شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه

شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه در ابتدا می تواند پیچیده به نظر آید، اما زمانی که با سیستم آموزشی این کشور آشنا شوید متوجه خواهید شد که با وجود تفاوت بسیار با کشور ایران، قوانین ساده و مشخصی دارد. بین گزینه های موجود، یعنی مدارس دولتی و یا آزاد و مسیرهای حرفه ای تصمیم گیری می تواند بسیار سخت باشد.

کارشناسان آی مهاجرتی این مقاله را به عنوان راهنمایی برای ما قرار داده اند تا از مشکلات جلوگیری کرده و به راحتی برای آینده فرزند خود اقدام نمایید.

شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه

تحصیل در دبیرستان و مدارس روسیه می تواند با هزینه ای معقول زمینه ورود به دانشگاه های این کشور و رشته های مطرحی همچون پزشکی را به راحتی فراهم سازد.

فهرست مطالب

با ثبت نام فرزند خود برای تحصیل دبیرستان در روسیه، شانس وی را برای تحصیل در دانشگاه ها و اقامت دائم افزایش خواهید داد، زیرا که دانش آموز با زبان و فرهنگ مردم روسیه بیشتر آشنا شده و زندگی در این کشور در آینده برای وی بسیار راحت تر خواهد بود.

بسیاری از والدین این تصور را دارند که با ثبت نام و پرداخت هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی روسیه می توانند برای خود نیز اقامت دریافت کرده و به این کشور نقل مکان کنند. در صورتی که این طرز فکر اشتباه بوده و طبق شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه اجازه ورود به کشور فقط به دانش آموز اعطا می شود. برای اطلاع دقیق تر از شرایط و راه اقدام مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

ثبت نام در مدارس کشور روسیه

خوشبختانه روسیه دارای یکی از بهترین و معتبرترین سیستم های آموزشی جهان است، به طوری که نرخ بیسوادی مردمان آن به 99.73% رسیده و از میانگین اروپا بسیار بیشتر است. ثبت نام در مدارس کشور روسیه بسیار راحت بوده و فقط نیازمند به داشتن مدارک مورد نیاز است که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه

با وجود این که شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه بسیار مشابه و تا حدودی یکسان می باشد اما با این حال کیفیت آموزشی و امکانات در هر مدرسه با دیگری متفاوت بوده که باعث متغیر بودن شرایط پذیرش آن ها نیز می شود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای هر مدرسه به طور جداگانه تحقیقات را انجام داده و یا از کارشناسان آی مهاجرتی در این زمینه کمک بگیرید.

آموزش در روسیه شامل سه مرحله ابتدایی، عمومی اولیه و متوسطه می باشد. تحصیلا ابتدایی از 6 یا 7 سالگی آغاز شده و مدت زمان آن چهار سال است، پس از آن دانش آموز وارد مقطع عمومی پایه شده که پنج سال می باشد. مقطع آخر، یعنی متوسطه دو تا سه سال زمان برده و دانش آموز پس از آن مدرک دیپلم خود را دریافت کرده و می تواند برای ورود به دانشگاه ها درخواست دهد.

تحصیل در دبیرستان های روسیه

تحصیل در دبیرستان های روسیه

تحصیل در دبیرستان ها روسیه می تواند برای فرزند شما بسیار مفید باشد، زیرا که به این وسیله توانسته مهارت های زبانی خود را تقویت کرده و با بازار کار کشور نیز برای آینده خود آشنا شود. مدت زمان تحصیلی این مقطع دو سال بوده و دیگر نیازی به معادل سازی مدرک دیپلم نبوده و فرد می تواند بلافاصله وارد دانشگاه های این کشور شود.

تحصیل در مقطع دبیرستان برای همه افراد در این کشور ضروری بوده و هر فرزند که به سن 17 سالگی برسد باید در این مقطع ثبت نام را انجام دهد. در این مقطع درس های لازم برای آمادگی ورود به دانشگاه تدریس شده و با تمام شدن آن مدرک دیپلم به فرد ارائه می شود.

از شرایط تحصیل در دبیرستان ها و مدارس روسیه در مراکز دولتی می توان به تسلط بر زبان ملی کشور یعنی روسی اشاره کرد، زیرا تمام آموزش ها به این زبان بوده و برای پذیرش فرزند شما ضروری است، در صورتی که قصد ثبت نام در مدارس انگلیسی زبان را دارید باید در مدارس خاص ثبت نام کرده که در ادامه به آن می پردازیم . سایر شرایط تحصیل در دبیرستان های روسیه بسیار راحت بوده و برای کسانی که قصد ادامه تحصیل را دارند گزینه ای بسیار عالی می باشد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ثبت نام در دبیرستان های روسیه

برای ثبت نام در دبیرستان های روسیه شما باید تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کرده و حدود 3 الی 6 ماه قبل از شروع سال تحصیلی جدید آن به مرکز آموزشی و دولت ارائه دهید. حتما به یاد داشته باشید که قبل از اقدام خود شرایط مدرسه مورد نظر را به صورت کامل و جداگانه بررسی نمایید، زیرا که ممکن است هر مدرسه شرایط به خصوصی را برای اعطای پذیرش خود تعیین کرده باشد.

اما برخی از شرایط تحصیل در دبیرستان ها و مدارس روسیه میان تمامی آن ها مشترک و ضروری می باشد که در لیست زیر نام برده شده اند:

  • کارنامه و ریز نمرات سال های گذشته
  • پاسپورت معتبر با حداقل 18 ماه اعتبار
  • گواهی پزشکی و آزمایش های انجام شده
  • مدارک هویتی دانش آموز
  • فیش هزینه شهریه پرداخته شده در صورت وجود
  • مدرک زبان مورد نیاز

توجه داشته باشید که مدارک ذکر شده برای ثبت نام از سوی مدرسه ها می باشند که باید به صورت رجمه شده به زبان روسی ارسال شوند. شرایط مورد نیاز برای دریافت مجوز اقامت یا همان ویزا با این شرایط تفاوت داشته و باید به صورت جداگانه اقدام نمایید.

شرایط تحصیل رایگان در مدارس روسیه

با وجود این که تحصیل در کشور روسیه بسیار کم هزینه بوده، اما با توجه به شرایط حال حاضر همه والدین به دنبال شرایط تحصیل رایگان در مدارس روسیه هستند. باید به اطلاع شما برسانیم که خوشبختانه هزینه تحصیل در مدارس دولتی روسیه برای همه افرادی که دارای تمامی شرایط مشخص شده بوده و موفق به ثبت نام شده اند کاملا رایگان می باشد.

البته توجه داشته باشید که طبق شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه تمامی مخارج پیش رو پوشش داده نشده و فقط هزینه شهریه توسط دولت پوشش داده شده و رایگان می باشد. در نتیجه شما باید هزینه های شخصی فرزند خود را که شامل پوشاک، تغذیه و موارد دیگر می شود را حتما پرداخت نمایید. به علت تقاضای زیاد برای ثبت نام در این مدارس شما باید در زودترین زمان اقدم کرده و تا مدتی منتر بمانید تا نتیجه درخواست خود را دریافت نمایید.

مقدار شهریه رایگان فقط برای مدارس دولتی در نظر گرفته شده است زیرا که تحت پوشش دولت قرار دارند. اما هنگامی که قصد ثبت نام در مدارس خاص مانند بین المللی و یا خصوصی را دارید باید هزینه شهریه را که معمولا بسیار گران می باشند را در کنار هزینه های دیگر پرداخت نمایید.

مدارس خصوصی کشور روسیه

مدارس خصوصی کشور روسیه نیز یکی دیگر از گزیننه های موجود برای مراجعه و ثبت نام در این کشور هستند. این مدارس با وجود این که تحت پوشش دولت قرار ندارند اما باید تمامی قوانین آموزشی تعیین شده را رعایت و اجرا نمایند. بزرگ ترین تفاوت این مدارس با مراکز آموزشی دولتی مقدار شهریه تعیین شده می باشد، بر اساس قانون این مدارس موظف هستند که با توجه به مقدار شهریه دریافتی خود امکانات نیز اراده دهند.

در صورتی که مایلید فرزند خود را در مرکزی آموزشی با امکاناتی بیشتر و خاص ثبت نام نمایید، می توانید این امر را با پرداخت شهریه به مدارس خصوصی حقیقی نمایید. در روسیه مدارس خصوصی بسیار زیادی وجود دارند که مقدار شهریه آن ها با توجه به مکان و مقدار خدمات آن ها متغیر می باشد. به عنوان مثال شهریه کلاس های ابتدایی در مدرسه ژوکوفکا مسکو برای هر سال 63000 روپیه هزینه دارد در حالی که مدارس دیگر ارزان تر هستند.

مدارس خصوصی کشور روسیه

طبق شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه آموزش در برخی از این مدارس به زبانی غیر از زبان روسی، یعنی انگلیسی و یا به صورت دو زبانه انجام می شود. این مراکز می تواند برای دانش آموزانی که به زبان روسی تسلط ندارند بسیار مفید باشد. بسیاری از این مدارس به عنوان بهترین مدارس روسیه شناخته شده و متقاضیان زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می کند.

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا دیگر مقصدهای ایده آل جهت تحصیل دوره دبیرستان را در مقالات زیر به شما عزیزان معرفی کنند:

تحصیل در مدارس بین المللی روسیه

بسیاری از والدینی که به این کشور مهاجرت کرده و یا می خواهند که فرزند آن ها مهاجرت نماید، آن ها را برای تحصیل در مدارس بین المللی روسیه ثبت نام می نمایند. این مدارس در اکثر شهرهای بزرگ به تعداد زیادی یافت شده و برای پذیرش در همه آن ها نیاز به پرداخت شهریه می باشد. این سیستم مدارس روسیه استاندارد و کیفیت بالایی از آموزش هستند که بر اساس قوانین بین المللی تنظیم شده اند.

شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه در مراکز بین المللی باعث شده که این نوع مدارس به چند دسته مختلف تقسیم شده و کیفیت و نوع سیستم تحصیلی در آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل باید برای آن ها تحقیق جداگانه ای انجام داده و سپس انتخاب کرد. انواع مدارس بین المللی در روسیه شامل ماورد زیر است:

  • برنامه درسی بین المللی ابتدایی (IPC)
  • لیسانس بین المللی (IB) در روسیه
  • مدارس بین المللی آمریکا و قرار دادن پیشرفته (AP)
  • مدارس بین المللی بریتانیا
  • GCSE بین المللی (IGCSE)

به علت زیاد بودن تقاضا برای ثبت نام در این مدارس توسط مهاجران، بهتر است به محض این که مدرسه مورد نظر را پیدا کردید درخواست خود را ارسال نمایید. در صورتی که می خواهید خودتان نیز به این کشور مهاجرت کرده و سپس فرزند خود را در مدارس روسیه ثبت نام کرده مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه کرده و با بهترین روش متناسب با شرایط خود اقدام نمایید.

Tuition fees in Russian schools

هزینه های تحصیل مدارس روسیه

مهم ترین بخش از شرایط دبیرستان ها و مدارس روسیه برای والدین، مقددار هزیننه های پیش رو است. خوشبختانه هزینه های تحصیل در این کشور بریا جذب دانش آموز و دانشجو بسیار کمتر از سایر کشورها بوده که در کنار کیفیت بالای آموزشی یک مقصد عالی را برای تحصیل ایجاد کرده است.

هزینه های تحصیل مدارس روسیه با توجه به معیارهای بسیار زیادی متغیر بوده و نمی توان یک مقدار دقیق را برای همه آن ها تعیین کرد. از عوامل تاثیر گذار در هزینه ها می توان به شهر، نوع مدرسه و خدمات ارائه شونده اشاره کرد. بزرگ ترین بخش هزینه ها برای تحصیل در مدارس مقدار شهریه می باشد . در جدول زیر مقدار متوسط شهریه ها در هر مدرسه برای شما قرار داده شده است:

نوع مدرسه (بدون هزینه خوابگاه) متوسط شهریه
دولتی رایگان
خصوصی 24 هزار روبل در ماه
بین المللی 2.300.000 روپیه در سال

توجه داشته باشید که مقدار هزینه ها فقط شامل شهریه نبوده و شما باید تمامی هزینه های اقامتی و زندگی فرزند خود را بپردازید، برای اطلاع از مقدار مخارج یک دانش آموز در این کشور مقاله هزینه های زندگی در کشور روسیه را مطالعه کرده تا آمادگی های لازم برای پرداخت هزینه ها را داشته باشید.

وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به بررسی بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل پرداخته است و مفیدترین اطلاعات در این رابطه را در اختیارتان قرار می دهد.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

ویزای دانش آموزی روسیه

در صورتی که توانستید فرزند خود را در مدرسه های روسیه ثبت نام کنید، باید ویزای دانش آموزی روسیه را دریافت کنید تا اجازه ورود وی به کشور داده شود. از آنن جایی که به والدین هیچ گونه مجوز اقامت اده نمی شود، والدین باید برای فرزند خود سرپرستی مطمعن را به جای خود انتخاب نمایند، اگر فرزند خود را در مدرسه های شبانه روزی ثبت نام کرده اید نیازی به انتخاب قیم نیست زیرا که دانش آموز تحت پوشش مسدولین مدرسه قار می گرد.

فردی را که به عنوان سرپرت انتخاب می نمایید باید حتما مورد اعتماد و تایید شما باشد زیرا که این فرد مجوز لازم را برای تصمیم گیری از سوی والدین برای فرزند را دارد. این ویزا فقط برای مدت زمان تحصیل فرد در مدارس بوده و پس از اتمام آن باید نوع مجوز اقامت خود را تغییر دهد که یکی از آن ها ویزای تحصیل در دانشگاه ها می باشد. برای اطلاع دقیق تر مقاله شرایط ویزای تحصیلی روسیه را مطالعه نمایید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح و بررسی دقیق شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه برای شما پرداخته تا با تمام جزئیات مورد نیاز آشنا شوید. در صورت نیاز به راهنمایی دقیق با توجه به شرایط خود با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط دبیرستان ها و مدارس روسیه

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات متداولی که در این زمینه برایتان وجود دارد را مطالعه نموده و در صورتی که به دنبال اطلاعات خاصی هستید از طریق بخش دیدگاه نیز با مشاورین ما در تماس باشید.

شهریه مدارس دولتی به صورت کاملا رایگان بوده اما برای ثبت نام در مدارس خصوصی و بین المللی باید هزینه شهریه را پرداخت کرد.

بر اساس شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه، آموزش کاملا به زبان روسی بوده و فقط در مدارس خاص به زبان دیگر نیز آموزش داده می شود.

این مدارس دارای سیستم آموزشی بین المللی بوده اما برخی از آن ها دارای سیستمی مختص به یک کشور هستند که باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

مقدار شهریه ها با توجه به هر شهر و امکانات آن با دیگری تفاوت دارد اما مقدار متوسط آن حدود 24 هزار روپیه در ماه می باشد.

خیر، به علت شرایط تحصیل دبیرستان ها و مدارس روسیه دیگر نیازی به معادل سازی مدرک دیپلم این کشور برای ورود به دانشگاه ها نمی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه