آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان 2024 + هزینه، شرایط پذیرش و درآمد

آوسبیلدونگ رادیولوژی یک برنامه آموزشی در کشور آلمان است که به شما آموزش می‌دهد تا تکنسین رادیولوژی شوید. 

این برنامه ترکیبی از آموزش در کلاس درس و آموزش در محل کار است و شما در مورد نحوه استفاده از تجهیزات اشعه ایکس و سایر تجهیزات تصویربرداری و همچنین نحوه انجام آن مطالب لازم را خواهید آموخت.

آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان 2024 + هزینه، شرایط پذیرش و درآمد

بدون داشتن هرگونه سابقه دانشگاهی می‌توانید با شرکت در دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان به آسانی به دنیای پزشکی وارد شوید.

فهرست مطالب

در این برنامه همچنین برای اطمینان از ایمنی بیماران، به شما در مورد پرتو و حفاظت از پرتو نیز آموزش داده می‌شود. پس از اتمام برنامه آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان، شما واجد شرایط خواهید بود تا برای کار به عنوان تکنسین رادیولوژی در بیمارستان، کلینیک یا مطب دکتر اقدام نمایید. شما همچنین می‌توانید در زمینه‌های تحقیقاتی یا آموزشی نیز مشغول به فعالیت شوید.

اما پذیرش در آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان نیازمند شرایط و مدارکی است که در ادامه مطلب توسط تیم آی مهاجرتی به آن پرداخته خواهد شد. ضمن این‌که باید تذکر دهیم دستیابی به چنین دوره‌هایی که با متقاضیان بالا و بازار کاری تضمین شده در آلمان مواجه هستند، بسیار سخت بوده و سفارت نیز ویزای آن را به راحتی صادر نمی‌کند.

با یک کلیک می‌توانید از شرایط دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان به طورکل و در تمامی رشته‌های دیگر مطلع شوید و شناخت بسیار کاملی از این نوع مهاجرت به آلمان به دست آورید. مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان 2024 + هزینه، شرایط پذیرش و درآمد

شرایط پذیرش آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان را می‌تواند در مدارس فنی و حرفه‌ای و شاید در برخی از مراکز معتبر رادیولوژی در آلمان پشت سر گذاشت. این دوره برخلاف رشته رادیولوژی در دانشگاه بلند مدت نبوده و یک دوره 3 ساله را در بر می‌گیرد و هیچ نیازی به پذیرش در هیچ دانشگاهی ندارد.

شما باید از یکی از مدارس فنی‌حرفه‌ای آلمان که این رشته را ارائه می‌دهند پذیرفته شده و ثبت‌نام نمایید. این دوره‌ها با این‌که در دانشگاه نیست اما شما را به یک رادیولوژیست حرفه‌ای و متخصص مبدل خواهد ساخت و نحوه کار با دستگاه‌های مربوطه و عکسبرداری از اعضای بدن انسان را به طور کامل آموزش می‌دهد.

دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی به صورت توئوری و عملی ارائه خواهد شد و از همان ابتدا شخص در ارتباط با بیماران بوده و به صورت عملی و تجربی نیز این حرفه را فرا می‌گیرد. همواره در طول آموزش‌ها و به خصوص در طول مراحل عملی فعالیت‌های کارآموزان توسط یک را دیولوژیست حرفه‌ای نظارت می‌شود.

البته باید شرایطی را هم برای شرکت در این دوره دارا باشید که این شرایط بدین شرح هستند:

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
  • ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2
  • علاقه به کار با مردم
  • توانایی کار در یک محیط تیمی
  • توانایی دنبال کردن دستورالعمل‌ها
  • حداقل سن 17 و حداکثر 30 (البته حداکثر سن ایده‌آل معمولا 25 در نظر گرفته می‌شود و هرچه سن پائین‌تر باشد، بهتر است).
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم جهت پذیرش آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

برای پذیرش در مدارس فنی‌حرفه‌ای یا مراکز رادیولوژی شما باید مدارکی را تهیه کرده و به آنان ارائه دهید تا مراحل پذیرش شما انجام شود. البته مدارک لازم برای این دوره به پیچیدگی دانشگاه‌ها نیست. مدارک لازم جهت پذیرش اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان بدین شرح هستند:

  • ارائه فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم پایان دوره دبیرستان
  • مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2
  • انگیزه‌نامه جذاب و قوی
  • رزومه خلاصه و کامل

این موارد مدارکی است که باید به مراکز مربوطه در آلمان ارائه نمایید. اما علاوه بر این باید مدارک لازم برای درخواست صدور ویزای آلمان را نیز باید تهیه کرده و به سفارت این کشور ارائه نمایید تا ویزای شما صادر شود. مدارک موردنیاز برای سفارت باید بسیار کامل‌تر و دقیق‌تر باشد چون سفارت بسیار دقیق بوده و به راحتی ویزای کسی را صادر نخواهد کرد.

ضمن این‌که ممکن است هر متقاضی باتوجه به شرایط خود نیاز به مدارکی متفاوت داشته باشد که باید حتما مورد استعلام و بررسی قرار بگیرد. از جمله مدارکی که برای تمامی متقاضیان یکسان و موردنیاز است باید به مدارک زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر با صفحه خالی
  • گواهی پذیرش یا دعوت‌نامه از مرکز پذیرفته شده
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست صدور ویزا
  • مدرک زبان آلمانی معتبر در سطح B2 نظیر telC، Goethe، TestDaF
  • مدرک دیپلم پایان دوره متوسطه
  • بیمه سلامت و درمانی
  • انگیز‌نامه جذاب
  • رزومه خلاصه و کامل
  • برنامه سفر به همراه بلیت هواپیما یا رزرو آن
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی اثبات تمکن مالی مورد نیاز
  • گواهی عدم سوءپیشینه

مراحل اخذ پذیرش اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

برای شرکت در دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان باید مراحلی مشخص را پشت سر گذاشته تا بتوانید در نهایت وارد این دوره ها شده و تخصص لازمه را کسب نمایید. توصیه می کنیم در طول انجام این مراحل حتما از مشاوره و راهنمایی یک متخصص و مشاوره فعال در این حوزه بهره‌مند شوید.

در ادامه باید بگوییم که پذیرش در دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان نیاز به مراحل زیر دارد:

  • در ابتدا باید یک کارفرما یا موسسه و شرکتی را بیابید که در حال برگزاری این دوره بوده و قصد پذیرش کارآموز را دارد.
  • سپس با مرکز مربوطه ارتباط برقرار کرده و از شرایط پذیرش و مدارک لازم اطلاعات کاملی به دست آورید.
  • در محله سوم باید تمامی مدارک درخواست شده را تهیه کرده و به همراه درخواست پذیرش خود به کارفرمای مربوطه ارائه داده و برای ثبت نام اقدام کنید.
  • در این مرحله کارفرما پس از بررسی مدارک شما نتیجه پذیرش را اعلام می کند که در صورت مثبت بودن یک گواهی یا دعوت‌نامه برای ارائه به سفارت به شما اعطا می شود.
  • در اینجا پس از اخذ پذیرش از کارفرمای مربوطه خواهید توانست برای دریافت ویزای حضور در آلمان اقدام کرده و این مجوز را به دست آورید.
میزان درآمد در دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

میزان درآمد در دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان ویژگی‌های بسیاری برای کارآموزان در پی دارد که یکی از آن‌ها رایگان بودن گذراندن این دوره است. حال علاوه بر عدم نیاز به پرداخت هزینه، مزد و حقوقی نیز به کارآموزان در طول این دوره پرداخت خواهد شد تا بتوانند بخشی از مخارج خود را پشت سر بگذارنند.

البته میزان مزد پرداختی در مقابل حقوقی که به افراد استخدامی در همان حوزه پرداخت می‌شود کمتر و پائین‌تر است، اما بازهم می‌تواند بخش عمده‌ای از مخارج یک شخص را در آلمان پوشش دهد. البته میزان مزد و حقوق و همچنین سایر مزایا نظیر خوراک، بیمه و غیره نیز نسبت به کارفرماهای مختلف بایکدیگر تفاوت دارد.

معمولا میزان حقوق اعطایی به افراد در هر سال کارآموزی متفاوت است و افزایش پیدا می‌کند، به طوری که از سال اول تا سوم مبلغی مابین 1000 یورو تا 1300 ماهانه به کارآموزان پرداخت می‌شود. در این بین هرچه بتوانید در موسسه یا شرکت معتبرتری پذیرفته شوید قطعا هم مزد بالاتر و هم مزایای بالاتری را دریافت می‌کنید.

هر یک از دوره‌های آوسبیلدونگ زیر می‌توانند راه خوبی برای ورود به دنیای تحصیل و کار در کشور آلمان باشند:

بازار کار و درآمد پس اتمام دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

کشور آلمان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپا و جهان است که از فرصت‌های کاری بسیاری برخوردار بوده و سالانه افراد بسیاری از اقصی نقاط جهان برای کار به آن مهاجرت می‌کنند. علاوه بر این طی سال‌های گذشته این کشور به افراد متخصص در حوزه رادیولوژی نیاز بسیاری داشته است و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

به طوری‌که این شغل طی سالیان گذشته در میان مشاغل نیازمند نیروی کار قرار گرفته است. این یعنی شما به هیچ عنوان نباید نگران شغل پس از اتمام دوره‌های آموزشی خود باشید. علاوه بر این میزان درآمد افراد رادیولوژیست نیز در آلمان بسیار مناسب و کافی گزارش شده است.

ممکن است اگر کارفرمای مناسبی پیدا کنید یا خودتان اقدام به کارآفرینی در این حوزه نمایید، بتوانید به درآمدهای بسیار بالایی نیز برسید. البته میزان تخصص و دانش، کارفرما، تجربه و سابقه کار و شهر محل اقامت نیز تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد شما خواهند داشت. اما طبق آماری که به ثبت رسیده، در سال 2024 یک تکنسین رادیولوژی در آلمان می‌تواند مقادیر زیرا را درآمد کسب کند:

البته در صورتی که بتوانید در ادامه و در حین اشتغال خود در دانشگاه نیز تحصیل کنید و مدرک تخصص رادیولوژی را به دست آورید درآمد شما می‌تواند افزایش چشم‌گیری پیدا کند و حتی ماهانه تا 18 هزار یورو نیز برسد.

 

Job market and income after completing radiology training course in Germany

حداقل درآمد1910 یورو
متوسط درآمد4140 یورو
حداکثر درآمد6590 یورو

اقامت دائم با دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

باید توجه داشته باشید که برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان به شخص یک ویزای موقت با زمان معلوم اعطا می‌شود و به هیچ عنوان اقامتی دائم از ابتدا اعطا نخواهد شد. اما اگر کارآموز پس از اتمام دوره خود بتواند در کشور آلمان شاغل شود و نزد کارفرمایی استخدام گردد، این امکان فراهم خواهد آمد.

در صورت اشتغال ویزای شخص به ویزای کاری تغییر کرده و اگر وی بتواند به مدت حداقل 5 سال در آلمان ساکن بوده، کار کند و مالیات خود را بپردازد، خواهد توانست برای دریافت اقامت دائم نیز اقدام نماید. 

همچنین 3 سال پس از دریافت اقامت دائم قادر خواهد بود تا به تابعیت و پاسپورت آلمان نیز برسد، البته دقت داشته باشید که کشور آلمان دو یا چند تابعیتی را نمی پذیرد.

اقامت دائم با دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

مزایای شرکت در دوره اوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان

دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی در آلمان برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور و اشتغال در این حوزه را دارند، اما به هر دلیلی قادر به شرکت در دانشگاه نیستند، یکی از بهترین فرصت‌های موجود است. البته باید بدانید که در حال‌حاضر هم پذیرش در این فرصت و هم صدور ویزای آن بسیار سخت خواهد بود.

اما برای شناخت بهتر این برنامه در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای شرکت در آن را برای شما خواهیم گفت:

  • عدم نیاز به پرداخت هزینه
  • امکان کسب درآمد و حقوق در طی دوره
  • آموزش‌های عملی و تجربی بسیار در طول دوره
  • آشنایی و ارتباط با کارفرماهای مختلف در آلمان
  • ورود مستقیم به بازار کار و حوزه فعالیت
  • امکان دستیابی به اقامت دائم آلمان
  • امکان کاریابی سریع و اشتغال پس از فارغ‌التحصیل شدن

مشاورین آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما و ارائه راهنمایی در زمینه پذیرش و شرکت در آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز مطالعه نمایید تا شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های آلمان را نیز بشناسید.

سوالات پرتکرار آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان 2024 + هزینه، شرایط پذیرش و درآمد

مطالعه سوالات پرتکرار در پایان می‌تواند راهنمای خوبی برای دریافت اطلاعات مفید در این زمینه باشد و از طریق درج سوالات خود در بخش سوالات متداول با مشاورین ما در ارتباط باشید.

شرکت در این دوره کارآموزی 3 سال طول خواهد کشید.

برای پذیرش در دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان باید مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2 را ارائه دهید.

دوره‌های آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان به صورت رایگان خواهد بود و حتی حقوق نیز به شخص پرداخت می‌شود.

خیر برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ رادیولوژی آلمان به شخص یک ویزای موقت اعطا خواهد شد، اما افراد در صورت یافتن شغل و فراهم آوردن شرایط لازم می‌توانند به اقامت دائم نیز برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه