صفر تا صد شرایط آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان 2024

دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان (ZFA) یک دوره آموزش تخصصی تئوری و عملی است که شما را در حوزه‌های مختلفی در علم دندانپزشکی آموزش داده و تخصص‌های مختلفی را در آن فرا می‌گیرید. 

البته دقت داشته باشید که میزان تخصص و علم کسب شده در این برنامه کارآموزی متفاوت‌تر و کمتر از تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه خواهد بود و برخی از اقدامات و فعالیت‌ها را فقط در دانشگاه می‌توان فرا گرفت.

صفر تا صد شرایط اوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان 2024

دوره آوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان به شما فرصت می‌دهد تا طی یک دوره کارآموزی بتوانید به عنوان تکنسین و دستیار دکتر داروسازی به کار مشغول شوید.

فهرست مطالب

باید بگوییم که با پشت سر گذاشتن دوره دستیار دندانپزشکی شما به قدری دانش و تجربه کسب خواهید کرد که بتوانید در جوار یک دندانپزشک و کمک به او به راحتی و بدون هیچ‌گونه ابهام و یا سردرگمی مشغول به کار شوید. 

شما خواهید توانست تا مراحل انجام یک فعالیت دندانپزشکی نظیر ثبت اطلاعات، بررسی آزمایش‌ها، ساماندهی بیماران، تهیه و فراهم آوردن ابزار مورد نیاز و غیره را برای دکتر دندانپزشک به انجام برسانید.

دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی (ZFA) بسیار مناسب افرادی خواهد بود که به این حوزه و رشته علاقه‌مند بوده ولی بنا به هر دلیلی قصد شرکت و تحصیل در دانشگاه را ندارند. این دوره شما را وارد این شغل می‌نماید و درآمدی مناسب و قابل قبول را نیز برایتان فراهم خواهد آورد.

ضمنا با یک کلیک بر روی عنوان آوسبیلدونگ آلمان 2024 می‌توانید از سایر رشته‌های و دوره‌های برتر و متفاوت برنامه‌های آوسبیلدونگ مطلع شوید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیش‌تر با تیم مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل فرمایید.

منظور از دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان چیست؟

دستیار دندانپزشک متخصص مراقبت‌های بهداشتی است که برای ارائه پشتیبانی و کمک در جنبه‌های مختلف مراقبت از دندان، از نزدیک با یک دندانپزشک و یک متخصص بهداشت دندان کار می‌کند. این افراد با ارائه خدمات عملی و اداری نقش مهمی در حفظ یک مطب دندانپزشکی موثر و کارآمد و همچنین جلب رضایت کامل بیماران را دارند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
صفر تا صد شرایط اوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان 2024

به عنوان مثال به عنوان یک دستیار دندانپزشک، قرار ملاقات با بیمار را تنظیم می‌کنید، فضاهای تمرینی را ایجاد می‌کنید، به بیماران خوش آمد می‌گویید، مشاوره می‌دهید و به آن‌ها آموزش می‌دهید. همچنین می‌توانید نسخه‌ها را صادر کنید، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهید، برنامه‌های درمانی، بهبودی و مالی را تکمیل کنید و نسبت به نگهداری، مراقبت و ضدعفونی تجهیزات، امکانات و ابزار اقدام می‌نمایید.

مدت زمان این برنامه 3 سال تعیین شده است تا به کارآموزان آموزش کامل و تجربه عملی کافی در جنبه‌های مختلف کمک‌های فک و دهان داده شود. این برنامه به کارآموزان، تحت راهنمایی متخصصان دندانپزشکی مجرب، فرصت کافی برای کسب مهارت‌ها و دانش لازم را می‌دهد. لازم است متوجه باشید که برای پذیرش در این برنامه متقاضیان باید دارای شرایطی لازم باشند که این شرایط بدین شرح هستند:

  • ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان با معدل و نمرات بالا
  • داشتن تسلط کافی به زبان آلمانی برای ارتباط با بیماران
  • حداقل سن 18 سال و حداکثر 30 سال (سن ایده‌ال کمتر از 25 سال است).
  • علاقه به حوزه و علم دندانپزشکی.
  • مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی تعامل با بیماران.
  • تمایل به گذراندن آموزش‌های فشرده و تعهد به برنامه

در دوره دستیار دندانپزشکی چه تخصص‌هایی آموزش داده می‌شود؟

تا این بخش با برخی تخصص‌ها و آموزش‌هایی که افراد در این دوره فرا خواهند گرفت و همچنین مسئولیت و وظایف آنان در محیط کاری آشنا شدیم و دوره دستیار دندانپزشکی (ZFA) را بهتر شناختیم. اما در این بخش به طور خلاصه سایر آموزش‌هایی که افراد در طی این 3 سال فرا می‌گیرند را خلاصه می‌شناسیم:

سال اول و دوم دوره آموزشی: در دو سال اول آموزش، از جمله درگیر اقدامات محلی فلوراید، جمع‌آوری موچین و قیچی آدامس استفاده شده و ضدعفونی حرفه‌ای آن‌ها، ارائه کمک‌های اولیه در صورت بروز حوادث و تهیه فاکتور برای شرکت‌های بیمه سلامت قانونی و مواردی دیگر را فرا خواهید گرفت.

سال سوم آموزش: سال آخر آموزش از یک طرف برای تعمیق دانش از دو سال اول آموزش در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر، وظایف عملی جدیدی در آن انجام می‌شود. شما در فرآیند تعیین خطر پوسیدگی دندان شرکت می‌کنید، از تکنیک‌های اشعه ایکس استفاده می‌کنید، فیلم ها و تصاویر را پردازش می‌کنید و برای تضمین کیفیت آنالیز خطا را انجام می‌دهید.

مدارک مورد نیاز اپلای آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

همان‌طورکه گفتیم پذیرش و شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی (ZFA) نیاز به ارائه مدارکی یا تخصص و دانش خاصی ندارد، اما بهتر است که نمرات و سوابق تحصیلی خوب و بالایی در دوره دبیرستان خود داشته باشید. به طورکل جهت اخذ پذیرش از کارفرمایان و یا موسسات آموزشی برگزار کننده این دوره باید مدارک زیر را تهیه نموده و به آنان ارائه نمایید:

  • مدرک دیپلم دوره دبیرستان
  • درخواست پذیرش و شرکت در دوره
  • مدرک سطح B1 یا B2 زبان آلمانی
  • انگیزه‌نامه و هدف از شرکت در این برنامه
مدارک مورد نیاز اپلای آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

علاوه بر این متقاضیان باید مدارک دیگری را نیز تهیه نموده و به همراه این مدارکی که گفتیم برای سفارت آلمان ارسال نموده تا ویزای اقامتی خود را دریافت نمایند. دقت داشته باشید که در جمع‌آوری و ارسال مدارک به سفارت باید بسیار دقت نمایید، زیر سفارت آلمان بسیار دقیق و حساس به بررسی مدارک می‌پردازد. دیگر مدارک لازم برای سفارت بدین شرح هستند:

  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور ویزا
  • مدارک شناسیایی نظیر شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی پذیرش یا قرارداد با کارفرما و شرکت برگزار کننده دوره
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • اثبات محل اقامت در آلمان مثل اجاره‌نامه
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

پذیرش آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی چه مراحلی دارد؟

برای پذیرش و شروع دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی آلمان شما نیاز به یک کارفرمای آلمانی یا مدرسه ارائه کننده این برنامه دارید. اما برای پذیرش و شرکت در این برنامه پشت سر گذاشتن پروسه‌های زیر نیاز است:

  • ابتدا جستجو کرده و کارفرما یا موسسات و شرکت‌های برگزار کننده این دوره را در آلمان یافته و آنان را بررسی نموده و مناسب‌ترین را انتخاب کنید. شما می‌توانید در مطب‌های دندانپزشکی، کلینیک‌های دندانپزشکی و کلینیک‌های دندانپزشکی، دهان و فک در دانشگاه‌ها به دنبال این برنامه باشید.
  • سپس تمامی مدارک موردنیاز و درخواست مرکز مربوطه را تهیه و جمع‌آوری نمایید.
  • در این مرحله درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک به کارفرمای مربوطه ارسال کنید. برای بالاتر رفتن شانس قبولی پیشنهاد می‌کنیم که به تمامی مراکزی که شرایطشان برای شما مناسب است درخواست خود را ارسال کنید.
  • پس از ارسال مدارک، شرایط شما بررسی شده و در صورت نیاز از شما یک مصاحبه نیز به عمل خواهد آورد.
  • در صورت قبولی در تمامی مراحل پیشنهاد کار و قرارداد لازم برای شما ارسال شده که باید با مطالعه آن و قبول داشتن شرایط به امضا برسانید.
  • در نهایت با دریافت رونوشتی از قرارداد و پیشنهاد کار رسمی، آن را به همراه مدارک لازم به سفارت ارسال کرده و برای دریافت ویزا اقدام خواهید کرد.
  • در صورت موفقیت در دریافت ویزا می‌توانید به آلمان سفر کرده و در برنامه مربوطه مشغول به کار شوید.

هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان

یکی از بزرگ‌ترین و بهترین مزیت‌های شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ به خصوص دوره دستیار دندانپزشکی در آلمان، عدم نیاز به پرداخت هرگونه هزینه و یا شهریه تحصیلی است. این فرصت بسیار خوبی برای مهاجرین خارجی است که بدون پرداخت هزینه بتوانند به تخصص و به دانشی مناسب دست یافته و به این کشور برتر اروپایی مهاجرت کنند.

اما نباید فراموش کرد که هزینه‌های زندگی در این کشور همچنان وجود خواهند داشت و شخص باید دارای توانایی مالی لازم بوده باشد تا بتواند این مخارج را تامین نماید. میزان مخارج و هزینه‌های زندگی برای افراد باتوجه به شهر محل اقامت در این کشور متفاوت خواهد بود. همچنین میزان مخارج افراد با یکدیگر تفاوت خواهد داشت؛ اما طبق آمار مخارج ماهانه یک فرد مجرد از 800 تا 1450 یورو را شامل می‌شود.

هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان

درآمد آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان چقدر است؟

یکی‌دیگر از ویژگی‌های بسیار خوب این دوره کارآموزی پرداخت مزد و حقوق به کارآموزان در طول پشت سر گذاشتن برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی است. هر کارفرما و یا شرکت برگزار کننده معمولا مبالغ متفاوتی را برای کارآموزان در نظر می‌گیرند که معمولا در شهرهای بزرگ و اصلی مبالغ بیش‌تر خواهند بود.

همچنین با توجه به افزایش تجربه و دانش افراد در طول برنامه به مرور میزان مزد پرداختی به آنان نیز افزایش پیدا خواهد کرد، به طوری که طی این برنامه 3 ساله میزان حقوقی که کارآموزان دریافت خواهند کرد به صورت زیر می‌باشد:

سال اول برنامه 750 یورو تا 1000 یورو ماهانه
سال دوم برنامه 850 یورو تا 1050 یورو ماهانه
سال سوم برنامه 900 یورو تا 1200 یورو ماهانه

شرایط کار و درآمد پس از اتمام آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

شاید مطلع باشید که در حال حاضر کشور آلمان در حوزه‌های بداشت و درمان نیاز به نیروی متخصص بسیاری دارد که دندانپزشکی نیز یکی از این حوزه‌ها است. به همین خاطر پس از پایان برنامه افراد بیکار نخواهند ماند و فرصت‌های کاری بسیاری پیش روی آنان قرار می گیرد. ضمن این‌که احتمال استخدام از سوی کارفرمای برگزار کننده دوره نیز بسیار زیاد است.

اما پس افراد پس از پایان دوره و دریافت مدرک برای اشتغال می‌توانند به مراکز زیر مراجعه نمایند:

کلینیک دندانپزشکی: دستیاران دندانپزشکی در مطب‌های دندانپزشکی در هر اندازه و تخصص، از جمله دندانپزشکی عمومی، ارتودنسی، جراحی دهان و پریودنتیکس قادر به اشتغال هستند. این افراد برای مراقبت و حمایت از بیماران، دستیاری دندانپزشکی با دندانپزشکان، به عنوان بهداشتکاران دندان و سایر متخصصان دندانپزشکی همکاری نزدیک دارند.

مطب دندانپزشکی: دستیاران دندانپزشکی ممکن است در مطب‌های گروهی یا مطب‌های دندانپزشکی خصوصی کار کنند. برای اطمینان از اجرای کارآمد مطب دندانپزشکی، آن‌ها به دندانپزشکان در درمان‌ها، مدیریت برنامه‌ریزی بیماران، نگهداری سوابق بیمار و انجام وظایف اداری کمک می‌کنند.

کلینیک دندانپزشکی دانشگاه: موقعیت‌های کمک دندانپزشکی در کلینیک‌های مرتبط با کالج‌ها و دانشکده‌های دندانپزشکی نیز موجود است. این کلینیک‌ها اغلب مراقبت‌های دندانپزشکی تخصصی، فرصت‌هایی برای تحقیق و روش‌های دندانپزشکی پیشرفته را ارائه می‌دهند.

مراکز بهداشت عمومی: در سازمان‌های بهداشت عمومی مانند کلینیک های دندانپزشکی تامین اجتماعی یا برنامه‌های بهداشت عمومی دندانپزشکی، دستیاران دندانپزشکی می‌توانند شغل پیدا کنند. آن‌ها می‌توانند به برنامه‌های توسعه‌ای برای دندانپزشکی، ارتقای سلامت دهان یا کمک به افراد حاشیه‌نشین در دریافت مراقبت‌های دندانی کمک کنند.

آزمایشگاه دندانپزشکی: برخی از دستیاران دندانپزشکی در آزمایشگاه‌های دندان‌پزشکی کار می‌کنند، جایی که برای وظایفی از جمله ایجاد و نگهداری اقلام دندانی مانند تاج، دندان مصنوعی یا دستگاه‌های ارتودنسی اقدام می‌کنند.

همچنین در رابطه با میزان درآمد دستیاران دنداپزشک در آلمان نیز باید توجه داشت که میزان درآمد آنان مناسب و کافی است و حتی افراد باتجربه در این حوزه از درآمدهای بسیار بالایی نیز بهره می‌برند. 

میزان تجربه، دانش و تخصصی که افراد پس از پایان دوره آموزشی کسب می‌کنند نیز تاثیر بسیاری بر میزان درآمد آنان دارد. اما طبق آمار در سال 2024 میزان درآمد دستیاران دندانپزشک در آلمان به شرح زیر خواهد بود:

حداقل درآمد در ماه 1080 یورو
متوسط درآمد در ماه 2370 یورو
حداکثر درآمد در ماه 3730 یورو

دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان در رشته‌های متنوع ارائه می‌شود که برخی از بهترین آنها عبارتند از:

شرایط ویزا و امکان دریافت اقامت دائم از طریق آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

برای شرکت در دوره دستیار دندانپزشکی در آلمان، کارآموزان خارجی باید برای دریافت ویزا اقدام نمایند. ویزایی که در این مرحله برای افراد صادر می‌شود، ویزای اقامت موقت خواهد بود که دارای مدت اعتبار مشخص و زمان پایان است و به هیچ عنوان امکان تمدید آن وجود ندارد. همچنین امکان دریافت این اقامت به صورت دائم از همان ابتد وجود نخواهد داشت.

اما در صورتی‌که شخص توسط شرکت مربوطه استخدام شود و یا فرد بتواند نزد کارفرمایی دیگر شغل مناسب خود را یافته و موفق به استخدام گردد، ویزای وی به ویزای کاری مبدل شده و امکان اقامت و زندگی در آلمان برای شخص به وجود خواهد آمد. همچنین اگر پس از صدور ویزای کار شخص حداقل 2 تا 3 سال دیگر در آلمان ساکن بوده کار کند، قادر به دریافت اقامت دائم آلمان می‌گردد.

شرایط ویزا و امکان دریافت اقامت دائم از طریق آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی

آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان چه مزایایی دارد؟

اما برنامه آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان برای شهروندان خارجی نظیر ایرانیان چه مزایا و ویژگی‌هایی را می‌تواند به ارمغان آورد؟! جواب این سوال می‌تواند نقش بسیار مهمی در انتخاب افراد گذاشته و آنان را بسیار با ذهنی بازتر راهی این دوره آموزشی کند. در ادامه چندی از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در این برنامه را مشاهده خواهید کرد:

  • این دوره‌ها رایگان ارائه می‌شوند.
  • در طول این دوره به کارآموزان مزد و حقوق پرداخت خواهد شد.
  • پذیرش در این دوره نیاز به تخصص یا مدرک خاصی ندارد.
  • امکان دستیابی به اقامت دائم برای افراد فراهم می‌شود.
  • امکان دستیابی به بازار کار متنوع با درآمد بالا
  • زندگی در آلمان و استفاده از امکانات و خدمات کشور

اگر در رابطه با این دوره آموزشی یا به طورکل دوره های معرفی لیست کامل بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان در 2024 سوال یا ابهامی دارید، مقاله مربوطه را مطالعه نموده و یا با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار صفر تا صد شرایط آوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان 2024

شاید پاسخ برخی از پرسش های خود را در بخش سوالات پایانی بیابید و در صورتی همچنان سوالی برایتان وجود دارد، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

این برنامه آموزشی نیاز به 3 سال زمان دارد.

بله کارآموزان خارجی باید مدرک معتبر آلمانی در سطح B1 یا B2 را ارئه دهند.

این موضوع به کارفرما و شهر محل اقامت دارد، اما می‌تواند از 750 تا 1200 یورو متغیر باشد و با افزایش تجربه و طول دوره آموزش افزایش پیدا می‌کند.

بله برای شرکت در این دوره نیاز به پرداخت شهریه نیست و رایگان می‌باشد.

بله احتمال این‌که پس از پایان دوره کارآموزی توسط کارفرمای برگزار کننده این دوره استخدام شوید، بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه