قوانین اجاره ملک در ایتالیا

قوانین اجاره ملک در ایتالیا بسیار آسان بوده و تنها چند قانون کلی را شامل می شود . در صورت تمایل به اقامت در این کشور در ابتدا باید به فکر مهیا کردن مکان اقامت خود باشید و خوشبختانه ایتالیا از وضع مسکونی بسیار خوبی برخودار بوده و هیچکس دچار هیچ مشکلی در این رابطه نخواهد بود.

معمولا کسانی به دنبال اجاره خانه در ایتالیا هستند که اقامت کشور را دریافت کرده و به دنبال زندگی در خانه های به صرفه تر از مکان های دیگر و یا کم هزینه تر از خرید خانه می باشند.

قوانین اجاره ملک در ایتالیا

آگاهی از قوانین اجاره ملک در ایتالیا به شما کمک می کند تا بتوانید در شهری مناسب با بهترین قیمت ها ملک مناسب خود را بیابید. 

فهرست مطالب

از آن جایی که این افراد معمولا تازه وارد می باشند ممکن است که در انتخاب خود دچار اشتباه شوند ، در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به شرح کامل قوانین اجاره ملک در ایتالیا پرداخته اند.

همچنین افراد دانشجویی که به دنبال مکانی برای اقامت در طول مدت تحصیلی خود هستند و قصد اقامت در خوابگا ها را ندارند به اجاره خانه روی می آورند، شناخت دقیق از شرایط و قیمت های خانه برای این افراد بسیار ضروری تر بوده زیرا که قصد صرفه جویی در هزینه های خود را با توجه به شرایط دارند. 

علاوه بر مطالعه این مقاله به مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را نیز مطالعه فرمایید تا با شرایط تحصیلی در این کشور به طور دقیق آشنا شوید.

نحوه یافتن خانه های اجاره ای در ایتالیا

از مواردی که بسیاری از افراد در ورود به این کشور با آن مواجه می شوند، این است که از چه روش هایی می توان خانه های مورد نظر را برای اجاره در ایتالیا پیدا کرد؟ نحوه یافتن خانه های اجاره در ایتالیا بسیار زیاد و راحت بوده و جای هیچ نگرانی در این مورد نیست.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
قوانین اجاره ملک در ایتالیا

اگر دانشجو هستید، به طور معمول خود دانشگاه خانه هایی را به شما پیشنهاد می دهد و یا می توانید آگهی های مختلف را در محوطه و سایت دانشگاه برای اجاره خانه بیابید و به همین طریق بتوانید خانه مناسب برای اقامت دانشجویی را با هزینه های کم برای خود بیابید.

یکی از بهترین روش ها مراجعه به مشاور املاکی می باشد، با وجود این که نیاز به پرداخت کمی هزینه است ولی این افراد تمامی خانه ها در مناطق مختلف را شناخته و همچنین قوانین اجاره ملک در ایتالیا را می شناسند و می توانند شما را به طور کامل راهنمایی کرده و تمامی اقدام های لازم را برای نهایی شدن قرارداد انجام دهند.

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید مراجعه به سایت های اجاره خانه در ایتالیا بهترین گزینه می باشد که در ادامه برای شما توضیح داده ایم.

سایت اجاره خانه در ایتالیا

سایت اجاره خانه در ایتالیا

همان طور که گفتیم برای یافتن خانه های مناسب بدون پرداخت هزینه می توان به سایت اجاره خانه در ایتالیا مراجعه کرد و تمامی گزینه های مناسب را برای خود یافت، برخی از سایت ها برای نشان دادن گزینه های بهتر و دقیق تر نیازمند به پرداخت هزینه هستند اما مقدار آن بسیار ناچیز و ارزانتر از مراجعه به مشاور املاک است.

در این سایت ها مشخصات کامل خانه ها شامل اندازه، آدرس ، قیمت و همه موارد مورد نیاز ذکر شده است تا فرد دچار هیچ ابهامی نشود، همچنین عکس و فیلم هایی از سراسر خانه قرار داده شده که شما می توانید آن ها را به صورت آنلاین تماشا کرده و در صورت نیاز حضوری نیز از خانه دیدن کنید و برای اجاره اقدام نمایید.

این سایت ها به زبان انگلیسی نیز در دسترس هستند و برای افرادی که هنوز بر زبان ایتالیا مسلط نشده اند بسیار راحت خواهد بود و می توان با اعمال فیلترهای مورد نظر نزدیکترین گزینه ها را با توجه به خواسته خود یافت. مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز مطالعه کرده تا مناسب ترین روش را با توجه به شرایط خود بیابید و با کمک کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی به اجاره ملک در ایتالیا و اخذ اقامت دست یابید.

سایت اجاره خانه مبله در ایتالیا

برخی از افراد که قصد اقامت کوتاه مدت را دارند و یا نمی خواهند که وسایل خانه را شخصا خریداری کنند به اجاره خانه های مبله روی می آورند، برای یافتن گرینه های مناسب سایت اجاره خانه در ایتالیا نیز در دسترس قرار دارد.

اجاره خانه های مبله گرانتر از خانه های خالی می باشد و یافتن آن ها ممکن است که کمی دشوار باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که اگر قصد اقامت طولانی مدت را دارید و یا میخواهد که خانه را بر اساس سلیقه خود دکور کنید خانه های خالی را اجاره نمایید زیرا که بسیار به صرفه تر خواهد بود.

بررسی روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو

در این وبینار می توانید هر آنچه را که باید در رابطه با روش های متنوع مهاجرتی و چالش های پیش روی خود بدانید ، در یابید.

در صورتی که سوالی در این زمینه ذهنتان را مشغول نموده حتما با مشاورین ما در دفاتر آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط اجاره خانه در ایتالیا

طبق قوانین اجاره ملک در ایتالیا افرادی که دارای تابعیت اروپا هستند هیچ مانعی برای اجاره خانه در ایتالیا ندارند و می توانند به راحتی اقدام کنند، اما برای افرادی که دارای این تابعیت نیستند و خارجی محسوب می شوند شرایط اجاره خانه در ایتالیا برای آن ها متفاوت بوده و دارای محدودیت های به خصوصی است.

این افراد برای این که بتوانند خانه ای را اجاره نمایند باید در ابتدا مجوز آن را از سوی دولت دریافت کرده باشند. شرط اصلی این مجوز داشتن اقامت بیش از 1 سال در کشور ایتالیا می باشد و تفاوتی ندارد که روش مهاجرتی شما چه باشد فقط مدت زمان آن اهمیت دارد.

با دریافت این مجوز فرد دیگر هیچ محدودیتی نداشته و می تواند مثل همه افراد اقدام نماید.

اجاره ملک و اخذ اقامت در ایتالیا نیز دارای قوانین ساده ای می باشد، اگر بتوانید خانه ای را به مدت طولانی اجاره نمایید و به سفارت ثابت کنید که منبع درآمدی در خارج و یا داخل از کشور دارید ، می توانید مجوز اقامت موقت را دریافت نموده و پس از اتمام مدت زمان آن را تمدید نمایید و پس از 10 سال اقامت موقت، برای اقامت دائم اقدام نمایید.

Conditions for renting a house in Italy

انواع قراردادهای اجاره خانه در ایتالیا

هنگامی که شما خانه مورد نظر خود را یافتید ، تنها کاری که باید انجام دهید تنظیم قرارداد است، انواع مختلفی از اجاره نامه در ایتالیا وجود دارد که معمولا صاحب خانه نوع آن را پیشنهاد می کند اما می توان با مذاکره نوع آن را تغییر داد. در لیست زیر انواع قراردادهای اجاره خانه در ایتالیا توضیح داده شده است:

  • قرارداد اجاره با مذاکره آزاد: معمولی ترین نوع قرارداد برای مدت زمان 4 سال می باشد که می توان آن را تمدید کرد.
  • قرارداد اجاره تنظیم شده: در این قراردادها سقف قیمتی وجود دارد که در توافقات منطقه ای با توجه به معیارهای مختلف تعیین می شود. روال این قرارداد به این صوت است که پس از گذشت سه سال اول می توان در صورت نیاز آن را برای سه سال دیگر نیز تمدید کرد و یا این که به طور خودکار برای دو سال تمدید شود.
  • قرارداد اجاره کوتاه مدت: مدت این قرارداد معمولا برای اجاره 18 ماه می باشد، اما باید حتما باید شرایط خاص خود را برای این انتخاب مشخص نمایید.
  • قرارداد اجاره ویژه دانشجویان: برای مدت شش ماه تا سه سال بوده و می توان ان را برای مدت زمان مشابه تمدید کرد.

قوانین اجاره خانه در ایتالیا

قوانین اجاره خانه در ایتالیا به این صورت است که صاحب خانه تمامی اصلاحات خود را از قبل تایید می کنند، از پر تکرار ترین آن ها می توان به آسیب نزدن به خانه، انجام کار غیر قانونی در آن و ایجاد نکردن مزاحمت برای همسایگان اشاره کرد. در صورتی که ثابت شود مستاجر این کارها را انجام می دهد مالکان حق فسخ کردن قرارداد را دارند.

یک قرارداد اجاره خانه در ایتالیا شامل موارد زیر است:

  • مشخصات شخصی مالک و مستاجر
  •  جزئیات ملک
  • مبلغ اجاره
  • مبلغ سپرده
  • شرایط و ضوابط برای فسخ قراداد توسط دو طرفپ
  • شرایط و ضوابط مربوط به نگهداری ملک

آگاهی از شرایط و قوانین اجاره ملک در کشورهای محبوب ایرانیان در اروپا دید گسترده تری را در این رابطه پیش رویتان قرار می دهد:

هزینه اجاره خانه در ایتالیا

مهم ترین بخش در انتخاب خانه برای فرد مقدار قیمت آن می باشد، به طور کلی هزینه اجاره خانه در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار مناسب می باشد، اما عوامل زیادی در مقدار این هزینه ها موثر هستند . مانند بزرگی شهر، منطقه، بزرگی خانه و مبله یا خالی بودن آن. با توجه به این موارد می توان خانه ای ارزان قیمت را برای خود پیدا کرد و مقدار آن را به حداقل رساند. افراد دانشجو می توانند با داشتن یک هم خانه مقدار هزینه های خود را کاهش دهند.

علاوه بر اجاره، هزینه های دیگری نیز برای اقامت در یک خانه نیاز است که شامل قبض آب، برق ، گاز ، شارژ اینترنت و غیره می شوند که شما باید هر ماه به همراه اجاره خانه خود پرداخت کنید. قیمت این خدمات از 113 تا 350 یورو متغیر است. جدول زیر شامل هزینه اجاره خانه ماهانه در شهرهای مختلف ایتالیا به یورو می باشد:

نام شهر یک خوابه در مرکز شهر یک خوابه در حومه شهر سه خوابه در مرکز شهر سه خواببه در حومه شهر
تورین 616 462 1240 825
فلورانس 9090 660 1800 1166
پیزا 516 525 1077 800
ناپل 650 390 1212 775
آمالفی 826 500 1200 900

تفاوت قیمت اجاره خانه در رم با سایر شهر های ایتالیا

تفاوت قیمت اجاره خانه در رم با سایر شهرهای ایتالیا بسیار زیاد بوده، این مقدار هزینه ها در رم که پایتخت ایتالیا است گران تر بوده، اما از طرفی دیگر تعداد خانه های مختلف و کیفیت زندگی هم به همان مقدار زیادتر می باشد، به همین مهاجران زیادی به دنبال اجاره خانه در این شهر هستند و یافتن خانه ممکن است که کمی زمان بر باشد.

اگر قصد اجاره خانه در ایتالیا را به مدتی موقت دارید و یا دانشجو هستید پیشنهاد می شود که خانه هایی در حومه شهر رم و یا شهرهای کوچک دیگر اجاره نمایید تا باعث کمتر شدن مقدار هزینه های خود شوید.

از آنجا که شهر رم دارای معتبرترین دانشگاه های کشور است، تعداد دانشجویان در آن بسیار زیاد بوده و همین مورد باعث دشوار شدن یافتن خانه های مناسب می شود، در صورتی که توانستید خانه ای را بیابید پیشنهاد می شود که سریعا آن را اجاره نمایید.

تفاوت قیمت اجاره خانه در رم با سایر شهر های ایتالیا

در حال حاضر متوسط اجاره در شهر رم از 700 تا 2000 یورو در ماه می باشد، مقدار هزینه های اجاره خانه در هر شهر با توجه به اوضاع اقتصادی کشور تعیین می شود، به همین دلیل مطالعه مقاله وضعیت اقتصادی کشور ایتالیا بسیار مفید بوده و می تواند در همه زمینه ها ما را راهنمایی نماید.

اجاره خانه در میلان

از مهم ترین شهرهای ایتالیا، میلان است که نقش پر رنگی در اقتصاد ایتالیا ایفا می کند و برخی از دانشگاه های معتبر و معروف را در خود جای داده است، به همین دلیل مهاجران زیادی را برای تحصیل و کار به سمت خود کشانده است و یکی از محبوب ترین شهرهای ایتالیا شناخته می شود.

 اگر شما نیز قصد مهاجرت به این شهر را از طریق کار دارید مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا را مطالعه نمایید تا با این روش به شکل دقیق آشنا شوید.

هزینه اجاره در این شهر گران نبوده، اما ارزان نیز نمی باشد و برای این که خانه درست را بیابید باید تمامی مناطق آن را بررسی کرده و یا از کارشناس کمک بگیرید. جدول زیر شامل متوسط هزینه اجاره خانه در میلان در هر ماه می باشد:

نوع خانه قیمت به یورو
یک خوابه در مرکز شهر 1.000 تا 2.000
یک خوابه در حومه شهر 700 تا 1.200
سه خوابه در مرکز شهر 2.000 تا 4.000
سه خوابه در حومه شهر 1.300 تا 2.300

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به بررسی کامل قوانین اجاره ملک در ایتالیا پرداخته و آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده اند. در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی با مشاورین با تجربه ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار قوانین اجاره ملک در ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات متداول در رابطه با قوانین اجاره ملک در ایتالیا را مطالعه نموده و جهت هرگونه پرسش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طبق قوانین اجاره ملک در ایتالیا، در صورت نداشتن تابعیت اروپا، باید برای اجاره خانه مجوز لازم را دریافت کرد.

با مراجعه به سایت های اجاره خانه در ایتالیا می توان به صورت رایگان گزینه های زیادی را برای اجاره یافت و انتخاب کرد.

 بله، طبق قوانین اجاره ملک در ایتالیا هزینه اجاره ماهانه خانه های مبله بیشتر است، به همین دلیل برای اقامت موقت مناسب می باشد.

به طور کلی هزینه زندگی در ایتالیا بسیار به صرفه تر از سایر کشورهای خارجی بوده و یان مورد شامل اجاره خانه نیز می شود و با جست و جو می توان خانه هایی با کمترین قیمت را پیدا کرد.

به طور کلی مقدار هزینه اجاره در رم بیشتر از سای شهرها بوده و از 700 تا 2000 یورو برای خانه یک خوابه متغیر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه