آوسبیلدونگ داروسازی آلمان 2024 + شرایط پذیرش، هزینه و درآمد آن

دوره‌های آوسبیلدونگ داروسازی آلمان یک دوره کارآموزی مختص علاقمندان به دارو و کار در داروخانه است که قصد رفتن به دانشگاه و یا تحصیل در مقاطع عالی را ندارند.

در این‌جا باید دقت داشته باشید که برای داروساز شدن نیاز به تحصیلات دانشگاهی است و نمی‌توان با دوره‌های کارآموزی این تخصص را به دست آورد. به نوعی این دوره آوسبیلدونگ تکنسین داروخانه است که با گذراندن آن شخص می‌تواند به عنوان مسئول فنی داروخانه مشغول به کار شود و یا حتی با نظارت یک داروساز به صورت محدود برخی نسخه‌ها را نیز برای افراد صادر نماید.

آوسبیلدونگ داروسازی آلمان 2024 + شرایط پذیرش، هزینه و درآمد آن

آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان شما را به یک داروساز مبدل نمی‌سازد و تنها می توانید به عنوان تکنسین در داروخانه‌ها به کار مشغول شوید.

فهرست مطالب

این دوره آموزشی می‌تواند یک روش مهاجرتی مناسب برای افرادی باشد که قصد یادگیری یک حرفه و اشتغال به وسیله آن در خارج از کشور را دارند.

این دوره‌های آموزشی به افراد تهیه برخی داروها، پمادها و محلول‌های دارویی را آموزش خواهد داد که شخص می‌تواند تحت نظارت یک داروساز به تهیه آنان بپردازد. اما در اکثر موارد مدیریت داروخانه و بررسی موجودی و نیازهای دارویی داروخانه به این افراد سپرده می‌شود که دارای شناخت کاملی از داروها هستند.

در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از شرایط پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ داروسازی آلمان و مدارک لازم آن مطلع گردید. همچنین با مطالعه مقاله‌ای با عنوان معرفی لیست کامل بهترین رشته های آوسبیلدونگ آلمان در 2024 می‌توانید سایر دوره‌های برتر آوسبیلدونگ را بشناسید.

درباره دوره آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

شما با شرکت در این دوره آموزشی و برای گذراندن آموزش‌های عملی و تئوری باید به آلمان نقل‌مکان کنید و به همین خاطر این امر به عنوان یک روش مناسب برای مهاجرت به آلمان شناخته می‌شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ داروسازی آلمان 2024 + شرایط پذیرش، هزینه و درآمد آن

این دوره‌ها باتوجه به مراکز آموزشی مختلف و برنامه‌های متنوع می‌تواند 2 تا 3 سال و نیم و در برخی موارد خاص تا 5 سال نیز به طول بیانجامد که یقینا هرچه طولانی‌تر باشد، تخصصی‌تر بوده و مدرکی معتبرتر و دانشی بیش‌تر را به دست خواهید آورد.

این دوره آموزشی شامل دو بخش آموزش تئوری و آموزش عملی می‌شود که تاثیر بسیاری بر یادگیری و کسب تجربه افراد دارد. افراد پس از این دوره می‌توانند به عنوان دستیار فنی دارویی (PTA) و یا مدیریت داروخانه مشغول به کار شوند که البته پست مدیریت از همان ابتدا به اشخاص داده نمی‌شود.

دقت داشته باشید که دوره‌های مختلفی برای افراد در دسترس خواهد بود دوره‌های نظیر فروشنده دارو در داروخانه، کارمند بخش داروسازی، دستیار فنی دارویی و داروساز که هریک شرایط متفاوتی داشته و در مدت زمان‌های مختلفی نیز ارائه می‌شوند. اما برای پذیرش در این دوره متقاضیان باید شرایطی داشته و یا فراهم آورند که این شرایط بدین شرح خواهند بود:

  • ارائه حداقل مدرک دیپلم دوره دبیرستان الزامی است.
  • داشتن تسلط به زبان آلمانی مورد نیاز است، شخص باید بتواند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار کرده و صحبت نماید. به همین خاطر ارائه مدرک زبان سطح B1 یا B2 درخواست خواهد شد.
  • متقاضیان باید حداقل 17 سال و حداکثر 30 سال سن داشته باشند که ایده‌آل‌ترین بازه حداکثر تا سن 25 سال است.
  • سلامت کامل جسمی و عقلی نیز ممکن است از طریق انجام معاینات پزشکی از متقاضیان درخواست شود.
  • حتما پیش از هر اقدامی با مرکز مورد نظر خود ارتباط برقرار نموده و از شرایط و مدارک لازم اطلاع دقیقی کسب نمایید و شانس و احتمال پذیرش خود را مورد سنجش قرار دهید.

مدارک لازم جهت اپلای آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

برای پذیرش و شرکت در این برنامه آموزشی شما باید مدارکی را تهیه و جمع‌آوری کرده و برای کارفرما یا مرکز آموزشی خود ارسال نمایید. توجه کنید که ممکن است طبق نوع برنامه و یا شرایط متقاضی مدارک مورد نیاز برای افراد گاها تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند. اما مدارک زیر قطعا برای تمامی متقاضیان مورد درخواست خواهد بود:

  • درخواست پذیرش در دوره مربوطه
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2
  • انگیزه‌نامه

در صورتی که با جواب مثبت رو به رو شدید و درخواست پذیرش شما مورد قبول واقع شد، پس از طی مراحل ثبت‌نام، یک گواهی برای ارائه به سفارت به شما داده خواهد شد و شما باید برای دریافت ویزای لازم اقدام کنید. برای درخواست ویزا علاوه بر مدارک بالا باید مدارک زیر را نیز تهیه کرده و به سفارت ارائه دهید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • رزومه مختصر و کامل
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی ثبت‌نام از موسسه برگزار کننده دوره آوسبیلدونگ
  • گواهی اثبات تمکن‌مالی لازم
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه سلامت و خدمات درمانی
مراحل پذیرش آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

مراحل پذیرش آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

جهت شرکت در برنامه آوسبیلدونگ داروسازی آلمان باید طبق مراحلی مشخص برای پذیرش و سپس شرکت در کلاس‌های آموزشی آن اقدام کنید که چندان پیچیده نیست. اما مهم‌ترین بخش آن مربوط به یافتن یک کارفرما، شرکت یا موسسه‌ای است که برگزار کننده این دوره باشد و شما بتوانید در آن پذیرفته شوید. به طورکل برای پذیرش در این دوره آموزشی طبق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • ابتدا موسسه و شرکت معتبر و برگزار کننده این برنامه در آلمان را بیابید.
  • سپس از شرایط پذیرش و مدارک مورد درخواست آنان استعلام کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.
  • سپس تمامی مدارک لازم را جمع آوری نموده و آنان را به طور رسمی ترجمه نمایید.
  • درخواست پذیرش خود به همراه مدارک لازم را برای کارفرما ارسال نموده و منتظر نتیجه بمانید.
  • در صورتی‌که شرایط شما مناسب باشد، شاید جهت انجام یک مصاحبه از شما درخواست شود.
  • پس از انجام مصاحبه چنان‌چه پذیرش‌تان قطعی شود یک نامه یا گواهی پذیرش از سوی کارفرما به شما داده شده تا آن را به سفارت ارائه کنید.
  • مدارک لازم برای دریافت ویزا را تهیه کرده و برای اخذ ویزای آلمان اقدام نمایید.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

میزان درآمد و هزینه‌ها در دوره آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

یکی از مزیت‌های بسیار خوب و بزرگ شرکت در این برنامه آموزشی عدم دریافت شهریه و رایگان بودن آن است. این باعث شده که نظر افرادی بسیاری برای شرکت در این برنامه جلب شود. 

علاوه بر این امر معمولا از سوی کارفرماها و شرکت‌های برگزار کننده این دوره‌ها در قبال فعالیت افراد مزدی نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

حتی ممکن است مزایایی نظیر غذا، مسکن، بیمه و دیگر موارد نیز به کارآموزان اختصاص داده شود که این موارد بستگی به کارفرما داشته و متفاوت است.

همچنین میزان مزد و حقوقی که برای این دوره در نظر گرفته شده است چندان بالا نیست، اما بازهم می‌تواند بخش خوبی از مخارج و هزینه‌های افراد را پوشش دهد.

طبق تجربه و شواهد کارآموزان پیشین معمولا میزان حقوق پرداختی به افراد هر سال افزایش پیدا می‌کند. بهتر است مقادیر زیر را به عنوان بازه‌ای برای حقوق پرداختی در این دوره مدنظر داشته باشید:

سال دوره

حقوق ماهانه

سال اول

600 تا 800 یورو

سال دوم

800 تا 100 یورو

سال سوم

1000 تا 1200 یورو

سال چهارم

1200 تا 1300 یورو

Ausbildung German pharmaceutical course labor market

بازار کار و اشتغال پس از دوره آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

کشور آلمان نسبت به اکثر کشورهای اروپایی و حتی جهان دارای بازار کار بسیار بهتر و فرصت‌های شغلی بسیار بیش‌تری است که این موضوع در رابطه با مشاغل حوزه بهداشت و درمان نیز صدق می‌کند. حتی برخی از حوزه‌های درمان نظیر داروسازی نیز از مشاغل نیازمند نیروی کار در آلمان معرفی شده که این یعنی اصلا نگران بازار کار نباشید.

علاوه بر این درآمدی که داروسازان و یا فعالین در حوزه داروسازی کسب می‌کنند از درآمدهای متوسط و رو به بالا شناخته می‌شود. البته باید بگوییم که میزان تخصص و دانش و همچنین میزان سابقه کار و تجربه در میزان درآمد افراد تاثیر بسیاری خواهند داشت، پس نباید از همان ابتدای اشتغال توقع درآمدهای بالا و یا شبیه به برخی دیگر افراد باتجربه در این حوزه را داشت.

اما طبق آخرین آمار در سال 2024 میزان درآمد افراد مشغول به کار در یک داروخانه در آلمان ماهانه بدین شرح است:

حرفه حداقل درآمد متوسط درآمد حداکثر درآمد
تکنسین داروخانه 1660 یورو 3610 یورو 4570 یورو
مدیر داروخانه 2610 یورو 5840 یورو 9280 یورو
کارمند داروساز 2110 یورو 4600 یورو 7310 یورو
دستیار داروخانه 1580 یورو 3580 یورو 4620 یورو

دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان بسیار متنوع هستند که برخی از بهترین آنها را کارشناسان ما برای شما جمع آوری نموده‌اند:

شرایط ویزا و اقامت دائم پس از آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

برای شرکت در دوره‌های اوسبیلدونگ به کارآموزان خارجی ویزای موقت حضور در آلمان داده خواهد شد که مهلت اعتبار آن به اندازه مدت لازم برای گذراندن دوره مربوطه خواهد بود و به هیچ عنوان امکان دریافت اقامت دائم از طریق آوسبیلدونگ وجود نخواهد داشت.

اما اگر شخص بتواند فرصتی شغلی یافته و در آن استخدام شود، پس از پایان دوره آموزشی قادر است تا برای دریافت ویزای کار آلمان اقدام کرده و این ویزا را به دست آورد که شرایط اقامت و زندگی وی در آلمان را رقم می‌زند. مدت اعتبار ویزای کاری نیز باتوجه به مدت اعتبار قرارداد کاری شخص صادر می‌گردد.

شرایط ویزا و اقامت دائم پس از اوسبیلدونگ داروسازی آلمان

اما در صورتی‌که شخص پس از اخذ ویزای کار خود بتواند 2 تا 3 سال در آلمان اقامت داشته، کار کند و مالیات خود را بپردازد، فرصت دریافت اقامت دائم نیز برای وی فراهم خواهد آمد. همچنین پس از دریافت اقامت دائم خود پس از 3 در صورت علاقه می‌تواند برای دریافت تابعیت و پاسپورت این کشور نیز اقدام کند. لازم به تذکر است که آلمان اقامت دوگانه یا چندگانه را نمی‌پذیرد.

مزایای دوره‌های آوسبیلدونگ داروسازی آلمان

اما مزایا شرکت در این دوره آموزشی چیست؟! باید بگوییم که دوره‌های آوسبیلدونگ برای افرادی که به دنبال تحصیل در دانشگاه نیستند، مزایای متعددی به همراه دارد که از جمله آنها عبارتند از:

  • طول این دوره‌ها کوتاه‌تر از تحصیل در دانشگاه است.
  • در طول این دوره‌ها حقوق به افراد داده می‌شود.
  • در پایان مدرکی معتبر و قابل ارائه در تمام اروپا به شما اعطا خواهد شد.
  • شرکت در این دور رایگان است.
  • آموزش تئوری با عملی همراه بوده که بسیار موثرتر از تحصیلات تئوریک به تنهایی می‌باشد.
  • فرصت‌های کاری بسیار خوب و متعدد پس از پایان دوره
  • درآمد مناسب و خوب داروسازی و کار در داروخانه در آلمان

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با دوره‌های آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان و یا دیگر برنامه‌های اوسبیلدونگ می‌توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید و اطلاعات تیم خبره آن بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار آوسبیلدونگ داروسازی آلمان 2024

رشته داروسازی حتی در دوره‌های آوسبیلدونگ با سوالات زیادی همراه است که کارشناسان ما در پایان برخی از آنها را گردآوری کرده‌اند و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید، از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

این دوره آموزشی معمولا 2 تا 3 سال و نیم به طول خواهد انجامید.

دوره آوسبیلدونگ داروسازی آلمان معمولا به زبان آلمانی برگزار می‌شود، اما نیاز به دانستن زبان انگلیسی نیز خواهد بود.

دوره‌های آوسبیلدونگ داروسازی آلمان به صورت رایگان برگزار خواهد شد و شهریه‌ای از کارآموزان اخذ نخواهد شد.

بله معمولا از سوی کارفرماها مبلغی به عنوان مزد و حقوق به افراد پرداخت می‌شود.

معمولا از کارآموزان خواسته می‌شود تا مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2را ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.5/5 - (2 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه