معرفی شهرهای کشور ایتالیا

معرفی شهرهای کشور ایتالیا می تواند در انتخاب بهترین مقصد کاری و یا تحصیلی به شما علاقه مندان این کشور کمک شایان توجهی نماید . ایتالیا به داشتن شهرهای زیبا و گوناگون خود مشهور بوده که هر کدام از آن ها نقش جداگانه ای را در پیشرفت کشور ایفا می کنند، اما نکته مشترک میان تمام آن ها زیبایی و کیفیت زندگی بالا می باشد.

در صورتی که قصد سفر و یا اقامت در این کشور را به هر شیوه ای را دارید باید بهترین شهرهای ایتالیا را با تمامی شرایط های آن از جمله هزینه های زندگی و بازار کار بشناسید تا بتوانید مناسب ترین مقصد را برای خود بیابید ، برای اطلاع از روش هایی که می توان با آن ها به اقامت در این شهرها دست یافت ، مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را مطالعه نمایید.

معرفی شهرهای کشور ایتالیا

در معرفی شهرهای کشور ایتالیا می توانید برخی از مطرح ترین شهرهای اروپا و جهان را بیابید که مقصدهای کاری و تحصیلی ایده آلی هستند.

فهرست مطالب

با معرفی شهرهای کشور ایتالیا متوجه خواهید شد که فقط شهرهایی مانند رم و میلان برای اقامت مناسب نیستند، بلکه سراسر این کشور پر از فرصت های مناسب برای تحصیل و کار در زمینه و حرفه مورد علاقه می باشد که در کنار کیفیت زندگی بالا یک زندگی عالی را برای شما فراهم می کند. 

از آن جایی که تعداد این شهرها بسیار بوده تعداد مهاجران در این کشور نیز زیاد می باشد که در ادامه ما به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت . جهت هرگونه سوال نیز تماس با مشاورین آی مهاجرتی را به خاطر داشته باشید.

میلان گرانترین شهر ایتالیا

با مطالعه ای که توسط یکی از نشریات معتبر صورت گرفت و تمامی شهرهای این کشور را مورد بررسی قرار داده و قیمت کالاها و خدمات مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود ، نتیجه به دست آمده نشان داد که میلان گرانترین شهر ایتالیا با بالاترین هزینه زندگی بوده که مقدار آن نیز در سال های اخیر افزایش داشته است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی شهرهای کشور ایتالیا

با وجود این که هزینه اقامت در این شهر نسبت به سایر شهرهای کوچک تر بسیار بیشتر است، اما همچنان در مقایسه با سایر شهرهای اروپا بسیار ارزانتر بوده و در رتبه دهم قرار دارد. هر زمان که بخواهیم به معرفی شهرهای کشور ایتالیا برای مسافرت بپردازیم، نام میلان نیز یقینا برده می شود زیرا این شهر مملو از بناهای تاریخی و هنری بوده و امکانات تفریحی و گردشگری زیادی برای ساختن اوقات فراغت خوب دارد.

خوشبختانه میلان اقتصاد متنوعی دارد و چند هزار شرکت بین المللی در آن مستقر هستند که تعداد آن ها در برابر بانک ها و صنایع داخلی بسیار کوچک شمرده می شوند، به همین علت فرصت شغلی در این شهر به خصوص در زمینه صنعت بسیار زیاد می باشد. با تحقیق و بررسی کامل در این شهر می توان مقدار هزینه های خود را در ابتدای اقامت تا زمانی که یک کار مناسب بیابید ، به حداقل کاهش داد . پس با دیدن نام گرانترین شهر نگران نشوید.

فلورانس زیباترین شهر ایتالیا

فلورانس زیباترین شهر ایتالیا

شهر فلورانس به عنوان زادگاه رنسانس، سرشار از شاهکارهای هنری و معماری است که همه آن ها به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می شوند. از گالری های هنری گرفته تا کلیساهای نقاشی شده توسط نقاشان برجسته . این شهر بسیار دیدنی بوده و سالانه تعداد زیادی گردشگر را به سمت خود جذب می کند. تعجبی ندارد که فلورانس زیباترین شهر ایتالیا نام گذاری شده است.

زیبایی های این مکان تنها به آثار باستانی محدود نبوده بلکه زیبایی های طبیعی در کنار رودخانه ای آرام نیز بر جذابیت آن می افزاید. تصور نکنید که این شهر فقط برای سفر و گردش مناسب می باشد چرا که هنگامی که بخواهیم به معرفی شهرهای مهم و اصلی ایتالیا در زمینه های کاری و تحصیلی نیز بپردازیم، نام فلورانس در میان آن ها مشاهده می شود.

این شهر با داشتن بازار کار خوب، دانشگاه های معتبر و کیفیت زندگی مناسب یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت بوده که تخمین زده می شود حدود 100 هزار نفر مهاجر در این شهر اقامت دارند و یکی از دلایل آن می تواند مقدار هزینه های کم اقامت در آن باشد. به همین علت یکی از گزینه های معرفی شهرهای کشور ایتالیا برای مهاجرت فلورانس است، زیرا می توانید یک سبک زندگی بین المللی را در کنار امکانات زندگی و تفریحی مناسب داشته باشید.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

انتخاب هر یک از روش های مهاجرتی با چالش های خاص خود همراه است که در این عنوان کارشناس ارشد مهاجرتی ما به آن پرداخته است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را مشاهده کرده و در صورتی که هرگونه سوال در این زمینه دارید با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مترا قدیمی ترین شهر ایتالیا

مترا قدیمی ترین شهر ایتالیا و اروپا در منطقه باسیلیکاتا جنوب این کشور بوده که قدمت آن به 10 هزار سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و از جذابیت های این شهر آن است که مانند باقی شهرهای ایتالیا از تپه ای بالا نمی رود ، بلکه از یک دره که آن را ساس می نامند عبور می کند و صخره های آن داستان زیادی را با خود به همراه دارند. 

این شهر در ابتدا به عنوان یک مجموعه سکونتگاه ساخته شد و اکنون در میراث جهانی یونسکو قرار دارد. 

مترا در سال 2019 نام پایتخت فرهنگی اروپا را نیز به دست آورد، شاید با خود تصور کنید که اکنون این شهر دارای جاذبه های گردشگری خاص و بسیاری مانند رم و میلان است.

ما باید بگوییم که این شهر بسیار ساده و معمولی می باشد و هیچ اثری از هنر رنسانس و مناطق خرید شلوغ نیست و ساکنین این شهر بسیار به این سادگی و زندگی عادی خود افتخار می کنند.

اما این مورد باعث نمی شود که قدیمی ترین شهر کشور در معرفی شهرهای کشور ایتالیا وجود نداشته نباشد، امروزه این شهر در حال شکوفایی بوده و برای بازدید بسیار جالب می باشد. 

پیشنهاد می کنیم که مقاله هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا را مطالعه کرده تا از مهم ترین اصل برای اقامت اطلاعات دقیق داشته و سپس تصمیم گیری نمایید.

Metra is the oldest city in Italy

رم شهر شروع زندگی در ایتالیا

وقتی که به معرفی شهرهای کشور ایتالیا می پردازیم، نباید پایتخت را فراموش کنیم، این شهر با ترکیبی از تاریخ، فرهنگ، هنر و فرصت ها یک مکان ایده آل را ایجاد کرده که همه افراد طبق تجربه خود می گویند که رم شهر شروع زندگی در ایتالیا فوق العاده می باشد. 

آمارها نیز نشان می دهند که اکثر مهاجران زندگی خود را از این شهر آغاز کرده و سپس به سمت شهرهای بزرگ تر و گرانتر می روند.

تفاوتی ندارد که با چه سن و یا با چه روش مهاجرتی وارد این کشور می شوید، در هر صورت رم می تواند برای شما زمینه ای عالی را برای شروع فراهم کند. 

در حالی که تعداد زیادی از دفاتر بین المللی در این مکان قرار داشته و به عنوان مرکز اقتصادی ایتالیا شناخه می شود، دولت بسیار به دنبال جذب نیروی کار بین المللی می باشد.

رم شهر شروع زندگی در ایتالیا

البته در هنگام زندگی در این شهر باید انتظار تعداد زیادی از گردشگران را داشته باشید زیرا که رم، دارای جاذبه های فراوانی بوده و یکی از پربازدیدترین شهرهای اروپا است برای افرادی که زندگی در شهری شلوغ را دوست ندارند مناسب نیست. برخی از منطقه های خوب این شهر برای زندگی Trastevere، Monteverde و آونتینو می باشند.

از طریق مطالعه مقالات زیر سایر شهرهای مطرح اروپا را نیز به خوبی بشناسید:

ناپل از بزرگترین شهرهای ایتالیا

شهر ناپل از بزرگترین شهرهای ایتالیا بوده و شهرهایی مانند میلان و رم پس از آن قرار دارند. ناپل یک شهر زیبا، خیره کننده با تاریخ غنی و رفاه بسیار مناسب بوده و مانند هر مکان دیگری دارای مزایا و معایبی می باشد. بیشترین چیزی که این شهر را از سایر آن ها متمایز می کند، زندگی شبانه آن است، ناپل به داشتن فرهنگ پر جنب و جوش و زندگی شادی شبانه خود مشهور بوده و اگر به دنبال کار و تحصیل به همراه مقدار زیادی تفریح هستید ، این شهر یک گزینه بسیار عالی است.

نه تنها می توان شب ها را به تفریح پرداخت، بلکه در روز نیز می توان به تماشا و بازدید از جاذبه های گردشگری شهر مانند پمپئی، هرکولانیوم و بسیار جاذبه دیگر از مکان هایی هستند که پس از یک روز درسی در دانشگاه های معتبر و یا پس از یک روز کاری در بازار کار می توانید به آن ها سری زده و اقامت خود را لذت بخش کنید.

با وجود این که بخش بزرگی از اقتصاد منطقه در دست گردشگری است، اما به این معنا نمی باشد که اسم آن در معرفی شهرهای کشور ایتالیا با صنایع مختلف حضور نداشته باشد. با داشتن یک شغل ساده نیز می توان به داشتن رفاه مطول خود در این شهر دست یافت.

تورین دومین پایتخت اقتصادی ایتالیا

تورین، دومین پایتخت اقتصادی ایتالیا به شمار می آید، این شهر بحران های اقتصادی زیادی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر از استان های ثروتمند کشور بوده که همه شاغلان آن از متوسط درآمد بیشتری نسبت به سایر نقاط برخوردار هستند، نسبت هزینه های زندگی نیز به درآمد بسیار متناسب بوده و کیفیت زندگی خوبی را به ارمغان می آورد.

هزینه های زندگی در تورین بیشتر از سایر شهرهای کوچکتر و کمتر از شهرهای بزرگی مانند میلان می باشد. 

این شهر ترکیبی از صنایع متعدد مانند بوده که می توان به خودروسازی، تجارت کشاورزی، الکترونیک اشاره کرد، مچنین شرکت های اروپایی زیادی در این شهر قرار دارند.

تورین دومین پایتخت اقتصادی ایتالیا

اگر بخواهیم به معرفی شهرهای کشور ایتالیا که دارای بازار کار مناسب در کنار رفاه اجتماعی هستند بپردازیم، یقینا نام شهرتورین یکی از آن ها خواهد بود. با وجود این که این شهر در سال های گذشته به عنوان یک شهر نسبتا ضعیف دیده می شد اما به سرعت پیشرفت کرده و اکنون به یکی از مقصدهای مطلوب کشور برای مهاجران تبدیل شده است. 

پیشنهاد می کنیم که قبل از ترک کشور خود، جست و جوی کار را در تورین توسط وبسایت ها آغاز کرده تا با بازار کار کشور آشنا شده و تضمینی برای اقامت شما باشد.

ونیز یک موزه با فضای باز در ایتالیا

ونیز شهری است که در شمال شرقی ایتالیا و در کنار دریای آدریاتیک واقع شده است. این شهر به کانال ها و گوندولاهای تاریخی و میراث فرهنگی خود مشهور بوده و تصورات مردم از ونیز، یک موزه با فضای باز در ایتالیا بوده و برای خیلی از آن ها این سوال پیش می آید که آیا مردم در ونیز زندگی می کنند؟

حقیقت این می باشد که علاوه بر این که ونیز یک مقصد گردشگری محبوب بوده، دارای ساکنین بسیاری است که تعداد آن ها به حدود 55 هزار نفر می رسد و بسیاری از آن ها ساکنان قدیمی و اصلی هستند که خانواده آن ها نسل ها در این شهر اقامت داشته و بخاطر توریستی بودن ونیز اکثر آن ها در صنعت گردشگری مشغول به کار شده اند.

اگر بخواهیم به معرفی شهرهای کشور ایتالیا از نظر ترکیب زیبایی و کیفیت زندگی بپردازیم، ونیز یکی از آن ها است اقامت در این شهر می تواند برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ علاقه مند هستند و می خواهند چالش های ناشی از زندگی در یک شهر گردشگری را بپذیرند یک تجربه عالی باشد.

Venice, an open-air museum in Italy

جدول زیر شامل مطالعه ای دقیق از شاخص های مختلف برای زندگی در ونیز است:

شاخص ها کیفیت
قدرت خرید 55.41%
ایمنی 68.57%
مراقبت های بهداشتی 66.74%
آب و هوا 89.39%
هزینه زندگی 65.37%
قیمت ملک 10.7%
آلودگی 65%
زمان رفت و آمد و ترافیک 40%

پیزا شهر دانشجویی ایتالیا

در لیست معرفی شهرهای کشور ایتالیا شهر پیزا شهر دانشجویی ایتالیا شناخته می شود، زیرا تعدادی از دانشگاه های معتبر و با کیفیت آموزشی بالا در این شهر قرار دارندکه باعث شده علاوه بر تعداد زیاد گردشگر، جمعیت زیادی از مهاجران و دانشجویان در آن حضور داشته باشند و یک فضای پر جنب و جوش را ایجاد کنند.

پیزا یک شهر کوچک است که می توان به راحتی با دوچرخه و یا با پیاده روی در آن به گشت و گذار پرداخت و در رستوران ها با قیمت بسیار عالی غذاهای مشهور ایتالیا را امتحان کرد و با سایر افراد که به علت تعداد زیاد مهاجرین به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند ارتباط برقرار کرد و با رفاه بالا به زندگی با کیفیت پرداخت.

برخی از مزایای زندگی در هر پیزا را برای شما در لیست زیر قرار داده ایم:

  • اینترنت پر سرعت
  • تجارت آسان
  • کیفیت آموزشی بالا
    بسیار امن
  • بیمارستان های عالی
  • جاده های ایمن
  • آزادی بیان

به همان مقدار که شناخت نکات خوب مهم است، شناخت نکات ضعف نیز ضروری بوده که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

  • گرانتر از سایر شهرها
  • سرمای بیش از حد زمستان
  • دشواری در یافتن دوست

Pisa, the student city of Italy

آمالفی زیباترین مکان زمین در ایتالیا

دلایل زیادی وجود دارد که آمالفی زیباترین مکان زمین در ایتالیا شناخته می شود ،بندر طبیعی عالی و قرار گیری در دره ای سرسبز و زیبا یک بخش کوچک آن بوده و از گذشته تا کنون داستان های زیادی را بیان دارد. برخی از نویسندگان و آهنگسازان مشهور در این شهر زندگی می کردند. این شهر حتی به عنوان اولین گزینه در معرفی شهرهای کشور ایتالیا برای مسافرت و تفریح بیان می شود زیرا که ترکیب طبیعت و مکان های زیبای اقامتی یک تجربه بی نظیر را برای همه می سازد.

البته این شهر بیشتر توریستی و گردشگری بوده، اگر به دنبال تحصیل و یا ورود تازه به ایتالیا هستید بهتر است که شهرهای دیگری را که معرفی کردیم در نظر داشته باشید، پس از این که تحصیل خود را تمام کرده و یا شغل مناسب یافتید می توانید به این شهر نقل مکان کنید. برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیلی این کشور به مقاله همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه نمایید.

جدول زیر شامل هزینه های زندگی در آمالفی و معرفی شهرهای بزرگ ایتالیا به طور مقایسه شده می باشد:

نام شهر  اجاره در امالفی  رستوران ها در امالفی مواد غذایی در امالفی
رم 34% کمتر 26.9% کمتر 18.1% کمتر
تورین 8% بیشتر 22.9% کمتر 13.1% کمتر
ناپل 12.5% بیشتر 16.6% کمتر 2.6% کمتر

ورونا با کیفیت عالی زندگی در ایتالیا

شهر ورونا که در شمال ایتالیا بنی دو شهر بزرگ میلان و ونیز قرار دارد، اما به اندازه آن ها شهرت نداشته و زمانی که در لیست معرفی شهرهای مهم و دیدنی ایتالیا قرار درد برای همه این سوال ایجاد می شود که آیا این شهر مکان خوبی برای اقامت وز ندگی می باشد؟

در جواب این سوال باید بگوییم که بله ورونا با کیفیت عالی زندگی در ایتالیا یک گزینه بسیار عالی برای مهاجرت و زندگی می باشد. نه تنها بازار کار بسیار خوب بوده، بلکه غذاهای آن بسیار لذیذ هستند و فعالیت ها، رویدادها و جاذبه های زیادی وجود دارد که می تواند شما را در تمامی مدت اقامت خود سرگرم و شاد نگه دارند. حمل و نقل در این شهر بسیار کارآمد بوده و حتی خرید ماشین در آن ضروری نیست.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی شهرهای کشور ایتالیا و بررسی و تحلیل دقیق آن ها برای شما پرداخته و آن را به طور رایگان در دسترس قرار داده اند . در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر و یا راهنمایی کامل با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید همچنین می توانید در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور ایتالیا

در پایان برخی از اطلاعات مهم در رابطه با معرفی شهرهای کشور ایتالیا را برای شما عزیزان بیان نمودیم و در صورتی که سوالی در این زمینه دارید ، با مشاورین ما تماس بگیرید.

در معرفی شهرهای کشور ایتالیا برای تحصیل، رم، میلان و پیزا در اولین رتبه قرار دارند.

بله، این شهر کاملا قابل سکونت بوده و در حال حاضر حدود 55 هزار نفر جمعیت دارد.

در لیست معرفی شهرهای کشور ایتالیا، سملان به عنوان گرانترین شهر نسبت به بقیه شهرها قرار می گیرد، البته میزان هزینه های آن از بسیاری از شهرهای دیگر اروپا کمتر می باشد.

برای مهاجرت و ورود به این کشور، طبق تجربه سارینی رم بهترین شهر برای انجام این امر است، زیرا که زمینه و فرصت های بسیاری برای شکوفایی در این شهر وجود دارد.

شهر فلورانس یعنی زادگاه رنسانس بهترین مقصد برای بازدید و تماشای آثار هنری بوده که با ترکیب آن با طبیعت عالی یک مقصد محبوب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه