آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان 2024 + هزینه دوره، شرایط و درآمد

شرکت در دور‌ه‌های آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان شما را برای ورود به بازار کار این کشور از دانش و تجربه لازم در این حوزه برخوردار می‌سازد، بدون این‌که نیازی به تحصیل در دانشگاه داشته باشید.

دوره آوسبیلدونگ آلمان را باید یک دوره کارآموزی در یک شرکت، موسسه و یا نزد یک کارفرما در نظر گرفت که در آن علاوه بر آموزش‌های تئوری به صورت تجربی و عملی نیز شخص آموزش خواهد دید. 

آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان 2024 + هزینه دوره، شرایط و درآمد

در آوسبیلدونگ آی تی و کامیپوتر بدون ورود به دانشگاه‌های این کشور می‌توانید با گذراندن یک دوره آموزشی به تخصص کافی در این حوزه رسیده و به بازار کار قدم بگذارید.

فهرست مطالب

آلمان یکی از قطب‌های حوزه آی تی وکامپیوتر در اروپا و جهان شناخته می‌شود و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل و یادگیری این حوزه در جهان باشد. آوسبیلدونگ یک برنامه آموزشی 2 تا 3 ساله در آلمان است که ترکیبی از آموزش‌های تئوری و کارآموزی در نظر گرفته می‌شود. این برنامه برای کسانی که قصد مهاجرت و کار در آلمان در حوزه آی تی و کامپیوتر را دارند بسیار گزینه ایده‌آلی است.

دوره‌های آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان می‌تواند شما را سریع‌تر و ارزان‌تر به بازار کار این کشور برساند و شما بابت شرکت در این دوره‌ها و کاری که انجام می‌دهید مبلغی را هم به عنوان مزد و حقوق دریافت خواهید کرد که البته مقدار آن نسبت به افراد شاغل در این حوزه پائین‌تر است.

البته باید توجه کنید که در پایان این دوره‌ها به شما مدرک کارگر ماهر اعطا خواهد شد که متفاوت از مدرک دانشگاهی بوده و همچنین باتوجه به این مزایا و ویژگی ها دریافت ویزای آوسبیلدونگ آلمان سخت‌تر از ویزای تحصیلی بوده و تعداد متقاضیان بالا و شرایط بسیار رقابتی است. 

برای شرکت در این دوره آوسبیلدونگ در آلمان باید شرایط و مدارکی را ارائه کنید که در ادامه توسط تیم آی مهاجرتی به شما عزیزان ارائه خواهد شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان 2024 + هزینه دوره، شرایط و درآمد

حوزه های مختلف آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

شاخه آی تی نیز مانند سایر رشته‌ها دارای حوزه‌های مختلفی می‌باشد و دوره‌های آوسبیلدونگ آن در حال‌حاضر در کشور آلمان در دسته‌های زیر برای علاقمندان در دسترس است:

  • آوسبیلدونگ آی تی در حوزه توسعه اپلیکیشن‌ها
  • آوسبیلدونگ آی تی در حوزه تجزیه و تحلیل داده‌ها و فرآیندها
  • آوسبیلدونگ آی تی در حوزه شبکه‌سازی دیجیتال
  • آوسبیلدونگ آی تی در حوزه سیستم‌های یکپارچه

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آی تی در آلمان نیاز است ابتدا بتوانید کارفرما یا مرکز و شرکت ارائه دهنده‌ای را یافته و موفق به اخذ پذیرش و یا استخدام شوید. در این صورت خواهید توانست ویزا و مجوز حضور در کشور آلمان را به دست آورده و در دوره مربوطه شرکت نمایید. اما این امر نیاز به شرایط و مدارکی دارد که از مهم‌ترین شرایط آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن متقاضی باید بین 17 تا 30 باشد و معمولا سن ایده‌آل زیر 25 سال در نظر گرفته می‌شود.
  • متقاضی باید به زبان آلمای تسلطی کافی داشته و مدرک زبان آلمانی معتبری نظیر: telC، Goethe، TestDaF و غیره را در سطح B1 یا B2 ارائه نماید.
  • داشتن مدرک دیپلم پایان دوره متوسطه الزامی است.
  • شخص باید قادر به پرداخت هزینه‌ها و مخارج خود بوده و تمکن مالی لازم را داشته باشد.
  • داشتن اطلاعات مناسبی در حوزه‌های کامپیوتر و زبان‌های برنامه نویسی

دوره آوسبیلدونگ IT و کامپیوتر در آلمان معمولا 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید و تمامی آموزش‌های تئوری و عملی آن به زبان آلمانی ارائه می‌شود. در این دوره‌ها کارآموزان در زمینه‌های زیر آموزش خواهند دید:

  • سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر: کارآموزان در مورد اجزای مختلف یک کامپیوتر، نحوه نصب و نگهداری نرم افزار و نحوه عیب یابی مشکلات سخت‌افزاری آموزش می‌بینند.
  • شبکه‌سازی: این آموزش شامل یادگیری و نحوه طراحی، نصب و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری است. کارآموزان در مورد انواع مختلف شبکه‌ها، نحوه اتصال دستگاه‌های مختلف به یک شبکه و نحوه ایمن‌سازی شبکه در برابر حملات سایبری یاد خواهند گرفت.
  • برنامه‌نویسی: دانش آموزان با زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، نحوه نوشتن کد و نحوه اشکال‌زدایی برنامه‌ها آشنا می‌شوند. آنان با برنامه‌نویسی شی گرا، ساختارهای داده و الگوریتم‌ها نیز آشنا خواهند شد.
  • توسعه وب: در رابطه با نحوه طراحی، توسعه و نگهداری وب سایت به افراد آموزش داده خواهد شد. دانش آموزان در مورد HTML، CSS و جاوا اسکریپت که سه فناوری اصلی مورد استفاده برای ساخت وب‌سایت هستند، اطلاعات کسب می کنند. آن‌ها همچنین در مورد چارچوب‌های وب مانند React و Angular نیز آموزش می‌بینند.
  • امنیت سایبری: انواع مختلف حملات سایبری، نحوه محافظت از سیستم‌های رایانه‌ای در برابر حملات سایبری، و چگونگی بررسی و پاسخ به حملات سایبری به افراد آموزش داده می‌شود. دانش‌ آموزان در مورد تست نفوذ، ارزیابی آسیب‌پذیری و واکنش به حادثه نیز اطلاعاتی کسب خواهند نمود.

اما به طورکل آوسبیلدونگ آلمان چیست؟ برای اطلاع از شرایط و هزینه های آوسبیلدونگ در آلمان به همراه شناخت کامل و دقیقی از جزئیات و مراکز ارائه کننده آن، پیشنهاد می‌کنیم مقاله مربوطه را مطالعه کرده و در صورت نیاز با مشاورین ما در ارتباط باشید.

مدارک لازم جهت پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

مدارک لازم جهت پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

برای پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان به مانند دانشگاه‌های و مراکز آموزش عالی نیاز به ارائه مدارک خاص و پیچیده‌ای نیست، اما بازهم دقت در ارسال مدارک به هر مرجع و سازمانی در کشور آلمان دارای اهمیت است، چون آلمانی‌ها بسیار حساس، منظم و دقیق هستند و این را از شما نیز طلب می‌کنند. از جمله مدارکی که باید به شرکت یا سازمانی که قصد گذراندن دوره در آن دارید ارائه دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • آخرین مدرک تحصیلی یا همان دیپلم
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه‌نامه جذاب
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • گواهی بیمه سلامت و درمانی
  • رزومه مختصر و کامل
  • هرگونه سابقه کار یا مدرک معتبر در حوزه دوره مدنظر

وبینار بررسی شرایط کار در کشور آلمان

کار در کشور آلمان می‌تواند در هر فرصت شغلی برای شما علاقه مندان میسر شده و از طریق اقدام صحیح در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل اخذ پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

مراحل اخذ پذیرش آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان نیز پیچیدگی خاصی ندارد، اما مهم‌ترین مرحله آن این است که بتوانید شرکتی را بیابید که حاضر به پذیرش و استخدام شما شود. به طورکل مراحل زیر برای گذراندن دوره اوسبیلدونگ کامپیوتر مورد نیاز است:

  • ابتدا باید شرکت و کارفرمایی را بیابید که این دوره را ارائه می‌کند که معمولا بهترین روش اقدام از طریق سایت‌های اینترنتی است. 
  • سپس باید از طریق مکاتبه با آنان از مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش مطلع شوید.
  • تمامی مدارک موردنیاز را با دقت کامل جمع‌آوری نمایید، در این زمینه مشاورین آی مهاجرتی می‌توانند کاملا راهنمای شما باشند.
  • مدارک لازمه را به همراه درخواست خود به شرکت یا کارفرمای مربوطه ارسال کرده و منتظر نتیجه بمانید.
  • در صورت قبولی و استخدام می‌توانید با دریافت گواهی لازمه برای اخذ ویزا و مجوز حضور در آلمان اقدام نمایید.

میزان درآمد در دوره آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

شرکت در دوره آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان رایگان خواهد بود و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد، بلکه به ازای کار خود مزد و حقوقی نیز دریافت خواهید کرد. حتی ممکن است با مزایا و امتیازات اضافه‌ای نیز مانند کمک هزینه مسکن، بیمه عمر، هزینه سفر و غیره نیز به شما اختصاص داده شود که البته تمامی این موارد به کارفرمای شما بستگی خواهد داشت.

حتی میزان مزد و حقوق شما نیز می‌تواند با توجه به کارفرماهای مختلف متفاوت باشد. اما معمولا میزان مزدی که در طی این دوره به کارآموزان اعطا می‌شود، حول یک مقدار ثابت و مشخص است که بدین شرح خواهد بود:

دوره تحصیلیمیزان حقوق و مزد
سال اول کارآموزی1060 یورو ماهانه
سال دوم کارآموزی1100 یورو ماهانه
سال سوم کارآموزی1200 یورو ماهانه

کارشناسان ما کوشیده اند تا با ارائه اطلاعات در رابطه با رشته های مختلف آوسبیلدونگ شما را در تصمیم بهتر یاری کنند:

بازار کار و درآمد پس اتمام دوره آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

مطلع هستید که کشور آلمان یکی از بزرگ ترین اقتصادهای جهان و بزرگ ترین اقتصاد اروپا است که بازار کار وسیع با فرصت های شغلی بسیاری دارد. در بسیاری از حوزه ها در این کشور کمبود نیروی کار وجود داشته و یا این که فرصت های کاری کاملا زیاد بوده و با داشتن تخصص در آن ها به راحتی می توان جذب بازار کار شد، حوزه آی تی و کامپیوتر یکی از این زمینه ها است.

پس باید بگوییم که پس از دریافت مدرک و اتمام دوره آوسبیلدونگ خود به راحتی جذب بازار کار خواهید شد و اگر بتوانید تحصیلات خود را ادامه دهید، قطعا با افزایش قابل توجهی در مزد و حقوق خود مواجه خواهید شد. حتی بسیاری از افراد در همان شرکتی که مشغول به گذراندن دوره آوسبیلدونگ بوده اند، پس از اتمام استخدام شده و مشغول به کار شده اند.

البته باید توجه کنید که عوامل دیگری چون سابقه کار، میزان تخصص و دانش، شهر محل کار، کارفرما و دیگر موارد نیز در میزان درآمد افراد موثر خواهند بود. 

در ادامه میزان درآمد افراد پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ و ورود به بازار کار را مشاهده خواهید نمود:

حداقل درآمد ماهانه 1990 یورو
متوسط درآمد ماهانه 3930 یورو
حداکثر درآمد ماهانه 6240 یورو

مزایای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ بهتر است یا تحصیل در دانشگاه؟ این موضوع به شرایط متقاضی و اهداف آنان بستگی خواهد داشت و در این مورد تیم آی مهاجرتی می‌تواند اطلاعات بسیار جامعی در اختیار شما بگذارد. ضمنا عنوان تحصیل در آلمان می‌تواند شما را با دانشگاه‌ها و مزیت تحصیل در آن‌ها همچنین چگونگی پذیرش آشنا نماید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

ضمن این‌که اطلاع از مزایای شرکت در این برنامه می‌تواند شناخت شما را کامل‌تر نموده و در تصمیم‌گیری یاری‌تان نماید. در ادامه مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان را خواهیم گفت:

  • عدم نیاز به پرداخت هزینه
  • امکان کسب درآمد و حقوق در طی دوره
  • آموزش‌های عملی و تجربی بسیار در طول دوره
  • آشنایی و ارتباط با کارفرماهای مختلف در آلمان
  • ورود مستقیم به بازار کار و حوزه فعالیت
  • امکان دستیابی به اقامت دائم آلمان
  • امکان کاریابی سریع و اشتغال پس از فارغ‌التحصیل شدن

جهت کسب راهنمایی بیش‌تر در رابطه با آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان با تیم کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و اطلاعات موردنیاز خود را کسب نمایید.

سوالات پرتکرار آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان 2024 + هزینه دوره، شرایط و درآمد

با مطالعه سوالات پایانی می‌توانید اطلاعات مفید این مقاله را دانسته و با درج پرسش خود در بخش دیدگاه به روزترین اطلاعات را به دست آورید.

این دوره‌های آموزشی در حوزه آی تی و کامپیوتر می‌تواند 2 تا 3 سال به طول انجامد.

تمامی آموزش‌های عملی و تئوری در این دوره به زبان آلمانی ارائه داده می‌شوند.

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آی تی و کامپیوتر در آلمان 2024 رایگان می‌باشد.

بله به کارآموزان شرکت کرده در این دوره‌ها حقوقی نه چندان بالا جهت کمک هزینه مخارج پرداخت می‌شود.

بله برای پذیرش در این دوره باید مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2 یا B1 را ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه