگاه ها سعی در ارائه دارند. اما از محبوب ترین رشته های تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در بین متقاضیانی ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برنامه بین المللی پزشکان پزشکی
  • مهندسی مکانیک صنایع
  • برنامه کارشناسی ارشد در معماری
  • مهندسی انرژی
  • مدیریت بین الملل
  • مهندسی نرم افزار
  • مهندسی آی تی
  • مهندسی معماری
  • پزشکی و جراحی
  • سیستم های هوش مصنوعی
  • مهندسی محیط زیست
  • مدیریت گردشگری
  • مهندسی هوش مصنوعی و اتوماسیون
  • اقتصاد
  • مهندسی مواد غذایی و بیوتکنولوژی
  • علوم کامپیوتر
  • مدیریت
  • حقوق
  • بیورباتیک

البته پیش بینی می شود که میزان درخواست برای رشته های آیتی و کامپیوتر در سال های آتی افزایش بیش تری داشته باشد. ضمنا پیشنهاد داریم که حتما مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را نیز مطالعه نمایید، تا بازار کار و فرصت های مناسب کار در این کشور را بهتر بشناسید.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا را به شما عزیزان معرفی نمودند، برای کسب اطلاعات بیش تر یا مشاوره خصوصی می توانید با مشاورین ما در دفتر غرب و دفتر مرکزی در تهران یا دفتر شیراز در تماس باشید. ضمنا برای یافتن ملک مناسب جهت اقامت در این کشور مقاله قوانین اجاره ملک در ایتالیا را مطالعه نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

فرصت خواندن سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا می تواند خلاصه خوبی از این متن را به شما عزیزان بدهد . در صورتی که سوال بیشتری در این رابطه دارید ، آن را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا در تمامی مقاطع وجود دارد، اما مقاطع تحصیلات تکمیلی در این کشور اعم از فوق لیسانس و دکترا از گزینه های بسیار بیش تری نسبت به مقطع لیسانس بهره می برند و دوره لیسانس اکثرا به زبان ایتالیایی ارائه می شود.

برای تحصیل در سال 2024 میلادی، برترین دانشگاه هایی که می توان در آن ها به زبان انگلیس مشغول به تحصیل شامل دانشگاه های زیر می شوند: دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه ساپینزا رم، دانشگاه پادوا، دانشگاه پلی تکنیک تورین، دانشگاه میلان، دانشگاه ناپل – فدریکو دوم، دانشگاه پیزا و دانشگاه ترنتو.

این موضوع همواره توسط دانشگاه ها اعلام می شود و حتما باید از آن ها و سطح یا نمره آن ها مطلع شد، اما مدارک آیلتس و تافل معمولا مورد قبول اکثر دانشگاه ها می باشند.

بله، قطعا ایرانیان نیز می توانند در صورت قبولی و پذیرش در دانشگاه های این کشور به راحتی به تحصیل به زبان انگلیسی مشغول شوند.

در حال حاضر بیش از 700 رشته تحصیلی در دانشگاه های مختلف ایتالیا به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور عبدالقادر حیدری
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه