شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه

شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه برای ایرانیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند بسیار اهمیت دارد، زیرا با توجه به وضعیت ارز در کشورمان، همه به دنبال ارزان ترین روش ها برای مهاجرت و تحصیل در کشوری خارجی هستند. با وجود این که همواره روسیه جزو گزینه های ارزان به شمار می رود اما شرایطی نیز وجود دارد که می توان مقدار آن را همچنان کاهش داد.

بورسیه های این کشور بسیار در دسترس و دریافت آن ها راحت می باشد، در صورتی که بتوانید این بورسیه را دریافت کنید مقدار هزینه های پیش رو به حداقل مقدار خود می رسد. حتما تا انتهای این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید زیرا بورسیه ها با توجه به مقدار هزینه های پوشش دهنده خود شرایط متفاوتی دارند.

شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه

شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه می تواند شهریه دانشگاه شما را به حداقل رسانده و در برخی موارد در تامین هزینه های زندگی نیز شما را حمایت کند.

فهرست مطالب

برخی از بورسیه ها فقط هزینه های شهریه را پوشش داده و برخی دیگر فقط شامل کمک هزینه های ماهانه هستند.

بورسیه هایی که برای هر فرد دانشجو در دسترس است هم توسط دانشگاه و هم توسط دولت اعطا می شود و می توان به هر دوی آن ها درخواست ارسال کرد، اما شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه توسط هر دو ارائه دهنده متفاوت است. برای اطلاع از تمامی شرایط تعیین شده برای تحصیل در این کشور مقاله مهاجرت تحصیلی به روسیه را مطالعه نمایید.

بورسیه تحصیلی رایگان روسیه

در ابتدا گفتیم که انواع مختلفی از بورسیه دانشگاه های روسیه وجود داشته که شرایط دریافت هرکدام با دیگری تفاوت دارد. اکنون این سوال پیش می آید که چند نوع بورسیه وجود داشته و چگونه بورسیه تحصیلی روسیه بگیریم؟

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه+ پادکست

بورسیه های تحصیلی کشور روسیه دارای شرایط آسانی هستند که مونا در این ویدیو برای شما شرح می دهد.

بخاطر داشته باشید که با مراجعه به مشاورین آی مهاجرتی می توانید مناسب ترین بورسیه را شناخته و به آن دست یابید.

نمایش ویدیو درباره شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه
شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه

به طورکلی بورسیه های تحصیلی این کشور را می توان به پنج دسته تقسیم کرد که با توضیح کامل در لیست زیر قرار داده شده است:

  • بورسیه تحصیلی درهای باز: نام دیگر این برنامه بورسیه تحصیلی رایگان روسیه بوده که به افراد برنده مسابقات المپیاد اعطا می شود و تمامی هزینه های وی را شامل می شود. برای استعدادهای درخشان هیچ شرایط محدود کننده مانند سایرین وجود ندارد.
  • بورسیه تحصیلی از موسسه علم و فناوری Skolkovo: این بورسیه فرصتی بوده که دانشجویان بتوانند مدرک کارشناسی ارشد و دکترای خود را به صورت رایگان دریافت کنند و به داوطلبان بین المللی نیز اعطا می شود. این بورسیه بودجه تحصیلی را پوشش داده و حدود 40000 روبل را به عنوان کمک هزینه به دانشجویان کارشناسی ارشد، بیمه پزشکی و افراد با شرایط خاص می دهد.
  • بورسیه تحصیلی انجمن دانشگاه اروپای شرقی (EEUA): این بورسیه از سال 2019 تاسیس شده و به دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دوره های کارشناسی دانشگاه های روسیه اعطا می شود.
  • بورسیه تحصیلی موسسه فیزیک و فناوری مسکو (MITP): شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه در این نوع بورسیه متفاوت بوده و فقط به صورت رقابتی به دانشجویان داده می شود، به این صورت که دانشجویان برتر می توانند کمک هزینه های تحصیلی دریافت کنند.

چگونه بورسیه تحصیلی روسیه بگیریم

برای این که بتوانید بورسیه های تحصیلی روسیه را به طور کامل دریافت کنید باید تمام مراحل را به درستی طی کرده و مدارک صحیح را ارائه دهید. در لیست زیر مراحل به طور دقیق برای شما قرار داده شده تا بدانید که چگونه بورسیه تحصیلی روسیه بگیریم و از هر گونه خطای احتمالی جلوگیری کنیم.

مرحله توضیحات
1 به سایت Study in Russia سر زده و بورسیه های موجود را بررسی کنید.
2 با کنسولگری کشور خود تماس گرفته و از در دسترس بودن آن بورسیه اطمینان یابید.
3 در سایت مورد نظر ثبت نام کرده و درخواست دهید.
4 منتظر تماس برای شرکت در مصاحبه باشید.
5 نتیجه مصاحبه را چک کنید.
6 در صورت تایید خود مدارک اضاف تر را ارائه دهید.
7 در صورت تایید همه این موارد شما بورسیه را دریافت خواهید کرد.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی روسیه

مهم ترین بخش در امور دریافت بورسیه، ارائه مدارک است. ای که بتوانید آن ها را به صورت کامل و به درستی ارائه دهید یک مسئله بسیار حیاتی در مهاجرت شما می باشد. 

حتی با وجود یک اشتباه در این مدارک ممکن است که درخواست شما رد شده و باید دوباره همان مراحل را طی کنید.

پیشنهاد ما این است که حتما با کارشناسان آی مهاجرتی که با شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه آشنا هستند تماس گرفته و به کمک آن ها اقدام کنید تا از تمام اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی روسیه شامل این موارد است:

  • اطلاعات شخصی
  • سطح تحصیلات و گواهی های شما
  • رشته ای که قصد تحصی در آن را دارید
  • مدرک زبان روسی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی پزشکی

توجه داشته باشید که باید این مدارک را به صورت ترجمه شده و با مهر تایید دادگستری به روسیه ارسال نمایید و مدارک با زبان اصلی یا انگلیسی پذیرفته شده نیست. 

این مدارک فقط از شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه بوده و برای پذیرش از سوی دانشگاه باید مدارک دیگری را که از سوی دانشگاه و سفارت تعیین شده است را ارسال نمایید، برای اطلاع از درستی اقدام برای تحصیل در این کشور مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه نمایید.

تاثیر مدرک زبان در بورسیه کشور روسیه

تاثیر مدرک زبان در بورسیه کشور روسیه

خیلی از افراد از تاثیر مدرک زبان در بورسیه کشور روسیه بی خبر بوده و بدون این که تسلطی بر آن داشته باشند اقدام می کنند و در این راه دچار شکست می شوند. باید بدانید که شرایط بورسیه های تحصیلی در روسیه بدین صورت است که برای تحصیل در مراکز دولتی به داوطلبان ارائه می شود و برای ثبت نام در دانشگاه و یا مدارس خصوصی بورسیه یا کمک هزینه ای به شما تعلق نمی گیرد . تحصیل در دانشگاه های دولتی نیز فقط به زبان روسی ممکن بوده و برای دریافت پذیرش از آن ها داشتن مدرک زبان ضروری است. همچنین اگر شما دارای تسلط به این زبان باشید می توانید شانس خود را در برابر رقابت با سایر داوطلبین چند برابر نمایید و بورسیه را دریافت نمایید.

حتی اگر قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی به زبان انگلیسی را دارید به دنیال یادگیری زبان روسی باشید زیرا که برای ریافت مجوز کار برای پوشش هزینه های خود باید مدرک تسلط بر این زبان را به دولت ارائه کرده و ثبات نمایید که توانایی برقراری ارتباط با سایر افراد روسی را دارید.

وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

چنانچه شرایط ارائه مدرک زبان جهت تحصیل در کشورهای خارجی برای شما عزیزان یک چالش به شمار می رود ، این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تا انتها مشاهده کنید تا به تمامی جزئیات لازم در این باره برسید.

مشاورین ما به شما کمک می کنند تا بتوانید در مدتی کوتاه به تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان با هر شرایطی که دارید مشغول شوید. 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

روسیه چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

اکنون این سوال ایجاد می شود که روسیه چه رشته هایی را بورسیه می کند؟ بورسیه های دانشگاهی برای همه رشته های دانشگاهی وجود دارند، اما طی سال های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و کم شدن بودجه بورسیه های محدود به رشته هایی شدند که دولت نیاز به نیروی کار در آن ها داشته و قصد دارد تا با اعطای بورسیه دانشجویان را از سراسر جهان به سوی خود جذب کند.

رشته هایی که شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های روسیه در آن ها راحت است شامل اسامی زیر می شوند:

  • تجارت و مدیریت
  • علوم کامپیوتر و داده
  • مهندسی و فناوری
  • پزشکی بالینی
  • بهداشت عمومی
  • زیست شناسی
  • بیوتکنولوژی

What fields does Russia offer scholarships?

اما به یاد داشته باشید که شرایط پذیرش در هر رشته با دیگری تفاوت داشته و نمی توان شرایطی مشترک را برای آن ها تعیین کرد.

در صورتی که شما دارای شهروندی روسیه باشید نیز می توانید بورسیه دولتی را دریافت کنید، برای یافتن روش مهاجرتی مناسب مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را مطالعه نمایید.

اسامی نام برده شده به این معنا نمی باشد که امکان دریافت بورسیه در سایر رشته های غیر ممکن می باشد، فقط شانس دریافت آن کمتر می باشد.

از مواردی که شرایط اعطای بورسیه را می تواند افزایش دهد، تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا می باشد، زیرا سیستم آموزشی به دنبال جذب و آموزش افراد متخصص در همه زمینه ها بوده و به همین دلیل به آن ها بورسیه اعطا می کند.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در روسیه

بسیاری از افراد به دنیال شروع دوره دانشگاهی خود در این کشور و برای کاهش هزینه های خود به دنبال بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در روسیه هستند و این ابهام برای آن ها وجود دارد که ایا بورسیه در این مقطع در دسترس است یا خیر؟ همان طور که گفتیم امکان دریافت بورسیه برای همه مقاطع و در هر رشته ای ممکن بوده و فقط شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه با یکدیگر تفاوت دارند.

در حال حاضر به علت شرایط بودجه های دولتی و دانشگاه ها اکثر این بودجه ها برای دانشجویان متقاضی تحصیل در مقاطع و رشته های تخصصی در نظر گرفته شده تا به تعداد آن ها بیفزاید.

به همین دلیل احتمال دریافت بورسیه در این مقطع کمتر و شرایط آن نیز پیچیده تر خواهد بود، اما همچنان در دسترس بوده و می توان اقدام و آن ها را دریافت کرد.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در روسیه

معمولا بورسیه هایی که در این مقطع اعطا می شود به صورت کمک هزینه های ماهانه بوده و باعث رایگان شدن شهریه دانشگاه نخواهد شد، اگر به دنبال بورسیه ای هستید که تمای هزینه های شما را پوشش دهد . پیشنهاد می کنیم که در ابتدا به تحصیل پرداخته و پس از گذشت مدت زمانی لازم برای بورسیه کامل درخواست دهید.

توصیه می کنیم تا شرایط تحصیل در کشورهای مطرح جهان را با دریافت بورسیه های ایده آل از طریق مقالات زیر بشناسید:

بورسیه تحصیلی روسیه در مقطع دبیرستان

خوشبختانه هزینه تحصیل در مدارس این کشور رایگان بوده و نیازی به دریافت بورسیه تحصیلی روسیه در مقطع دبیرستان نیست، تنها کاری که باید انجام دهید پذیرش از سوی دبیرستان ها و دریافت مجوز اقامت است. تحصیل در مدارس دولتی روسیه فقط در صورتی ممکن بوده که دانش آموز به زبان روسی تسلط کامل داشته باشد تا بتواند کتاب های کشور را مطالعه نماید.

در صورتی که فرد داوطلب بر زبان انگلیسی تسلط نداشته باشد می توانند درمدارس خصوصی و یا بین الملیی ثبت نام نمایند. پذیرش در این مدارس رایگان نبوده و نیاز به پرداخت هزینه های بسیاری است. اگر به دنبال بورسیه برای ثبت نام فرزند خود در مدارس خصوصی هستید، باید بدانید که شرایط بورسیه های تحصیلی در روسیه به این صورت می باشد که دولت این هزینه را پوشش نداه و باید شخصا تمامی آن را پرداخت کنید.

بورسیه تحصیلی روسیه دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های روسیه می تواند یک گزینه بسیار عالی برای مهاجرت و زندگی در این کشور باشد. اما از ان جایی که نیازمند به پرداخت هزینه می باشد افراد به دنبال دریافت بورسیه تحصیلی روسیه دکترا هستند تا این هزینه ها را برای خود کاهش دهند. شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه در این مقطع بسیار راحت تر از سطح های قبلی خود است.

خوشبختانه دولت از متقاضیان این مقطع استقبال فراوانی کرده و به آن ها کمک هزینه های مالی به صورت ماهانه پرداخت می کند. همچنین مقطع دکترا در سیستم آموزشی به عنوان یک موقعیت شغلی حساب شده و به فرد دانشجو حقوق تعلق گرفته که می تواند با آن هزینه های تحصیلی و زندگی خود را پوشش دهد. مقدار این هزینه ها با توجه به شرایط اقتصادی متغیر می باشد، با مطالعه مقاله شرایط اقتصاد کشور روسیه از اوضاع آن در حال حاضر و پیش بینی های اینده مطلع شوید.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل شرایط بورسیه های تحصیلی روسیه پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. برای دریافت راهنمایی دقیق و تخصصی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید. همچین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط بورسیه های تحصیلی در روسیه

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در انتها ، هرگونه پرسش خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

بله، شرایط بورسیه های تحصیلی در روسیه بسیار راحت بوده و برای همه مقاطع و همه رشته ها در دسترس است.

خیر، والدین باید هزینه شهریه را به طور کامل شخصا بپردازند.

به فرد دانشجو کمک هزینه های ماهانه صورت گرفته و از آن جایی که این مقطع ب عنوان شغل حساب می شود حقوق نیز دریافت میکند.

در رشته هایی مانند دکتر بالینی، مهندسی، علوم کامپیوتر و غیره از رشته هایی بوده که دولت بودجه بیشتری برای جذب دانشجو در نظر گرفته و می توان شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در روسیه را برای انها به خوبی یافت.

بله، از آن جایی که بورسیه برای تحصیل در دانشگاه های دولتی اعطا می شود باید زبان روسی را برای تحصیل بلد بود.

دریافت ویزایکشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان برخی از کلاینت های اخیر ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور سحر عطارزاده
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه