صفر تا صد اقتصاد آلمان

صفر تا صد اقتصاد آلمان به عنوان یکی از بزرگترین اقتصادهای اروپا و جهان در این مقاله توسط کادر حرفه ای آی مهاجرتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند ، با این کشور قدرتمند اقتصادی بیشتر آشنا شوند. برای اثبات برتری وضعیت اقتصادی آلمان همین بس که این کشور پس از آمریکا ، چین و ژاپن در جایگاه چهارم اقتصاد برتر جهان ایستاده است.

آلمان علاوه بر اینکه به عنوان ثروتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا معرفی می شود ، یکی از صنعتی‌ترین کشورهای دنیا نیز محسوب شده و قدرت منحصربفردی در حوزه یورو دارد .همچنین نام این کشور در لیست بزرگترین تولید کنندگان داخلی آمده است و طبق آماری که بانک جهانی در سال 2021 میلادی منتشر نموده، میزان تولید ناخالص داخلی به مرز 84/3 تریلیون دلار رسیده است.

صفر تا صد اقتصاد آلمان

کشور آلمان برگزار کننده بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه های دنیاست و حدود دو سوم نمایشگاه های سالانه و کنگره های اقتصادی معروف جهان در این کشور برپا می شوند.

فهرست مطالب

70 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان از بخش خدمات ، 20 درصد از بخش صنعت و 10 درصد از کشاورزی تامین می شود؛ همچنین 40 در صد از تولید ملی آلمان مربوط به صادرات این کشور است و از عمده ترین و معروفترین صنایع این کشور می توان به صنایع خودرو سازی و ماشین آلات، صنایع شیمیایی، محصولات و تجهیزات الکترونیکی، صنایع دارویی، صنایع فلزی، تجهیزات حمل و نقل اشاره نمود؛ در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر در مورد صفر تا صد اقتصاد آلمان بدانید.

سیستم اقتصادی کشور آلمان

شهرهای میزبان این نمایشگاه ها در آلمان عبارتند از: هانوفر، مونیخ ، فرانکفورت و برلین. با وجود اینکه آلمان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل نمی باشد، اما جز پنج کشور صادرکننده بزرگ اسلحه در دنیا به شمار می رود.

سیستم اقتصادی کشور آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد ملی در اروپا شناخته می شود که دارای بازاری اقتصادی با نیروی کار ماهر و مجرب ، موجودی سرمایه کلان ، سطح پایین فساد اقتصادی و سطح بالای نوآوری است ، اقتصاد کشور آلمان بقدری قدرتمند است که سالیانه برای کمبود جبران نیروی کار متخصص خود ، از نیروهای کار خارجی بهره می گیرد و در این زمینه سرمایه گذاری مناسبی نموده است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو صفر تا صد اقتصاد آلمان+ پادکست

با تماشای این ویدیو می توانید صفر تا صد اقتصاد آلمان را به صورت مختصر و مفید دانسته و در صورت نیاز به دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

دانلود فایل پادکست نیز دسترسی شما به محتوای این ویدیو را در هر مکان و زمانی آسان می سازد.

نمایش ویدیو درباره صفر تا صد اقتصاد آلمان
صفر تا صد اقتصاد آلمان

بنابراین افراد متخصص و واجد شرایط می توانند به راحتی در این کشور مشغول بکار شوند ؛ اگر شما نیز مشتاقید تا با شرایط کار در این کشور آشنا شوید ، پیشنهاد می کنیم مقاله شرایط کار در آلمان را حتما مطالعه نمایید ؛ همچنین با عضو شدن در پیچ اینستاگرام ما از آخرین اخبار آپدیت شده در مورد صفر تا صد اقتصاد آلمان با خبر شوید.

صنعت خودروسازی در آلمان

صنعت خودروسازی در آلمان

یکی از مهمترین صنعت های موجود در کشور آلمان صنعت خودروسازی می باشد ؛ آلمان یکی از بزرگترین کارفرمایان صنعت خودروسازی در جهان است ؛ تولید انواع خودروهای مدرن در این کشور سبب شده تا آلمان به عنوان چهارمین تولیدکننده خودرو در جهان شناخته شود ؛ مهمترین و معروفترین برندهای آلمانی در صنعت خودروسازی عبارتند از : مرسدس بنز ، بی ام و ، پورشه ، آئودی ، فولکس واگن. آلمان در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ بزرگترین صادرکننده مرسدس بنز در جهان بود ؛ بیش از 300 هزار نفر نیروی متخصص در صنعت ماشین سازی آلمان مشغول به کار هستند که نشان دهنده اهمیت این صنعت در اقتصاد کشور آلمان است ؛ با توجه به وجود شرکت های بزرگ خودروسازی در آلمان و کمبود نیروی کار متخصص در این کشور ، فرصت های شغلی مناسبی برای مهندسین مکانیک ، مهندسی الکترونیک ، مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر وجود دارد که این افراد در صورت داشتن تخصص لازم می توانند برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

صنعت خودروسازی در آلمان با وجود داشتن نیروی بسیار ماهر ، نوآوری ، ایمنی و طراحی منحصر به ‌فرد در سطح بین المللی مطرح می باشد ؛ به طوریکه خودروهای آلمانی در تمامی قاره ها از آمریکا تا آسیا طرفداران زیادی دارد ؛ جالب است بدانید که آینده اقتصاد آلمان بستگی بسیاری به صنعت اتومبیل دارد و اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارید؛ حتما این مقاله را در سایت ما مطالعه کرده تا با مزایای آن کاملا آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پیشرفت اقتصادی آلمان پس از جنگ جهانی دوم

طبق آماری که از صفر تا صد اقتصاد آلمان موجود است ؛ این کشور با وجود خسارتها و مشکلات اقتصادی فراوانی که در جنگ جهانی دوم متحمل شد ، پس از پایان جنگ دوباره با اراده و همت بالایی سر بلند کرد و هم اکنون جز بزرگترین و موفق ترین کشورهای اقتصادی دنیا به حساب می آید.

آلمان با تشکیل شورای خبرگان اقتصادی و بکارگیری مشهورترین اقتصاددان های آلمانی در اواسط دهه 60 ، از بحران اقتصادی خارج شد و قدرت خود را به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی به همه جهانیان ثابت کرد.

البته در دو سال اخیر با توجه به دوران کرونا مشکلات اقتصادی آلمان زیاد شد و نه تنها این کشور بلکه تمام دنیا با بحران رو به رو گشت ؛ اما آلمان با کنترل تورم توانسته اوضاع اقتصادی خود را ثابت نگهداشته و بدین صورت ، اقتدار اقتصادی خود را حفظ کند ؛ سیاست های مالی هوشمندانه آلمان سبب رشد و پیشرفت در اقتصاد کشور آلمان شده است.

جالب توجه است که قدرت خرید مردم آلمان بقدری است که بالغ بر 80 درصد آنها بدون داشتن هیچ مشکل و دغدغه ای ، می توانند کالاهای اساسی زندگی خود را تامین کنند ؛ در واقع هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است ؛ مقاله هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید تا با جزئیات مخارج در این کشور آشنا شوید.

نرخ تورم کشور آلمان

یکی از عواقب جنگ اوکراین و روسیه ، افزایش نرخ تورم در آلمان می باشد ؛ بحران اوکراین در کنار همه گیری کرونا ، منجر به افزایش قیمت انرژی ( نفت خام و گاز طبیعی ) و محصولات غذایی شده است ؛ این افزایش قیمت ، تاثیر مستقیمی بر روی افزایش نرخ تورم گزاشته است ؛ آلمان نرخ تورمی در حدود 3/7 تا 4/7 را در ماه های گذشته تجربه نموده که این رقم نسبت به 30 سال گذشته بی سابقه بوده و در بالاترین میزان خود قرار گرفته است.

این جنگ سبب شده تا پیش بینی رشد اقتصادی 6/4 اقتصادانان آلمانی در سال 2022 درست در نیاید و اقتصاد کشور آلمان با کاهش 8/1 درصدی مواجه شود ؛ اگرگاز روسیه تحریم شود ، ممکن است آلمان با بحران های اقتصادی جدی و جدیدی روبرو شود ؛ این بحران بزرگ اقتصادی سبب بیکار شدن میلیون ها نفر و تعطیلی کارخانه های بسیار خواهد شد.

نرخ بیکاری در آلمان

با شیوع ویروس کرونا کشور آلمان نیز با چالش های مختلفی از جمله افزایش نرخ بیکاری مواجه شد ؛ اما طبق آماری که از صفر تا صد اقتصاد آلمان بدست آمده ؛ نرخ بیکاری در این کشور در سال 2022 میلادی حدود 7/3 برآورد شده که در مقایسه با دهه گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.

طبق گفته مدیر دفتر کار آلمان ، این کشور هم اکنون شاهد کاهش نرخ بیکاری است و شرکت‌های آلمانی نیز در حال افزایش نیروهای کاری خود می باشند ؛ جمعیت شاغلین آلمان با توجه به دوران پسا کرونا در ماه های اخیر افزایش داشته و به حدود 41370 نفر رسیده است.

به طوری که نسبت به سال گذشته ، تعداد افراد بیکار حدود 1/0 کاهش یافته اند ؛ این آمار نشان می دهد که بیکاری در کشور آلمان در 9 ماه اخیر به پایین ترین نرخ خود رسیده است.

نرخ بیکاری در آلمان

براساس بررسی های انجام شده ، میانگین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۱ معادل با 61/5 بوده است ؛ بالاترین نرخ بیکاری در آلمان مربوط به سال ۱۹۵۰ با 5/11 و کمترین نرخ بیکاری نیز مربوط به سال 199۶ با 4/0 ثبت شده است؛ اگر علاقمند به کارآفرینی در این کشور وکسب درآمد هستید؛ حتما مقاله ثبت شرکت در آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

درآمد سرانه آلمان

درآمد سرانه آلمان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر می باشد ؛ در سال2020 این سرانه معادل 40۶۹۹ دلار برآورد شده و این کشور را در جایگاه چهارم بالاترین درآمد سرانه در جهان قرار داده است ؛ بر طبق آمار بدست آمده از صفر تا صد اقتصاد آلمان ، میزان تولید ناخالص ملی این کشور ۳۴۴۹ میلیارد یورو گزارش شده که 6/82 آن مربوط به تولیدات صنعتی می باشد ؛ بازار آلمان به عنوان بزرگترین بازار قاره اروپا در تولید ناخالص داخلی محسوب می شود.

در هر یک از عناوین زیر می توانید اطلاعات خوبی در رابطه با کشور آلمان به دست آورید که اقتصاد به صورت های مختلف بر آنها تاثیرگذار است.

مراکز اقتصادی کشور آلمان

مراکز اقتصادی کشور آلمان دارای بخش های مختلفی می باشد ؛ از 500 شرکت مهم و معروف جهانی ، 37 شرکت در آلمان قرار گرفته اند ؛ شهر تجاری فرانکفورت به نیویورک اروپا ملقب شده است.

این شهر به عنوان بازار سهام آلمان نیز به شمار می رود ؛ یکی از بزرگترین شرکتهای مطبوعاتی و چند رسانه ای در شهر گوترزلوه آلمان واقع شده است ؛ همچنین مهمترین مراکز خودروسازی در شهرهای وولفسبورگ ، اشتوتگارت و مونیخ آلمان قرار دارند.

بزرگترین صنایع خودرو‌سازی از جمله کارخانه‌های مرسدس بنز ، پورشه و بوش در ایالت بادن-وورتمبرگ واقع شده اند.

مراکز اقتصادی کشور آلمان

منطقه راین- رور ، قدیمی‌ترین و قدرتمندترین اقتصاد را دارد ؛ اقتصاد این منطقه بیشتر بر پایه منابع طبیعی و صنایع سنگین استوار است ؛ صد شرکت بزرگ و معروف آلمان در این منطقه قرار دارند ؛ چندین شهر بزرگ صنعتی از جمله شهرهای کلن ، بن ، دوسلدورف ، دورتموند ، بوخوم و ووپرتال در این منطقه واقع شده اند ؛ آیا در مورد وضعیت اقتصادی آلمان باز هم سوالی دارید ؟ می توانید همین حالا از مشاورین آی مهاجرتی سئوال کنید.

صادرات و واردات کشور آلمان

بازار آلمان پتانسیل بالایی برای صادرات دارد و کالاهای باکیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی را صادر می کند ؛ از عمده ترین صادرات و واردات کشور آلمان می توان به مواد شیمیایی ، ماشین آلات ، سازه ها ، حمل و نقل ، فلزات ، پلاستیک و لاستیک ، کالاهای کاغذی ، مواد غذایی ، منسوجات و مواد معدنی اشاره نمود ؛ بر اساس آنچه از صفر تا صد اقتصاد آلمان می دانیم ؛ آلمان پس از چین و آمریکا با صادراتی معادل 1.2 هزار میلیارد دلاری در رده سوم جهانی قرار گرفته است.

این کشور همچنین در واردات کالانیز بسیار موفق عمل کرده و قویترین کشور وارد کننده پس از آمریکا و چین می باشد ؛ واردات کشور آلمان در سال 2017 میلادی حدود 80.1 هزار میلیارد دلار محاسبه گردیده است.

در آلمان تقاضا برای اجناس با کیفیت بالاست ، در نتیجه فرصت مناسبی برای ورود کالاهای با کیفیت وجود دارد ؛ جالب است بدانید که ایران نیز جز کشورهای صادر کننده کالا به آلمان می باشد .  از مهم ترین کالاهای صادراتی ایران به آلمان می توان به خرما ، پسته و زعفران ایرانی اشاره نمود.

مالیات بر ارزش افزوده در آلمان

مالیات بر ارزش افزوده در آلمان

پس از بررسی قیمت کالاها و خدمات ، مالیات بر ارزش افزوده آنها محاسبه می شود ؛ مالیات بر ارزش افزوده یا VAT در آلمان یک مالیات فروش چند مرحله ای است که باید توسط مصرف کننده پرداخت شود ؛ این مالیات شامل مبلغی است که باید برای خرید کالا پرداخت شود.طبق قانون، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در آلمان بسته به کسب و کار یا نوع شرکت ، معادل 7٪ یا 19٪ برآورد شده که نرخ مناسبی است و از سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد ؛ نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا معادل ۱۹٪ می باشد.البته این مالیات معمولا برای برخی از کالاها مانند محصولات غذایی و کالاهای کاغذی پایین تر است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالاها و خدمات مصرفی روزانه مانند حمل و نقل عمومی‌ ، محصولات غذایی ، کالاهای کاغذی مانند کتاب و روزنامه پایین تر از 7٪ است ؛ درامد حاصل از این مالیات در نهایت باید به اداره امور مالیاتی مرکزی فدرال آلمان منتقل شود ؛ توجه داشته باشید که خدمات مالی ، پزشکی و برخی از خدمات معامله ای بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از پرداخت مالیات معاف می باشند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و جزئیاتی خاص در رابطه با صفر تا صد اقتصاد آلمان دارید؛ با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید، ضمنا مقاله مهاجرت به آلمان و دریافت اقامت این کشور نیز به صورت رایگان در سایت موسسه قرار گرفته است.

سوالات پر تکرار صفر تا صد اقتصاد آلمان

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با صفر تا صد اقتصاد آلمان می توانید پرسش های خود را از طریق بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید تا به دقیق ترین و به روزترین پاسخ ها برسید.

در حال حاضر اقتصاد کشور آلمان چهارمین اقتصاد برتر جهان می باشد.

طبق آخرین آمار 70 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان از بخش خدمات ، 20 درصد از بخش صنعت و 10 درصد از کشاورزی تامین می شود.

صنعت خودروسازی آلمان یکی از برترین و با کیفیت ترین صنایع خودروسازی در جهان می باشد که در حال حاضر چهارمین تولید کننده برتر خودرو در جهان می باشد.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در آلمان با توجه به شرایط مختلف از 7 تا 19 درصد متغیر است.

بله این بیماری نه تنها بر اقتصاد این کشور بلکه در تمام دنیا بحران های بزرگ و مهمی را به وجود آورد؛ اما در حال حاضر کشور آلمان به راحتی توانست از این بحران خارج شده و راه پیشرفت را پیش بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه