معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان

معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان به دلیل موقعیت‌های شغلی مختلف و متنوع، نرخ بیکاری پایین، مناسب بودن سطح درآمدی و به صورت کلی شرایط مناسب اشتغال، بسیاری از افراد متقاضی مهاجرت به این کشور برای کار کردن هستند.

مهاجرت کاری به آلمان، یکی از روش‌های مهاجرتی پرطرفدار و محبوب به این کشور است. اما یکی از مهمترین مسائل و چالش‌های متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان نحوه پیدا کردن شغل مناسب در این کشور است.

معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان

روش‌های کاریابی در کشور آلمان متنوع هستند که برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن بهتر است تمامی آنها را امتحانکنید.

فهرست مطالب

با توجه به تنوع مشاغل در آلمان و همچنین کم بودن نیروی متخصص در برخی از مشاغل، بسیاری از شرکت‌ها و موسسات آلمانی، نیروی انسانی مورد نیاز خود را از متقاضیان خارجی واجد شرایط انتخاب می‌کنند. اما به منظور مهاجرت کاری به آلمان باید پروسه‌ای طی شود و همه الزامات و مراحل با توجه به نوع شغل و روش مهاجرت انجام گیرند.

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای پیدا کردن شغل مناسب در آلمان وجود دارد که برخی از این روش‌ها حضوری و برخی نیز غیر حضوری هستند. آشنایی با روش‌های مختلف کاریابی در آلمان اهمیت زیادی دارد، زیرا متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند. 

ما در آی مهاجرتی در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان می‌پردازیم و توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان روش های مهاجرت به آلمان  به هر آنچه که می خواهید برسید.

برگزاری نمایش‌های شغلی در آلمان

یکی از روش‌های مناسب برای پیدا کردن شغل مناسب در آلمان، شرکت در نمایش‌های شغلی در این کشور است. در این نمایشگاه‌ها، بستری برای کارفرمایان فراهم می‌شود که نیروی انسانی مورد نظر خود را پیدا کنند و به جویندگان کار در آلمان نیز این فرصت داده می‌شود که شغل مناسب خود در کشور آلمان را پیدا کنند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان

در این نمایش هم کارفرمایان مشاغل مختلف و هم جویندگان کار حضور دارند، بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند به صورت مستقیم و حضوری با کارفرمایان مصاحبه داشته باشند تا بتوانند درمورد نیازها و انتظارات خود بحث کنند و به توافق برسند.

سالانه نمایش‌های شغلی مختلفی در آلمان برگزار می‌شود که همه افراد می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کرده و با توجه به مهارت‌ها و استعدادهایی که دارند با کارفرمایان شغل مورد نظر خود مصاحبه داشته باشند و در صورت صلاحیت و برخورداری از همه شرایط استخدام شوند. نمایشگاه کار و شغل برلین و نمایشگاهJOBFACTORY در شهر رستوک آلمان دو نمونه از نمایش‌های شغلی در این کشور هستند که بازدید کنندگان زیادی دارند.

جستجوی کار در آلمان به صورت مستقیم در شرکت‌ها

جستجوی کار در آلمان به صورت مستقیم در شرکت‌ها

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای پیدا کردن شغل مناسب در آلمان، جستجوی کار در آلمان به صورت مستقیم در شرکت‌ها است. در حال حاضر مشاغل و موسسات و شرکت‌های مختلف دارای وب سایت اختصاصی خود هستند که علاوه بر ارائه و معرفی خدمات خود، قسمتی با عنوان نیازمندی‌ها برای استخدام نیرو در بخش‌های مختلف را دارند. افراد جویای کار می‌توانند با مراجعه به وب سایت این شرکت‌ها در قسمت Job یا Career شرایط استخدام را بررسی نموده و با توجه به شرکت و مجموعه مورد نظر، سایر اقدامات لازم برای مصاحبه و استخدام را انجام دهند. حضوری یا غیر حضوری بودن این نوع کاریابی با توجه به شرکت و مجموعه مورد نظر متفاوت است.

برای مثال ممکن است که شرکت مربوطه قسمتی در وب سایت خود را به فرم‌های استخدامی اختصاص داده باشد و افرادی که جویای کار هستند با مراجعه به این قسمت از سایت و تکمیل فرم، درخواست خود برای استخدام را ارائه دهند و بعد از بررسی شرایط متقاضی با توجه به شماره تلفن یا روش ارتباطی که در فرم قید شده است برای انجام مراحل و الزامات بعدی ارتباط برقرار کنند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

جستجوی کار در روزنامه‌های آلمان

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن شغل در آلمان، جستجوی کار در روزنامه‌های آلمان است. همانطور که در روزنامه‌های محلی و ملی ما مشاغل مورد نیاز کارفرمایان آگهی می‌شود، تبلیغات و آگهی‌های شغلی آلمان نیز در روزنامه‌های محلی و ملی این کشور چاپ می‌شود. تبلیغات و آگهی‌های شغلی در آلمان در روزهای شنبه و چهارشنبه در روزنامه‌های مختلفی مانند،Süddeutsche Zeitung Zeit، Zeitung و غیره چاپ می‌شود.

افرادی که به دنبال پیدا کردن شغل مناسب خود در آلمان به این روش هستند، می‌توانند روزنامه‌های که دارای آگهی شغلی هستند را خریداری نمایند و یا آن‌ها را در کتابخانه‌ها به صورت رایگان مطالعه کنند. در این آگهی‌های شغلی معمولاً شماره تماس کارفرما قرار داده شده است تا کارجویان با آن تماس گرفته و در مورد شرایط شغل با هم مذاکره کنند و یا از کارجویان برای مصاحبه حضوری در زمان مشخص دعوت شده است.

Find a job with job search engines in Germany

پیدا کردن کار توسط موتور‌های جستجوی کار در آلمان

موتورهای جستجویی به زبان آلمانی وجود دارند که یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن شغل در آلمان هستند. موتورهای جستجو در پایگاه‌های داده سایت‌هایی با پیشنهاد شغلی هستند. با ورود به هر یک از این موتورهای جستجو لیستی از مشاغل و نیازمندی‌های آلمان ارائه داده شده است که متقاضیان می‌توانند شغل مورد نظر خود را با توجه به استعداد و حرفه‌ای که دارند پیدا کنند. در ادامه برخی از موتورهای جستجوی کار در آلمان معرفی شده است.

پیدا کردن کار توسط موتور‌های جستجوی کار در آلمان

موتور جستجوی کار de.indeed.com

مشاغل آگهی شده‌ای که که در روزنامه‌ها، وب سایت‌ها، مجموعه‌ها و شرکت‌ها منتشر شده است، در این موتور جستجو وجود دارد که تنوع مشاغل آگهی شده آن نیز بالا است. این موتور جستجو قابلیت‌ها و فیلترهای مختلفی برای پیدا کردن راحت‌تر و سریع‌تر شغل مورد نظر را دارد. برای مثال می‌توان آگهی‌ها را با توجه به تاریخ انتشار آن‌ها مرتب کرد.

موتور جستجوی کار jobstairs.de

این موتور جستجو ارائه دهنده آگهی‌های شغلی شرکت‌های بزرگ آلمانی است که می‌توان بر اساس حرفه خود، شرکت، محل و شهر مورد نظر خود را در آگهی‌ها بررسی نمود.

موتور جستجوی کار cesar.de

این موتور جستجو کار آلمانی، بیش از 100000 منبع شغلی را بر اساس حرفه و شهر مورد نظر معرفی می‌کند.

موتور جستجوی کار kimeta.de

یکی دیگر از موتورهای جستجوی آلمانی که مانند سایر موتورهای جستجو به زبان آلمانی است، kimeta.de بوده که می‌توان با استفاده از آن مشاغل را بر اساس شهر و حرفه جستجو نمود.

موتور جستجوی کار jobworld.de

این موتور جستجو نیز بیش از 500000 موقعیت شغلی خالی را بر اساس شهر و فاصله و حرفه منتشر می‌کند.

موتور جستجوی کار jobsuma.de

یکی دیگر از موتور‌های جستجوی شغل در آلمان، jobsuma.de است که دسته بندی مشاغل آن مربوط به مشاغل دانشجویی، مشاغل موقت و دوره‌های کارآموزی هستند و امکان جستجو بر اساس شهر و حرفه را دارند.

بررسی وب سایت‌های کاریابی آنلاین در آلمان

در حال حاضر وبسایت‌های کاریابی آنلاین مختلفی وجود دارد که با ارائه آگهی‌های شغلی آلمان، فرصت مناسبی را برای پیدا کردن شغل‌های آلمان فراهم نموده‌اند.

این روش کاریابی در آلمان، روشی است که دسترسی راحتی دارد و همه افراد از سراسر دنیا می‌توانند به دنبال شغل مناسب خود در آلمان باشند.

تعداد سایت‌های کاریابی آنلاین در آلمان بالا است که در ادامه به معرفی برخی از این سایت‌ها می‌پردازیم.

 

بررسی وب سایت‌های کاریابی آنلاین در آلمان

سایت کاریابی Academics.de

یکی از بهترین سایت‌های کاریابی در آلمان سایت Academics.de است که آگهی‌های استخدام شرکت‌های تحقیقاتی، موسسات و دانشگاه‌ها در آن منتشر شده است که فرصت کاریابی برای اساتید و پژوهشگران فراهم شده است. در این سایت تنوع مشاغل بالا است و مراجعه کنندگان می‌توانند با بررسی شرایط مشاغل مختلف، شغل مناسب را پیدا کرده و درخواست خود را برای آن‌ها ارسال کنند.

سایت کاریابی alumniportal-deutschland.org

یکی دیگر از وب سایت‌های کاریابی در آلمان وب سایت alumniportal-deutschland.org است که در آن پیشنهادهای کاری مختلفی توسط کارفرمایان حوزه‌های گوناگون منتشر می‌شود. فرصت‌های شغلی که در این سایت وجود دارد بسیار مناسب برای افرادی است که تحصیلات خود را در آلمان سپری کرده‌اند.

سایت کاریابی stepstone.de

یکی از بزرگترین و بهترین سایت‌های کاریابی آلمان، سایت stepstone.de است که قابلیت‌های مختلفی دارد. این وب‌سایت گزینه‌هایی مانند جستجو، ایجاد پروفایل، اشتراک گذاری و فیلتر‌های مختلفی دارد. زبان جستجوی این وب‌سایت انگلیسی است و همه افراد از سراسر دنیا می‌توانند مشاغل موردنظر خود در این سایت را پیدا کنند. امکان مشاهده شغل‌های این وب‌سایت از کمترین حقوق تا بیشترین حقوق وجود دارد.

سایت کاریابی Phdgermany.de

این هدف به صورت اختصاصی برای کارجویان بین‌المللی طراحی شده است و موقعیت‌های دکترا در آن ارائه می‌شود. یعنی امکان پیدا کردن استاد راهنمای تز دکترا در این سایت وجود دارد. بنابراین این سایت به دانشجویان دکترا کمک می‌کند تا به صورت آنلاین استاد راهنمای خود را پیدا کنند.

سایت کاریابی de.gigajob.com

این وب‌سایت نیز با انتشار آگهی‌های کاریابی از مشاغل مختلف، کمک زیادی را به افرادی کرده است که قصد کار کردن در آلمان را دارند. این وب‌سایت شامل قابلیت‌هایی مانند جستجوی پیشرفته، عنوان و درجه شغلی، تاریخ نشر آگهی و غیره است. زبان جستجوی این سایت نیز زبان آلمانی است.

سایت کاریابی Bund.de

این سایت که توسط دولت فدرال آلمان اداره می‌شود، آگهی‌های آژانس‌ها و ادارات دولتی را منتشر کرده و تنوع بالایی از مشاغل در این وب سایت وجود دارد. مراجعه کنندگان می‌توانند با ورود به این سایت با تنوع بالایی از آگهی‌ها، شغل مناسب خود را پیدا کنند.

سایت کاریابی jobboerse.arbeitsagentur.de

یکی دیگر از وب سایت‌های فدرال آلمان سایت کاریابی jobboerse.arbeitsagentur.de است که یک پایگاه داده بزرگ بوده و مراجعه کنندگان به این سایت، با تنوع بالایی از پیشنهادات شغلی در زمینه‌های مختلف روبرو خواهند شد که پیدا کردن شغل مناسب در آلمان در این سایت راحت است.

سایت کاریابی stellenanzeigen.de

این سایت به کارجویان این فرصت را می‌دهد که بر اساس حرفه‌ای که دارند و شهر مورد نظر خود، مشاغل موردنظر را به راحتی پیدا کرده و به دلیل پیشنهادهای کاری زیادی که در این سایت ارائه داده می‌شود، پیدا کردن شغل مناسب، راحت است.

سایت کاریابی jobs.meinestadt.de

یکی دیگر از سایت‌های فعال و معتبر کاریابی در آلمان، سایت jobs.meinestadt.de است که بر اساس تبادل نیروی کار آنلاین، کار می‌کند. زبان جستجوی این سایت زبان آلمانی است و امکان پیدا کردن شغل مناسب با حرفه و شهر وجود دارد.

سایت کاریابی jobkurier.de

سایت jobkurier نیز یکی دیگر از سایت‌های معتبر برای کاریابی در آلمان است که آگهی‌های شغلی مختلف را در دسته بندی‌های مختلف منتشر می‌کند. برای مثال امکان پیدا کردن شغل مناسب با توجه به شهر موردنظر، حرفه، میزان فاصله، شرکت‌های برتر و غیره وجود دارد.

سایت کاریابی stellenmarkt.de

برای پیدا کردن کار مناسب در آلمان می‌توان به سایت stellenmarkt.de نیز مراجعه نمود که برای استفاده از خدمات این سایت می‌توان در سایت ثبت نام کرد و پروفایل ایجاد نمود و سپس باتوجه به شهر مورد نظر خود، شغل مناسب را پیدا کرد.

آژانس استخدام فدرال در آلمان

اگر به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستید یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن کار در این کشور، آژانس استخدام فدرال در آلمان است که بزرگترین پورتال مشاغل رسمی آلمان مربوط به این فدرال است. 

این فدرال فرصت‌های شغلی مختلفی از مشاغل متنوع آلمان ارائه می‌دهد و کار جویان می‌توانند با این روش شغل موردنظر خود را به راحتی پیدا کنند.

مشاغل این فدرال به زبان‌های آلمان، انگلیسی و فرانسوی ارائه داده می‌شود. در پورتال این فدرال امکان پیدا کردن مشاغلی در آلمان که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند، وجود دارد. 

در این پورتال اطلاعات و رزومه کار جویان برای کارفرمایان ارسال می‌شود و کارفرمایان با افرادی که شرایط مناسبی دارند، تماس خواهند گرفت.

آژانس استخدام فدرال در آلمان

ویزای کاری آلمان

نرخ بیکاری در آلمان پایین است و این کشور هر ساله برای جبران نیروی متخصص خود در بخش‌های مختلف به متقاضیان خارجی که قصد کار در آلمان را دارند این فرصت را می‌دهد که در مشاغل مختلف مشغول به کار شوند. به منظور مهاجرت کاری به آلمان باید ابتدا ویزای کاری دریافت شود که امکان دریافت دو نوع ویزا برای مهاجرت کاری به آلمان وجود دارد.

ویزای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر و ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر دو نوع ویزا برای مهاجرت کاری به آلمان هستند که هر کدام شرایط خاص خود را دارد در ادامه این دو نوع ویزا معرفی شده‌اند. برای انتخاب ویزای مناسب می‌توان با کارشناسان آی مهاجرتی مشورت نمود و باتوجه به شرایط خود روش مناسب را انتخاب کرد.

مطالعه هر یک از این عنوان در مدت زمانی کوتاه اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار می دهد:

ویزای پیشنهاد شغلی یا جاب آفر

متقاضیانی که موفق شدند از کارفرمایان آلمانی و یا شرکت‌ها و موسسات این کشور پیشنهاد شغلی دریافت کنند، می‌توانند با ویزای جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت کنند. با دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر می‌توان به صورت مستقیم ویزای کاری آلمان را دریافت کرد.

زمانی می‌توان از کارفرمایان خارجی پیشنهاد شغلی دریافت کرد که کارفرمایان آگهی استخدام نیروی مورد نظر خود را در کشور آلمان ارائه داده باشد و در این کشور موفق به استخدام نیرو نشده باشد و بعد از انتشار آگهی در آلمان باید آگهی مربوطه در اتحادیه اروپا نیز منتشر شود و در صورتی که بعد از انتشار آگهی در اتحادیه اروپا نیز نیروی مورد نظر پیدا نشود، کارفرما می‌تواند از متقاضیان خارجی نیروی مورد نظر خود را پیدا کنند.

در جاب آفر جزئیات شغلی از جمله میزان حقوق، وظایف، ساعت کاری، تاریخ شروع کار، مدت قرارداد و سایر اطلاعات قید شده است. جاب آفر به منزله مجوز ورود به کشور آلمان برای کار کردن است که با داشتن این ویزا می‌توان بعد از 5 سال کار کردن در آلمان، اقامت این کشور را اخذ نمود.

ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر

ویزای جستجوی کار در آلمان یا جاب سیکر یکی دیگر از ویزاهایی است که با آن می‌توان به کشور آلمان مهاجرت کرد. با داشتن ویزای جاب سیکر، دولت آلمان به متقاضیان اقامت 6 ماهه می‌دهد تا در این مدت در کشور آلمان به دنبال کار مناسب برای خود باشند.

همه افراد با هر مدرک تحصیلی و فن و حرفه‌ای می‌توانند به این روش به کشور آلمان مهاجرت کنند، اما در صورتی که در این مدت نتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند باید به کشور خود برگردند. 

با داشتن این نوع ویزای کاری می‌توان فرصت‌های شغلی مختلف را در آلمان بررسی کرد و سپس در صورت مصاحبه کاری نیز برای رفتن به مصاحبه اقدامات لازم را انجام داد.

وبینار بررسی روش مهاجرت کاری به آلمان

روش های کاریابی در آلمان متنوع هستند و برای اقدام به شیوه هر کدام باید به صورت کلی از نحوه مهاجرت کاری به این کشور مطلع باشید. این وبینار را تا انتها تماشا نموده و تخصصی ترین اطلاعات در این زمینه را دریافت کنید و از طریق شماره های تماس به بهترین جزئیات ممکن برسید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان

Black work in Germany

کار سیاه در کشور آلمان

افرادی که در آلمان مشغول به کار می‌شوند اما مالیات و حق بیمه پرداخت نمی‌کنند، مشغول کار سیاه در آلمان هستند که حقوق کمی دارند که معمولاً پناهجویان آلمان مشغول این کار می‌شوند.

زیرا بعد از درخواست پناهندگی در آلمان پناهجویان 3 ماه فرصت خواهند داشت که اجازه کار کردن در این کشور را دریافت کنند و به دلیل اینکه فرایندهای استخدام پیچیده و طولانی است و یا مشکلاتی که در این رابطه وجود دارد، به کار سیاه روی می‌آورند. یکی دیگر از دلایل روی آوردن به مشاغل سیاه، عدم تسلط پناهجویان به زبان آلمانی است.

اشتغال در مشاغل سیاه باعث می‌شود که کارفرمایان به کارکنان خود به صورت ناعادلانه برخورد کنند و در شرایطی که حقوق پرداخت نشود، نمی‌توانند پیگیری و شکایت کنند. بنابراین شغل سیاه گزینه مناسبی برای کار کردن در آلمان نیست. بر روی عنوان کار سیاه در آلمان ما کلیک کنید تا بدانید که گام گذاشتن در این مسیر به هیچ عنوان با موفقیت همراه نخواهد بود.

کشور آلمان یکی از کشورهایی است که نرخ بیکاری پایینی دارد و تنوع مشاغل آن بالا است. این کشور در برخی از قسمت‌ها به نیروی متخصص نیاز دارد که به منظور جبران نیروی مورد نظر خود از متقاضیان خارجی کار در آلمان، نیروی موردنظر خود را انتخاب می‌کند.

مهاجرت کاری به آلمان مزایای زیادی دارد و یکی از روش‌های محبوب مهاجرت به این کشور است، روش‌های مختلفی نیز برای پیدا کردن شغل مناسب در المان وجود دارد که ما در این مقاله به معرفی معرفی روش‌های مختلف کاریابی در کشور آلمان پرداختیم. متقاضیان می‌توانند برای دریافت شغل مناسب خود در آلمان و تجربه مهاجرتی راحت و سریع، از کارشناسان آی مهاجرتی کمک بگیرند و از خدمات دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز این مجموعه بهره‌مند شوند.

سوالات پر تکرار معرفی روش های مختلف کاریابی در آلمان 

برخی از پرسش‌هایی که در این زمینه برایتان وجود دارد را در انتها مطالعه نموده و از طریق تماس با مشاورین ما به هر آنچه که می خواهید برسید.

برخی از روش‌های پیدا کردن شغل در آلمان عبارتند از: برگزاری نمایش‌های شغلی در آلمان، جستجوی کار به صورت مستقیم در شرکت‌ها، جستجوی کار در روزنامه‌های آلمان، پیدا کردن کار توسط موتور‌های جستجوی کار در آلمان و آژانس استخدام فدرال در آلمان

ویزای جاب آفر به معنی دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان آلمانی است که به معنی مجوز ورود به آلمان برای کار کردن است و می‌توان با ارسال رزومه به کارفرمایان آلمانی از آن‌ها پیشنهاد شغلی دریافت کرد.

ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در آلمان ویزایی است که دولت آلمان به متقاضیان اجازه 6 ماه اقامت در آلمان را می‌دهد تا در این مدت شغل موردنظر خود در آلمان را پیدا کنند.

تنوع سایت‌های کاریابی آلمان زیاد است که برخی از آن‌ها عبارتنداز، سایت های، jobkurier.de، de.gigajob.com، Phdgermany.de، Bund.de و غیره.

مشاغل غیر قانونی در آلمان مشاغل سیاه هستند که دستمزد کمی دارند و افرادی که مشغول این کارها هستند، مالیات و بیمه پرداخت نمی‌کنند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه