شرایط تحصیل در مدارس خصوصی کانادا + هزینه ها و مدارک

تحصیل در مدارس خصوصی کانادا یکی از گزینه‌های بسیار مناسبی است که سالانه دانش آموزان بین المللی زیادی را به خود جذب می‌کند که البته نیاز به ثبت‌نام و پرداخت شهریه بالا با توجه به هر مدرسه دارد.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا مدارس خصوصی کانادا را بهتر و کامل‌تر از قبل بشناسید.مدارس خصوصی در کانادا تفاوت‌های قابل توجهی با مدارس دولتی این کشور دارند که عمده این تفاوت‌ها ناشی از نوع مدیریت متفاوت و منبع درآمدی آن‌ها است.

شرایط تحصیل در مدارس خصوصی کانادا + هزینه ها و مدارک

مدارس خصوصی در کانادا بهترین آموزش‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد که البته هزینه بالای خود را به همراه داشته و توانایی مالی خوبی را می‌طلبد.

فهرست مطالب

مدارس خصوصی کانادا موسسات آموزشی هستند که توسط بودجه‌های خصوصی تامین مالی می‌شوند و از مدارس دولتی مستقل هستند و می‌توانند برنامه درسی و سیاست‌های پذیرش خود را تعیین کنند.

همچنین اگر مایل هستید بدانید که برای تحصیل در مدارس کانادا چه شرایطی لازم است؟ حتما مقاله مشخصه را مطالعه کنید تا با ویژگی‌ها و شرایط تحصیل در مدارس دولتی این کشور نیز تمام و کمال آشنایی پیدا کنید. 

ضمنا کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه بهترین راهنمایی و شماوه به شما عزیزان هستند.

مقاطع آموزشی مختلف در مدارس خصوصی کانادا

نظام آموزشی و کلیات تحصیل در مدارس کانادا جدای از چگونگی مدیریت برای تمامی مدارس یکسان بوده و مقاطع تحصیلی در مدارس خصوصی و دولتی یکسان است و در ایالات مختلف به مانند هم اجرا می‌شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل در مدارس خصوصی کانادا + هزینه ها و مدارک

در حال حاضر مقاطع تحصیلی در مدارس خصوصی کانادا به صورت زیر است:

مقطع تحصیلی سن شروع دوره سن پایان دوره
مهدکودک و پیش دبستانی 3 سالگی 6 سالگی
ابتدایی 6 تا 7 سالگی 12 تا 13 سالگی
متوسطه دوره اول 13 تا 14 سالگی 15 تا 16 سالگی
متوسطه دوره دوم 16 سالگی 18 تا 19 سالگی
انواع مدارس خصوصی در کانادا

انواع مدارس خصوصی در کانادا

مدارس خصوصی در کانادا به صورت غیر انتفاعی و جدای از دولت این کشور مدیریت می‌شوند و می‌توانند سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی مدنظر خود را نیز در پیش بگیرند. تامین مالی این مدارس توسط شهریه‌های دریافتی از دانش آموزان و یا نهادهای خصوصی تامین می‌شود. همچنین این مدارس خود باتوجه به برنامه‌ها و اهداف متفاوت در چند نوع مختلف قرار می‌گیرند که در ادامه آن‌ها را می‌شناسیم.

  • مدارس شبانه روزی: علاوه بر محل تحصیل، محل اقامت دانش آموزان در محوطه مدرسه را نیز فراهم می‌کنند. این مراکز یک محیط آموزشی و اجتماعی شدید را ارائه می دهند و برای دانش آموزان بین‌المللی و داخلی در دسترس هستند.
  • مدارس روزانه: در این مدارس دانش آموزان در طول روز درس می‌خوانند و عصر به خانه باز می‌گردند. این مدارس برنامه‌های آموزشی متنوع و اغلب انعطاف پذیرتری ارائه می‌دهند.
  • مدارس دینی و مذهبی: بر آموزش در چارچوب مذهبی خاص تمرکز دارند و ممکن است به کلیساها یا جوامع مذهبی وابسته باشند.
  • مدارس بین المللی: برنامه‌های آموزشی بین‌المللی در سطح جهانی ارائه می‌دهند و معمولا مدارس بسیار معتبر کانادا را در بر می‌گیرند. همچنین این مراکز اغلب دانشجویان از ملیت‌های مختلف را جذب می کنند.
  • آموزشگاه‌های فنی یا آمادگی شغلی: بر آماده سازی دانش آموزان برای زندگی حرفه‌ای و ارائه مهارت‌های تخصصی یا فنی تمرکز دارند.
  • مدارس با تخصص هنری یا فرهنگی: بر توسعه استعدادهای هنری یا فرهنگی دانش آموزان در زمینه‌هایی مانند هنر یا موسیقی تمرکز دارند.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در مدارس کانادا

مدارس کشور کانادا یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی دانش آموزان ایرانی است که با فراهم نمودن شرایط اولیه و مهم، مانند داشتن قیم در این کشور، می‌توان به آسانی به پذیرش در مقطع دلخواه رسید.

در این وبینار،کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق مهم‌ترین اطلاعات در این زمینه را در اختیار شما علاقه‌مندان قرار داده و مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

یقینا هریک از مدارس خصوصی فعال در کشور کانادا باتوجه به قوانین ایالتی خود شرایطی مشخص داشته و علاوه بر این هر مدرسه با توجه به اهداف و برنامه مدیریتی خود شرایطی را از دانش آموزان درخواست می‌کند که باید به طور دقیق از مدرسه انتخابی‌تان آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

اما علاوه بر این شرایط خاص که شاید شامل معدل، تخصص و ویژگی یا مدارک خاصی شوند، برای ورود به تمامی مدارس این کشور در کلیه مقاطع، داشتن برخی از شرایطی برای تمامی دانش آموزان الزامی است که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سن دانش آموزان باید کمتر از 18 یا 19 سال باشد.
  • دانش آموز باید تا حد مناسب و قابل قبولی به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی باتوجه به زبان آموزش مدرسه مسلط باشد.
  • دانش آموز باید مدارک مربوط به آخرین دوره تحصیلی و ریز نمرات خود را ارائه دهد.
  • دانش آموز باید از تمکن مالی لازم برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی در این کشور برخوردار باشد.
  • در اکثر مدارس دانش آموز باید در آزمون و یا مصاحبه تعیین سطح و پایه تحصیلی شرکت کند.
  • حداقل یکی از والدین دانش آموز باید در حین تحصیل در کانادا با وی همراه باشد و یا دانش آموز دارای قیم و کاستودین رسمی در این کشور باشد.

مزایای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

شاید برای برخی افراد این سوال وجود داشته باشید که تحصیل در در مدارس خصوصی کانادا چه مزیت‌هایی دارد؟! در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در این مراکز آموزشی را خواهیم گفت:

  • مدارس خصوصی به طور کلی کلاس‌های کوچک‌تری نسبت به مدارس دولتی دارند و معلمان می‌توانند توجه بیش‌تری به هر دانش آموز داده و به آن‌ها کمک کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند.
  • مدارس خصوصی اغلب برنامه درسی غنی‌تری نسبت به سایر مدارس ارائه می‌دهند که می‌تواند شامل دوره‌هایی در زبان‌های خارجی، هنر، موسیقی و سایر زمینه‌ها باشد.
  • مدارس خصوصی معمولا امکانات و منابع بهتری دارند و این امکانات ممکن است شامل آزمایشگاه‌های علمی، کتابخانه‌ها، زمین‌های ورزشی و سایر امکانات باشد.
  • مدارس خصوصی اغلب محیط یادگیری حمایتی‌تری دارند که این محیط می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و به پتانسیل کامل خود دست یابند.
  • مدارس خصوصی اغلب دانش آموزان را به طور موثرتری برای دانشگاه آماده می‌کنند و این آمادگی ممکن است شامل ارائه دوره‌های چالش برانگیزتر، کمک به دانش آموزان در انتخاب دانشگاه و ارائه نامه‌های توصیه قوی باشد.
  • برخی از مدارس خصوصی دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و دریافت مدرک از آن‌ها می‌تواند یک امتیاز بسیار خوب برای پذیرش در دانشگاه‌های کانادا تلقی شود.

مدارک لازم برای پذیرش در مدارس خصوصی کانادا

امروزه برای پذیرش و جذب شدن در هر مرکزی آموزشی در هر مقطع تحصیلی باید مدارکی را تهیه و ارائه نمایید تا شرایط و صلاحیت شما بررسی شده و در صورت فراهم بودن شرایط از شما ثبت‌نام به عمل آید. 

برای پذیرش در مدارس خصوصی کانادا باتوجه به قوانین و ضوابط هر مرکز آموزشی ممکن است که مدرکی خاص توسط هر موسسه درخواست شود.

پس حتما باید این موضوع را از مدرسه انتخابی خود مورد بررسی و پرسش قرار دهید. اما برخی مدارک برای تمامی متقاضیان و در تمامی مدارس مورد نیاز است که بدین شرح هستند:

مدارک لازم برای پذیرش در مدارس خصوصی کانادا
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • کپی پاسپورت معتبر دانش آموز
  • آخرین مدرک و ریز نمرات دوره‌های پیشین
  • گواهی تمکن مالی لازم جهت پرداخت شهریه تحصیلی
  • مدارک همراهی والدین یا کاستودین و قیم قانونی در کانادا
  • ارائه مدرک زبان معتبر (در صورت وجود)

خوب است که مراکز دانشگاهی معتبر کانادا را جهت ورود پس از اتمام تحصیل در مدارس این کشور بشناسید:

نحوه پذیرش و ثبت نام در مدارس خصوصی کانادا

باید دقت کنید که فرآیند پذیرش و ثبت‌نام در مدارس خصوصی کانادا و مهاجرت به آن شامل دو بخش کلی خواهد شد:

  1. پذیرش و ثبت‌نام در مدارس خصوصی کانادا
  2. دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا

شما در ابتدا باید مدارس خصوصی مختلف کانادا را بررسی نموده و شرایط پذیرش هریک را بشناسید، سپس با این مراکز مکاتبه داشته و ببینید که فرزند شما امکان پذیرش در کدامیک از این مدارس را خواهد داشت. 

سپس باید به صورت آنلاین درخواست پذیرش و ثبت‌نام را برای مدرسه مربوطه به همراه رزومه کامل ارسال نمایید که در صورت دریافت جواب مثبت باید سایر مدارک تحصیلی را نیز برای مرکز مربوطه ارسال نمایید.

نحوه پذیرش و ثبت نام در مدارس خصوصی کانادا

در صورتی‌که مدرسه مربوطه با پذیرش دانش آموز موافقت نماید، باید شهریه تحصیلی و مراحل ثبت‌نام و تعیین سطح و مصاحبه را پشت سر گذاشته و در نهایت یک گواهی پذیرش از این مرکز دریافت کنید. این گواهی برای این به شما داده می‌شود که به وسیله آن برای دریافت ویزای و مجوز تحصیل اقدام کنید. در مرحله بعد نیز باید مدارک لازم برای دریافت ویزا را تهیه کرده و برای اخذ آن اقدام کنید.

The cost of studying in private schools in Canada

هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

همان‌طورکه تا این‌جا فهمیدیم مدارس خصوصی هیچ‌ونه حمایت مالی از سوی دولت دریافت نمی‌کنند و باید مخارج خود را از طریق دریافت شهریه از دانش آموزان و یا دریافت کمک از نهادهای خصوصی تامین کنند. به همین خاطر تحصیل در مدارس خصوصی با پرداخت شهریه همراه خواهد بود که میزان آن به عوامل مختلفی بستگی داشته و با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

نوع مدرسه شهریه سالانه (دلار کانادا)
مدارس خصوصی روزانه 10 هزار تا 25 هزار دلار
مدارس بین‌المللی 10 هزار تا 45 هزار دلار
مدارس شبانه‌روزی 30 هزار تا 85 هزار دلار

معمولا در بین مدارس خصوصی مدارس شبانه روزی بیش‌ترین میزان شهریه را دارند که به دلیل ارائه خدمات بیش‌تری است که در مقایسه با سایر مدارس به دانش آموزان اعطا می‌شود. همچنین پس از این مدارس بیش‌ترین میزان شهریه مربوط به مدارس بین‌المللی است. در ادامه میزان شهریه‌ای که این مدارس به خود اختصاص خواهد داد را مشاهده می‌کنید:

توجه داشته باشید که این هزینه تا به این‌جا مربوط به هزینه تحصیل شما خواهد بود و باید به میزان مخارج خود برای زندگی و اقامت در این کشور نیز توجه داشته باشید. به طور کل کانادا کشور ارزانی برای زندگی نیست، اما در مقایسه با کشورهای هم تراز خود نظیر آمریکا، استرالیا و انگلستان ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

همچنین مطلع باشید که مخارج در مناطق و شهرهای مختلف کانادا متفاوت است و معمولا کلان‌شهرها و شهرهای مهم آن بیش‌ترین مخارج را دارند. اما به طورکل می‌توان مخارج ماهانه یک شخص به تنهایی در کانادا را برابر با 2600 دلار تا 3900 دلار کانادا متصور شد.

شرایط و مدارک لازم برای ویزای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا

توجه داشته باشید که با توجه به ملیت و شرایط متفاوت دانش آموزان ممکن است که مدارک لازم برای دریافت ویزای هر فرد با فردی دیگر متفاوت باشد. همچنین همواره احتمال تغییر در قوانین مهاجرتی کانادا وجود دارد، به همین خاطر همیشه در هنگام اقدام از آخرین مدارک و شرایط لازم اخذ ویزا مطلع باشد. با بررسی شرایط لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در کانادا در مقاله مربوطه به آخرین و جدیدترین اطلاعات دست پیدا می‌کنید.

اما برای آشنایی بیش‌تر در ادامه مدارکی که برای دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا نیاز خواهید داشت را شرح خواهیم داد:

  • فرم درخواست صدور ویزا تکمیل شده
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع قبلی
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه
  • گواهی یا نامه پذیرش و ثبت‌نام از مدرسه‌ای در کانادا
  • گواهی تمکن‌مالی لازم
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • اظهارنامه سرپرست قانونی
  • گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمی و عقلی
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در کانادا
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی (در صورت وجود)
  • رسید پرداخت هزینه‌های صدور ویزا و مراحل بیومتریک

مدارس خصوصی برتر و معتبر در کانادا

در حال حاضر مدارس خصوصی بسیاری در کانادا و در شهرهای مختلف آن در حال فعالیت هستند که هریک دارای پیشینه‌ای بوده و از اعتبار و درجه کیفی مشخصی برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در جذب دانش آموزان و همچنین سخت یا آسان بودن پذیرش در هریک از این مدارس اعتبار و کیفیت آموزشی آنان است.

شما باید با توجه به بودجه مالی و همچنین اهداف و شرایط دانش آموزتان مناسب‌ترین گزینه را از میان مدارس موجود برگزینید و برای پذیرش آن اقدام کنید. برای شناخت هریک از مدارس خصوصی کانادا می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و از کامل‌ترین اطلاعات روز برخوردار شوید.

اما در حال حاضر از برترین مدارس خصوصی در کانادا می‌توانیم به مراکز زیر اشاره کنیم:

مدارس خصوصی برتر و معتبر در کانادا
  • Appleby College
  • The Bishop Strachan School
  • Branksome Hall
  • Brentwood College School
  • Crescent School
  • St. Andrew’s College
  • Havergal College
  • TFS- Canada International School
  • Ridley College

برای شناخت سایر مراکز آموزشی و یا سایر روش‌های قانونی مهاجرت به کشور کانادا با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز در تماس باشید.

سوالات پرتکرار شرایط تحصیل در مدارس خصوصی کانادا 

برخی از متداول‌ترین سوالتی که در این باره وجود دارد را کارشناسان ما برای شما جمع‌آوری نموده‌اند و در صورتی که پرسشی دارید، با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

خیر برای تحصیل در مدارس خصوصی کانادا باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنید و رایگان نخواهد بود.

نمی‌توان به طور قطع و به یقین گفت که کیفیت آموزش در مدارس خصوصی کانادا بیش از مدارس دولتی است، اما معمولا در مدارس خصوصی برنامه‌های فوق برنامه ارائه شده و از معلمان بهتری و معتبرتری استفاده می‌شود.

شهریه تحصیلی مدارس خصوصی متفاوت است و می‌تواند سالانه از 10 هزار دلار تا 85 هزار دلار کانادا را در بر بگیرد.

زبان رسمی آموزش در مدارس خصوصی کانادا انگلیسی یا فرانسوی است و در برخی مدارس به صورت دو زبانه و یا چند زبانه و به زبان مادری دانش آموزان نیز تدریس می‌شود.

با تماشای ویدیو کلاینت‌های ما روند دریافت ویزای کانادا در آی مهاجرتی را بهتر خواهید دانست:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه