تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه

تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه یکی از بهترین روش های مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور است که زمینه را برای پذیرش و ورود به دانشگاه های ترکیه فراهم می سازد . 

دانش آموزان نیز به دلیل تسلطی که به زبان ترکی به دست آورده اند و سیستم آموزشی این کشور راشناخته اند؛ بسیار راحت تر می توانند جذب دانشگاه ها شوند. با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه را کامل بشناسید.

 

تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه

تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه می تواند قدم خوبی برای ورود به دانشگاه های این کشور و ساختن آینده ای روشن حتی در  کشورهای اروپایی به شمار برود.

فهرست مطالب

تحصیل دبیرستان در ترکیه را یک می توان یک حرکت استراژیک برای جذب بهتر و سریع تر در دانشگاه های این کشور دانست که یقینا می تواند بر نتیجه آزمون ورودی دانش آموزان تاثیر بسیار مثبتی گذاشته و امکان تحصیل در رشته های خوبی را برایشان فراهم سازد.

تحصیل در مدارس ترکیه نیازمند اطلاع از شرایط مدارس و وسیستم آموزشی این کشور دارد تا بتوانید به پذیرش آنان در آیید . در ادامه تمامی شرایط لازم جهت تحصیل در دبیرستان های ترکیه را به شما ارائه خواهیم کرد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در مدارس ترکیه با یکدیگر تفاوت دارد و باید حتما پیش از ثبت نام از آن مطلع شوید.

آَشنایی با تحصیل در ترکیه از صفر تا صد 2023  می تواند شما را با تمام زوایا و جوانب این هدف کامل آَشنا ساخته و ناگفته های بسیاری را در اختیار شما قرار دهد ، حتما بر روی این عنوان کلیک کرده و از اطلاعات گردآوری شده در آن مطلع شوید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه

شرایط ثبت نام در مدارس ترکیه

سیستم مدارس ترکیه از برترین سیستم های آموزشی جهان، به خصوص کشورهای اروپایی ریشه دارد و سالانه وزارت آموزش این کشور در حال رفع ایرادات و حرکت رو به جلوی آن تلاش می کند. در اینجا شما برای جذب در این سیستم آموزشی باید شرایطی را فراهم آورید تا این هدف امکان پذیر شود که اولین قدم پذیرش در مدرسه ای در مقطع مد نظرتان است.

برای این کار شما باید آخرین مدرک تحصیلی دانش آموز را به یکی از مدارس این کشور در مقاطع تحصیلی، دبستان، متوسطه اول و یا متوسطه دوم ارسال نمایید. دقت داشته باشید که حتما پیش از ارسال مدارک خود از معتبر بودن آن نزد مدرسه مد نظرتان اطمینان حاصل کنید. همچنین معمولا مدارس در مرحله آخز پذیرش از دانش آموز یک آزمون جهت تعیین سطح و پایه وی اخذ می کنند و بر اساس دانش آموز باید از مقطع اعلام شده شروع به تحصیل کند.

برای جذب مدارس این کشور مدرک زبان اجباری نیست، اما برای مقاطع متوسطه بهتر است که دانش آموز از مدرکی تا بالاترین سطح ممکن برخوردار شود تا هم آموزش و تحصیل برای وی آسانتر شود و هم در پذیرش و قبولی تاثیر گذار خواهد بود.

دقت کنید که باید از شرایط ثبت نام در مدارس ترکیه به صورت اختصاصی اطلاعات لازم را کسب کنید چون هر مدرسه شرایط، قوانین و مدارک خاص خود را درخواست خواهد کرد. همچنین جهت اطلاع از شرایط خاص برای تحصیل در مدارس ترکیه می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کنید.

تحصیل در دبیرستان های ترکیه

تحصیل در دبیرستان های ترکیه

تحصیل در دبیرستان های ترکیه می تواند یک امتیاز ویژه و حرکت بسیار مناسبی باشد برای کسانی که در نهایت به مهاجرت و تحصیل در دانشگاه های این کشور و حتی دانشگاه های دیگر کشورهای اروپایی می اندیشند. سیستم آموزشی و دبیرستان های ترکیه کاملا شبیه با سیستم آموزشی کشورهای اروپایی است و مدارک این مدارس نیز نزد دانشگاه های اروپایی معتبرتر و قابل قبول تر هستند.

شرایط تحصیل در دبیرستان های ترکیه بسیار مناسب و ایده آل برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور است؛ زیرا دیگر نیازی به معادل سازی مدرک دیپلم و دبیرستان را به عنوان یک دانش آموز خارجی نخواهید داشت و شرکت در دوره های پیش از دانشگاه و دوره های پری مدیکال نیاز خواهد بود و این می تواند یک مزیت بسیار بزرگ باشد.

تحصیل در دبیرستان های ترکیه برای شهروندان این کشور اجباری است و مدت آن 4 سال می باشد که دانش آموزان در آن با دروس پایه برای تحصیل در دانشگاه آماده می شوند. شما می توانید در مدارس دولتی یا خصوصی تحصیل کنید که البته مدارس خصوصی شامل مدارس بین المللی و شبانه روزی نیز می شود که هرکدام مزیت های خود را دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

با داشتن اطلاعات کامل در زمینه مهاجرت می توانید ضمن یافتن بهترین مسیر ، اقامت و آینده شیرینی را برای خود رقم بزنید ، از این رو کارشناسان ما در آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا با جمع آوری به روزترین اطلاعات شما را در این تصمیم مهم یاری نمایند.

با تماشای وبینار رو به رو می توانید بهترین اطلاعات در این رابطه را به دست آورده و در صورت وجود هرگونه سوال با مشاورین ارشد ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل-در-ترکیه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ثبت نام در دبیرستان های ترکیه

جهت ثبت نام در دبیرستان های ترکیه حتما 3 تا 6 پیش از شروع ترم و سال جدید تحصیلی در ترکیه اقدام نمایید و شروع به ارسال مدارک مورد نیاز و مکاتبه با مدرسه مدنظرتان کنید تا برای دریافت ویزا و نقل مکان به این کشور با کمبود وقت مواجه نشوید. 

هر مدرسه شرایطی را برای پذیرش دانش آموزان خود لحاظ می کند که هنگام مکاتبه حتما از آن ها اطلاعات کامل و به روزی کسب نموده و مدارک لازم را فراهم آورید.

جهت تحصیل در دبیرستان های ترکیه شما باید مدارکی را به مدارس ترکیه ارائه کنید که ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند؛ اما مدارک زیر به طور قطع در تمامی مراکز آموزشی از شما درخواست می شود:

  • آخریم مدرک و کارنامه تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدارک هویتی ( شناسنامه، کارت ملی )
  • پاسپورت دانش آموز
  • گواهی سلامت پزشکی از پزشک یا مرکز معتبر

همانطور که گفتیم هر مدرسه باتوجه به قواعد خود به احتمال بالا مدارکی مازاد از این موارد را نیز درخواست می کند.

دقت کنید که این مدارک برای پذیرش و ثبت نام در مدارس ترکیه هستند، شما باید جهت اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان ترکیه نیز مدارک مورد درخواست سفارت را تهیه و ارائه کنید که می توانید از طریق سفارت و یا کارشناسان آی مهاجرتی از آن ها مطلع شوید.

تحصیل رایگان در مدارس ترکیه

همانطور که در بالا گفتیم تحصیل در مدارس ترکیه در مدارس دولتی و خصوصی امکان پذیر است که تحصیل در مدارس دولتی رایگان و در مدارس خصوصی نیازمند پرداخت شهریه می باشد. البته توجه داشته باشید که در این جا رایگان به معنای این نیست که شما نیاز به پرداخت هیچ مبلغ مالی ندارید، بلکه سالانه مبلغ بسیار اندکی جهت ثبت نام و سایر امور دفتری از شما اخذ می شود که در مقابل مدارس خصوصی به قدری پائین است که می توان آن را رایگان در نظر گرفت.

تحصیل رایگان در مدارس ترکیه که به نوعی تحصیل در مدارس دولتی می باشد؛ باعث شده که درخواست برای تحصیل در این مراکز همواره بسیار بالا و بیش تر از مدارس خصوصی باشد.

به همین خاطر ثبت نام در این مدارس کمی سخت است و شاید نیازمند قرارگیری در لیست انتظار باشید. ضمن اینکه مدارس دولتی همواره شهروندان ترکیه ای را در اولویت قرار می دهند و سعی می کنند تا دانش آموزان خارجی را به سمت مدارس خصوصی سوق دهند.

تحصیل رایگان در مدارس ترکیه

به همین خاطر اکثر دانش آموزان خارجی که برای تحصیل در دبیرستان های ترکیه اقدام می کنند، از همان ابتدا برای دستیابی به مدارس خصوصی اقدام می کنند. شما عزیزان می توانید با مراجعه به مقاله مهاجرت تحصیلی به ترکیه تمام و کمال تحصیل در این کشور و مهاجرت به آن را شناخته و با کلیات و جزئیات این هدف دقیق تر آشنا شوید.

با مطالعه عناوین زیر می توانید بهتر در رابطه با آینده تحصیل خود پس از اتمام دوران مدرسه در ترکیه تصمیم گیری نمایید:

مدارس خصوصی در کشور ترکیه

تا به اینجا گفتیم که سیستم مدارس ترکیه به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شوند که مدارس دولتی توسط دولت و مدارس خصوصی توسط بخش خصوصی اداره می گردند. به همین خاطر دولت هزینه ها و شهریه های لازم برای مدارس تحت نظارت خود را پوشش می دهد؛ اما مدارس خصوصی باید از طریق دریافت شهریه از دانش آموزان هزینه ها و مخارج خود را تامین کنند.

معمولا مدارس خصوصی در کشور ترکیه از شهریه های گزافی برخوردار هستند؛ به همین دلیل شهروندان ترک اکثریت فرزندان خود را برای تحصیل به مدارس دولتی می فرستند. همچنین لازم به یادآوری است که مدارس بین المللی و شبانه روزی از دسته مدارس خصوصی هستند و تحصیل در آن ها نیاز به پرداخت شهریه دارد.

باید دقت داشته باشید که تحصیل در مدارس ترکیه و در مدارس خصوصی برای شهروندان خارجی ساده تر و امکان پذیرتر است و این مدارس دانش آموزان خارجی را راحت تر پذیرش می کنند. چون معمولا متقاضیان آنان به حدی نیست که به تکمیل ظرفیت و عدم پذیرش برسند. همچنین لازم به ذکر است که میزان شهریه این مدارس با توجه به خدمات، امکانات، تجهیزات و کیفیت آموزشی که در اختیار دانش آموزان قرار متفاوت بوده و تعیین می شود.

ضمن اینکه اکثر مدارس خصوصی و قطعا مدارس بین المللی به صورت دو زبانه ترکی و انگلیسی برگزار می شوند؛ حتی برخی از آن ها فقط به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

مدارس بین المللی در ترکیه

همانطور که تا این بخش متوجه شدیم مدارس بین المللی در ترکیه زیر مجموعه مدارس خصوصی قرار می گیرند و بسیار مورد توجه و علاقه دانش آموزان خارجی می باشند. زیرا در این مدارس علاوه بر زبان ترکی به زبان انگلیسی نیز دروس آموزش داده می شوند و برنامه های مازاد تحصیلی مناسبی برای دانش آموزان خارجی در نظر گرفته می شود.

این برنامه ها در جهت شناخت و معرفی دروس دانشگاهی، ورود و آموزش به دانشگاه های ترکیه و غیره برگزار می شوند. همچنین برنامه های درسی در مدارس بین المللی متفاوت می باشد.

بدین صورت که هریک از این مدارس سیتس آموزشی خاص خود را دارند؛ برخی از کشورهای اروپایی دقیق پیروی میکنند و دیپلمشان مناسب این کشورها است و برخی نیز به سیستمی که مورد توجه در ترکیه می باشد نزدیک تر هستند.

مدارس بین المللی در ترکیه

ضمنا تحصیل در مدارس ترکیه و در برخی مدارس بین المللی این کشور به زبان بومی دانش آموز امکان پذیر است و بسیاری از هموطنانمان فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند تا فرزندان آنان زبان فارسی را نیز آموخته یا فراموش نکنند . بر روی عنوان تحصیل در مدارس ایرانی ترکیه کیلیک نمایید تا به جزئیات بیشتر در این رابطه برسید.

 

هزینه تحصیل در مدارس ترکیه

می توان به جرات گفت که موضوع هزینه تحصیل در مدارس ترکیه در میان تمامی موضوعات از بیش ترین اهمیت برای متقاضیان برخوردار است؛ همواره مبحث هزینه ها موردی است که باید با اطلاعات کامل و آگاهانه مورد بررسی و انتخاب قرار بگیرد. 

ضمن نباید از هزینه های زندگی در این کشور نیز منحرف شد که جدای از شهریه مدرسه بر دوش مهاجرین است. مقاله هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت تمامی مبالغ و مخارج را در این زمینه به شما ارائه می کند.

همانطور که گفتیم مدارس دولتی به نوعی رایگان هستند و اما بازهم سالانه باید مبلغی را برای امور اداری و خدمات مازاد در آن ها پرداخت. به طور کلی شهریه مدارس مختلف در ترکیه در مقطع دبیرستان به شرح جدول است:

نوع مدرسه شهریه
مدارس دولتی از 50 دلار تا 300 دلار
مدارس خصوصی از هزار دلار تا 5 هزار دلار
مدارس بین المللی از 7 هزار دلار تا 40 هزار دلار
مدارس شبانه روزی از 30 هزار دلار تا 80 هزار دلار
 

دقت داشته باشید که معمولا بهترین مدارس ترکیه که از اعتبار و شهرت بالایی برخوردار هستند؛ شعباتی از کالج ها، دانشگاه ها و یا مدارس اروپایی هستند که هزینه های بسیار گرانی اخذ می کنند و معمولا مورد توجه قشر مرفه کشور ترکیه قرار می گیرند.

برای اطلاع از جزئیات و شرایط خاصی از تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه با تیم متخصصین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید . همچنین روش های مختلفی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که کارشناسان ما در عنوان روش های مهاجرت به ترکیه به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

سوالات پر تکرار تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه

در پایان کارشناسان ما اطلاعات مفید در رابطه با تحصیل در دبیرستان ها و مدارس ترکیه را در قالب سوال برای شما جمع آوری نموده اند و در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات خاصی هستید ، حتما از طریق بخش دیدگاه با ما در تماس باشید.

باید بگوییم که تحصیل در مدارس دولتی این کشور رایگان است اما تحصیل در مدارس خصوصی نیاز به پرداخت شهریه دارد.

باید بگوییم این گزینه به نوعی غیر ممکن است و چندان توجهی نیز به دلیل تحصیل رایگان در مدارس دولتی به آن نمی شود.

در ترکیه به طور مدارس به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت می کنند؛ که مدارس خصوصی شامل مدارس بین المللی و مدارس شبانه روزی نیز می شوند.

بله، مدارس بین المللی فارسی زبان نیز در ترکیه فعالیت می کنند که بسیاری از هموطنانمان فرزندان خود را به این مدارس برای تحصیل می فرستند.

زبان رسمی آموزش در سیستم آموزشی ترکیه زبان ترکی است و مدارس دولتی تماما به زبان ترکی تحصیل می کنند و زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموزش می دهند؛ اما مدارس خصوصی وجود دارند که به دو زبان ترکی انگلیسی و حتی انگلیسی تنها آموزش می دهند و حتی مدارس دو زبانه به زبان های دیگر نیز در ترکیه فعال می باشند.

در ویدیوهای زیر نیز می توانید تجربه برخی از کلاینت های ما در آی مهاجرتی را تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه