لیست بهترین مدارس ایرانی در کانادا + شرایط ثبت نام در آن‌ها

مدارس ایرانی فعال در کانادا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که پیش روی خانواده‌های ایرانی که تازه به این کشور مهاجرت کرده‌اند، قرار گرفته تا فرزندان‌شان به ادامه تحصیل در مدارسی شبیه به مدارس کشورمان مشغول شوند.

این امر می‌تواند در ابتدای مهاجرت برای دانش آموزان بسیار مفید بوده و آنان با غربت، فشار و تنوع نوع آموزش و تحصیلات در کشور خارجی مواجه نشوند.

آشنایی با بهترین مدارس ایرانی در کانادا و شرایط ثبت نام در آن‌ها

مدارس ایرانی کانادا یکی از بهترین مراکز جهت تقویت زبان مادری دانش‌آموزان ایرانی است که به روزترین سیستم آموزشی را نیز در اختیار آنان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب

مدارس مختلفی در کانادا در حال فعالیت هستند که یکی از انواع موجود مدارس زبان مادری است که اکثر کشورها در کانادا مدارسی را به زبان‌های مادری خود دارا هستند.

خوشبختانه ایرانیان نیز از این موهبت برخوردار بوده و مدارس ایرانی معتبر و با کیفیتی در این کشور در حال فعالیت هستند که می‌توانند پذیرش و شرایط تحصیل را برای دانش آموزان تازه مهاجرت کرده ساده‌تر و راحت کنند.

اما پیش از هر اقدامی لازم است که شما این مدارس را شناخته و از تفاوت‌های آنان با مدارس کانادایی و همچنین شرایط پذیرش و هزینه تحصیل در هریک مطلع شده تا باتوجه به اهداف و شرایط خود بتوانید گزینه بهتری را برگزینید. در همین راستا حتما با شرایط تحصیل در مدارس خصوصی کانادا نیز در مقاله مربوطه آشنا شوید و در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیش‌تر با تیم آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

شرایط و مراحل پذیرش و ثبت‌نام در مدارس ایرانی کانادا با سایر مدارس کانادایی تفاوتی ندارد و این مدارس از لحاظ استانداردها، اصول،مبنا، پایه و قوانین کاملا پیرو نظام و برنامه‌های آموزشی کشور کانادا هستند، فقط در برخی برنامه‌های خاص و زبان آموزش با یکدیگر تفاوت‌هایی خواهند داشت. در اصل اگر پیرو قوانین آموزش کانادا نباشند که مدارک‌شان معتبر نبوده و اجازه فعالیت کسب نمی‌کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آشنایی با بهترین مدارس ایرانی در کانادا و شرایط ثبت نام در آن‌ها

می‌توان گفت که این مدارس از لحاظ پذیرش دانش آموزان ایرانی و معادل سازی مدارک تحصیلی به سخت گیری مدارس کانادایی نخواهند بود و همچنین دانش آموزان برای ادگیری زبان انگلیسی و یا فرانسوی اجبار زیادی مواجه نخواهند بود و می‌توانند به آسودگی این زبان را آموخته و دروس و تحصیلات خود را نیز با زبان فارسی پیش ببرند.

اما همان‌طورکه گفتیم اصول و مبنای آموزش در مدارس ایرانی کاملا طبق استاندارد‌های اصلی نظام آموزش و پرورش کانادا بنا شده است، به همین خاطر مقاطع و برخی شرایط آموزشی در مدارس ایرانی به شرح زیر خواهد بود:

  • مدت زمان تحصیل برای دریافت دیپلم 12 سال
  • سن اجباری تحصیل از 6 یا 7 سالگی تا 16 سالگی و در برخی ایالات تا 18 سالگی
  • دوره ابتدایی از 6 یا 7 سالگی تا 11 یا 12 سالگی
  • دوره متوسطه اول از 13 تا 14 سالگی
  • دوره متوسط دوم 15 تا 18 سالگی

دقت کنید که تحصیل اجباری برای شهروندان و مقیمان دائم کانادا خواهد بود و تحصیل برای دانش آموزان بین‌المللی اجباری نیست. ضمنا دانش آموزان برای پذیرش در مدارس بین‌المللی و مدارس ایرانی کانادا باید دارای شرایطی بوده و یا آنان را فراهم کرده و به آن‌ها توجه داشته باشند. این شرایط شامل موارد زیر خواهند شد:

  • متقاضی باید از 6 تا 18 سال سن داشته باشد.
  • باید به زبان فارسی و ترجیحا انگلیسی یا فرانسوی نیز تسلط داشته باشد.
  • دانش آموزان باید ویزا و مجوز تحصیل در کانادا را کسب کنند.
  • دانش آموزان باید مدارک تحصیلی و ریز نمرات مربوط به تحصیل در کشورمان را ارائه کنند.
  • والدین دانش آموز باید تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه و همچنین پوشش مخارج اقامتی در این کشور را دارا باشند.
  • والدین دانش آموز باید به صورت قانونی در کشور بوده و یا دانش آموز دارای یک کاستودین و قیم رسمی باشد، چون مدارس ایرانی کاستودین را متقبل نمی‌شوند و فقط روزانه هستند.
تفاوت مدارس ایرانی با کانادایی

تفاوت مدارس ایرانی با کانادایی

اگر به دنبال اطلاع از تفاوت‌های میان مدارس ایرانی با مدارس کانادایی در این کشور هستید، باید توجه داشته باشید که برنامه و نظام کلی آموزش در تمامی مدارس کانادا اعم از مدارس ایرانی یکسان بوده و همه از آموزش‌هایی شبیه به یکدیگر بهره خواهند برد. البته مدارس مختلف باتوجه به شهریه دریافتی برنامه‌های مازاد و اضاف بر برنامه نیز به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

اما تفاوت اصلی مدارس ایرانی با سایر مدارس، امکان آموزش و تحصیل به زبان فارسی در این مدارس است که باعث می‌شود دانش آموزان زبان مادری خود را فراموش نکنند. همچنین افرادی که در مدارس داخل کشورمان مشغول به تحصیل بوده‌اند و تازه به کانادا نقل مکان کرده‌اند بسیار بهتر می‌توانند زبان دوم خود را آموخته و با فرهنگ و سیستم آموزش کانادا ارتباط پیدا کنند.

البته برنامه‌های تقویتی و مازاد در هر مدرسه متفاوت است و معمولا ربطی به ایرانی بودن یا نبودن آن‌ها ندارد. این موضوعی است که باید پیگری کنید در چه مدارسی چنین برنامه‌هایی وجود دارد یا خیر. مثلا مدارس بین‌المللی کانادا معمولا معتبرترین مدارس این کشور را شامل می‌شوند و برنامه‌های متنوع و مختلفی به دانش آموزان ارائه می ‌کنند که البته شهریه و هزینه‌های آنان نیز دریافت خواهد شد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

معرفی برترین مدارس ایرانی در کانادا

برای تحصیل در مدارس ایرانی بهتر است که پیش از اقدام ،شرایط و قوانین مدارس مختلف این کشور را بررسی نموده و با امکانات و خدمات هریک آشنایی دقیقی پیدا کنید. در ادامه تیم آی مهاجرتی برخی از مدارس برتر ایرانی را که در کانادا فعال هستند را به طور خلاصه به شما معرفی خواهند نمود.

مدرسه فارسی تورنتو

مدرسه فارسی تورنتو یکی از برترین و مشهورترین مدارس فارسی زبان در شهر تورنتو کانادا است که بیش از 33 سال در حال فعالیت می‌باشد. هدف اصلی این مدرسه تثبیت میراث فارسی از طریق ارائه آموزش زبان به جوانان ایرانی-کانادایی است. 

علاوه بر آموزش زبان فارسی، آموزش هنر، فرهنگ، مطالعات اجتماعی و خانوادگی نیز طی سال‌های متمادی در این مرکز انجام شده است تا میراث، فرهنگ و سنن ایرانی ترویج شود.

مدرسه فارسی تورنتو به عنوان یک مرکز فرهنگی دانشگاهی معتبر در کانادا از حضور 30 معلم باتجربه و با دانش بهره می‌برد و تاکنون 7 هزار نفر موفق به فارغ‌التحصیلی از این مرکز شده‌اند. در این مرکز علاوه بر آموزش دروس اصلی، برنامه‌های اضافه، سرگرمی و جشن‌های مختلف نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود. این مدرسه کلاس‌های درس از پایه اول تا دوازدهم را برگزار می‌کند.

معرفی برترین مدارس ایرانی در کانادا
  • وب سایت: https://torontofarsischool.com/
  • ایمیل: info@torontofarsischool.com
  • شماره تماس: +1 (416) 843-3387
  • آدرس: 5635 Yonge Street, Suite 206, Toronto, ON M2M 3S9

مدرسه دهخدا مونترال

Dehkhoda Montreal School

مدرسه دهخدا در شهر مونترال کانادا یک مدرسه خصوصی و مستقل است که 34 سال در حال فعالیت بوده و از ادغام موسسه آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان ایرانی و مرکز همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی ایرانیان تاسیس و راه‌اندازی شده است. این مدرسه تمامی مقاطع تحصیلی را به دانش آموزان ارائه می‌کند.

فارسی را زنده نگه می‌داریم، این شعار اصلی این مرکز بوده و کلاس های آموزش زبان فارسی نیز در این مدرسه برای کودکان و بززرگسالان ارائه می‌شود. علاوه بر آموزش‌های اصلی در این مرکز جشن‌ها و مراسم‌های ایرانی نیز برگزار می‌شود. همچنین کلاس‌های خصوصی و فوق برنامه نیز در صورت علاقه دانش آموزان در این مرکز برگزار می‌گردد.

یکی از ویژگی‌های خوب این مدرسه آموزش و تدریس 2 زبانه به فارسی و انگلیسی است که در صورت علاقه دانش آموزان امکان یادگیری زبان سومی را هم فراهم می‌آورد. در این مدرسه بسیار بر شعر و ادب فارسی تاکید می‌شود و دانش آموزان با فرهنگ و ادبیات ایران کاملا آشنا می‌شوند. این مدرسه هر ساله پذیرای بیش از 250 دانش آموز در تمامی مقاطع است.

  • وب سایت: https://www.dehkhodaschool.com/
  • ایمیل: admin@dehkhodaschool.com
  • شماره تماس: +1 (514) 258-8186
  • آدرس: 4976 Notre-Dame St W, Montreal, Quebec H4C 1S8, Canada

مدرسه فردوسی در شهر مونترال کانادا واقع شده و پیشینه جالبی دارد. این مدرسه در ابتدا توسط والدین چندی از دانش آموزان ایرانی برای آموزش و یادگیری زبان فارسی به فرزندان خود ایجاد شد و والدین خود وظیفه آموزش به کودکان را عهده دار بودند. با گذشت زمان و ورود بیش‌تر ایرانیان به کانادا استقابل بسیار زیادی از این مدرسه از سوی دیگر دانش آموزان نیز به عمل آمد.

به طوری که در نهایت معلمان با دانش و ایرانی در این مدرسه شروع به آموزش دانش آموزان کردند و نظام آموزشی کانادا نیز به این مدرسه مجوزهای لازم را اعطا کرده و این مدرسه به رسمیت شمرده شد. در حال حاضر نیز این مدرسه به سابقه‌ای بیش از 25 سال فعالیت دست یافته است و در تمامی مقاطع از ابتدایی و راهنمایی (متوسطه اول) و دبیرستان (متوسطه دوم) را نیز به دانش آموزان ارائه می‌نماید.

  • وب سایت: https://www.ferdowsi-mtl.ca
  • ایمیل: c.e.ferdosi@gmail.com
  • شماره تماس: +1 (514) 503-4378
  • آدرس: 7085 Chemin de la Côte-des-Neiges Montreal Quebec H3R 2M1

مدرسه فردوسی مونترال

Ferdowsi School of Montreal

مدرسه بین‌المللی البرز

Alborz International School

مرکز آموزشی البرز یک مدرسه مقدماتی دانشگاهی چند فرهنگی است که در تورنتو واقع شده است. این مرکز آموزشی علاوه بر دبیرستان یک مرکز آموزش تافل و آیلتس نیز شناخته می‌شود. البرز آموزش عالی را از طریق انتظارات بالای پیشرفت تحصیلی و حمایت فردی دلسوز ارائه می‌دهد تا دانش آموزان را قادر به یادگیری، رشد و تبدیل شدن به اعضای مسئولیت پذیر، سازنده و مشارکت کننده در جامعه جهانی کند.

مدرسه البرز علاوه بر دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی دوره‌های آمادگی TOEFl-iBT، IELTS، MELAB، COPE و YELT را برای دانشگاه ارائه می‌دهد. این مدرسه همچنین به طور کامل خصوصی اداره می‌شود و توسط وزارت آموزش و پرورش انتاریو به تایید رسیده است.

  • وب سایت: https://alborzschool.com/
  • ایمیل: admin@alborzschoo.com
  • شماره تماس: +1 (416) 875-0909 و +1 (416) 221-1443
  • آدرس: 20 Tangreen Crt.,Toronto, Ontario, M2M 3Y9 (1 block Wast of Yonge St., off Steeles Avenue, next to Center Point Mall

مدرسه فیوچر اسکیلز به دليل قابليت‌هاي فراوان خود جزو دبیرستان‌های خصوصی ممتاز تورنتو محسوب شده و با بهره‌مندي از كادر ورزیده، کیفیت آموزشی خود را ارتقاء داده است. بالا بودن ميزان موفقيت دانش آموزان در امتحانات و ميانگين بسيار خوب آنان و در نتیجه ورود آن‌ها به دانشگاهای معتبر گویای کیفیت آموزش در این مجموعه بوده است.

این مدرسه دوره‌های مختلفی از جمله روزانه، شبانه، تابستانی، تمام وقت و پاره وقت را ارائه می‌دهد و متقاضیان می‌توانند باتوجه به نیاز خود در دوره انتخابی ثبت‌نام نموده و شرکت کنند. همچنین علاوه بر کلاس‌های رسمی تدریس خصوصی در کلیه دروس دبیرستانی در طول هفته انجام می‌پذیرد و طیف وسیعی از زبان انگلیسی وکامپیوتر را پوشش می‌دهد. این مدرسه مقاطع نهم تا دوازدهم را ارائه می‌کند.

در این مرکز آموزش راه دور نیز از طریق الکترونیکی و بطور مستقل با استفاده از اینترنت برای کلیه درس‌های دبیرستانی وجود دارد و دانش آموزان می‌توانند کردیت‌های معتبر مورد نظر خود را از این طریق کسب نمایند. اما لازم به تذکر است آزمون‌های نهایی در آموزش از راه دور، تحت سرپرستی مدیران آموزشگاه انجام می‌گیرد و حضور دانش آموزان در مدرسه برای شرکت در این امتحانات الزامی است.

  • وب سایت: https://www.futureschool.org/
  • ایمیل: Study@futureschool.org
  • شماره تماس: +1 (416) 875-0909
  • آدرس: Future Academy Private Secondary School, Toronto, North York & Richmond Hill, Markham, Ontario, Canada

مدرسه فیوچر اسکیلز

Future Skills School

مدرسه ایرانیان ادمونتون

Edmonton Iranian School

مدرسه ایرانیان ادمونتون از مدارس نوپا و البته مهم و معتبر ایرانی در شهر ادمونتون در استان آلبرتا است که با روش‌های تدریس جدید و نوآورانه در مقاطع مختلف دانش آموزان را آموزش داده و آماده ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطع بالاتر می‌کند. این مدرسه در دبیرستان هری اینلی واقع شده که از آوریل سال 2012 با حدود 30 دانش آموز کار خود را آغاز کرده است.

دانش آموزان از مقطع پیش دبستانی و تا پایان دوره دبیرستان و اخذ دیپلم را می‌توانند در این مدرسه پشت سر بگذارند. همچنین در این مدرسه کلاس‌های آموزش زبان فارسی نیز برای دانش آموزان برگزار می‌شود و آنان در دو دسته افراد زیر 10 سال و بالای 10 سال به یادگیری زبان فارسی و همچنین برخی دروس خود به این زبان می‌پردازند.

سرپرستان و معلمان این مرکز آموزشی دارای تجربه بالایی در آموزش و به خصوص در سیستم آموزشی ایران هستند که می‌توانند دانش آموزان را بسیار جذاب و زیبا به هر دو نظام آموزشی کانادایی و ایرانی آموزش داده و کاملا آماده ورود به دانشگاه نمایند.

  • وب سایت: https://edmontoniranianschool.yolasite.com/
  • ایمیل: info@iranianschool.ca
  • شماره تماس: +1 (780) 932-7169
  • آدرس: 13727 69 Ave NW, Edmonton, AB T5T 3S9, Canada

مدرسه فارسی بین المللی MTO

مدرسه فارسی بین المللی MTO با بیش از 30 سال تجربه، یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش زبان فارسی در جهان است. این مرکز با کادری مجرب از معلمین با تجربه، کلاس‎ها و دوره‌های فراگیری زبان فارسی را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت حضوری و آنلاین در سراسر جهان برگزار می‌کند. این مرکز در کشورهای کانادا، آمریکا، انگلستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا دارای شعبه می‌باشد.

ارائه‌ محیط آموزشی شاد، فراگیر و متنوع برای دانش آموزان بدون در نظر گرفتن ملیت، نژاد، جنسیت و مذهب یکی از اهداف بزرگ این مرکز آموزشی است. شما اطمینان حاصل می‌کنید که در مدرسه فارسی بین المللی MTO ، دانش‌آموزان فرصتی مساعد برای دستیابی به استعدادهای نهفته‌ خویش را خواهند داشت و عضوی ارزشمند به شمار می‌آیند.

مدرسه فارسی بین المللی MTO

در این مرکز ار دوره ابتدایی تا پایان دبیرستان در دسترس خواهد بود و علاوه بر برنامه‌های آموزش اصلی سایر برنامه‌های آموزش زبان و کلاس‌های تقویتی و مافوق برنامه نیز برای دانش آموزان برگزار می‌شود. علاوه بر برنامه‌های درسی برنامه‌های فرهنگی، شامل موسیقی، رقص، آواز، شعر و اجرای نمایش توسط دانش آموزان برگزار نیز می‌گردد.

  • وب سایت: https://mtopersianschool.com/
  • ایمیل: info.tor.ca@mtoips.org & info.van.ca@mtoips.org
  • شماره تماس: +1 (905) 703-7029 و +1 (604) 355-0050
  • آدرس: تورنتو و ونکوور

The cost of Studying in Iranian Schools in Canada

هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

یکی از بخش‌های مهمی که در رابطه با انتخاب مدرسه در کانادا باید مدنظر قرار دهید، میزان هزینه و شهریه تحصیل در مدارس مختلف است. لازم به ذکر است که مدارس ایرانی در زمره مدارس خصوصی تلقی خواهند شد و جز مدارس دولتی کانادا نیست، زیرا تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان و مقیمان دائم این کشور رایگان است، اما مدارس خصوصی رایگان نیستند.

پس برای تحصیل در مدارس ایرانی کانادا نیاز به پرداخت شهریه خواهید داشت. اما نکته مهمی که وجود دارد، این‌که شهریه و هزینه مدارس ایرانی در مقایسه با بسیاری از مدارس خصوصی و بین‌المللی کانادا ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. می توان‌ گفت که شهریه این مدارس را باید مبلغی در حدود 8 هزار تا 20 هزار دلار کانادا در نظر بگیریم.

البته شهریه برای دانش آموزان بین‌المللی با دانش آموزان شهروند و مقیم متفاوت است و این موضوع نه تنها در مدارس ایرانی بلکه در تمامی مدارس کانادا لحاظ می‌شود. در ادامه شهریه برخی از مدارس ایرانی در کانادا را مشاهده خواهید کرد:

البته این مربوط به هزینه تحصیل و شهریه خواهد بود و دانش آموزان باید هزینه‌های اقامت و زندگی در کانادا را نیز مدنظر قرار دهند. میزان مخارج و قیمت‌ها در مناطق و شهرهای مختلف کانادا بایکدیگر تفاوت دارد. همچنین مخارج افراد مختلف نیز باتوجه به سبک و اصول زندگیشان متفاوت است.

نام مدرسه شهریه (دلار کانادا)
مدرسه فارسی تورنتو 1000 تا 1300 دلار سالانه
مدرسه بین‌المللی البرز 4500 تا 19500 دلار سالانه
مدرسه فیوچر اسکیلز 16000 تا 19000 دلار سالانه

ولی طبق آمار در سال 2024 هزینه زندگی یک فرد تنها در کانادا به طور متوسط و بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه 1445 دلار کانادا و هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره بدون هزینه اجاره 5182 دلار کانادا برآورد شده است. برای اطلاع دقیق از قیمت کالاها و خدمات در شهرهای مختلف این کشور عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

علاوه بر مدارس، کارشناسان ما بهترین مقاصد دانشگاهی کانادا را نیز بررسی نموده‌اند که مقاصد خوبی برای پس از دیپلم هستند:

مدارک لازم برای تحصیل در مدارس ایرانی کانادا

هر مرکز آموزشی باتوجه به قوانین خود شرایطی را برای پذیرش در نظر می‌گیرد. همچنین باید مدارکی را به مدرسه انتخابی خود ارائه دهید تا شرایط و صلاحیتتان مورد بررسی قرار گرفته و در رابطه با پذیرش شما تصمیم‌گیری شود. ممکن است مراکز مختلف مدارک متفاوتی از دانش آموزان درخواست کنند که به همین خاطر باید حتما این موضوع را از مدرسه مدنظرتان مورد بررسی و استعلام قرار دهید. اما مدارکی که در ادامه خواهیم گفت قطعا از سوی تمامی تمامی مدارس درخواست می‌شود:

  • کپی پاسپورت و گواهی تولد دانش آموز
  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده
  • مدارک و سوابق تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • گواهی یا سند تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه اقامت

بخش کوچکی از دستاوردهای ما در آی مهاجرتی

رسیدن به پذیرش در دانشگاه‌ها و مدارس مختلف جهان همواره اصلی‌ترین دستاورد ما در حوزه مهاجرت تلقی شده و کلاینت های ما همواره به بهترین مقصدهای تحصیلی موردنظرشان رسیده اند.

در این ویدیو نیز می‌توانید برخی از ویزاهای اخذ شده ما را مشاهده نموده و از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان ما، نفر بعدی این فهرست باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزاهای کشورهای مختلف

مراحل لازم پذیرش در مدارس ایرانی کانادا

بر اساس مدارک و شرایط متقاضیان و یا قوانین و ضوابط استان‌های مختلف، ممکن است مراحل دریافت پذیرش در مدارس ایرانی کانادا برای هر دانش آموزی با دیگری تفاوت‌هایی داشته باشد. اما صورت کلی پذیرش شبیه به هم بوده و تمامی دانش‌ آموزان باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

  • اولین مرحله برای ورود به مدارس ایرانی انتخاب مدرسه موردنظر خواهد بود. دانش‌آموزان باید مدرسه‌ای را برگزینند که با شرایط اقامتی و اهدافشان در یک راستا قرار داشته باشد. انتخاب مدرسه می‌توان تحت تأثیر محل زندگی، برنامه‌های آموزشی، امکانات، خدمات و فرهنگ مدرسه باشد.
  • در مرحله دوم دانش‌آموز باید درخواست پذیرش و ثبت‌نام خود را ارسال یا ثبت نماید. در این مرحله باید اطلاعات فردی، تحصیلات قبلی و دیگر اطلاعات مورد نیاز برای بررسی صلاحیت و هویت فرد به مدرسه ارائه شود.
  • مدارس از دانش‌آموزان درخواست نموده تا مدارک تحصیلی پیشین خود را نیز ارائه کنند تا میزان دانش و علم و سطح تحصیلاتشان سنجیده شود. می‌توانید هرگونه گواهینامه‌، دیپلم، مقالات، نمرات و یا سایر اسناد مرتبط را ارئه کنید.
  • همچنین ممکن است برای ارزیابی مهارات زبانی یا دیگر مهارات دانش‌آموزان، مصاحبه یا آزمونی برگزار کنند. معمولا مدارس ایرانی برای پذیرش ایرانیان بهتر می‌توانند سطح و سواد دانش آموزان را بسنجند و پایه تحصیلی آنان را تعیین کنند.
  • در مرحله بعدی باید شهریه مدرسه را پرداخت نمایید، توجه کنید که هزینه تحصیل در مدارس ایرانی کانادا متفاوت است و بسته به نوع مدرسه، خدمات و امکانات ارائه شده متغیر است.
  • پس از اتمام مراحل ثبت‌نام یک گواهی یا نامه به دانش آموز داده شده که باید به همراه مدارک لازم برای اخذ ویزا، به سفارت کانادا ارائه کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند.
  • دقت کنید که اگر والدین دانش آموز قصد همراهی وی را دارند، آنان نیز باید مدارک خود را برای دریافت ویزای همراه دانش آموز به سفارت ارائه کرده و درخواست ویزا کنند. مراحل درخواست ویزای همراه هزینه جداگانه دارد.

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا

پس از اتمام مراحل پذیرش و ثبت‌نام از یکی از مدارس ایرانی در کانادا باید برای اخذ ویزا و مجوز تحصیل در کانادا اقدام نمایید.

دریافت هردوی این موارد را باید هم زمان و از دولت و سفارت این کشور انجام دهید که نیازمند مراحل و شرایط خود بوده و در عنوان بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا برای شما شرح داده‌ایم.

همچنین باید بدانید که والدین دانش آموزان نیز می‌توانند به عنوان همراه ویزا دریافت نموده و وارد کانادا شوند و در مدت زمان تحصیل فرزندشان در کنار وی زندگی کنند. 

نوعی ویزای صادر شده برای این افراد ویزای توریستی بوده و اعتبار آن نیز به مدت اعتبار ویزای فرد اصلی خواهد بود.

مدارک لازم برای ویزای دانش آموزی کانادا

اما توجه کنید که همراه دانش آموز اجازه کار در کانادا را ندارد، مگر این‌که بتواند شغلی پیدا کرده و جداگانه برای دریافت ویزای جاب آفر اقدام کند. همچنین فقط یکی از والدین به عنوان همراه می‌تواند با دانش آموز به کانادا سفر کند و وادل دیگر باید جداگانه درخواست ویزایی برای خود کند. اما مدارکی که از سوی سفارت از دانش آموزان درخواست خواهد شد شامل موارد زیر می‌شود:

  • فرم درخواست صدور ویزا تکمیل شده
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی
  • پاسپورت معتبر
  • اظهارنامه سرپرست قانونی
  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه
  • گواهی یا نامه پذیرش و ثبت‌نام از مدرسه‌ 
  • گواهی تمکن‌مالی لازم
  • رسید پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمی و عقلی
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در کانادا
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی (در صورت وجود)

اگر در رابطه با مدارس ایرانی در کانادا یا سایر مدارس بین‌المللی و یا شبانه روزی در این کشور نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات تخصصی دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار آشنایی با بهترین مدارس ایرانی در کانادا

اطلاعات مفیدی را به صورت خلاصه از سوالات متداول دریافت خواهید نمود و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

 

خیر مدارس ایرانی در کانادا در دسته مدارس خصوصی و بین‌المللی جای گرفته و تحصیل در آن‌ها نیازمند پرداخت شهریه تحصیلی است.

هزینه‌ای که مدارس ایرانی در کانادا به عنوان شهریه دریافت می‌کنند با یکدیگر متفاوت است، اما مقدار آن سالانه از 8 هزار تا 20 هزار دلار کانادا را در بر می‌گیرد.

 

خیر مدارس ایرانی در کانادا از دانش آموزان درخوات مدرک زبان نمی‌کنند.

خیر مدارس ایرانی فقط خدمات آموزشی و تحصیلی در شیفت روزانه را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

بله در اغلب مدارس ایرانی در کانادا علاوه بر زبان فارسی به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز به دانش آموزان تدریس می‌شود و این مراکز دو زبانه هستند.

شما نیز با دریافت ویزای کانادا می‌توانید همانند کلاینت‌های ما از شادی‌تان بگویید:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه