سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا یکی از روش هایی است که مهاجرین خارجی می توانند از طریق آن به ویزا و در نهایت اقامت دائم این کشور دست پیدا کنند. البته باید توجه داشته باشید که روش سرمایه گذاری به طور کلی نیازمند بودجه و سرمایه مالی زیادی است و از این جهت نمی تواند برای تمامی متقاضیان روشی مناسب شناخته شود.

اما به طور کل باتوجه به اینکه اقتصاد کشور ایتالیا هشتمین اقتصاد قوی و برتر جهان است و در این کشور نیروهای متخصص و باتجربه در اکثر زمینه ها در دسترس و موجود هستند، این کشور می تواند برای سرمایه گذاری و کارآفرینی یکی از مقاصد ایده آل در اروپا شناخته شود.

سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به روش های مختلفی امکان پذیر است که هر یک سرمایه مختلفی نیاز داشته و با دریافت مشاوره می توان به بهترین شیوه اقدام نمود. 

فهرست مطالب

ضمن اینکه با پایان همه گیری بیماری کرونا در جهان و این کشور، ایتالیا باز توانسته که به رشد اقتصادی خوبی دست پیدا کرده و میزان سرمایه گذاری در خود را نزدیک به 20 درصد افزایش دهد.

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به روش های مختلفی امکان پذیر است که هرکدام شرایط و قوانین خاص خود را در بر می گیرند. ضمن اینکه تمامی این روش ها امکان دسترسی به اقامت دائم را نیز برای سرمایه گذاران فراهم می کنند که یکی از مهم ترین اهداف سرمایه گذاران است.

همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کرده تا تمامی روش های قانونی و شرایط آنان را طبق آخرین تغییرات بشناسید.

شرایط سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به چند روش مختلف امکان پذیر است که هرکدام نیازمند حداقل سرمایه و شرایط و قوانین خاص خود می باشند. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
سرمایه گذاری در ایتالیا

روش های سرمایه گذاری که در حال حاضر در دسترس مهاجرین خارجی می باشد به شرح زیر هستند:

  • ثبت شرکت در ایتالیا
  • کارآفرینی در ایتالیا
  • خرید ملک در ایتالیا
  • خود حمایتی در ایتالیا
  • خرید اوراق قرضه و سهام در ایتالیا

اقامت در ایتالیا از طریق سرمایه گذاری نیاز به بررسی دقیق و استفاده از تجارب و مشاوره های متخصصین و مشاورین حوزه مهاجرت دارد. ضمن اینکه خرید ملک و خانه در ایتالیا با اینکه یک روش سرمایه گذاری محسوب می شود، اما نمی توان از طریق آن به اقامت کشور ایتالیا رسید، مگر به صورت غیر مستقیم و از طریق ثبت شرکت. حتما مقاله گرفتن اقامت با خرید ملک در ایتالیا را در سایت ما مطالعه کرده تا با قیمت ها و قوانین خرید ملک در این کشور آشنا شوید.

همچنین ثبت شرکت نیز به انواع مختلفی امکان پذیر است که باید باتوجه به اهداف و شرایط شرکت مناسب ترین را انتخاب نمایید. ضمن اینکه برای این کار شما باید یک طرح تجاری یا همان بیزنس پلن قوی و جدیدی ارائه کنید که اجازه ثبت شرکت به شما داده شود. البته علاوه بر اینکه شما قادر به راه اندازی یک بیزنس جدید هستید، می توانید یک بیزنس یا شرکت در حال فعالیت را نیز خریداری کنید.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ایتالیا

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ایتالیا از دیگر روش های مورد علاقه شهروندان ایرانی به خصوص افراد دارای تجربه در این زمینه و دارای کسب و کار در داخل کشور است که می تواند اقامت دائم و حتی تابعیت ایتالیا را به ارمغان آورد. اما باید توجه داشته باشید که برای این کار داشتن یک بیزنس پلن مورد تایید نیاز است.

همچنین شما باید چند شهروند ایتالیایی را در شرکت خود استخدام کنید و حقوق، بیمه و مزایای آنان را کاملا پرداخت نمایید. ضمنا روش های مختلفی برای ثبت شرکت در ایتالیا وجود دارد که هرکدام نیازمند مدارک، شرایط و حداقل سرمایه لازم خود است که از طریق کارشناسان آی مهاجرتی می توانید از آن اطلاع پیدا کنید.

در ابتدا یک ویزای 1 تا 2 ساله برای شما صادر می شود که تا زمانی که بیزنس شما در حال فعالیت باشد، تمدید خواهد شد و پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم و درخواست دهید.

ویزای طلایی ایتالیا

قطعا تا به حال کلمه ویزای طلائی را شنیده اید که برخی از کشورها به مهاجرین ویزای طلائی کشور خود را اعطا می کنند. البته ویزای طلایی ایتالیا نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور می باشد که می تواند اقامت دائم را سریع تر و بهتر برای شما و خانواده تان فراهم آورد.

تفاوت ویزای طلائی با ویزای سرمایه گذاری ایتالیا در این است که شما در این روش باید حداقل مبالغی را وارد این کشور کنید که مبالغ بالایی هستند.

ویزای طلایی ایتالیا

ضمن اینکه برخلاف سایر کشورها که ویزای طلائی آنان با خرید ملک و سرمایه گذاری در بخش املاک اعطا می شود، ایتالیا برای خرید ملک هیچ امتیاز اقامتی در نظر نگرفته است. دقت کنید که سرمایه گذاری در ایتالیا و اخذ ویزای طلائی این کشور فقط از طریق روش های زیر امکان پذیر است:

  • سرمایه گذاری حداقل 2 میلیون یورویی در اوراق بهادار دولتی ایتالیا
  • اهدا و کمک حداقل 1 میلیون یورویی به طرحی بشر دوستانه یا عام المنفعه
  • سرمایه گذاری 500 هزار یورویی برای ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار در ایتالیا
  • سرمایه گذاری حداقل 250 هزار یورویی جهت راه اندازی استارتاپ یا خرید سهام استارتاپی فعال و یا سرمایه گذاری در آن ها

Italian investment visa

ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

همانطور که این جا متوجه شدید اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا می تواند یک روش بسیار خوب باشد و شما را به اقامت دائم و تشکیل یک زندگی خوب در این کشور برساند. از طریق تمامی روش های بالا شما می توانید به ویزای سرمایه گذاری ایتالیا و اجازه موقت حضور در این کشور برسید که در صورت داشتن شرایط و برپا بودن سرمایه گذاری شما به راحتی قابل تمدید می باشد.

یکی از مزیت های بزرگ سرمایه گذاری در ایتالیا این است که بر خلاف اکثر کشورهای اروپایی که فقط به سرمایه گذاری های در چرخش مالی و رونق دهنده اقتصاد ویزا و اقامت دائم صادر می کنند؛ برای سرمایه گذاری های راکد مانند سرمایه گذاری در بخش اوراق قرضه و خرید سهام نیز امتیاز اقامتی در نظر گرفته است.

ضمنا با توجه روش های مختلف سرمایه گذاری در ایتالیا هر روش نیاز به مدارک مورد نیاز خود دارد که باید به طور دقیق در رابطه با هرکدام اطلاعات لازم را دریافت کنید. دقت داشته باشید که اطلاعاتتان همواره در هنگام اقدام به روز باشد، در ادامه نیز مدارکی که به صورت کلی برای تمامی روش ها مور نیاز است اشاره خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز سرمایه گذاری در ایتالیا

  • مدارک مورد نیاز
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس کاملا به روز و مطابق شرایط مورد درخواست سفارت
  • گذرنامه معتبر با اعتبار بیش از 6 ماه
  • ارائه گواهی و مدرک جهت اثبات محل اقامت
  • تهیه بیمه مسافرتی معتبر
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی ثبت نام شرکت ( روش ثبت شرکت )
  • ارائه بیزنس پلن جهت ثبت و راه اندازی شرکت ( روش ثبت شرکت )
  • ارائه سند ملک خریداری شده ( روش خرید ملک )

 

پیش از مراجعه به بخش بعدی با توجه به تجربه ای که سال ها در امر مهاجرت داریم؛ به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد می کنیم که حتما اطلاعات خود در رابطه با بازار کار ایتالیا و چگونگی راه اندازی یک بیزنس و مدیریت آن را بشناسید، مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را در سایت ما مطالعه کرده تا این اطلاعات را به دست آورید.

وبینار آگاهی از مهاجرت و چالش های پیش رو

از آنجا که مهاجرت به هر یک از روش های ممکن با چالش های زیادی همراه است ، در این وبینار کارشناس ما شما عزیزان را از تمامی چالش هایی که پیش رویتان قرار می گیرد مطلع ساخته است . 

پیشنهاد می کنیم تا با تماشای آن تا انتها به شناخت خوبی در این زمینه برسید و در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در یک زمینه خاص دارید ، با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Italian cities suitable for investment

شهرهای مناسب ایتالیا برای سرمایه گذاری

باید توجه داشته باشید که انتخاب مقصد مناسب نیز به اندازه انتخاب روش مناسب می تواند در رسیدن به یک سرمایه گذاری موفق تاثیر بسیاری داشته باشد. قطعا هر شهر و منطقه در این کشور دارای پتانسیل خاصی بوده و سرمایه گذاری در بخش هایی مشخص می تواند شما را به نتایجی مناسب تر برساند. به همین خاطر باید مناسب ترین شهر این کشور را برای سرمایه گذاری و به خصوص سرمایه گذاری در روش انتخابی خودتان بیابید.

چنانچه محل سرمایه گذاری خود را دقیق و مناسب انتخاب کنید، بسیار سریع تر به سود خواهید رسید و قطعا میزان سود بیش تری را نیز از سرمایه گذاری خود کسب خواهید نمود. کارشناسان آی مهاجرتی در این رابطه می توانند اطلاعات لازم و مورد نیاز را به شما منتقل نمایند. در ادامه نیز شهرهای مناسب ایتالیا برای سرمایه گذاری را مشاهده می نمایید:

شهر زمینه سرمایه گذاری ایده آل
میلان املاک، گردشگری، مد، منسوجات، طراحی، مواد شیمیایی، تولید، بانکداری، ورزش، رسانه و خدمات و غیره
رم حمل و نقل، فناوری، مخابرات، صنایع دارویی و غذایی و غیره
ناپل مواد شیمیایی، داروسازی، گردشگری، بازرگانی، صنعت و کشاورزی، بیوتکنولوژی و غیره
تورین گردشگری، خدمات، صنایع چاپ، نساجی و ماشین آلات، املاک، استارتاپ ها و غیره
تولوز آی تی، گردشگری، هوانوردی، هوا و فضا و غیره

حداقل سرمایه گذاری در ایتالیا برای اقامت

همانطور که متوجه شدید اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا از روش های مختلفی در دسترس است که تمامی آن ها به جز سرمایه گذاری در بخش املاک و خرید ملک به شما اقامت دائم این کشور را اعطا می کند. اما قطعا برای رسیدن به اقامت دائم از طریق هریک از روش ها شما باید شرایطی را فراهم و مبلغی خاص را نیز سرمایه گذاری نمایید.

همانگونه که در بخش ویزای طلائی ایتالیا گفتیم سرمایه گذاری در ایتالیا برای اقامت می تواند حداقل با 250 هزار یورو و در صورت راه اندازی یک استارتاپ صورت پذیرد. اما اگر قصد به ثبت رساندن شرکتی جدید و راه اندازی بیزنسی نو در این کشور را دارید، باید یک شرکت جدید با حداقل مبلغ 500 هزار یورو سرمایه را راه اندازی کنید.

اگر قصد ورود به بازار بورس و خرید سهام یا اوراق در این کشور را داشته باشید، رقم حداقل سرمایه گذاری شما به 2 میلیون یورو می رسد. البته شما می توانید با داشتن 10 هزار یورو نیز یک شرکت را در ایتالیا به ثبت برسانید و به نوعی به سرمایه گذاری در ایتالیا برسید و ویزای خود را اخذ کنید، اما روند اخذ اقامت از این روش بسیار سخت تر و پیچیده تر می باشد و این دیگر از دسته ویزای طلایی ایتالیا نیست.

بهترین سرمایه گذاری در ایتالیا

بهترین سرمایه گذاری در ایتالیا

در امر سرمایه گذاری در ایتالیا شاید این سوال به وجود آید که چه روشی بهترین و مناسب ترین روش می باشد؟ باید بگوییم که در انتخاب بهترین سرمایه گذاری در ایتالیا علاوه بر نوع سرمایه گذاری و مزایا و معایبی که هر روش می تواند با خود داشته باشد، اهداف و برنامه سرمایه گذار نیز تاثیر بسیاری دارد. پس شما باید علاوه بر شرایط هریک از این روش ها، اهداف و برنامه خود را نیز سنجیده و سپس ابهترین را برگزینید.

پس در اینجا شرایط و اهداف سرمایه گذار نقش تعیین کنندگی بسیاری دارد. اما باتوجه به اقتصاد و رشد اقتصادی که این کشور دارد تمامی روش های می تواند یک روش ایده آل و عالی معرفی شود؛ فقط حتما باید برنامه ای منظم پشت آن وجود داشته باشد. اما باتوجه به نتایجی که طی این سال ها فعالیت از سرمایه گذاری های دیگر هموطنان و کلاینت هایمان مشاهده کردیم، ثبت شرکت و استارتاپ می تواند بهترین گزینه ها باشد.

البته اگر قصد اخذ اقامت ندارید و فقط مبنای مالی آن و کسب سود برایتان اهمیت دارد، خرید ملک بهترین گزینه است که امنیت بالایی دارد و سود مناسبی را هم کوتاه مدت یا بلند مدت به شما می رساند. البته این به معنی نامناسب بودن دیگر روش ها نیست، شما باید با مشورت با کارشناسان به ایده آل ترین و عاقلانه ترین انتخاب برسید.

از آنجا که سرمایه گذاری در کشورهای خارجی پروسه ای حساس است توصیه می کنیم با مطالعه عناوین زیر از سایر کشورهای مطرح نیز مطلع شوید:

سرمایه گذاری در بورس ایتالیا

همانطور که اشاره نمودیم یکی از روش های مناسب و مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی برای ورود و سرمایه گذاری در ایتالیا انتخاب روش سرمایه گذاری در بورس ایتالیا می باشد که از امنیت، ثبات و رونق بسیار خوب و بالایی بهره مند می باشد. 

سالانه افراد خارجی بسیاری سرمایه خود را وارد این بازار می کنند و هم اکنون خارجی های بسیاری حتی از کشورمان در حال فعالیت در بازار بورس ایتالیا هستند.

توصیه اکید داریم که سرمایه گذاری در بورس ایتالیا نیاز به داشتن دانش کافی در رابطه با این نوع فعالیت و استفاده از تجارب افراد متخصص و افراد فعال در این حوزه دارد؛ تا شما با سردرگمی و یا اتفاقات ناگوار مواجه نگردید. 

پس اگر فردی آماتور در حوزه بازار بورس هستید اصلا ورود به این حیطه در این کشور مناسب شما نیست.

برای این کار شما باید یک حساب بانکی در ایتالیا افتتاح کرده و کد مالیاتی و بورسی خود را دریافت نمایید تا بتوانید در این حوزه وارد شوید. برای دریافت جزئیات با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید. 

ضمن اینکه مقاله ثبت شرکت در ایتالیا گام به گام شما را برای به ثبت رساندن یک شرکت در این کشور یاری می نماید.

Investing in the Italian stock market

اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا را باید یکی از اصلی ترین و مهم ترین اهداف افراد از سرمایه گذاری در ایتالیا دانست که خوشبختانه تمامی روش ها به جز خرید ملک این امتیاز را برای سرمایه گذاران به ارمغان می آورند. البته همان خرید ملک نیز از طریق روش هایی خاص می تواند اقامت را به دست آورد که باید با کارشناسان آی مهاجرتی حتما مشورت نمایید.

اما به طور کل چنانچه بتوانید به سرمایه گذاری در ایتالیا دست یافته و از این طریق ویزای قانونی خود را دریافت کنید و 5 سال در این کشور اقامت داشته ، مالیات خود را بپردازید و سرمایه گذاریتان نیز پا برجا باشد، می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. همچنین 5 سال پس از دریافت اقامت دائم نیز قادر به درخواست برای اخذ تابعیت ایتالیا می باشید.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مطلب تلاش نموده تا به طور خلاصه سرمایه گذاری در ایتالیا را برای شما شرح دهند، پیشنهاد می کنیم با تماس با کارشناسان ما در دفتر غرب و دفتر مرکزی در تهران و دفتر شیراز شرایط خود را به صورت حرفه ای برای سرمایه گذاری و مهاجرت به این کشور بررسی نمایید.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در ایتالیا

در پایان نیز می توانید سوالات متداولی که در رابطه با سرمایه گذاری در ایتالیا وجود دارد مطالعه نموده و از طریق تماس و یا درج پرسش خود در بخش دیدگاه با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

این موضوع بستگی به شرایط مختلف سرمایه گذاری و بیزنس پلن شما دارد و از 1 تا 2 سال متغیر است، اما در اکثر موارد به مدت 2 سال صادر می شود که قابل تمدید می باشد.

می توان گفت روش خرید ملک و ثبت شرکت از بهترین روش های سرمایه گذاری در ایتالیا هستند، اما خرید ملک اقامت دائم ندارد و فقط از لحاظ سود مالی مناسب است.

خیر، کشور ایتالیا به سرمایه گذاران در این بخش هیچ امتیاز اقامتی اعطا نمی کند.

بله شما از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا و با شرایط لازم می‌توانید اقامت دائم این کشور را بدست آورید.

متقاضیان می توانند پس از 10 سال اقامت در کشور ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به پاسپورت این کشور دسترسی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه