آوسبیلدونگ خیاطی آلمان 2024 + شرایط، هزینه و بازارکار آن

یکی از راه‌های مهاجرت و کار در آلمان شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی است که می‌تواند برای افراد علاقمند به فعالیت در این حوزه بسیار مفید و سود بخش واقع شود.

این دوره آموزشی شما را به یک خیاط و حتی طراح لباس حرفه‌ای مبدل می‌سازد که قادر به فعالیت با تمامی ابزار و لوازم خیاطی و دوخت لباس بوده و می‌تواند از طریق تکنیک‌های خیاطی لباسی طراحی کند.

با شرکت در این دوره های می توانید به سرعت جذب بازار کار شده و در نهایت به اقامت دائم و سپس شهروندی برسید.

آوسبیلدونگ خیاطی آلمان 2024 + شرایط، هزینه و بازارکار آن

دوره آوسبیلدونگ خیاطی در کشور آلمان، طی یک دوره آموزشی از شما یک خیاط حرفه‌ای می‌سازد که می‌توانید بلافاصله به بازار کار وارد شده و به درآمد برسید.

فهرست مطالب

همچنین مدارک اعطایی از سوی مراکز آموزشی بسیار معتبر بوده و علاوه بر کشور آلمان در برخی کشورهای اروپایی دیگر نیز مورد قبول واقع شود.

دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان به طور کلی شامل آموزش‌های عملی و تئوری می‌شود و در مقایسه با تحصیل در دانشگاه‌ها بیش‌تر بر روی یادگیری عملی و در حین کار تمرکز دارد که می‌تواند در این نوع حرفه‌ها مفیدتر و ثمر بخش‌تر باشد. در ادامه با تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط و چگونگی شرکت در این دوره‌ها را کاملا بشناسید.

درباره دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان به دو بخش آموزش‌های تئوری و عملی تقسیم‌بندی می‌شود که بخش تئوری در موسسات آموزشی فنی و حرفه‌ای و بخش عملی و تجربی آن در کارگاه‌های خیاطی و یا بوتیک‌ها و خانه‌های مد مورد آموزش قرار می‌گیرد. 

زبان آموزش در این دوره‌ها نیز زبان آلمانی است که باید به آن مسلط باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ خیاطی آلمان 2024 + شرایط، هزینه و بازارکار آن

همچنین باید خاطر نشان کنیم که دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی به دو دوره متفاوت تقسیم می‌شود، دوره اول مربوط به تعمیر و یا ایجاد تغییرات در لباس‌های دوخته شده و آماده است که معمولا دو سال به طول خواهد انجامید. اما دوره دیگر مربوط به دوخت لباس به صورت خاص و سفارشی است که باید با اندازه‌گیری و انتخاب متریال برای مشتریان صورت پذیرد که این دوره 3 سال به طول می‌انجامد.

شرکت در این دوره‌های آموزشی شما را در تمامی جوانب این حرفه آموزش خواهد داد و علاوه بر کسب دانش و تخصص لازم از تجربه‌ای مناسب برای ورود به بازار کار نیز برخوردار خواهید شد. با شرکت در این برنامه آموزشی متوجه می‌شوید که هنر خیاطی سفارشی به ریاضیات، خلاقیت و مهارت نیاز دارد.

در این برنامه آموزشی فرا خواهید گرفت که میزان پارچه لازم برای دوخت لباس برای هر شخص و ابعاد بخش‌های مختلف آن را محاسبه کنید. ضمنا این دوره‌ها فقط مرتبط با دوخت و دوز نیست، بلکه شما با دنیای مدرن طراحی لباس از طریق کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف این حوزه نیز آشنایی پیدا خواهید کرد.

اما پذیرش در این دوره نیاز به شرایطی دارد که بدین شرح هستند:

  • ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان با نمرات بالا
  • داشتن تسلط به زبان آلمانی
  • حداقل سن 17 سال و حداکثر 30 سال
  • تمکن مالی جهت پرداخت مخارج زندگی در آلمان
مدارک لازم برای دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

مدارک لازم برای دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

برای شرکت در این دوره آموزشی شما باید ابتدا تلاش کرده تا بتوانید از مرکزی آموزشی یا شرکتی که این دوره را ارائه می‌دهد پذیرفته شده و موفق به ثبت‌نام شوید. برای این امر نیز باید مدارکی را به کارفرما یا موسسه فنی و حرفه‌ای مربوطه ارائه نموده تا شرایط شما مورد سنجش قرار گرفته و پذیرش‌تان بررسی شود.

این مدارک باتوجه به ملیت و شرایط متقاضی و همچنین ضوابط مرکز مربوطه می‌تواند تفاوت‌هایی را نسبت به یکدیگر به وجود آورد. به همین خاطر حتما مدارک لازم را از مرکز انتخاب خود استعلام کنید. اما موارد زیر قطعا موردنیاز تمامی متقاضیان خواهد بود:

  • تکمیل فرم درخواست ثبت‌نام و پذیرش
  • ارائه گواهی دیپلم دبیرستان
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2
  • انگیزه‌نامه و هدف از شرکت در این دوره
  • رزومه مختصر و جامع

همچنین پس از به پایان رساندن مراحل پذیرش و ثبت‌نام شما باید برای دریافت ویزای خود نیز اقدام نمایید. اخذ ویزا کاملا مجزا از مراحل پذیرش بوده و در ارتباط با سفارت آلمان می‌باشد. برای دریافت ویزا متقاضیان علاوه بر مدارک بالا باید مدارک دیگری را نیز تهیه نموده و به سفارت ارسال نمایند، این مدارک بدین شرح خواهند بود:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست صدور ویزای تحصیلی
  • ارائه گواهی یا نامه پذیرش از موسسه فنی یا قرارداد کارآموزی با یک شرکت
  • گواهی اثبات تمکن‌مالی لازم
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه سلامت و خدمات درمانی
  • اثبات محل اقامت نظیر اجاره‌نامه

بخش کوچکی از ویزاهای دریافتی کشور آلمان در آی مهاجرتی

ویزاهای متعدد کشور آلمان در سال های اخیر تنها بخش کوچکی از دستاوردهای ما در حوزه مهاجرت است که در این ویدیو می‌توانید بخشی از آنها را مشاهده کنید.

از طریق تماس با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز شرایط فردی شما به صورت تخصصی بررسی شده و بهترین مسیر برایتان انتخاب می‌شود تا در مدت زمانی کوتاه به ویزای دلخواه خود برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزاهای کشور آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل اپلای آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

برای دستیابی و شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان نیاز به مراحل پیچیده و سختی نیست، اما شاید برای شما یافتن موسسه مربوطه یا شرکت و کارفرمایی که در این کشور نسبت به برگزاری این برنامه اقدام نماید، کمی نا آشنا و مشکل باشد که پیشنهاد می‌کنیم حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و از آنان راهنمایی بخواهید.

  • در ابتدا شما باید جستجو نموده و مراکز آموزشی و یا کارفرمایانی که این دوره‌ها را برگزار می‌نمایند پیدا کنید. جستجوی آنلاین از طریق سایت‌های کاریابی و همچنین سایت آوسبیلدونگ https://www.ausbildung.de/ می‌توانند بهترین مراجع برای شما باشند.
  • پس یافتن مرکز مورد نظر باید مدارک لازم و موردنیاز برای پذیرش را تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • توجه داشته باشید که در طول انجام این مراحل و تا پیش از زمان ارسال مدارک باید به زبان آلمانی تسلط پیدا کرده و مدرک مناسب را اخذ نموده باشید.
  • پس از تهیه مدارک باید تمامی آن‌ها را به همراه درخواست ثبت‌نام خود به موسسه مربوطه ارسال کرده و منتظر نتیجه باشید.
  • در صورت واجد شرایط بودن کارفرما یا شرکت مربوطه از شما تقاضای شرکت در یک مصاحبه را خواهد داشت که در صورت موفقیت نتیجه قبولی نهایی به شما اعلام می‌شود.
  • در اینجا از سوی مرکز مربوطه یک گواهی یا نامه پیشنهاد کار به شما اعطا خواهد شد که برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • با دریافت این گواهی و تهیه مدارک لازم سفارت آلمان باید برای دریافت ویزا اقدام کرده و پس از دریافت آن می‌توانید به آلمان مهاجرت نمایید و در دوره مربوطه شرکت کنید.

میزان درآمد و هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث علاقه بسیاری از متقاضیان به دوره‌های آوسبیلدونگ به خصوص آوسبیلدونگ خیاطی می‌شود، رایگان بوده این دوره و عدم نیاز به پرداخت هزینه یا شهریه است. 

در این دوره‌های آموزشی شخص به عنوان یک کارآموز پذیرفته و مشغول به فعالیت می‌گردد، به همین خاطر نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

همچنین از سوی کارفرماها مزدی نیز بابت فعالیت و کار آنان در طول دوره به افراد پرداخت می‌شود که میزان آن باتوجه به نوع کارفرما و محل آموزش می‌تواند متفاوت باشد. 

البته وقتی می‌گوییم مزد و حقوق نباید توقع مزدی بالا را داشته باشید چون شما یک کارآموز در حال آموزش هستید.

میزان درآمد و هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

حال هرچه نزد کارفرما و موسسه آموزشی معتبرتر و شناخته شده‌تری پذیرفته شوید، علاوه بر آموزش‌های بهتر و با کیفیت‌تر شاید مزد بیش‌تری نیز دریافت کنید. معمولا مزدی که به کارآموزان پرداخت می‌شود از 600 تا 1300 یورو در ماه خواهد بود که در ابتدای دوره کم‌ترین مقدار بوده و با افزایش تجربه و سابقه به مرور افزایش پیدا می‌کند.

البته باید خاطر نشان کنیم که هزینه‌های اقامت و زندگی همچنان به قوت خود باقی بوده و افراد باید بتوانند آن را پوشش دهند، چون معمولا میزان مخارج افراد بالاتر از میزان حقوق دریافتی‌شان از این دوره‌ها خواهد بود. طبق آخرین آما در سال 2024 هزینه زندگی یک شخص مجرد در آلمان ماهانه از 850 تا 1500 یورو متغیر خواهد بود.

در رابطه با کار در کشور آلمان، مطالعه مقالات زیر می‌تواند بسیار راهگشای شما عزیزان باشد:

بازار کار و اشتغال پس از دوره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

می‌توان گفت که شما با پشت سر گذاشتن این دوره آموزشی می‌توانید وارد یک حوزه و صنعت بسیار وسیع و درآمدزا شوید و در بخش‌های مختلفی مشغول به کار گردید. 

اقتصاد آلمان بسیار وسیع بوده و فرصت‌های شغلی در تمامی زمینه‌ها مناسب و خوب است و شاید حتی در برخی موارد کمبود نیروی متخصص نیز وجود داشته باشد.

اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، اتمام این دوره نباید پایان آموزش‌ها و یادگیری‌های شما باشد. 

چون صنایع مد و پوشاک بسیار وسیع و گسترده است و هرچه شما بتوانید آموزش‌های بیش‌تری دیده و مهارت‌های کامل‌تری کسب کنید، قطعا می‌توانید به درآمدهای بالاتری برسید.

اما با پایان این دوره و دریافت مدک از همان ابتدای کار می‌توانید خود کارگاه خیاطی راه‌اندازی کرده و یا در سالن‌های مد، بوتیک‌ها، کارخانجات نساجی و پوشاک و غیره مشغول به کار شوید. 

حتی می‌توانید در بخش طراحی و یا آموزش نیز مشغول به فعالیت شوید. اما به طورکل درآمد خیاطان در آلمان در سال 2024 بدین صورت به ثبت رسیده است:

حداقل درآمد ماهانه 700 یورو
متوسط درآمد ماهانه 1410 یورو
حداکثر درآمد ماهانه 2250 یورو

Visa Requirements and Permanent Residence Through Germany Tailoring Abuilding

شرایط ویزا و اقامت دائم از طریق آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

همان‌طورکه در بالا اشاره کردیم پس از پذیرش در مرکز آموزشی مربوطه برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان باید برای اخذ ویزا و مجوز اقامت در این کشور نیز اقدام کنید. توجه کنید که ویزای صادر شده برای این امر یک مجوز اقامت موقت خواهد بود که اعتبار آن به مدت دوره آموزشی بوده و پایان خواهد یافت.

به هیچ عنوان نمی‌توان برای دوره‌های آوسبیلدونگ به طور مستقیم اقامت دائم به دست آورد. اما امکان آن در صورتی‌که بتوانید در این کشور شاغل شوید به وجود می‌آید و چنان‌چه پس از پایان دوره آموزشی بتوانید در شغلی مربوطه در این کشور استخدام شوید، ویزای شما به ویزای کار مبدل شده و امکان اقامت و زندگی برای شما در آلمان فراهم خواهد آمد.

در نهایت چنان‌چه پس از اخذ ویزای کار، 2 تا 3 سال در آلمان زندگی کنید، مالیات بپردازید و جرمی مرتکب نشوید؛ می‌توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایید. همچنین افراد 3 سال پس از دریافت اقامت دائم در صورت علاقه خواهند توانست برای دریافت حق شهروندی و پاسپورت آلمان اقدام کنند.

مزایای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان

به عنوان یک شهروند خارجی این سوال وجود دارد که شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان چه مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت؟! 

این سوال می‌تواند مناسب بودن یا نبودن این دوره آموزشی را برای هر فرد مشخص نموده و در تصمیم‌گیری کمک بسیار مهمی به افراد نماید. 

مزایایی که این دوره برای ایرانیان می‌تواند به همراه داشته باشد بدین شرح خواهد بود:

  • امکان آموزش و شرکت در دوره به صورت رایگان
  • دریافت مزد و حقوق در طول دوره آموزش
  • دریافت ویزای شینگن و دسترسی نامحدود به تمام آلمان
  • امکان سفر به سایر کشورهای حوزه شینگن
  • اعتبار بالای مدارک اعطایی از سوی مراکز آموزشی
  • بازار کار فراهم و متنوع پس از پایان دوره آموزشی
  • امکان استخدام توسط موسسه یا کارفرمای برگزار کننده دوره
  • اقامت و زندگی در یکی از بهترین کشورهای جهان
  • امکان استخدام و کار در شرکت‌ها و صنایع کوچک و بزرگ پوشاک و مد

جهت کسب راهنمایی و اطلاعات بیش‌تر درباره آوسبیلدونگ خیاطی آلمان یا سایر دوره‌های آوسبیلدونگ در این کشور تیم مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار آوسبیلدونگ خیاطی آلمان 2024 + شرایط، هزینه و بازارکار آن

سوالات پرتکرار در پایان نیز اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد و  در صورتی که پرسش خاصی دارید، از طریق بخش دیدگاه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

بله هیچ‌گونه محدودیت یا منعی برای شرکت ایرانیان در این دوره آموزشی اعلام و یا در نظر گرفته نشده است.

باتوجه به انواع مختلف این دوره باید مدتی از 2 تا 3 سال زمان را برای گذراندن این دوره آموزشی در نظر گرفت.

بله شرکت در دوره‌های کارآموزی آوسبیلدونگ خیاطی آلمان برای تمامی افراد داخلی و خارجی رایگان است و شهریه‌ای دریافت نخواهد شد.

بله معمولا در طول مدت این دوره آموزشی به خاطر کار و فعالیت کارآموزان به آنان مزد و حقوقی اعطا می‌شود که باتوجه به کارفرما و محل کارآموزی متفاوت بوده و از ماهانه 700 تا 1300 یورو را شامل می‌شود.

بله برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ خیاطی آلمان باید به زبان آلمانی تسلط داشت و همچنین ارائه مدارک معتبری در سطوح B1 یا B2 از تمامی متقاضیان خارجی درخواست می‌شود.

بله برای شرکت در این برنامه آموزشی باید حداقل 17 و حداکثر 30 سال سن داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه