شرایط اجاره ملک در فرانسه

شرایط اجاره ملک در فرانسه و آشنایی با قوانین و قیمت ها در این کشور برای فرد مهاجری الزامی می باشد؛ در حال حاضر اجاره خانه در فرانسه و فراهم کردن مسکن مناسب، یکی از مهم ترین اقداماتی است که هر فرد باید برای ادامه روند زندگی خود در این کشور انجام دهد.

امروزه بیش از 36 درصد جمعیت کشور فرانسه خانه خود را اجاره کرده و از همین رو بازار اجاره ملک در این کشور نسبتا پر طرفدار است، شرایط اجاره ملک و همچنین هزینه آن عموما با توجه شهر و محل زندگی تعیین شده اما یکی از مهم ترین الزامات برای اجاره خانه در فرانسه، دارا بودن ضامن است.

این ضامن عموما باید در این کشور زندگی کرده و حداقل 3 برابر اجاره بها درآمد داشته باشد؛ جهت کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط اجاره ملک از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط اجاره ملک در فرانسه

اجاره ملک در فرانسه می تواند بهترین و کم هزینه ترین روش برای داشتن یک اقامت خوب در ابتدای ورود به این کشور باشد که با قیمت های مختلفی در دسترس است.

فهرست مطالب

فارغ از روش مهاجرتی ای استفاده می کنید، هنگام انجام روند مهاجرت به یک مسکن در این کشور نیاز دارید، در حال حاضر اجاره ملک دارای مزایای زیادی بوده و بسیاری از مهاجرین به دلیل کم بودن بودجه، کم بودن مدت زمان اقامت و… در بین گزینه های ملکی، اجاره خانه را انتخاب می کنند.

 چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید، می توانید با مطالعه مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه تا حد زیادی با راه های ورود به این کشور آشنا شوید.

نحوه یافتن خانه های اجاره ای در فرانسه

سوالی که شاید برای اکثر مهاجرین پیش آید این بوده که نحوه یافتن خانه های اجاره فرانسه چگونه است، برای پاسخ به این سوال باید گفت که به صورت کلی امروزه راه های بسیار زیادی برای پیدا کردن خانه در این کشور وجود داشته که هر کس می تواند با توجه به علاقه و ترجیحات خود یکی از این روش ها را برگزیند.

یکی از راه های عالی برای اجاره ملک در فرانسه استفاده از آژانس های املاک بوده که اداره بسیار از املاک اجاره ای در این کشور را در دست داشته و به شما کمک کرده تا بر اساس میزان بودجه و علاقه خود در کم ترین مدت زمان ممکن خانه رویایی خود را پیدا کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط اجاره ملک در فرانسه + پادکست

در حال حاضر بیش از 36% از جمعیت کشور فرانسه خانه های خود را اجاره می دهند که نشان از بازار داغ املاک در این کشور دارد.

صحبت های کارشناس ما در رابطه با شرایط اجاره ملک در فرانسه را تا انتها بشنوید و در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره اجاره ملک در فرانسه
شرایط اجاره ملک در فرانسه

علاوه بر مشاورین املاک از دیگر روش ها هنگام یافتن خانه در این کشور می توان به آگهی های طبقه بندی شده در روزنامه ها اشاره کرد، برخلاف مشاورین املاک که برای یافتن ملک در فرانسه از افراد دستمزد دریافت کرده، شما می توانید با استفاده از روزنامه ها بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای خانه مورد نظرتان را پیدا کنید.

علاوه بر این طبق شرایط اجاره ملک در فرانسه راه های دیگری نیز مانند استفاده از وب سایت های آنلاین یا پرسش از دوستان و آشنایان نیز وجود داشته؛ با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان خانه در این کشور، خانه خود را آگهی نمی کنند، می توانید با پرسش از دوستان، آشنایان و یا همکاران خود، به راحتی خانه ای مطابق میلتان پیدا کنید.

سایت اجاره خانه در فرانسه

سایت اجاره خانه در فرانسه

در حال حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، یکی از راه های بسیار عالی برای یافتن ملک، استفاده از سایت اجاره خانه در فرانسه بوده که به شما امکان می ‌دهد که بر اساس منطقه، قیمت، نوع محل اقامت و… خانه مورد نظر خود را جستجو کنید . به صورت کلی این وبسایت ها با ارائه عکس های واضح از قسمت های مختلف خانه، نمایش فیلم و ارائه اطلاعات مانند متراژ خانه، تعداد اتاق خواب و… روند انتخاب خانه را برای علاقه مندان راحت کرده اند؛ همچنین شما می توانید قیمت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید؛ در حال حاضر برخی از محبوب ترین وب سایت ها برای اجاره خانه در فرانسه شامل موارد زیر می شوند.

  • Le BonCoin : وبسایتی فرانسوی که گزینه های مختلف آپارتمان های اجاره ای را پوشش می دهد.
  • Se Loger: یکی از بزرگ‌ ترین پورتال ‌های آنلاین املاک و مستغلات که هم اجاره‌ ها و هم املاک را برای فروش فهرست کرده و بسیاری از آگهی های این سایت توسط آژانس های املاک ارائه می شود.
  • De Particulier à Particulier (PAP): یک درگاه آنلاین املاک و مستغلات که بیشتر خانه های شهر پاریس را ارائه داده و کم تر به ارائه خانه های اجاره ای در دیگر شهر ها می پردازد.
  • FUSAC: یک مجله آنلاین انگلیسی زبان با تمرکز بر شهر پاریس بوده و گزینه مثبت این است که برای دستیابی به اطلاعات تماس صاحبان خانه نیازی به عضویت در این سایت ندارید.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سایت اجاره خانه مبله در فرانسه

در حال حاضر به عنوان یک مستاجر در این کشور شما می توانید بین گزینه های مسکن مبله و غیر مبله یکی را انتخاب کنید؛ نکته حائز اهمیت این بوده که با اجاره مسکن های غیر مبله می توانید قرارداد طولانی تری دریافت کنید.

به صورت کلی طبق شرایط اجاره ملک در فرانسه هزینه های اجاره خانه مبله بیشتر بوده و عموما قرارداد شما برای این خانه ها حدود یک سال خواهد بود؛ طبق قوانین دولت فرانسه ملکی مبله در نظر گرفته شده که دارای ملافه، اجاق گاز، ظروف و تجهیزات آشپزخانه (اجاق، فر، مایکروویو و …)، یخچال، فریزر، قفسه های نگهداری، میز و صندلی، روشنایی و غیره باشد.

در حال حاضر سایت های زیادی در این کشور انواع مسکن مبله را در اختیار افراد قرار می دهند، شما می توانید با توجه به علاقه خود و نوع دکوراسیونی که علاقه دارید، یکی از این خانه ها را انتخاب کنید، از بهترین سایت اجاره خانه مبله در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • parisattitude
  • morningcroissant

Furnished House Rental Site in France

شرایط اجاره خانه در فرانسه

اجاره خانه در فرانسه نسبتا آسان بوده و دارای پیچیدگی خاصی نیست اما برای این که بتوانید این روند را با موفقیت به پایان برسانید به رعایت برخی از شرایط و الزامات نیاز دارید، از مهم ترین شرایط اجاره خانه در فرانسه برای خارجی ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  • اثبات وضعیت اقامت فرانسه
  • اثبات درآمد (معمولاً صورت حساب های بانکی سه ماهه). اگر در فرانسه کار نکرده اید، ممکن است از شما خواسته شود که مدرکی دال بر درآمد سه سال گذشته ارائه دهید.
  • ارجاعات صاحبخانه های قبلی (اگر قبلاً در فرانسه اجاره کرده اید)
شرایط اجاره خانه در فرانسه

طبق شرایط اجاره ملک در فرانسه قوانین موجود در این کشور برخی از حقوق و تعهدات را برای مستاجر و مالک در نظر گرفته اند، امروزه نظام حقوقی فرانسه به شدت طرفدار مستاجر بوده و پس از تحویل کلیدها، صاحبخانه حق ورود به ملک را بدون رضایت مستاجر ندارد . با توجه به اینکه روند تعمیرات ملک باید توسط مالک انجام شود، وی می تواند برای انجام تعمیرات اساسی از ملک خود بازدید کند؛ مالکان در فرانسه با ارائه دلایل قانع کننده مانند پرداخت اجاره بها، حق فسخ قرارداد اجاره را دارند.

در صورتی که مستاجر اجاره بها را طبق قراداد پرداخت نکند و شرط فسخ در اجاره نامه وجود نداشته باشد، مالک باید برای فسخ قضایی به دادگاه مراجعه کند؛ پس از ارزیابی شرایط موجود توسط قاضی دستور فسخ صادر می شود؛ معمولاً دو ماه دستور تخلیه برای مستاجر صادر می شود.

مقالات زیر به شما کمک می کنند تا بتوانید نسبت به اجاره ملک در شهرهای مملو از فرصت شغلی اقدام نمایید:

قوانین اجاره خانه در فرانسه

قوانین اجاره خانه در فرانسه عموما در قراردادهای اجاره این کشور نمایان شده و از همین رو برای این که با قوانین کلی اجاره خانه در این شور آشنا شوید باید قراداد را به صورت کامل مطالعه فرمایید، چنانچه هنوز به زبان فرانسوی تسلط کامل ندارید، توصیه می کنیم که روند امضای قرارداد اجاره را با مشاوره املاک حرفه ای پیش ببرید تا مورد سواستفاده کلاه برداران قرار نگیرید.

طبق شرایط اجاره ملک در فرانسه قرارداد اجاره قرارداد کتبی بین مستاجر و صاحبخانه بوده که باید در روز یا قبل از شروع مدت اجاره امضا شود؛ در این مرحله مستاجر باید اولین قسط اجاره و ودیعه را پرداخت کند، در حال حاضر قراردادهای اجاره خانه در فرانسه باید حداقل شامل موارد زیر باشد.

  • نام مستاجر (ها) و صاحبخانه
  • جزئیات ملک در حال اجاره
  • تاریخ شروع قرارداد
  • مدت قرارداد (به عنوان مثال، یک سال یا سه سال)
  • مبلغ اجاره و سپرده اجاره
  • جزئیات سایر هزینه های قابل پرداخت به صاحبخانه (به عنوان مثال، قبوض آب و برق)
  • اطلاعات مربوط به دوره های اطلاع رسانی
  • حقوق و تعهدات موجر و مستاجر
  • متراژ ملک (فقط بدون مبله)
  • امضای مالک و مستاجر

همچنین قراردادهای اجاره در این کشور باید دارای گزارشی از وضعیت موجود و گزارش عملکرد انرژی ضمیمه شده باشد؛ دقت داشته باشید که بر خلاف قراردادهای خرید ملک، در قرارداد اجاره نیازی به گواهی و امضای قرارداد در دفتر اسناد رسمی نیست؛ علاوه بر در صورت رضایت طرفین، این قرارداد به صورت خودکار تمدید شده و نیازی به تنظیم قرارداد دوباره نیست.

هزینه اجاره خانه در فرانسه

هزینه اجاره خانه در فرانسه در سال 2023 برای یک خانه مبله در این کشور 709 یورو در ماه و یک آپارتمان غیر مبله 671 یورو می باشد؛ به صورت کلی میزان این هزینه با توجه به عواملی مانند منطقه، محله و نوع ملک متفاوت می باشد.

خانه های بدون خواب یا استودیوها در این کشور 985 یورو در ماه برای خانه مبله و 902 یورو برای خانه غیر مبله در نظر گرفته شده اند؛ استودیو که در واقع خانه ای بدون اتاق خواب بوده بیشتر در بین دانشجویان محبوب می باشد، همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 تا حد زیادی از شرایط خوابگاه ها و خانه های دانشجویی در این کشور مطلع شوید.

میانگین اجاره ملک در سراسر کشور میانگین اجاره ملک در شهرهای بزرگ
هزینه یک آپارتمان یک خوابه 525-665 یورو هزینه یک آپارتمان یک خوابه 850-1150 یورو
هزینه یک آپارتمان سه خوابه 965-1300 یورو هزینه یک آپارتمان سه خوابه 1750 تا 2600 یورو
 

توجه داشته باشید که هنگام اجاره خانه در فرانسه اکثر صاحبخانه ‌ها از شما پیش پرداخت می خواهند که این پیش پرداخت عموما هزینه یک ماه اجاره خانه بوده و برای پوشش هزینه هایی مانند خسارات و صورت حساب های پرداخت نشده در آینده است؛ از دیگر هزینه های اجاره ملک در این کشور می توان به این موارد اشاره کرد:

  • هزینه های قبوض
  • مالیات هایی مانند مالیات بر دارایی
  • بیمه خانه (در برخی از موارد و طبق خواسته موجر)

تفاوت قیمت اجاره خانه در پاریس با سایر شهرهای فرانسه

تفاوت قیمت اجاره خانه در پاریس با سایر شهرهای فرانسه نسبتا زیاد بوده و قیمت ها در شهر پاریس بسیار بیشتر از سایر شهرهای موجود در این کشور است. امروزه طبق شرایط اجاره ملک در فرانسه میانگین قیمت خانه برای هر متر مربع در این شهر حدود 31 یورو بوده و با توجه به محل دقیق قیمت می تواند تا 37 یورو در هر متر مربع باشد.

به صورت کلی یک آپارتمان 60 متری در شهرهای مختلف فرانسه هزینه های متفاوتی خواهد داشت که هزینه ها بدین شرح می باشد:

شهر میانگین قیمت اجاره شهر میانگین قیمت اجاره
پاریس 2000 یورو بوردو 1150 یورو
نیس 1400 یورو لیل 1050 یورو
لیون 1250 یورو مارسی، تولوز، مون پلیه 950 یورو
نانت، گرنوبل، رن 850 یورو کلرمون-فران 700 یورو

در حال حاضر علاوه بر هزینه و شرایط اجاره خانه در فرانسه ، هر فرد حین اقامت خود باید هزینه های دیگری نیز پرداخت کند، که یکی از این هزینه ها قبوض مختلف بوده؛ چنانچه قصد زندگی در این کشور را داشته اما از میزان هزینه ها در هر شهر اطلاعات زیادی در دسترس ندارید، می توانید با مطالعه مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن تا حد زیادی با این هزینه ها آشنا شوید.

اجاره خانه در استراسبورگ فرانسه

استراسبورگ یکی از شهرهای بسیار محبوب بین مهاجرین بوده که هر ساله مقصد بسیار از افراد جویای کار و علاقه مند به تحصیل می باشد، این شهر زیبا دارای موقعیت مرکزی بوده و امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار افراد و شهروندان خود قرار می دهد.

امروزه بیش از نیمی از این افراد ساکن در این کشور شاغل بوده و از همین رو مشاغل متنوعی در این شهر وجود داشته و از قوای اقتصادی خوبی برخودار است؛ چنانچه قصد دارید تا بیشتر با صنایع در شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید، با لمس عنوان شرایط کاریابی و کار در فرانسه، این مقاله را که توسط مشاورین همین مجموعه تدوین شده را مطالعه فرمایید.

امروزه هزینه های اجاره خانه در استراسبورگ فرانسه عموما کم بوده و با توجه به منطقه و یا اندازه خانه می تواند متفاوت باشد.

شرایط اجاره ملک در فرانسه مبحثی مهم و بسیار مفصل بوده و از همین رو بهتر است حتما پیش از اجاره خانه تمامی قوانین را با مشاوری دانا و آگاه بررسی کنید، در حال حاضر مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز آماده ارائه بهترین مشاوره ها در این زمینه هستند.

همچنین چنانچه قصد خرید ملک و یا شروع کسب و کار در این کشور را داشته اما با شرایط اقتصادی آشنایی ندارید، توصیه می کنیم در کنار این عنوان حتما مقاله شرایط اقتصاد فرانسه و سیستم های مالی را نیز مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار شرایط اجاره ملک در فرانسه

در بخش دیدگاه کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با اجاره ملک در کشور فرانسه هستند و شما می توانید با درج پرسش خود به آخرین قوانین و شرایط اعلام شده در این کشور دست یابید.

در این کشور روش ها مختلفی برای یافتن خانه وجود داشته که از مهم ترین آن ها می توان به مشاوره املاک، روزنامه ها، پرسش از دوستان و آشنایان و… اشاره کرد.

میانگین هزینه برای یک خانه مبله در این کشور 709 یورو در ماه و یک آپارتمان غیر مبله 671 یورو می باشد.

از مهم ترین شرایط و الزامات می توان به دارا بودن گذرنامه یا شناسنامه معتبر، اثبات وضعیت اقامت فرانسه و اثبات درآمد اشاره کرد.

گران ترین شهر با هزینه 2000 یورو پاریس می باشد.

امروزه ارزان ترین شهر برای اجاره ملک در این کشور با 700 یورو کلرمون-فران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه