بررسی کامل آوسبیلدونگ معماری در آلمان در 2024

شرکت در دوره آوسبیلدونگ معماری در آلمان مناسب افراد علاقمندی است که می‌خواهند وارد حوزه و شغل معماری شده اما به هر دلیلی قصد تحصیل در دانشگاه‌های را نیز ندارند.

این برنامه آموزشی که زیر شاخه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخته می‌شوند، یک آموزش دو گانه شامل آموزش‌های عملی و آموزش‌های علمی و تئوری را به افراد ارائه می‌دهد.

بررسی کامل آوسبیلدونگ معماری در آلمان در 2024

آوسبیلدونگ معماری در آلمان طی یک دوره آموزشی 3 تا 4 سال به مدرکی معتبر برابر با لیسانس می‌انجامد و می‌توان به صورت تخصصی به کار مشغول شد.

فهرست مطالب

کارآموزان در این نوع از برنامه آموزشی به مانند دانشگاه‌ها اکثر تمرکزشان بر روی یادگیری‌های تئوریک نخواهد بود، بلکه شاید توجه و اهمیت آموزش‌های عملی و تجربی گاهی بیش از اطلاعات تئوری باشد. به همین خاطر پس از پایان دوره کارآموزی افراد به راحتی می‌توانند وارد بازار کار شده و از پس مسئولیت‌های مختلفی در این زمینه برآیند، زیرا تجربه لازم را کسب نموده‌اند.

اما باید توجه کنید که پذیرش و ورود به این دوره آموزشی نیاز به شناخت کافی از آن و شرایط لازم برای ورود به آن را دارد که در ادامه توسط مشاوین آی مهاجرتی شرح داده خواهد شد. بر روی عنوان بهترین دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان کلیک نمایید تا بتوانید با مناسب‌ترین‌ها آشنا شده و در اقدامی صحیح به نتیجه برسید.

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ معماری در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ معماری در آلمان توسط موسسات آموزشی و دانشگاه‌هایی در سطح این کشور به علاقمندان ارائه می‌گردد که می‌تواند 3 تا 4 سال به طول انجامیده و در نهایت با اعطای مدرکی معتبر که در سطح لیسانس معماری شناخته می‌شود، پایان می‌پذیرد. شرکت در این دوره برای متقاضیان خارجی و داخلی امکان‌پذیر است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی کامل آوسبیلدونگ معماری در آلمان در 2024

در طول این برنامه به افراد طراحی بناها و ساختمان‌ها آموزش داده می‌شود و افراد خواهند توانست نقشه داخلی و یا حتی نمای بیرونی ساختمان‌ها را نیز طراحی کنند. علاوه بر این چگونگی مقاوم‌سازی و بازسازی سازه‌های قدیمی و مستحلک نیز آموزش داده خواهد شد. در کنار این آموزش تئوری افراد در کارگاه‌ها و ساختمان‌های در حال ساخت نیز حاضر شده و به صورت عملی نیز بسیاری از مراحل و فرآیندها را می‌آموزند.

ویژگی بسیار خوب این دوره این است که نیاز به داشتن تخصص یا دانش و مدرک خاصی برای پذیرش در آن وجود ندارد. اما بازهم شرایطی را باید فراهم آورد تا بتوانید در یکی از این برنامه‌ها وارد شده و شروع به آموزش و کار نمایید، این شرایط شامل موارد زیر می‌شود:

  • ارائه حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن تسلط به زبان آلمانی
  • حداقل سن 17 سال و حداکثر 30 سال
  • علاقه و توانایی یادگیری ریاضیات و هندسه

آن‌چه در آوسبیلدونگ معماری در آلمان خواهید آموخت

برنامه آوسبیلدونگ معماری به شما می‌آموزد که چگونه فضاهای زیبا، کاربردی و پایدار را طراحی کرده و بسازید. معماری ترکیبی از هنر، علم و مهندسی است و به شما مهارت‌های مختلفی را می‌آموزد، در طول برنامه آوسبیلدونگ معماری، در مورد موارد زیر خواهید آموخت:

  • اصول طراحی معماری
  • نقشه کشی و ترسیم
  • ساخت و ساز و مواد
  • تاریخ معماری
  • پایداری
  • نورپردازی
  • مقررات ساختمانی
  • تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

همچنین در مواردی چون طراحی ساختمان، نقشه کشی، مدل سازی و مدیریت پروژه تجربه عملی بسیار خوبی کسب خواهید نمود. آموزش های تئوری در کلاس‌های درس در مدارس یا دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند وآموزش‌های عملی در حین ساخت و ساز و در حین پروژه‌های مختلف و زیر نظر اساتید این رشته.

مدارک موردنیاز برای آوسبیلدونگ معماری

جهت اخذ پذیرش از موسسات و یا کارفرماهای برگزار کننده این دوره‌های آموزشی باید مدارکی را تهیه و جمع‌آوری کرده تا با ارائه آن‌ها برای شرکت در این برنامه درخواست نمایید. پذیرش و مدارک موردنیاز برای دوره‌های آوسبیلدونگ در مقایسه با مدارک موردنیاز برای دانشگاه‌ها ساده تر بوده و مراحل و روند آسان‌تری را نیز شامل می‌شود. ارائه مدارک زیر برای شرکت در این دوره نیاز خواهد بود:

  • درخواست پذیرش و شرکت در برنامه مربوطه
  • مدرک دیپلم دبیرستان
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 ( DAF، ،TestDAF، Goethe)
  • هدف‌نامه و انگیزه از مهاجرت و شرکت در این برنامه

با اخذ پذیرش و ثبت‌نام در این برنامه شما باید در ادامه روند مهاجرتی برای دریافت ویزای کشور آلمان اقدام کنید. جهت اخذ ویزای مربوطه نیز باید مدارک مورد درخواست سفارت این کشور را فراهم و به همراه درخواست ویزا به این مرجع دولتی ارائه کنید. مدارک بالا به همراه مدارک زیر برای دریافت ویزای آلمان موردنیاز هستند:

  • 2 قطعه عکس طبق شرایط لازم
  • فرم درخواست صدور ویزا تکمیل شده
  • مدارک شناسایی مثل شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی پذیرش یا قرارداد با کارفرما و شرکت برگزار کننده دوره آموزشی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • اثبات محل اقامت در آلمان مثل اجاره‌نامه
  • بیمه سلامت و خدمات درمانی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل پذیرش آوسبیلدونگ معماری در آلمان

مراحل پذیرش آوسبیلدونگ معماری در آلمان

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ معماری در آلمان پشت سر گذاشتن پروسه‌های زیر نیاز است:

  • ابتدا جستجو کرده و کارفرما یا موسسات و شرکت‌های برگزار کننده این دوره‌ها را در آلمان یافته و آنان را بررسی نمایید و مناسب‌ترین را برگزینید.
  • سپس تمامی مدارک لازم و مورد نیاز مرکز مربوطه را تهیه و جمع‌آوری نمایید.
  • در مرحله بعد درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک به کارفرمای مربوطه ارسال نمایید. برای بالاتر رفتن شانس قبولی بهتر است که به تمامی مراکزی که شرایط مناسب شما را دارند، درخواست خود را ارسال کنید.
  • پس از ارسال مدارک، شرایط شما بررسی شده و در صورت نیاز از شما یک مصاحبه نیز به عمل خواهد آورد.
  • در صورت قبولی در تمامی مراحل پیشنهاد کار و قرارداد لازم برای شما ارسال شده که باید با مطالعه آن و قبول داشتن شرایط به امضا برسانید.
  • در نهایت با دریافت رونوشتی از قرارداد و پیشنهاد کار رسمی، آن را به همراه مدارک لازم به سفارت ارسال کرده و برای دریافت ویزا اقدام خواهید کرد.
  • پس از صدور ویزا و مجوز ورود به خاک آلمان می‌توانید به این کشور سفر کرده و در برنامه مربوطه مشغول به کار شوید.

ویدیو بررسی شرایط کار در آلمان + پادکست

با بررسی بازار کار کشور آلمان می‌توانید دوره بهتری را در این کشور برگزینید که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت تخصصی به آن پرداخته است.

پس از تماشای این وبینار به یک شناخت کلی رسیده و سپس با مشاورین ما تماس بگیرید تا با توجه به شرایط خود صحیح‌ترین مسیر را انتخاب کنید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

میزان هزینه‌ها در آوسبیلدونگ معماری در آلمان چقدر است؟

یکی‌دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این دوره کارآموزی میزان هزینه شرکت در آن است که به صورت رایگان بوده و شهریه‌ای از کارآموز دریافت نخواهد شد. این فرصتی بسیار ایده‌آل برای یادگیری تخصص معماری بدون پرداخت هزینه در کشوری ممتاز نظیر آلمان است که توجه بسیاری را در جهان به خود جلب می‌کند.

البته شما فقط از پرداخت شهریه معاف هستید و باید به هزینه‌های خود در این کشور نیز توجه داشته باشید. 

دقت کنید که میزان هزینه‌ها و مخارج زندگی از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر در آلمان متفاوت خواهد بود و کلان شهرهای آن گران‌ترین مقاصد برای زندگی شناخته می‌شوند.

یقینا مخارج افراد با یکدیگر متفاوت خواهد بود، اما طبق آمار کسب شده در سال 2024 یک شخص تنها و مجرد ماهانه به طور متوسط 1200 یورو هزینه زندگی دارد که شاید در برخی مناطق بتوان آن را تا 800 یورو نیز کاهش داد. 

همچنین ممکن است که برای برخی بیش‌تر شده و به 1600 یورو نیز برسد.

میزان هزینه‌ها در آوسبیلدونگ معماری در آلمان چقدر است؟

دوره‌های زیر نیز از بهترین‌های آوسبیلدونگ هستند که با مطالعه آنها می‌توانید به تصمیم بهترین برسید:

درآمد در دوره آوسبیلدونگ معماری

تا به این‌جا گفتیم که شرکت در آوسبیلدونگ معماری بدون هزینه خواهد بود، اما جالب خواهد بود که بگوییم شما در طول این دوره آموزشی مزد و حقوق نیز دریافت خواهید کرد. بله بابت فعالیت و کاری که در طول دوره آموزشی انجام می‌دهید، معمولا مبلغی را برای شما در نظر می‌گیرند که هر ساله افزایش پیدا می‌کند.

البته توجه داشته باشید که مبلغ این حقوق بالا نخواهد بود، اما بازهم می‌تواند بخش بسیاری از مخارج زندگی کارآموز را در آلمان پوشش دهد. 

میزان آن نیز باتوجه به کارفرماهای مختلف و دیگر شرایط متفاوت است اما به طور کلی بازه زیر را شامل می‌شود:

سال اول آموزش 700 یورو تا 900 یورو ماهانه
سال دوم آموزش 800 یورو تا 1000 یورو ماهانه
سال سوم آموزش 900 یورو تا 1200 یورو ماهانه
سال چهارم آموزش 1000 یورو تا 1500 یورو ماهانه

بازار کار و اشتغال و درآمد معماری در آلمان

اقتصاد کشور آلمان به قدری بزرگ است که برای هر حرفه و تخصصی در آن فرصت‌های شغلی متعددی وجود خواهد داشت. به خصوص افرادی که علاوه بر دانش و علم دارای تجربه نیز باشد که شما با پشت سر گذاشتن این دوره به تمامی این موارد دست پیدا خواهید کرد. علاوه بر این روند سنی کشور آلمان رو پیری است که این نشان دهنده نیاز به نیروی کار در آینده‌ای نه چندان دور دارد.

کشور آلمان به طورکلی با کمبود نیروی کار ماهر در زمینه‌های مختلفی مواجه است و برای تامین آن رو به جذب مهاجرین متخصص آورده است. حال شما با کسب مدرک و تجربه لازمه به سرعت پس از پایان دوره آموزشی می‌توانید جذب بازار کار شوید و درآمد کسب کنید. البته از همان ابتدا نباید خواهان دستمزدهای زیاد باشید، بلکه با گذشت زمان و تجربه بیش‌تر می‌توانید درآمد بیش‌تری نیز کسب کنید.

طبق آمار در سال 2024 معماران در کشور آلمان به طور متوسط درآمدی در حدود 4470 یورو را کسب خواهند نمود. البته برای افراد تازه کار شاید این درآمد تا 2 هزار یورو نیز کاهش پیدا کند، در مقابل افراد باتجربه و شناخته شده حتی قادر به کسب درآمدی در حدود 7200 یورو در ماه خواهند بود.

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ معماری نیاز به اخذ مجوز و ویزای ورود و اقامت در آلمان را دارید که برای دریافت آن باید از طریق سفارت این کشور اقدام کنید. اما مهم است بدانید که ویزایی که برای شرکت در این دوره به شما داده می‌شود ویزایی موقت و زمانی محدود خواهد بود به اعتبار آن به مدت زمان لازم برای گذراندن دوره‌تان است.

خاطرنشان کنیم که شما قادر به دریافت اقامت دائم از همان ابتدا نخواهید بود، اما اگر بتوانید پس از پایان دوره کارآموزی خود شغلی در این کشور یافته و استخدام شوید، ویزای شما به ویزای کاری تغییر نموده و می‌توانید در آلمان ساکن مانده و زندگی کنید. مدت ویزای کاری که برایتان صادر می‌شود نیز باتوجه به مدت زمان قرارداد کاری‌تان خواهد بود.

افرادی که پس از دریافت ویزای کار بتوانند حداقل 2 سال دیگر در آلمان زندگی کرده و مالیات بپردازند، امکان دریافت اقامت دائم برایشان فراهم خواهد آمد. همچنین پس از دریافت اقامت دائم اگر 3 سال در آلمان حضور داشته باشید، می‌توانید به پاسپورت و تابعیت این کشور نیز دست پیدا کنید.

شرایط ویزا و اقامت دائم از طریق آوسبیلدونگ معماری در آلمان

مزایای شرکت در آوسبیلدونگ معماری در آلمان

شرکت در این برنامه کارآموزی می‌تواند شما را به مزایای مختلفی برساند که برای مهاجرت و شروع زندگی تازه در کشور آلمان بسیار مناسب است. همچنین شناخت این مزایا ذهن شما را با این برنامه بهتر و کامل‌تر آشنا خواهد کرد. از مهم‌ترین مزایای شرکت در آوسبیلدونگ معماری در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دوره آموزشی نیاز به پرداخت شهریه و هزینه ندارد.
  • در طول دوره به کارآموز حقوق پرداخت می‌شود.
  • آموزش‌ها هم عملی و هم تئوری هستند.
  • پس از پایان دوره فورا می‌توان وارد بازار کار شد.
  • فرصت‌های کاری متعدد و متنوع.
  • از طریق این دوره می‌توان به اقامت دائم رسید.

اگر در رابطه با این برنامه آموزشی یا به طورکل دوره‌های آوسبیلدونگ ابهام یا سوالی دارید، ابتدا با معرفی لیست کامل بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان در 2024 با ما همراه شوید و در صورت نیاز با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار بررسی کامل آوسبیلدونگ معماری در آلمان در 2024

با مطالعه سوالات متداول می‌توانید اطلاعات مهم در این‌باره را دریافت کرده و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتری هستید، با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این برنامه آموزشی هزینه نداشته و رایگان است.

این برنامه می‌تواند 3 تا 4 سال به طول بیانجامد.

خیر برای شرکت در این دوره ارائه مدرک تحصیلی دیپلم کافی خواهد بود.

این برنامه به زبان آلمانی به تمام کارآموزان ارائه می‌گردد.

بله داشتن حداقل 17 سال و حداکثر 30 سال برای پذیرش در دوره آوسبیلدونگ معماری در آلمان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه