شهرهای کشور لهستان

شهرهای کشور لهستان گرچه به زیبایی و تاریخ غنی خود مشهور هستند، اما این تمام ماجرا نیست؛ جزئیات مهم تری وجود دارند که باید قبل از انتخاب یک شهر، چه به عنوان یک مقصد مسافرتی و چه مقصد مهاجرتی از آنها اگاهی پیدا کنید که ما در این عنوان به آن پرداخته ایم.

لهستان که در اروپا به وضعیت اقتصادی، بازار کار مناسب و دانشگاه های مطرح خود معروف است ، با پیشرفت هر روزه خود همواره در حال پیشرفت بوده و به یک مقصدی عالی برای نقل مکان و زندگی به شمار می رود . با مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان از شیوه های مختلف دستیابی به این کشور با توجه به شرایط خود اطلاع یافته و اقدام کنید.

شهرهای کشور لهستان

کشور لهستان از 16 استان تشکیل شده است که هر یک از آنها میزبانی شهرها و روستاهای زیبا و منحصربفردی را بر عهده دارند.

فهرست مطالب

اما قبل از این که تصمیم به مهاجرت به این کشور را بگیرید، باید مقصد دقیق خود را انتخاب کنید؛ برای انتخاب درست یک شهر باید شهرهای کشور لهستان را از نظر بازار کار، هزینه های زندگی، دانشگاه ها، رفاه و امکانات زندگی بررسی کنید. 

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی شهرهای مهم و اصلی لهستان پرداخته و آن ها را مورد بررسی قرار داده اند تا شما بهترین تصمیم را بگیرید و از هرگونه خطاهای احتمالی فاصله بگیرید.

ورشو گرانترین شهر لهستان

پایتخت کشور لهستان، یعنی ورشو بزرگترین شهر این کشور است و زندگی در آن می تواند بسیار دلپذیر باشد. با وجود این که ورشو زیباترین شهر نسبت به کراکوف، گدانسک یا وروتسواف نیست اما زندگی در آن به معنای زندگی در مرکز اصلی موسسات و رویداد های فرهنگی است. 

با وجود تعداد زیادی از مراکز تفریحی مانند سینماها، سالن های کنسرت، تئاتر، رستوران های بین المللی و موزه ها هم برای زندگی و هم سفر مقصد مناسبی است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شهرهای کشور لهستان + پادکست

شهر ورشو به عنوان پایتخت لهستان یکی از بزرگترین شهرهای این کشور نیز به شمار می رود . 

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا کنید تا به جزئیات بیشتری در این باره برسید و جهت اطلاع از هرگونه روش های مهاجرتی به هر یک از شهرهای کشور لهستان با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شهرهای کشور لهستان
شهرهای کشور لهستان

اگر بخواهیم به معرفی شهرهای مهم و اصلی لهستان بپردازیم یقینا شهر ورشو به عنوان اولین اسم، نام برده می شود؛ چرا که شرکت های دولتی و خارجی بسیاری در این شهر متمرکز شده اند که باعث ایجاد سطح بالایی از اقتصاد و رفاه شده اند و همچنین از نظر فرصت شغلی و بازار کار از بهترین شهرهای لهستان می باشد. علاوه بر این موارد زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی آن با مدارس و موسسات آموزشی عالی کاملا تصمین شده می باشد.

اگرچه مقدار حقوق شما در این شهر بیشتر از سایر شهرها خواهد بود اما ورشو، گرانترین شهر لهستان به شمار می رود و باید انتظار داشته باشید که قیمت ها متناسب با درآمد شما زیاد باشد. ورشو نه تنها از بهترین شهرهای کشور لهستان می باشد، بلکه در مقایسه با پایتخت ها و شهر های بزرگ اروپایی نیز کیفیت بسیار خوبی از زندگی را فراهم می کند.

کراکوف زیباترین شهر لهستان

کراکوف زیباترین شهر لهستان

کراکوف دومین شهر بزرگ لهستان که کمی ارزان تر از ورشو و یا گدانسک است، شهری بسیار مقرون به صرفه برای زندگی می باشد . با پیشرفت های متوالی اقتصاد کشور، بازار های کار محلی به کارکنان بیشتری نیاز دارند و فرصت های شغلی گوناگونی برای افراد ایجاد می شود.

با داشتن تاریخ طولانی و پر فراز و نشیب و وجود اثرات و بناهایی از آن، که افراد زیادی را از سراسر جهان به تماشای خود جذب کرده است، کراکوف زیباترین شهر لهستان به شمار می آید. با وجود موزه ها، قلعه ها و مکان های دیدنی و تفریحی بسیار کراکوف از اولین اسم ها در معرفی شهرهای مهم و دیدنی لهستان است.

کراکوف با داشتن 24 مراکز علمی و آموزشی یکی از بهترین مقصدها برای دانشجویان بین المللی است؛ به لطف این مراکز علمی، شرکت های بسیاری در بخش فناوری و تکنولوژی در این شهر بنا شده اند و این شهر از بزرگترین مقر های بزرگترین پورتال ها و ارائه دهندگان اینترنت کشور می باشد.

به همین دلایل کراکوف از بهترین شهرهای کشور لهستان است که در طی سال های اخیر توانسته مهاجران دانشجوی زیادی را به سمت خود جذب کند چرا مهاجران بعد از اتمام تحصیل می توانند در بخش های رو به رشد فناوری اطلاعات، مهندسی، تجزیه و تحلیل، گزارش و خدمات تجاری مشغول به کار شوند.

وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

خوب است که ضمن بررسی یک کشور از جنبه های مختلف همچون شناختن بهترین شهرها به چالش ها و البته مزایایی که پیش روی شما عزیزان قرار می گیرد نیز دقت داشته باشید.

در این ویدیو کارشناسان ما به صورت کاملا تخصصی به بررسی مهاجرت و چالش های پیش روی شما عزیزان در زمان مهاجرت پرداخته است که توصیه می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

لودز سومین شهر بزرگ لهستان

لودز سومین شهر بزرگ لهستان است که در مرکز کشور واقع شده و یک مرکز فرهنگی بسیار مهم می باشد. این شهر که در ابتدا به دلیل موفقیت صنعت نساجی آن تأسیس شد، اکنون تبدیل به یکی از بهترین شهرهای لهستان شده است و همچنان با سرعتی خیره کننده در حال توسعه بیشتر خود می باشد. در حال حاضر برخی از شرکت های بزرگ مانند فیلیپس، آمازون و پراکتر اند گمبل، دفاتری در لودز تأسیس کرده اند.

لودز از شهرهای کشور لهستان است که دارای تعدادی از معتبرترین دانشگاه های کشور می باشد و در لیست معرفی شهرهای بزرگ لهستان برای تحصیل قرار می گیرد. این شهر نه تنها از نظر تحصیل بلکه از نظر یافتن شغل برای مهاجران نیز مکان خوبی است و فرصت های شغلی بسیاری را پیش روی افراد قرار داده است.

شهر لودز با این که فقط به اندازه یک ساعت با پایتخت فاصله دارد؛ اما هزینه های زندگی این دو شهر با یکدیگر بسیار زیاد است، به طوری که اجاره در این مکان بیش از 50 درصد کمتر از پایتخت است. در این شهر رویدادهای رایگان فراوان است و به راحتی می توان سرگرمی های مختلف یافت . متقاضیان از سراسر دنیا برای برای دانشگاه ‌ها و همچنین فرصت‌های شغلی و هزینه ‌های پایین زندگی به لودز جذب می‌شوند.

وروتسواف قدیمی ترین شهر لهستان

شهر وروتسواف قدیمی ترین شهر لهستان به حساب می آید و از بزرگترین و پر جمعیت شهر های کشور لهستان است. مهم ترین ویژگی این شهر، هزینه های کم و مقرون به صرفه نسبت به کیفیت و رفاه زندگی بوده و نسبت به سایر شهرهای اروپایی نیز ارزان تر می باشد.

به عنوان مثال هزینه های زندگی در وروتسواف 50٪ ارزان تر از زندگی در برلین و حدود 30٪ ارزان تر از مادرید است.

این شهر یکی از مراکز علمی مهم کشور است چرا که دانشگاه علم و فناوری وروتسواف یکی از بهترین دانشگاه های کشور بوده؛ از طرفی حدود 600 شرکت نوپا در داخل این شهر وجود دارند که نه تنها باعث رونق اقتصادی، بلکه باعث ایجاد بازارکار خوب و کاهش نرخ بیکاری شده است.

به این دلایل شهر وروتسواف یک مقصد محبوب برای دانشجویانی که نه تنها به دنبال تحصیل با کیفیت، بلکه به دنبال اینده ای تضمین شده برای خود هستند شده است.

وروتسواف قدیمی ترین شهر لهستان

علاوه بر مزیت های کیفیت خوب زندگی با بودجه کم، وروتسواف، قدیمی ترین شهر لهستان زیبایی های بسیاری دارد که هر کسی را مجذوب خود می کند. وجود کلیسا های جامع زیبا و معماری گوتیک بناها بخش کوچکی از همه زیبایی آن را تشکیل می دهد و گردشگران بسیاری را سالانه در خود جمع می کند. دومین بازار بزرگ در لهستان نیز با معماری زیبای خود در این شهر قرار گرفته است.

گدانسک تعادل بین کار و زندگی

شهر گدانسک، یک شهر بسیار دلپذیر است که در شمال کشور قرار گرفته و زندگی در کنار دریا با آب و هوای بسیار پاکیزه را ارائه می کند. این شهر قدیمی و تاریخی با معماری خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند . از طرفی دیگر به علت کهربایش که در انواع جواهرات استفاده می شود ، بسیار مشهور است و حتی موزه ای از آن هم در داخل شهر قرار دارد.

اگرچه که بازار کار این شهر به خوبی شهرهای پیشرفته کشور مانند ورشو و کرافکو نیست اما همچنان رضایت بخش است، از طرفی دیگر هزینه های زندگی در آن به طور چشمگیری کمتر است به طوری که زندگی در شهر گدانسک، تعادل بین کار و زندگی محسوب می شود.

برای اطلاع دقیق از مخارج زندگی در این کشور می توانید مقاله هزینه های زندگی در لهستان را که توسط کارشناسان آی مهاجرتی تهیه و بررسی شده است مطالعه کنید.

همانند سایر شهرهای کشور لهستان، این شهر هم یک شهر مدرن به شمار می آید و امکانات مختلفی را برای تفریح و لذت از اوقات فراغت را دارا است؛ این امکانات شامل مواردی مانند سینما، تئاتر، اپرا، مراکز خرید، رستوران ها، سالن های ورزشی و غیره هستند. 

از معایب این شهر می توان به ایجاد ترافیک توسط ماشین ها استفاده کرد، اما استفاده از وسیله های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار بسیار ارزان است.

علاوه بر آشنایی با شهرهای کشور لهستان ، شناخت هرچه بیشتر این کشور می تواند مهاجرت و سفری موفق تر را برایتان رقم بزند:

لوبلین جذاب ترین کلان شهر لهستان

لوبلین، جذاب ترین کلان شهر لهستان می باشد چرا که جاذبه ها و مکان های زیادی برا دیدن در آن وجود دارد و یک مقصد محبوب برای توریست ها بوده و یکی از شهرهای کشور لهستان است که دارای تاریخی طولانی و فرهنگی قوی می باشد.

همچنین به علت محل قرارگیری آن، یک موقعیت استراتژیک بسیار خوب در روابط با اروپای شرقی دارد و از مهم ترین مراکز اقتصادی و فرهنگی در مرز شرقی اتحادیه اروپا است.

اگر بخواهیم به معرفی شهرهای کشور لهستان برای زندگی دانشجویی بپردازیم، لوبلین از اولین نام ها می باشد.

امروزه این شهر با بیش از پنج هزار دانشجو از سراسر جهان بزرگترین مرکز دانشجویی در بخش شرقی لهستان است. این مورد نیز باعث شده تا زبانی که اکثر اهالی آن استفاده می کنند، انگلیسی بوده و افراد تازه وارد در برقراری ارتباط مشکلی نخواهند داشت.

 

لوبلین جذاب ترین کلان شهر لهستان

 این شهر که لقب بهشت دانشجویی را کسب کرده با دانشگاهی زیبا و مدرن شده، امکانات بسیار مناسبی را در دسترس دانشجویان قرار می دهد . لوبلین همچنین شهر فرهنگی است که درخواست و تلاش زیادی آن برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2016 نه تنها به رویدادهای فرهنگی سازماندهی شده تا به امروز شتاب بخشید، بلکه باعث ایجاد تعدادی ابتکارات جدید شد که اکنون ده ها هزار گردشگر را به خود جذب می کند.

همچنین هنگامی که در مورد کیفیت بالای زندگی در لوبلین صحبت می شود، ارزش دارد که بر جمع و جور بودن شهر تأکید شود.

پوزنان شهر استارت آپ ها

پوزنان شهر استارت آپ ها نامیده می شود؛ به این دلیل که دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور لهستان است و یافتن شغل چه برای دانشجویان و چه برای مهاجران به هیچ هنوان مشکل نخواهد بود. فرصت ای شغلی در این مکان به قدری متنوع است که به راحتی می توان به شغل موردعلاقه خود مشغول شد. 

شهر پوزنان به عنوان شهر تجاری در حال توسعه سریع در نظر گرفته می شود و یکی از بهترین شهرهای کشور لهستان برای زندگی می باشد و همچنین به عنوان دیجیتالی ترین شهر از نظر راه های ارتباطی با ساکنانش اعلام شد.

اما بازار کار این شهر تنها نکته مثبت برای اقامت در آن نیست، بلکه وجود امکانات تفریحی گوناگون از بهترین ویژگی های آن است . شما می توانید در اوقات فراغت خود از شاهکارهای معماری آن شگفت زده شوید، در یکی از پارک های آرام استراحت کنید یا با مردم محلی دوستانه گپ بزنید. 

پوزنان نه تنها کیفیت بالای آموزش را ارائه می دهد، بلکه کیفیت بالای زندگی را نیز ارائه می دهد. 

مزایای زندگی معایب زندگی
نرخ جرم و جنایت پایین هزینه زندگی نسبتا بالا
انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود زمستان ها طولانی و بسیار سرد است.
نرخ بیکاری پایین زنان همچنان باید مراقب راه رفتن به تنهایی در شب باشند

Poznań the city of startups

شچسین، سبز ترین شهر لهستان

شهر شچسین در اروپای شرقی با بیش از 400 هزار نفر جمعیت، بزرگترین منطقه شهری در بخش شمال غرب کشور و مرکز استان است. نام گرفتن شهر سبز فقط به علت فضای درون خود شهر نیست، بلکه برخی از مناطق محلی بسیار جذاب در اطراق آن وجود دارند که مشهورترین آن ها سه جنگل وسیع است.

با قرار داشتن این شهر در کنار دریا، علاقه مندان به قایق سواری اروپایی هر ساله برای یکی از بزرگترین رویدادهای قایق سواری در این قاره و همچنین کسانی که شنیده اند که قدیمی ترین اسکله شناور اروپا در این شهر است به این مکان می آیند. دلایل زیادی برای بازدید بیش از یک شب و یا نقل مکان در شهر شچسین وجود دارد و از شهرهای کشور لهستان است که نکات مثبت بسیاری دارد.

مزایای شهر شچسین:

  • اکثر مردم به زبان انگلیسی (نه آلمانی) صحبت می کنند.
  • طرح دوچرخه سواری شهری رفت و آمد را آسان می کند.
  • شچسین، سبزترین شهر لهستان است.
  • با وجود اینکه شهری شلوغ است، به دلیل مقرون به صرفه بودن شناخته شده است.

معایب شهر شچسین:

  • به اندازه شهرهای دیگر لهستان مانند ورشو و کراکوف متنوع نیست.پ
  • هواداران فوتبال می توانند بیش از حد پرشور باشند.
  • بعضی مکان ها باید بعد از ساعت 11 شب تعطیل شوند.

 

Advantages and Disadvantages

تورون شهری در شمال لهستان

در ادامه لیست معرفی شهرهای کشور لهستان به تورون، شهری در شمال لهستان می رسیم که به دلیل جذابت های قرون وسطایی و صحنه فرهنگی پر رونق خود شناخته شده است. این شهر فضای تنفسی برای شما فراهم نموده و شور و شوق را تقویت می کند و رویدادهای فرهنگی، موسیقی و ورزشی را به خود جذب می نماید؛ شهر پرجنب‌وجوش است بدون اینکه مانند کلان‌شهرهای بزرگ کلافه کننده باشد.

شما می توانید درست در کنار شهر قدیمی، به راحتی به رستوران ها، بارها و همه مناظر تاریخی دسترسی داشته باشید و از تماشای آن ها هم در مدت زمان سفر به کشور و هم برای اقامت لذت ببرید. تورون جای خوبی برای زندگی است و در اینجا هزینه ها نسبت به سایر شهرهای کشور لهستان بسیار کمتر می باشد.

دانشجویانی که از سراسر جهان به این شهر می آیند تا بهترین زمان زندگی خود را در اینجا بگذرانند و در اینجا بمانند تا کار کنند، خانواده تشکیل دهند، علایق و مشاغل خود را توسعه دهند، برتری دانشگاهی این یک ترکیب منحصر به فرد از میراث تاریخی و فرصت های مدرن را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که به دنبال شهری هستند که سنت را با نوآوری ترکیب می کند.

کاتوویتس شهر جنگلی لهستان

به علت این که اکثر بخش این شهر جنگلی است آن را کاتوویتس، شهر جنگلی می نامند، بزرگترین پارک های شهری اروپا در این مکان قرار گرفته است. این شهر در قدیم به عنوان یک شهر صنعتی شناخته می شد، در حال حاضر اکثر شهر به طور کامل بازسازی شده است و بسیاری از ساختمان های قدیمی آن ساکنان جدید را در خود جای داده اند.

این شهر که در جنوب لهستان قرار گرفته از شهرهای کشور لهستان است که باید در هنگام برنامه ریزی برای برای تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه کرد. در این مکان، می توانید خود را در یک فرهنگ غنی محلی غرق کنید. وقتی صحبت از گزینه های موجود می شود، کاتوویتس در حال حاضر 7 دانشگاه دارد؛ برای اطلاع دقیق از تحصیل در این مکان، مقاله تحصیل در لهستان را مطالعه کنید.

در این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه گشته، به شهرهای کشور لهستان به طور کامل پرداخته شده و مورد بررسی قرار گرفته است، در صورت تمایل به آگاهی از جزئیات دقیق تر می توانید با مشاورین ما در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار شهرهای کشور لهستان

با مطالعه سوالات پرتکرار در پایان نیز می توانید به اطلاعات کامل تری برسید و از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

ورشو، یکی از گرانترین شهرهای کشور لهستان به شمار می رود، اما نگران نباشید زیرا که میزان درآمد شما نیز نسبت به هزینه ها متناسب خواهد بود.

خیر، هزینه های زندگی در این شهر بسیار مناسب و کمتر از پایتخت می باشد.

پوزنان که به شهر استارت آپ ها مهروف است کمترین درصد بیکاری را در میان شهرهای کشور لهستان دارد.

در همه شهرهای لهستان زبان اصلی مردم، زبان لهستانی است اما در برخی از شهرها که تعداد مهاجران بین المللی در آن زیاد بوده مانند شچسین و پوزنان به زبان انگلیسی نیز صحبت می شود.در همه شهرهای لهستان زبان اصلی مردم، زبان لهستانی است اما در برخی از شهرها که تعداد مهاجران بین المللی در آن زیاد بوده مانند شچسین و پوزنان به زبان انگلیسی نیز صحبت می شود.

برخی از شرکت های بزرگ جهانی مانند فیلیپس، آمازون و پراکتر اند گمبل، دفاتری را در شهر لودز بنا نهاده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه