گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا

گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا یکی از روش های مهاجرت به این کشور است که معمولا اکثر علاقمندان مهاجرت و نقل مکان به این کشور حتما در میان گزینه های اصلی خود قرار می دهند. 

اما باید توجه داشته باشید که اخذ ویزای طلایی از طریق خرید ملک در ایتالیا امکان پذیر نیست و دولت چنین امتیازی را برای سرمایه گذاری در بخش املاک در نظر نگرفته است؛ اما شاید از طریق برخی روش ها بتوان به آن دست پیدا کرد.

خرید خانه در ایتالیا یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که از سوی سرمایه گذاران خارجی و داخلی مورد استقبال واقع می شود. به خصوص در شهرها و مناطق توریستی و گردشگر خیز این کشور که فرصت اجاره آن و کسب درآمد نیز برای خریداران وجود دارد.

گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا

هم اکنون طبق قوانین کشور ایتالیا نمی توان با خرید ملک به اقامت رسید ، اما یک روش مطمئن جهت سرمایه گذاری در اقتصادی پویا و رو به رشد است.

فهرست مطالب

البته خرید ملک در ایتالیا نیاز به کسب اطلاعات مختلف و شناخت جوانب و پارامترهای گوناگون دارد تا بتوانید با توجه به هدف و بودجه خود، بهترین گزینه را به دست آورید.

قیمت ملک در ایتالیا در مقایسیه با سایر اروپا در دسته ارزان قیمت قرار می گیرد که این یکی از مزیت های سرمایه گذاری در این بخش است.

به شما عزیزان پیشنهاد داریم که حتما مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا روش های قانونی و چگونگی اخذ ویزای ایتالیا را کاملا بشناسید. در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا را بهتر بشناسید.

شرایط خرید خانه در ایتالیا

شرایط خرید خانه در ایتالیا اساساً تحت تأثیر سلامت کلی اقتصاد کشور و نرخ بهره است. ایتالیا در چرخه اقتصادی بزرگی قرار دارد و اقتصاد خوب آن به معنای اشتغال، افزایش درآمد، خوش بینی، اعتماد و تورم معتدل است. 

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو گرفتن اقامت ایتالیا با خرید ملک + پادکست

خرید ملک در ایتالیا نیازمند داشتن اقامت بلند مدت این کشور است که مونا در این ویدیو از جزئیات بیشتر آن برای شما می گوید.

در صورتی که اطلاعات دقیق تری در این زمینه می خواهید با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید و یکی از کیس های موفق ما در این زمینه باشید.

 

نمایش ویدیو درباره گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا
گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا

نرخ بهره از نظر تاریخی در ایتالیا همواره پایین بوده و این کمک بزرگی به بسیاری از افراد جهت خرید خانه در ایتالیا و سرمایه گذاران برای دسترسی به املاک مورد نظر آنان و افزایش بازده مالی شان می کند.

خرید ملک در ایتالیا خوشبختانه در مقایسه با کشورهای رده اول و هوتراز این کشور در اروپا ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و این برای ما ایرانیان که با مشکل ارز گران مواجه هستیم می تواند یک امتیاز بزرگ تلقی شود. همچنین شهرهای این کشور اکثر توریستی بوده و این باعث می شود در صورتی که قصد اقامت در این ملک را نداشته باشید، به راحتی بتوانید از آن کسب درآمد کنید.

شهروندان خارجی‌ نیز می‌توانند در ایتالیا برای خرید و فروش املاک و مستغلات اقدام نمایند و هیچ محدودیتی برای خرید ملک در ایتالیا، اعم از تجاری، مسکونی یا زمین برای آنان وجود ندارد. البته باید بگوییم که چون اکثر ساختمان ها و بافت های شهری این کشور تاریخی محسوب می شوند، این کشور بر حفظ و نگهداری سلامت ساختمان ها سخت گیری شدیدی می کند و همواره بر آن نظارت دارد.

قوانین خرید خانه در ایتالیا

قوانین خرید خانه در ایتالیا

بازار املاک ایتالیا نیز مانند هر کشوری دارای قوانین خود بوده و برخی از مسائل و موضوعات نیز به صورت عرف بازار در آن رعایت می شود که شناخت این موارد از طریق مشاورین آی مهاجرتی برای شما عزیزان امکان پذیر است. یکی از مهم ترین قوانین خرید خانه در ایتالیا این است که افراد دارای اقامت بلند مدت این کشور هستند، قادر به خرید خانه در ایتالیا می باشند.

این اقامت باید بیش از 6 ماه باشد و فرقی نمی کند که از چه روشی، تحصیلی،کاری، سرمایه گذاری و غیره به دست آمده باشد. اما یکی دیگر از قوانین که بهتر است بگوییم عرف تا قانونی این است که شهروندان خارجی مناسب تر می باشد که ملک خود را در مناطق توریستی خریداری کنند تا در صورت نیاز بتوانند از آن کسب درآمد کنند و برای فروش نیز سریع تر قادر به فروش آن باشند.

اما برخی از افراد سعی در خرید مقرون به صرفه ملک دارند و کسب درآمد از آن چندان برای آنان مهم نیست؛ پس به نوعی بسته به سلیقه و نوع استفاده شما هر منطقه از این کشور می تواند برای هر سرمایه گذار مناسب باشد. در رابطه با اجاره نیز باز به همین صورت بوده که منطق نزدیک به مکان های تاریخی یا گردشگری از قیمت اجاره بالاتری نسبت به مناطق اطراف شهر برخوردار هستند.

کارشناسان ما در مقاله قوانین اجاره ملک در ایتالیا تمامی شرایط و قوانین موجود برای اجاره ملکی مناسب را شرح داده اند.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

مهاجرت به هر یک از روش های ممکن که صورت پذیرد ، شما عزیزان را با چالش های زیادی رو به رو می سازد که کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این عنوان به آن پرداخته است. 

از این رو توصیه می کنیم تا پایان آن را مشاهده نموده و در صورت هرگونه سوال با مشاورین ما در دفاتر آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

قرارداد خرید ملک در ایتالیا

پیشنهاد می کنیم که برای اجرای قرارداد خرید ملک در ایتالیا حتما از حضور شخصی با تجربه و کاربلد که تسلط کافی به زبان ایتالیایی داشته باشید، بهره شوید تا دچار مشکل نشده و مورد سوء استفاده قرار نگیرید. 

شما پس از انتخاب ملک مورد نظر خود مبلغی که معمولا معادل 10 تا 15 درصد از قیمت می باشد را به عنوان پیش پرداخت و ضمانت عدم فسخ به مشاور املاک پرداخت خواهید کرد.

سپس قراردادی توسط مشاور املاک یا دفترخانه تنظیم شده و ظرف 1 تا 5 روز کاری برای امضای آن به شما اطلاع داده خواهد شد و با رفتن به محضر رسمی به همراه صاحب ملک نسبت به پرداخت کامل وجه و انتقال مالکیت اقدام خواهید نمود.

دقت کنید که در این مدت زمان موجود 1 تا 5 روزه حتما ملک را توسط کارشناسان و مهندسین حاذق بررسی دقیق نموده و تمام شرایط مالیاتی و مالی آن را از ادارات و سازمان های مربوطه استعلام نمایید.

در نهایت چنانچه تمامی موارد صحیح و بی ایراد بوده و چیزی با شرایط اعلام شده در قرارداد از سوی فروشنده تفاوتی نداشت، در دفتر ثبت اسناد حضور یافته و درخواست صدور سند جدید و انتقال مالکیت را به ثبت می رسانید و پس از زمان اعلامی برای دریاف سند خود به دفتر مراجعه می نمایید.

مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا به شما نشان می دهد تا چگونه در ایتالیا شغلی مناسب یافته و ویزای کاری این کشور را دریافت کنید.

خرید خانه در ایتالیا با وام بانکی

یکی از مزایای خرید خانه در ایتالیا امکان بهره مندی از وام بانکی برای انجام این کار می باشد. خرید خانه در ایتالیا با وام بانکی برای شهروندان خارجی نیز امکان پذیر است که طبق قوانین و ضوابط هر بانک نیازمند ارائه شرایط و مدارکی خاص می باشد که می توانید با تماس با کارشناسان آی مهاجرتی از آن مطلع شوید. 

همچنین مطلب همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را نیز مطالعه نمایید تا با دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور بهتر آشنا شوید.

باید توجه داشته باشید که بانک های ایتالیایی به طور معمول تا 60 درصد از قیمت ملک را به خریدار وام می دهند، البته شاید برخی از بانک ها تحت شرایط خاصی تا 80 درصد از قیمت ملک را نیز وام بپردازند. 

سود و بهره این وام ها نیز باتوجه به هر بانک متفاوت است اما به طور معمولا از 1.5 درصد تا 4 درصد را در بر می گیرد.

خرید خانه در ایتالیا با وام بانکی

مدت زمان بازپرداخت این وام ها نیز معمولا باتوجه به میزان وام و همچنین مقدار درآمد شخص وام گیرنده محاسبه شده و اعلام می شود. اما زمان آن از 5 تا 30 سال می باشد که در اکثر موارد مشاهده شده که بیش تر وام گیرندگان مدت زمان 15 تا 20 سال را برای بازپرداخت وام خود در نظر می گیرند. البته نکته ای که وجود دارد، معمولا کارشناسان قیمت کارشناسی ملک را بیش تر از ارزش واقعی بازار در نظر می گیرند که مبلغ وام بیشتری به وام گیرنده اعطا شود.

با اطلاع از قوانین سایر کشورهای در رابطه با خرید ملک می توانید سرمایه خود را به مطمئن ترین مقصد منتقل کنید:

قیمت خرید خانه در ایتالیا

یکی از مهم ترین جوانبی که برای خرید خانه در ایتالیا باید حتما مورد توجه قرار دهید، قیمت املاک در مناطق و شهرهای مختلف این کشور است. باید توجه داشته باشید که قیمت قیمت خرید خانه در ایتالیا در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، به طور مثال خرید ملک در ایتالیا در شهرهای رم، میلان و ونیز که سه شهر اصلی و بزرگ این کشور هستند و از لحاظ صنعتی، گردشگری و جذب توریست و همچنین امکانات و رفاه تفاوت زیادی با شهرهای دیگر دارند، نسبت به دیگر مناطق شهری ایتالیا گران تر است.

اما در مقابل مناطقی از جمله کالابریا، مولیس و سیسیل از ارزان ترین مناطق برای خرید خانه در ایتالیا شناخته می شوند. علاوه بر این باید توجه کنید که قیمت خرید خانه در مناطق مختلف هر شهر نیز متفاوت است و معمولا هرچه به سمت مرکز شهر برویم قیمت ها افزایش یافته و به سمت حومه شهر کاهش می یابد. به طور متوسط قیمت خرید آپارتمان در مرکز شهر کشور ایتالیا در هر متر مربع از 1800 یورو تا 8900 اعلام شده است.

البته قیمت مسکن در حومه شهر می تواند از 1200 یورو تا 4700 یورو متغیر باشد که با توجه به سال ساخت ملک، طبقه، امکانات ساختمان و محله قرار گیری ساختمان این مقدار تخمین زده می شود. جدول زیر قیمت خرید آپارتمان در برخی شهرهای مهم ایتالیا را نشان می دهد:

شهر آپارتمان حومه شهر (یورو) آپارتمان مرکز شهر (یورو)
رم 3,345.86 7,261.90
میلان 4,773.68 8,967.15
ناپل 1,960.00 4,071.43
ونیز 2,387.50 4,243.75
 

مالیات خرید ملک در ایتالیا

برای خرید خانه در ایتالیا، علاوه بر مبلغ ملک مورد نظر هزینه های دیگری نیز وجود دارند که باید آنان را نیز پرداخت نمایید مانند مالیات خرید ملک در ایتالیا

بسیاری از این هزینه ها قابل مذاکره هستند، مانند هزینه های بنگاه ها و مشاورین املاک که دارای هیچ تعرفه یا هزینه ثابت مشخصی نمی باشند و بر اساس درصدی از قیمت ملک در نظر گرفته می شوند. 

به طور کل هزینه های پرداختی از سوی خریدار شامل موارد زیر است:

  • تمر مالیاتی برای خانه اول 2 درصد و برای خانه دوم 9 درصد قیمت ملک.
  • 1 تا 2 درصد هزینه نقشه برداری به علاوه سایر هزینه های چک کردن ساختمان
  • مالیات ثبت زمین مقدار ثابت 50 یورو
  • مالیات مالکیت نرخ ثابت 50 یورو
  • سایر مالیات های مربوطه که باتوجه به ملک، شهر و غیره متفاوت است.
  • مزد مشاور املاک از 1 تا 3 درصد قیمت ملک
  • مزد مشاور و یا وکیل مشاور 1 تا 3 درصد قیمت ملک

 

نکته مالیاتی ضروری حین خرید ملک در ایتالیا

علاوه بر هزینه هایی که در بالا گفتیم شما باید برخی نکته مالیاتی ضروری حین خرید ملک در ایتالیا را رعایت نمایید که با پرداخت مالیت های بیخودی و اضافه برای خرید ملک خود در ایتالیا مواجه نشوید. اگر قصد دارید که خانه اول یا همان اقامتگاه اصلی خود در ایتالیا را خریداری نمایید، بهتر است که پیش از آن حداقل 18 ماه در این کشور سکونت داشته باشید. چون در این صورت مالیات انتقال شما به2 درصد کاهش پیدا می کند.

علاوه بر این اگر از عدم فروش ملک خود در 5 سال آینده مطمئن نیستید، یعنی مطمئن نیستید که قطعا طی 5 سال آینده ملک خود را نمی فروشید، حتما به عنوان فرد غیر مقیم در ایتالیا ملکتان را بخرید. همچنین اگر بیش از 6 ماه به طور مداوم در ایتالیا اقامت ندارید، بازهم به عنوان شخص غیر مقیم ملک خود را خریداری کنید. این‌گونه مالیات پرداختی شما 9 درصد از ارزش مالی ملک تان در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد می کنیم برای اینکه به طور کلی بازار املاک و همچنین بازار کار در این کشور را بهتر بشناسید مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا را نیز در سایت ما مطالعه نموده و از نقطه نظرات خود نیز ما را مطلع فرمایید.

در این مقاله تیم آی مهاجرتی تلاش نموده تا چگونگی گرفتن اقامت با خرید ملک ایتالیا را به شما ارائه نمایند. در صورت نیاز به دریافت مشاوره بیش تر، کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات پر تکرار گرفتن اقامت با خرید ملک در ایتالیا

در پایان نیز می توانید سوالات متداولی را که در این زمینه وجود دارد مطالعه نموده و جهت هرگونه پرسش بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید.

باید بگوییم هزینه خرید آپارتمان در شهر رم در مرکز شهر به ازای هر متر مربع 7,261.90 یورو و در حومه شهر 3,345.86 یورو می باشد.

خیر، دولت ایتالیا برای خریداران ملک در این کشور هیچ امتیاز اقامتی در نظر نگرفته است.

بله، تمامی شهروندان خارجی قادر هستند تا بدون هیچگونه محدودیتی ملک مناسب و مورد علاقه خود را در این کشور خریداری نمایند، اما باید حتما اقامتی بلند مدت را در این کشور داشته باشند.

بله خریداران ملک با توجه به قیمت و شرایط ملک خریداری شده باید درصدی از ارزش ملک را مالیات بپردازند.

این موضوع متفاوت خواهد بود و می تواند 60 تا 80 درصد از قیمت ملک را به صورت وام دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه