قانون تولد فرزند در ایتالیا

قانون تولد فرزند در ایتالیا یا باید تابع اصل خون باشد و یا اصل خاک که هر کدام از این روش ها قوانین خاص خود را داشته و شرایط مختلفی را برای دریافت اقامت و مهاجرت ایجاد می کنند.

در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از تمامی شرایط اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند اطلاع یابید و بدانید که در این کشور به کدام شیوه می توان اقدام نمود.

قانون تولد فرزند در ایتالیا

قانون تولد فرزند در ایتالیا از اصل خون پیروی می کند و صرفا با تولد در خاک این کشور نمی توان به اقامت رسید.

فهرست مطالب

باید بدانید که قوانین تولد فرزند در ایتالیا بر اصل خون بوده که بدان معناست که نمی توان با تولد فرزند در خاک ایتالیا از مزایای خاصی برخوردار شد و نباید آن را به عنوان یک روش مهاجرتی در نظر داشت، به همین علت باید روش های دیگری را برای مهاجرت بیابید که در مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا می توانید به بهترین روش برای مهاجرت خود برسید.

در این مقاله توسط کارشناسان آی مهاجرتی تمامی موارد مورد نیاز در این رابطه را توضیح داده ایم تا در صورت مهاجرت و یا سفر به این کشور از تمامی قانون تولد فرزند در ایتالیا مطلع باشید و با انجام اقدام های ناخواسته دچار هیچ گونه اشتباه در دریافت مجوز اقامت خود نشوید، زیرا این قوانین دارای قواعد بسیار متفاوت با اصل خاک بوده و دریافت تابعیت از این روش دارای شرایط بسیار به خصوصی می باشد.

مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایتالیا

مهاجرت از طریق تولد فرزند در ایتالیا اصلا ممکن نبوده و نباید به هیچ عنوان آن را درنظر گرفت، زیرا نه تنها تابعیت به فرزند اعطا نمی شود، بلکه در صورتی که حداقل یکی از والدین وی تابع این کشور باشد ، می تواند به تابعیت برسد و یا اگر تابعیت مشخصی نداشته و یا دارای مجوز اقامت موقت باشد به همان مدت زمان مجوز به فرزند اعطا می شود، به همین دلیل مجوز اقامت فرزند کاملا به شرایط والدین بستگی دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قانون تولد فرزند در ایتالیا

اما مهم ترین سوال این می باشد که آیا راهی وجود دارد که بتوان از طریق تولد فرزند در ایتالیا برای خود نیز اقامت را دریافت کرد یا خیر؟ طبق قانون تولد فرزند در ایتالیا به دنیا آمدن فرزند فقط می تواند مقدار زمان لازم برای دریافت اقامت دائم را در برخی از روش های مهاجرتی مانند ازدواج با یک تبعه ایتالیا را کاهش دهد اما نمی تواند منجر به دریافت آن شود.

برای سایر روش های مهاجرتی نیز در صورتی که فرد به مدت 5 سال در این کشور به اقامت ، کار و یا تحصیل پرداخته باشد می تواند برای خود و فرزندش تابعیت این کشور را دریافت نماید. جالب است بدانید که بر اساس قانون تولد فرزند در ایتالیا اگر کودک بدون والدین خود پیدا شود به وی مجوز اقامت در کشور داده می شود ولی فقط تا 18 سالگی اعتبار داشته و باید مجددا مورد بررسی قرار بگیرد.

تفاوت اصل خاک و خون در ایتالیا

احتمالا تا کنون عبارت اصل خاک و خون را در تعیین قوانین تولد فرزند در کشورهای مختلف شنیده اید. معمولا هر کشور فقط یکی از این اصل ها را انتخاب کرده و شرایطی را برای مهاجران با توجه به آن تعیین می کند. 

همان طور که گفتیم قانون تولد فرزند در ایتالیا بر اصل خون بوده اما معنای دقیق این اصل چیست؟ 

بزرگ ترین تفاوت اصل خون و خاک در ایتالیا در دریافت اقامت برای والدین و فرزند است که در ادامه به تشریح کامل آن پرداخته ایم.

اصل خون به این معنا می باشد که تابعیت کشور فقط از والدین به فرزند رسیده و تولد در خاک این کشور باعث اعطای هیچ گونه مجوز اقامتی به فرزند نمی شود. دراین اصل مجوز اقامت فرزند نیز وابسته به والدین و به همان مدت زمان می باشد.

قوانین در اصل خاک بسیار راحت تر بوده و برخی از افراد آن را به عنوان یک روش مهاجرتی نیز می شناسند. 

در این اصل ملیت والدین اصلا در نظر گرفته نشده و فقط با به دنیا آمدن فرزند در داخل خاک کشور تابعیت اعطا شده و والدین می توانند با هر نوع مجور اقامتی که دارند برای دریافت تابعیت خود نیز اقدام نمایند.

The law of the birth of a child in Italy

آمار تولد فرزند در ایتالیا

در سال های اخیر در نتیجه کاهش آمار تولد فرزند در ایتالیا ، جمعیت این کشور به سرعت در حال پیر شدن است و تخمین زده می شود که در سال ها آینده نیز میانگین سنی افزایش یابد. 

به همین دلیل دولت به دنبال جذب افراد و نیروی کار از سراسر جهان بوده و قانون تولد فرزند در ایتالیا را بسیار با جزئیات طرح نموده و برای افراد مهاجر مزایا زیادی را در نظر گرفته است.

با کمک کارشناسان آی مهاجرتی برای دریافت اقامت این کشور اقدام کرده و از تمامی مزایای زندگی در این کشور استفاده نمایید.

جدول زیر شامل آمار تولد فرزند در ایتالیا در طی 5 سال اخیر می باشد:

سالتعداد تولد
2017453.628
2018440.780
2019417.614
2020404.892
2021400.249

هزینه های تولد فرزند در ایتالیا

هزینه های تولد فرزند در ایتالیا نیز مانند تمامی خدمات درمانی دیگر ارزان بوده و فقط در مراکز خصوصی مقدار آن زیاد است ، البته به یاد داشته باشید که قانون تولد فرزند در ایتالیا این گونه است که اگر به عنوان توریست وارد این کشور شوید فقط باید به بیمارستان های دولتی مراجعه نمایید، زیرا در بیمارستان های خصوصی خدماتی به مسافران مخصوصا جراحی ارائه نمی شود.

اگر از قبل دارای مجوز اقامت در این کشور هستید، نیز می توانید با داشتن بیمه های درمانی دولتی یا خصوصی این مقدار هزینه ها را کاهش داده و حتی به صفر برسانید. در جدول زیر هزینه متوسط خدمات درمانی زایمان در مراکز مختلف قرار داده شده است:

مراکز درمانی هزینه به یورو
زایمان در بیمارستان ها 1832
زایمان در خارج از بیمارستان با سیستم بهداشتی ملی 1345
خانه زایمان 909
خانه زایمان خصوصی 3260
زایمان در خانه 2910

توجه داشته باشید که مقدار هزینه ها فقط شامل این خدمات نشده و موارد بسیار دیگری وجود دارند که برای اقامت و تولد فرزند باید پرداخت کرد.

برای اطلاع دقیق از این مقدار هزینه ها مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را مطالعه نمایید و یا از مشاورین با تجربه آی مهاجرتی کمک بگیرید.

The law of the birth of a child in Italy

بیمارستان های خصوصی در ایتالیا برای زایمان

بیمارستان های خصوصی در ایتالیا برای زایمان

اگر دارای بیمه درمانی هستید می توانید بخشی از هزینه بیمارستان های خصوصی در ایتالیا را مورد پوشش قرار داده و با هزینه کمتر از مزایای آن برخوردار شوید. البته پسشنهاد می کنیم که از قبل موارد درمانی مشخص شده را بررسی کنید تا در محاسبات خود دچار اشتباه نشوید. اگر دارای بیمه درمانی نباشید زایمان در مراکز درمانی خصوصی از 3000 تا 3750 یورو هزینه دارد.

به یاد داشته باشید که اگر مسافر هستید و قصد انجام عمل سزارین را در این کشور دارید باید حتما آن را در بیمارستان های دولتی انجام دهید اما اگر دارای مجوز اقامت می باشید طبق قانون تولد فرزند در ایتالیا هیچ مانعی نخواهید داشت.

بهتر است قبل از انتخاب مرکز درمانی خود تمامی خدمات موجود را بررسی کنید تا در صورت نیاز برخی ازوسایل را خودتان تهیه کنید و یا متوجه ضعف های هر مرکز شوید. برخی از وسایلی که باید شخصا به مرکز درمانی ببرید شامل موارد زیر می شود:

  • لوازم بهداشتی
  • حوله
  • لباس برای نوزاد
  • تنقلات
  • لباس برای خود

وبینار بررسی روش های مهاجرت و چالش های پیش رو

اطلاع از مسیرهای مختلف مهاجرتی به شما کمک می کند تا بتوانید آگاهانه بهترین مسیر ممکن را انتخاب کنید.

در این وبینار کارشناس ارشد ما ضمن بررسی تمامی روش های مهاجرتی چالش های موجود در هر کدام را نیز برای شما بازگو می کند.

حتما تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با ما در آی مهاجرتی در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های نگهداری از کودک در ایتالیا

همان طور که اشاره شد هزینه های خدمات درمانی برای زایمان بسیار ارزان بوده و حتی میتوان با داشتن بیمه آن را کاهش داد اما علاوه بر این هزینه های زندگی کودک نیز به مقدار هزینه ها اضافه شده و باید آن ها را نیز در نظر داشت. به طور متوسط هزینه های نگهداری از کودک در ایتالیا از 500 تا 680 یورو در ماه متغیر می باشد.

پس از این که کودک بزرگتر شد هزینه های تحصیلی و ورود وی به دبستان آغاز می شود، مقدار این هزینه با توجه به شرایط های مختلف مانند شهر و نوع آموزشگاه بسیار متغیر می باشد. مقدار متوسط این هزینه های به شرح زیر است:

  • پیش دبستانی: 250 تا 88 یورو در ماه
  • دبستان: 4.071 تا 18.000 یورو در سال

مزایای اخذ اقامت ایتالیا

در صورتی که بتوانید با فراهم کردن تمامی شرایط تعیین شده توسط قانون تولد فرزند در ایتالیا به دریافت تابعیت این کشور برای خود و فرزندتان دست یابید از مزایای زیادی برخورد خواهید شد، زیرا ایتالیا یکی از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت و زندگی می باشد.

برخی از مزایای اخذ اقامت ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • داشتن حق تحصیل در دانشگاه ها
  • داشتن بزارکار مناسب برای کار و کسب درآمد
  • دارای مکان های زبان و تفریحی فراوان
  • کیفیت زندگی بالا
  • زبان بسیار آسان برای یادگیری
  • هزینه زندگی بسیار پایین

چنانچه به دنبال دریافت اقامت از طریق تولد فرزند هستید ، مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند در هیچ صورت امکان پذیر نبوده و شما باید از قبل مجوز اقامت را از روش های دیگر برای خود دریافت کرده باشید تا بتوانید پس از مدت مشخص شده توسط قانون تولد فرزند در ایتالیا برای دریافت شهروندی خود اقدام نمایید. البته دریافت این شهروندی دارای شرایط خاصی نیز می باشد که فقط با داشتن آن ها می توانید برای خود و فرزندتان اقامت دائم را دریافت نمایید.

برخی از شرایط مشخص شده برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق تولد فرزند به شرح زیر است:

  • اقامت به مدت 5 سال
  • نداشتن هیچ گونه سوابق کیفری در مدت اقامت
  • تسلط کامل به زبان ایتالیایی
  • داشتن درآمد و تمکن مالی لازم برای زندگی خود و فرزند
  • دارای خانه مناسب برای اقامت

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی و شرح کامل قانون تولد فرزند در ایتالیا پرداختند و پیشنهاد می کنیم که مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را نیز مطالعه کرده تا با این روش مهاجرتی پر سود آشنا شوید. برای رفع سوالات و ابهامات خود می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار قانون تولد فرزند در ایتالیا

برخی از متداول ترین سوالاتی که در رابطه با قانون تولد فرزند در ایتالیا وجود دارد ، به شرح زیر می باشد و در صورتی که سوالاتی در این زمینه برایتان وجود دارد از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

خیر، بر اساس قانون تولد فرزند در ایتالیا که بر اصل خون می باشد در صورتی که فرزند در این کشور متولد شود هیچ مجوز اقامتی به فرد اعطا نمی شود.

خیر، قانون تولد فرزند در ایتالیا بیان می کند که فقط زمانی که حداقل یکی والدین تبعه ایتالیا باشد، در شرایط خاص دیگر مانند داشتن والدین بدون تابعیت نیز باعث اعطای تابعیت ایتالیا به فرزند می شود.

خیر، هزینه های درمانی در این کشور بسیار ارزان بوده و با مراجعه به بیمارستان های دولتی و یا داشتن بیمه می توان مقدار آن را به حداقل کاهش داد.

قانون تولد فرزند در ایتالیا بر اساس خون بوده و حداقل یکی از والدین باید دارای تابعیت ایتالیا باشد تا به فرزند نیز اعطا شود.

این مقدار هزینه ها در مراکز مختلف متفاوت بوده که از 900 تا حدود 3000 یورو می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه