نکات کلیدی اپلای و پذیرش دانشگاه کلگری کانادا در 2024

دانشگاه کلگری از 10 دانشگاه برتر و معتبر کانادا است که اخذ مدرک از آن می‌تواند تا حد بسیار زیادی آینده شغلی شما را تضمین کند. در ادامه با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا این دانشگاه معتبر و شناخته شده را بهتر و کامل‌تر بشناسید.

این دانشگاه با ثبت نام بیش از 4000 دانشجوی تمام وقت در سال 1966 به ثبت‌نام بیش از 30 هزار دانشجو در سال 2016، رسیده که رشد چشم‌گیری است. این رشد در هیچ کجا بهتر از چهره جمعیت پردیس این دانشگاه منعکس نمی‌شود که هر سال که می‌گذرد، متنوع‌تر و بین‌المللی‌تر می‌شود.

نکات کلیدی برای اپلای و دریافت پذیرش در دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری کانادا به عنوان یک مرکز آموزش عالی دولتی رشته‌های تحصیلی متنوع را تا مقطع دکترا با بورسیه‌های متعدد ارائه می‌دهد.

فهرست مطالب

دانشگاه کلگری یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تحقیقاتی کانادا است که با شعار اکتشاف، خلاقیت و نوآوری فعالیت می‌کند و پذیرش در آن آسان نبوده و بسیار رقابتی است. این دانشگاه تاکنون نزدیک به 200 هزار فارغ‌التحصیل داشته که نرخ استغال آنان پس از اخذ مدرک بیش از 94% بوده است. 

همچنین جالب است بدانید که از بین این افراد 81% درصد از آنان موفق به اشتغال در حوزه تحصیلی خود شده‌اند. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر این مطلب حتما از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا مطلع شوید تا بتوانید ضمن شناخت بهترین دانشگاه، رشته تحصیلی‌تان را به درست‌ترین شکل ممکن انتخاب کنید.

مختصری از تاریخ دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری (U of C یا UCalgary) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در شهر کلگری و استان آلبرتای کانادا واقع شده است. دانشگاه کلگری در سال 1944 به عنوان شعبه کلگری از دانشگاه آلبرتا شروع به کار کرد تا اینکه در سال 1966 به عنوان یک دانشگاه مستقل معرفی شد.

این دانشگاه از 14 دانشکده و بیش از 85 موسسه تحقیقاتی و مرکز تشکیل شده و یکی از اعضای U15 و از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا (بر اساس تعداد کرسی‌های تحقیقاتی کانادا) است. درآمد پژوهشی این دانشگاه 380.4 میلیون دلار و مجموع درآمد آن بیش از 1.2 میلیارد دلار است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
نکات کلیدی برای اپلای و دریافت پذیرش در دانشگاه کلگری

همچنین در سال‌های 2016 و 2017 بودجه های قابل توجهی برای طراحی و برنامه ریزی گسترش دانشگاه توسط دولت آلبرتا اعلام شد که طی چهار سال به مجتمع مک کیمی و بازسازی ساختمان دانشکده‌های حرفه‌ای اختصاص یافت و تاثیر بسیاری بر نوسازی دانشگاه داشت.

این دانشگاه از طریق دپارتمان علوم زمین و دانشکده مهندسی شولیخ با صنعت نفت و علوم زمین پیوند نزدیکی دارد و بیش از 200 هزار فارغ‌التحصیل ارائه داده که در 152 کشور زندگی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در پست‌ها و مقام‌های بسیار بزرگ در حال فعالیت بوده و یا در مشاغلی بسیار بزرگ در حال خدمت رسانی می‌باشند.

پردیس‌های دانشگاه کلگری کانادا را بشناسیم

پردیس‌های دانشگاه کلگری کانادا را بشناسیم

این دانشگاه در شهرکلگری کانادا با چهار پردیس در منطقه کلگری و پردیس پنجم در دوحه قطر، در یکی از تمیزترین، امن‌ترین و متنوع‌ترین مراکز شهری کانادا قرار گرفته و بارها به عنوان یکی از قابل زندگی‌ترین شهرهای جهان رتبه‌بندی شده است. محوطه دانشگاه در حدود 10 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر و بلافاصله در جنوب محله وریسیتی قرار دارد. پردیس دانشگاه 213 هکتار و منطقه‌ای بزرگ‌تر از کل مرکز شهر کلگری را اشغال نموده است. معماری دانشگاه با ترکیبی از ساختمان‌های بروتالیست و پست‌مدرن که در سراسر محوطه دانشگاه پخش شده‌اند، تعریف می‌شود که بیشتر آن‌ها بین سال‌های 1960 تا 1980 ساخته شده‌اند.

پردیس اصلی به سیستم قطار سبک C-Train کلگری در ایستگاه دانشگاه قرار داشته و یک پارک بزرگ در مرکز پردیس اصلی وجود دارد که چندین مجسمه سفارشی ویژه را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک حوض احاطه شده توسط نیمکت‌ها و یک زمین باز نیز به طرز زیبایی در این مکان ساخته شده که شامل درختان بلوط قدیمی است و در زمان افتتاح دانشگاه به طور ویژه به محل پیوند زده شده‌اند. آن‌ها با هم تعداد قابل توجهی از سایبان‌های درخت را تشکیل می‌دهند که حس طبیعی‌تری به محوطه دانشگاه می‌بخشد.

پردیس اصلی در ربع شمال غربی شهر در نزدیکی رودخانه بو و یک پردیس جنوبی کوچک‌تر در مرکز شهر واقع شده است. پردیس اصلی اکثر امکانات تحقیقاتی را در خود جای داده و با آژانس‌های تحقیقاتی و نظارتی استانی و فدرال کار می‌کند که تعدادی از آن‌ها در کنار محوطه دانشگاه مانند سازمان زمین شناسی کانادا قرار دارند.

پردیس کوهپایه Foothills campus

این پردیس که محل دانشکده پزشکی کامین و دانشکده دامپزشکی است، در حدود یک کیلومتری جنوب پردیس اصلی، در کنار مرکز پزشکی فوتهیلز واقع شده و مرکز علوم بهداشتی، ساختمان پزشکی هریتیج، مرکز نوآوری تحقیقات سلامت و ساختمان آموزشی، پژوهشی و سلامتی همه در این‌جا یافت می‌شوند.

پردیس مرکز شهر Downtown campus

این پردیس که در مرکز شهر کلگری قرار گرفته، برنامه‌های آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد و اجرایی را از طریق مدرسه بازرگانی هاسکاین و مدرسه سیاست عمومی ارائه می‌دهد. دفتر مرکزی انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه نیز در این‌جا واقع شده و مرکز آموزشی مناسبی برای جلسات و عملکرد برای جامعه تجاری شهر ارائه می‌دهد.

پردیس اسپای هیل

این پردیس میزبان آموزش عملی بالینی و تشخیصی برای دانشکده دامپزشکی و همچنین تحقیقات بالینی و کاربردی است. امکانات شامل ساختمان مهارت‌های بالینی، ایستگاه تحقیقاتی علوم دامپزشکی و ایستگاه تحقیقات حیات وحش است. اسپای هیل همچنین محل ذخیره‌سازی پیشرفته دانشگاه با تراکم بالا است.

ایستگاه‌های صحرایی و سایر امکانات 

از مکان‌های المپیک قدیمی و ایستگاه‌های میدانی روستایی تا یک سایت تحقیقاتی در قطب شمال، یک مؤسسه دریایی و یکی از پیشرفته‌ترین رصدخانه‌های اخترفیزیکی کانادا، دانشگاه کلگری دارای مقاصد جذاب و غیرعادی است که ارزش کاوش را دارند.

دوحه، پردیس قطر Doha, Qatar campus

دانشگاه کلگری اولین پردیس شعبه خارجی خود را در دوحه، قطر در سال 2007 افتتاح کرد و امروزه با ارائه برنامه‌های کارشناسی پرستاری و کارشناسی ارشد پرستاری معتبر توسط انجمن دانشکده‌های کانادا، رهبران آینده پرستاری در منطقه را آموزش می‌دهد.

دانشگاه کلگری چند دانشکده دارد؟

دانشگاه کلگری یکی از کامل‌ترین دانشکده‌ها و رشته‌های آموزشی در سراسر کانادا را ارائه می‌کند که باعث همین اعتبار بالای آن شده است. در این دانشگاه در حال حاضر بیش از 30 هزار دانشجو و 1800 اعضای هیئت علمی و 15 دانشکده مجزا در حال فعالیت، تحصیل و تدریس هستند. در ادامه دانشکده‌های این مرکز را بهتر خواهیم شناخت.

دانشگاه کلگری چند دانشکده دارد؟
  • دانشکده هنر: این مرکز بزرگ‌ترین دانشکده در کلگری است که بیش از 50 برنامه را برای انتخاب ارائه می‌دهد و برنامه‌ها و تحقیقات از طریق 14 بخش و مدرسه مختلف انجام می‌شود.
  • دانشکده پزشکی کامین: متعهد است از طریق برنامه‌های آموزشی و پژوهشی خود، پزشکان و دانشمندان پویا را برای آینده سلامت آماده کند. این مدرسه برای تحقیقات موفقیت آمیز در تعدادی از زمینه‌ها مانند سلامت مغز و روان، بیماری‌های مزمن و علوم قلبی عروقی اعتبار دارد.
  • دانشکده معماری و برنامه ریزی: آموزشی با کیفیت بالا و یکپارچه غوطه‌ور در بورس تحصیلی مبتنی بر آموزش و تحقیق در زمینه‌های معماری و برنامه ریزی تمرکز دارد.
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی: ماموریت این دانشکده پرورش، خلاقیت و نوآوری در تحصیلات تکمیلی و تحقیقات در دانشگاه کلگری است.
  • مدرسه بازرگانی هاسکاین: هاسکاین نزدیک به 4000 دانشجو دارد که در یک برنامه کارشناسی، شش برنامه تحصیلات تکمیلی، برنامه‌های گواهینامه، دیپلم و دوره‌های آموزشی اجرایی تحصیل می‌کنند.
  • دانشکده حرکت شناسی: از طریق برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی خود در تلاش است تا با پیش‌گیری از آسیب و معکوس کردن روندهای ناسالم مانند چاقی و دیابت و با کمک به افراد برای بازگشت هر چه سریع‌تر به فعالیت‌هایی که پس از آسیب یا بیماری از آن لذت می‌برند، جامعه‌ای سالم‌تر ایجاد کند.
  • دانشکده حقوق: برنامه‌های مشترک با دانشکده بازرگانی هاسکاین و مدرسه سیاست عمومی در دانشگاه کلگری و همچنین برنامه حقوقدانان انرژی بین‌المللی با دانشگاه مرکز حقوقی هیوستون را ارئه می‌دهد.
  • دانشکده پرستاری: از طریق نوآوری در رویکردهای آموزشی و از طریق برنامه‌های تحقیقات پرستاری، دانشکده دانشجویان را به نسل بعدی رهبران مراقبت‌های بهداشتی تبدیل می‌کند.
  • دانشکده پرستاری (قطر): برنامه‌های نوآورانه لیسانس و کارشناسی ارشد در پرستاری را ارائه و به ایجاد ظرفیت برای سیستم مراقبت‌های بهداشتی قطر کمک می‌کند.
  • دانشکده مهندسی شولیچ: هفت برنامه و تخصص در مقطع کارشناسی ارائه و برنامه‌های تحصیلات تکمیلی از طریق پنج بخش دانشگاهی دانشکده ارائه می‌شود. این دانشکده که در پایتخت انرژی و مهندسی کانادا واقع شده ، روابط نزدیکی با جامعه و شراکت‌های کلیدی صنعت دارد و فرصت‌های گسترده‌ای را برای تحقیق و کارآموزی دانشجویان فراهم می‌کند.
  • دانشکده علوم: دارای بیش از 4000 دانشجو و 200 عضو هیأت علمی در شش بخش است و برنامه‌های نوآورانه، فرصت‌های تحقیقاتی عملی، دسترسی به آزمایشگاه‌های پیشرفته  ارتباط با شبکه جهانی فارغ‌التحصیلان را ارائه می‌دهد.
  • دانشکده مددکاری اجتماعی: تحصیلات تکمیلی و کارشناسی را در سه پردیس – کلگری، آلبرتای مرکزی و شمالی و آلبرتای جنوبی، در قالب تحویل انعطاف‌پذیر، متناسب با نیازهای متخصصان ارائه می شود.
  • دانشکده دامپزشکی: از طریق برنامه‌های آموزشی، تحقیقاتی به رفع نیازهای بهداشت عمومی و حیوانات آلبرتا پرداخته و برنامه دکترای دامپزشکی (DVM) را نیز ارائه می‌دهد، نظارتی که منجر به اخذ مدارک تحصیلات تکمیلی در علوم پزشکی دامپزشکی و برنامه‌های آموزش بالینی پیشرفته (کارآموزی، فلوشیپ، و رزیدنتی) می‌شود.
  • مدرسه آموزش ورکلوند: این دانشکده به برنامه کارشناسی در آموزش بر معلمان به عنوان متخصصان یادگیری در تخصص‌های مسیرهای ابتدایی و متوسطه تمرکز دارد و همچنین میزبان بزرگ‌ترین برنامه تحصیلات تکمیلی در UCalgary با بیش از 1300 دانشجوی فارغ‌التحصیل است.
  • دانشکده سیاست عمومی: چشم‌انداز مدرسه سیاست عمومی این است که گفتمان خط مشی را با تحقیق، اطلاع‌رسانی و آموزش مرتبط هدایت کند.

رشته‌های پر طرفدار دانشگاه کلگری کانادا

دانشجویان علاقمند در دانشگاه کلگری می‌توانند به انواع رشته‌ها به خصوص رشته‌های مطرح پزشکی، مهندسی، حقوق و علوم اجتماعی و انسانی دسترسی داشته و طبق علاقه خود به تحصیل در آن‌ها مشغول شوند. در ادامه برخی از پرطرفدارترین رشته‌های این دانشگاه را خواهیم گفت:

  • کارشناسی: پرستاری، آموزش، علوم محیطی، علوم اعصاب، علوم نانو، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، لیسانس مطالعات معماری، حرکت شناسی عمومی، مهندسی برق، مدیریت انرژی، جغرافیا، زمین شناسی، مهندسی ژئوماتیک، ژئوفیزیک، دامپزشکی، مهندسی نرم افزار، جامعه شناسی، روان شناسی، علوم سیاسی،
  • کارشناسی ارشد: پرستاری، آموزش، مهندسی زیست پزشکی، معماری، طراحی محیطی، معماری منظر، حرکت شناسی، پزشکی، شیمی و نفت، عمران، برق و کامپیوتر، نقشه برداری، مکانیک و ساخت، اقتصاد، علوم کامپیوتر،
  • دکترا: پرستاری، طراحی محیطی، زمین شناسی، حرکت شناسی، حقوق، زبان شناسی، اقتصاد، دامپزشکی، روان شناسی، مدیریت، علوم کامپیوتر، عمران، شیمی، فیزیک، زیست پزشکی، باستان شناسی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

رنکینگ و جایگاه دانشگاه کلگری کانادا در جهان

هر ساله موسسات معتبر و مطرحی در جهان دانشگاه‌های فعال در تمامی کشورها را زیر بررسی‌های دقیق و موشکافانه قرار می‌دهند و کیفیت و سطح آموزش و تدریس در آن‌ها و همچنین کیفیت خدمات و امکاناتی که به دانشجویان ارائه می‌کنند را بررسی می‌نمایند و بر اساس آن‌ها یک رتبه بندی کلی را اعلام می‌کنند.

البته این رتبه بندی‌ها همواره در حال تغییر هستند، اما دانشگاه‌های مطرح و بزرگ با جابه‌جایی‌های زیاد و خاصی مواجه نیستند.

به همین خاطر این رنکینگ‌های اعلامی می‌توانند ملاک بسیار مناسبی برای شناخت اعتبار و کیفیت دانشگاه‌ها باشند. طبق آخرین اعلام دانشگاه کلگری موفق به کسب رتبه‌های زیر شده است:

 

موسسه معتبر

رتبه جهانی

QS

182

TIMES

201 – 250

US NEWS

175

Shanghai

201 – 300

Webometrics

94

ARWU

151 – 200

بررسی سایت دانشگاه کلگری کانادا

برای شناخت دانشگاه کلگری و آنایی با تاریخ این دانشگاه می‌توانید به آدرس اینترنتی https://www.ucalgary.ca/ مراجعه کنید که سایت رسمی دانشگاه کلگری است و همواره به طور آنلاین و به روز در حال فعالیت می‌باشد. برای شناخت دانشگاه نمی‌توان هیچ مرجعی معتبرتر و به روزتر از این سایت را پیدا کرد.

شما با ورود به این سایت در ابتدا می‌توانید آمار و ارقامی از دانشگاه را مشاهده کنید و به بخش‌ برنامه‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دسترسی پیدا کنید.

همچنین در همین صفحه ابتدایی آخرین اخبار دانشگاه و همچنین اطلاعاتی از تمامی رویدادها، سمینارها و برنامه‌های آتی دانشگاه اطلاع رسانی شده است.

علاوه بر این در بالای صفحه اصلی دسترسی‌هایی به بخش‌های مختلف نظیر دانشکده‌های داشگاه، برنامه‌های تحصیلی مختلف، معرفی پردیس‌ها، ددلاین‌ها، خوابگاه‌ها و دیگر بخش‌های دانشگاه قرار داده شده است. 

همچنین شما می‌توانید به تمامی شرایط و مدارک لازم برای ثبت‌نام و پذیرش در رشته‌های مختلف نیز دسترسی پیدا کنید.

بررسی سایت دانشگاه کلگری کانادا

در مقالات زیر کارشناسان مهاجرتی ما مهم‌ترین اطلاعات موردنیاز دانشجویان علاقه‌مند به کانادا را جمع‌آوری نموده‌اند:

آخرین مهلت پذیرش و ددلاین‌ در دانشگاه کلگری کانادا 2024

جهت پذیرش و ارسال مدارک برای دانشگاه کلگری یک مهلت همواره از سوی دانشگاه اعلام می‌شود که ممکن است برای رشته‌های مختلف و مقاطع تحصیلی گواناگون تفاوت داشته باشد.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم که حتما به طور کامل و دقیق اطلاعات به روزی در رابطه با ددلاین‌های دانشگاه کسب کنید. طبق آخرین اعلام ددلاین‌های زیر اعلام شده است:

ترم تحصیلی

ددلاین

ترم پائیز

1 می

ترم زمستان

1 اکتبر

ترم تابستان

15 مارس

هزینه‌های تحصیل دانشگاه کلگری کانادا در سال 2024

برای تحصیل در دانشگاه کلگری باید شهریه تحصیلی را پرداخت کنید که مبالغ در نظر گرفته شده برای دانشجویان بین‌المللی بیش‌تر از دانشجویان داخلی و کانادایی است. دقت داشته باشد که شهریه دانشگاه در رشته‌های مختلف و در مقاطع متفاوت با یکدیگر متفاوت است اما هزینه متوسط شهریه، اقامت و برنامه غذایی در کلگری حدود 43000 دلار کانادا در سال تخمین زده می‌شود. در ادامه شهریه برخی از رشته‌های مهم این دانشگاه را مشاهده خواهید نمود:

مقطعرشته تحصیلیشهریه سالانه (دلار کانادا)
کارشناسیدانشکده هنر28,460.00 دلار
دانشکده حرکت شناسی28,460.00 دلار
دانشکده حقوق42,096.00 دلار
دانشکده پرستاری28,460.00 دلار
داشکده علوم28,460.00 دلار
دانشکده دامپزشکی14,322.00 دلار
دانشکده مهندسی37,244.00 دلار
دانشکده بازرگانی29,936.00 دلار
تحصیلات تکمیلیدانشکده هنر170 تا 332 دلار هر ترم
دانشکده حقوق1,187.84 دلار هر ترم
دانشکده پرستاری791.89 دلار هر ترم
دانشکده علوم اجتماعی1,543.08 دلار هر ترم

دقت داشته باشید که شهریه‌های دانشگاه کلگری برای دانشجویان بین‌المللی متفاوت از دانشجویان کانادایی است و مبلغی که از دانشجویان بین‌المللی اخذ می‌شود بسیار گران‌تر است. علاوه بر این پرداخت شهریه دانشگاه فقط بخشی از هزینه‌های دانشجویان برای تحصیل در کشور کانادا است.

متقاضیان به عنوان یک دانشجوی خارجی باید حتما به میزان مخارج و هزینه‌های اقامتی خود نیز در این کشور توجه داشته باشند. دقت کنید که با این‌که کانادا مقصدی ارزان برای تحصیل نیست، اما هنوز هم از استرالیا، آمریکا و انگلستان ارزان‌تر و بسیار مناسب‌تر است. ضمنا باتوجه به شرایط و سبک و اصول زندگی متفاوت افراد میزان مخارج و هزینه‌های هر دانشجو با دیگری متفاوت است.

اما طبق آخرین آمار به ثبت رسیده متوسط هزینه‌های ماهانه یک دانشجو در کانادا از 800 دلار کانادا تا 2000 دلار کانادا خواهد بود. شما می‌توانید با انجام کار دانشجویی و به صورت پاره وقت مقداری از مخارج خود را نیز تامین نموده و از فشار مالی بر خود بکاهید. ضمنا مبلغی در حدود 600 دلار را نیز باید برای تهیه کتاب سالانه هزینه کنید. اگر قصد اقامت در خوابگاه را نیز دارید، باید در حدود 4133 دلار برای خوابگاه و 5646 دلار برای هزینه غذا سالانه بپردازید.

وبینار بررسی فرصت تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

فرصت تحصیل در کشورهای اروپایی و آسیایی بدون مدرک زبان از مواردی است که افراد زیادی به دنبال آن هستند.

در این وبینار کارشناس ارشد ما به صورت ذقیق تمامی جزئیات لازم را برای شما عزیزان شرح داده است.

تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات دقیق با ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

معرفی بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کلگری کانادا

یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ تحصیل در دانشگاه‌های کشور کانادا به خصوص دانشگاه کلگری دسترسی به بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی مختلف و بسیاری است که برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که هریک از این بورسیه‌‌ها دارای شرایط و ضوابطی متفاوت از یکدیگر هستند. برای اطلاع دقیق از شرایط هر بورسیه با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

نام بورسیه توضیحات و شرایط
بورسیه الیزابت و جیمز مک کنزی اندروز بورسی 10 بورسیه به ارزش 6500 دلار برای دانشجویان دانشکده آموزش و قابل دریافت در سال‌های دوم تا چهارم کارشناسی.
بورسیه دانشگاه کلگری این  بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی تمام وقت و پائیزدر نظر گرفته شده و به 2 نفر بورسیه‌های 20 هزار دلاری و 15 هزار دلاری سالانه اعطا خواهد شد.
بورسیه Calgary Bar Association Collegiality Bursary این بورسیه برای دانشجویان واجد شرایط دوره کارشناسی رشته حقوق است و سالانه مبلغ 6 هزار دلار به آنان اعطا می‌شود.
بورسیه آلیسون هیل بورسیه‌ای برای دانشجویان دوره کارشناسی فعال در حوزه‌های دانشجویی و رهبری است که مبلغ هر ترم 2 هزار دلار را به آنان اعزا می‌کند.
بورسیه Queen Elizabeth این بورسیه مناسب برای دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه کلگری در نظر گرفته شده است. طبق این بورسیه به دانشجویان واجد شرایط ارشد تا مبلغ 10800 دلار و به دانشجویان دکترا مبلغ 15 هزار دلار پرداخت خواهد شد.
بورسیه Killam Research and Teaching Awards این برنامه بورسیه برای دانشجویان دوره دکترا در دانشکده آموزش و علوم اجتماعی در نظر گرفته شده و سالانه به 5 دانشجوی واجد شرایط بورسیه‌ای به ارزش 700 دلار تا 36 هزار دلار اعطا می‌شود.
بورسیه Vanier Scholars demonstrate یکی از برتین بورسیه‌های دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان دوره دکترا که به مدت 3 سال مبلغی به ارزش 50 هزار دلار را سالانه کمک می‌کند.
بورسیه  Alberta Innovates Summer Research Studentships این بورسیه فقط مختص به دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی اما برای ترم‌های تابستانی خواهد بود که ماهانه مبلغی در حدود 1875 دلار را ماهانه به دانشجویان می‌پردازد.

مدرک زبان مورد نیاز در دانشگاه کلگری کانادا

برای تحصیل در دانشگاه کلگری باید سطح زبان انگلیسی خود را تاحدی ارتقا دهید که به راحتی بتوانید از پس تحصیل در رشته مدنظرتان برآمده و همچنین در این کشور زندگی کنید. 

به همین خاطر این دانشگاه همواره از دانشجویان خارجی خود مدارکی دال بر داشتن تسلط لازم به زبان انگلیسی درخواست می‌کند. در جدول این مدارک را مشاهده خواهید کرد:

مدرک زبان انگلیسی

سطح و نمره

تافل حداقل 86 (برای رشته‌های آموزش حداقل 108) و هر بخش نباید کمتر از 27 باشد
آیلتس حداقل 6.5 ( برای رشته‌های آموزش حداقل 8)
Cambridge English حداقل 180
 

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه کلگری کانادا

برای اخذ پذیرش از دانشگاه کلگری به مانند دیگر دانشگاه‌های کانادا باید حتما مدارکی را تهیه و به این مرکز ارائه کنید تا شرایط و صلاحیت شما برای پذیرش مورد بررسی قرار بگیرد. دقت داشته باشید ممکن است باتوجه به ملیت متفاوت و رشته و مقاطع تحصیلی گوناگون، مدارک درخواستی از متقاضیان نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند.

به همین خاطر همواره به طور دقیق و طبق شرایط خود از مدارک لازم و موردنیاز اطلاع کسب کنید. اما مدارک زیر قطعا از همه متقاضیات درخواست خواهد شد:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست پذیرش در دانشگاه
  • ارائه کپی پاسپورت معتبر متقاضی
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات (پذیرش دوره کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات (پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • ارائه حداقل معدل لازم در هر رشته تحصیلی ( در صورت درخواست دانشگاه)
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره حداقل
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه کلگری
  • توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (پذیرش دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • ارائه گواهی تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و مخارج دانشگاه
مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه کلگری کانادا

شناخت و معرفی خوابگاه‌های دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری دارای خوابگاه‌های مختلفی برای دانشجویان خود است و تمام دانش‌آموزانی که مستقیما از دبیرستان درخواست می‌کنند و 21 سال یا کمتر دارند، در صورت درخواست تا اول ماه مه، محل اقامت سال اول آنان در این دانشگاه تضمین شده خواهد بود. همچنین تمامی دانشجویان سال دوم، از جمله دانشجویان انتقالی و بین‌المللی، در آپارتمان‌های مبله دو یا سه خوابه به سبک سوئیت و آپارتمان‌های دو، سه یا چهار خوابه زندگی می‌کنند.

علاوه بر این دانشجویان مقطع لیسانس در سال سوم یا بالاتر زیر 27 سال می‌توانند در استودیو مبله، یک اتاق خواب، دو اتاق خواب و واحدهای چهار خوابه با آشپزخانه کامل زندگی کنند. جالب است بدانید که سالانه بیش از 2500 دانشجو و اعضای هیئت علمی در محیط و پردیس‌های دانشگاه اقامت دارند. در جدول زیر هزینه اقامت در خوابگاه‌های مختلف این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:ش

سال تحصیلی ساختمان خوابگاه نوع اتاق و هزینه سالانه
سال اول Kananaskis and Rundle یک نفره 7658 دلار دو نفره 4133 دلار
International House یک نفره 9375 دلار سوئیت دو نفره 8199 دلار
Yamnuska Hall سوئیت دو نفره 8199 دلار سوئیت سه نفره 7684 دلار
Scholars’ Advantage – Selected First-Year Students یک نفره 10268 دلار
سال دوم Yamnuska Hall دو نفره 8199 دلار سه نفره 7684 دلار
Cascade Hall استودیو 10358 دلار دو نفره 7760 دلار چهار نفره 6602 دلار
Aurora Hall استودیو 10220 دلار دو نفره 8390 دلار سه نفره 7910 دلار
سال دوم به بعد Glacier Hall (GL) / Olympus Hall (OL) استودیو 9887 دلار یک نفره 10420 دلار دو نفره 7606 دلار سه نفره 7055 دلار
Crowsnest Hall (CR) دو نفره 8210 دلار
Varsity Courts (VC) 2 نفره 7952 دلار
تحصیلات تکمیلی Crowsnest Hall (CR) استودیو 9914 دلار یک نفره 10684 دلار دو نفره 8210 دلار
Varsity Courts (VC) دو نفره 7952 دلار

مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری به عنوان یکی از 10 دانشگاه برتر و معتبر کانادا تاکنون افراد معتبر و شناخته شده بسیاری را فارغ‌التحصیل کرده است که هرکدام در جایی از جهان در حال فعالیت هستند. در ادامه برای شناخت و آشنایی بیش‌تر با این دانشگاه و فعالیت‌های آن برخی از معتبرترین مشاهیر این مرکز را نام خواهیم برد:

  • اندرو آلفرد اسکات یک شخصیت تلویزیونی کانادایی که بیش‌تر به عنوان مجری سریال تلویزیونی برادران ملک شناخته می‌شود.
  • استیون جوزف هارپر یک سیاستمدار کانادایی که از سال 2006 تا 2015 به عنوان بیست و دومین نخست وزیر کانادا خدمت کرد.
مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه کلگری کانادا
  • پیر مارسل پویلیور سیاستمدار کانادایی که رهبری حزب محافظه کار کانادا را بر عهده داشته است.
  • جیمز گاسلینگ دانشمند کامپیوتر کانادایی که بیش‌تر به عنوان بنیانگذار و طراح اصلی زبان برنامه نویسی جاوا شناخته می‌شود.
  • گرت کمپ تاجر، سرمایه گذار و مهندس نرم افزار کانادایی.
  • ناهید کوربان ننشی سیاستمدار کانادایی که سی و ششمین شهردار کلگری، آلبرتا بوده است.
  • جوزف سونگ جائو-ییو پزشک و متخصص گوارش هنگ کنگی و رئیس فعلی دانشکده پزشکی لی کونگ چیان در دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU).

حمل و نقل و جابه‌جایی به دانشگاه کلگری

پردیس اصلی دانشگاه کلگری به راحتی قابل دسترسی است و شما می‌توانید از یک طرف دانشگاه به سمت دیگر در حدود 15-20 دقیقه پیاده‌روی کنید. همچنین اگر می‌خواهید بین پردیس‌های اصلی، Foothills، Spy Hill و Downtown جابه‌جا شوید، حمل و نقل عمومی بهترین گزینه شما خواهد بود. ضمن این‌که ایستگاه C-Train در محوطه دانشگاه وجود دارد که هر 5 دقیق تا 15 دقیق یک قطار از آن عبور می‌کند.

علاوه بر این به تمامی دانشجویان تمام وقت کارشناسی و کارشناسی ارشد کارت UPass داده خواهد شد که دسترسی و استفاده از وسائل نقلیه عمومی را برای آنان رایگان می‌کند. برای دانشجویان بین‌المللی نیز که قصد آمدن به کلگری دارند فرودگاه بین‌المللی این شهر در دسترس است و باید ابتدا به این فرودگاه پرواز داشته باشید.

از فرودگاه بین‌المللی کلگری می‌توانید در مدت 30 دقیقه با تاکسی خود را به دانشگاه رسانده و هزینه آن نیز 35 تا 40 دلار خواهد بود. همچنین می‌توانید از اتوبوس خط 300 و سپس خط 20 استفاده کنید که هزینه آن 9.5 دلار تا 11 دلار است. ماشین‌های کرایه‌ای نیز در محیط فرودگاه در دسترس هستند که هزینه استفاده از آن‌ها 90 تا 130 دلار خواهد بود.

اگر می‌خواهید دانشگاه کلگری را بهتر بشناسید و یا با شرایط و مدارک آن برای پذیرش به طور تخصصی و طبق شرایط خودتان آشنا شوید، با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید. ضمنا حتما از هزینه‌ها و شرایط تحصیل در کانادا مطلع شوید تا بهتر بتوانید به هدف تحصیلی خود در این کشور برسید.

سوالات پر تکرار اپلای و دریافت پذیرش در دانشگاه کلگری

مهم‌ترین اطلاعاتی را که باید در رابطه با دانشگاه کلگری بدانید برای شما جمع‌آوری نموده‌ایم و در صورتی که به دنبال جزئیات خاصی هستید، پرسش خود را در بخش دیدگاه برای مشاورین ما درج نمایید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ برسید.

 

باید توجه کنید که شهریه تحصیل در این دانشگاه طبق شرایط و رشته‌های مختلف تفاوت دارد، اما هزینه متوسط شهریه، اقامت و برنامه غذایی در کلگری حدود 43 هزار دلار کانادا در سال تخمین زده می‌شود.

بله دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از انواع بورسیه در این دانشگاه برخوردار شوند که البته دستیابی به آن‌ها بسیار رقابتی است.

دانشگاه کلگری در شهر کلگری و استان آلبرتای کانادا واقع شده است و یک پردیس آن نیز در دوحه قطر است.

بله این دانشگاه خوابگاه‌های مختلفی دارد و تلاش می‌کند تا حد ممکن به متقاضیان دانشگاه خود خوابگاه اعطا نماید.

برای تحصیل در این دانشگاه باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و مدارک معتبری نظیر آیلتس یا تافل را ارائه کنید.

صحبت‌های کلاینت‌هایمان در رابطه با ویزای کانادا گویای تجربه ما در این زمینه خواهد بود:

نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه