آوسبیلدونگ نجاری در آلمان، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به کار عملی

آوسبیلدونگ نجاری در آلمان یکی از فرصت‌های بسیار مناسبی است که افراد علاقمند به مشاغل فنی می‌توانند از طریق آن خود را به کشور آلمان رسانده و در نهایت به یک گواهی معتبر و شغل دلخواه خود دست پیدا کنند.

مزیت بسیار بزرگ این دوره آن است که پذیرش در آن نیاز به ارائه مدرک یا تخصصی خاص نداشته و افراد بدون ارائه مدرک دانشگاهی و یا تمایل به تحصیلات اکدمیک می‌توانند به صورت تخصصی آموزش ببینند.

آوسبیلدونگ نجاری در آلمان، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به کار عملی

دوره‌های آوسبیلدونگ نجاری در آلمان با آموزش‌های عملی شما را قادر می سازد تا پس از اتمام دوره کار آموزی خود بتوانید مستقیما به بازار کار وارد شوید.

فهرست مطالب

در حال‌حاضر فقط مشاغل دانشگاهی نیست که فرصت‌های شغلی مناسبی در آلمان دارند، بلکه زمینه‌های فنی نیز می‌توانند فرصت‌های شغلی مناسب و حتی پردرآمدی را پیش روی شما بگذارند. علاوه بر این در برخی از این مشاغل کشور آلمان نیازمند نیروی کار ماهر بوده و هر ساله از طریق جذب مهاجرین سعی در پر کردن این فرصت‌های شغلی دارد.

توجه داشته باشید که این دوره‌های آموزشی نه تنها در رشته نجاری بلکه در بسیاری از حوزه‌ها و رشته‌ها به خصوص زمینه‌های فنی و حرفه‌ای در کشور آلمان برگزار می‌شوند. برای شرکت در برنامه آوسبیلدونگ نجاری در آلمان شما نیاز به داشتن شرایط و مدارکی دارید که در ادامه این مطلب توسط کارشناسان آی مهاجرتی برای شما شرح داده خواهد شد.

دوره آوسبیلدونگ نجاری در آلمان چه دوره‌ای است؟

در نجاری، سنت با مدرنیته ملاقات می کند. در طول آموزش دوره نجاری در این برنامه، می آموزید که به وسیله چوب خام چه چیزهایی می توانید تولید کنید. در این برنامه نحوه کار با ابزارهای چوب بری و تولید انواع بسیاری از مصنوعات چوبی و همچنین آینده شغلی و چگونگی جذب بازار کار را فرا خواهید گرفت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
آوسبیلدونگ نجاری در آلمان، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به کار عملی

در این حرفه ماشین آلات اکثر کارها را انجام می‌دهند، اما برای ظریف‌کاری ها نیاز به کار با دست خواهد بود که در این‌جا آموزش‌هایی که خواهید دید می تواند بسیار کارآمد و مفید باشد. شما حتی می توانید با آموزش‌هایی که در این دوره می بیند به یک طراح داخلی مبدل شوید و دکوراسیون های متفاوتی را با وسائل چوبی به وجود آورید.

این برنامه آموزشی 3 سال به طول خواهد انجامید که شامل آموزشی هایی دوگانه خواهد شد. یعنی علاوه بر آموزش های تئوری، کارآموزان به صورت عملی و تجربی نیز تخصص های لازم را فرا خواهند گرفت. این آموزش‌های عملی تجربه بسیار خوبی برای افراد شده و آنان را قادر می سازد تا پس از شروع به کار فورا بتوانند بر شغل خود مسلط شده و نیازی به کسب تجربه اولیه نداشته باشند.

خوشبختانه پذیرش در این دوره دارای شرایط سخت و خاصی نیست، اما باید شرایط زیر را مد نظر قرار دهید:

  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان
  • تسلط به زبان آلمانی و ارتباط با مردم
  • حداقل سن 17 سال و حداکثر 30 سال
  • علاقه به حرفه نجاری و خلاقیت زیاد
در آوسبیلدونگ نجاری چه خواهید آموخت؟

در آوسبیلدونگ نجاری چه خواهید آموخت؟

در برنامه آوسبیلدونگ نجاری به شما چگونگی کار با ابزار نجاری و ساخت وسائل چوبی آموزش داده می‌شود. به عنوان مثال انواع تکنیک‌های نجاری (اره، کنده‌کاری، تراش و فرز) و تکنیک‌های اتصال چوب (چسب کاری، میخکوبی و پرچ کاری) و نحوه ساخت انواع در و پنجره‌های چوبی به افراد آموزش داده خواهد شد.

حتی چگونگی نصب کفپوش‌های چوبی نیز به افراد در طول این برنامه آموزش داده خواهد شد. ضمنا چون در برخی از ساخت و سازها نیاز به استفاده از پلاستیک و شیشه در کنار چوب خواهد بود، تا حدی نیز با برش و نحوه کار با این متریال‌ها نیز آشنایی پیدا خواهید کرد. به طورکل این دوره شما را برای کار با چوب در هر زمینه‌ای آماده می‌کند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای پذیرش دوره آوسبیلدونگ نجاری

پذیرش در مراکز آموزشی فنی و یا نزد یک کارفرما در آلمان برای گذراندن این دوره، نیاز به ارائه مدارکی مشخص دارد. خوشبختانه شرایط و مدارک لازم برای شرکت در این برنامه چندان پیشچیده و خاص نیست، اما بازهم باید سعی کنید که به بهترین نحو این کار را انجام دهید. از جمله مدارکی که باید به شرکت یا کارفرمایی که قصد گذراندن دوره در آن دارید ارائه دهید شامل موارد زیر می‌شود:

  • آخرین مدرک تحصیلی یا همان دیپلم
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • انگیزه‌نامه جذاب
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • هرگونه سابقه کار یا مدرک معتبر در حوزه دوره مدنظر

اما این پایان کار نیست، چون شما باید ویزای کشور آلمان را نیز به دست آورید تا بتوانید وارد خاک این کشور شده و اقامت گزینید. مدارک لازم برای دریافت ویزا را باید به سفارت آلمان ارائه کنید که شامل مدارکی که در بالا گفتیم به همراه مدارک زیر می‌شود:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • رزومه مختصر و کامل
  • 2 قطعه عکس
  • گواهی ثبت‌نام یا دعوت‌نامه از کارفرما یا موسسه برگزار کننده دوره آوسبیلدونگ
  • گواهی اثبات تمکن‌مالی لازم
  • رسید پرداخت هزینه صدور ویزا
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه سلامت و خدمات درمانی

پذیرش دوره آوسبیلدونگ نجاری چه مراحلی دارد؟

مراحل پذیرش و ورود به دوره آوسبیلدونگ نجاری چندان سخت و پیچیده نخواهد بود، فقط باید دقت کنید که مدرک تحصیلی شما باید به تایید نهادهای رسمی در آلمان برسد و معادل‌سازی شود که شما قادر به ورود به این برنامه باشید. در صورت تایید مدرک باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا آموزش زبان آلمانی را پشت سر گذاشته و مدرکی معتبر در سطح B2 به دست آورید.
  • سپس باید جستجو کرده و کارفرما و یا موسسه و شرکتی که برگزار کننده این دوره بوده و در حال جذب کارآموز است را بیابید.
  • در این مرحله باید مدارک لازم و مورد درخواست کارفرما را تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • تمامی مدارکتان را به همراه درخواست پذیرش به کارفرما یا مرکز مربوطه ارسال می‌نمایید.
  • معمولا علاوه بر بررسی مدارک از شما جهت یک مصاحبه آنلاین نیز دعوت به عمل خواهد آمد.
  • در صورت قبولی و تایید نهایی یک گواهی یا پیشنهاد کار از کارفرمای خود دریافت خواهید نمود.
  • با ارائه مدارک لازم سفارت و گواهی مربوطه برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید.
  • با دریافت ویزا می‌توانید به آلمان سفر کرده و در برنامه آموزشی شرکت کنید.

هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ نجاری

قطعا مطلع هستید که امر مهاجرت با هزینه‌ها و مخارجی همراه است که برای هرشخص با شخصی دیگر متفاوت خواهد بود.

اما اگر قصد شرکت در برنامه آوسبیلدونگ نجاری را دارید، باید بگوییم که این برنامه آموزشی به صورت رایگان خواهد بود و بابت آن شهریه و هزینه‌ای از کارآموزان دریافت نخواهد شد.

البته نباید از بخش اصلی مخارج یعنی هزینه‌های اقامت و زندگی در این کشور غافل شد. آلمان کشور گرانی نیست اما در زمره کشورهای ارزان اروپا نیز قرار نمی‌گیرد. البته این‌که در کدام شهر و منطقه اقامت داشته باشید هم تاثیر زیادی بر مخارجتان دارد، چون هزینه‌ها در هر شهر متفاوت خواهد بود.

هزینه‌های دوره آوسبیلدونگ نجاری

راهنمای جامع بررسی هزینه‌ها و شرایط زندگی در آلمان را به طور کامل و مفصل تهیه کرده‌ایم تا شما ازجزئیات مخارج در سال 2024 در آلمان مطلع شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. اما به طور خلاصه لازم است بدانید که یک شخص مجرد در کشور آلمان ماهانه باید 800 یورو تا 1500 یورو را برای مخارج زندگی در نظر بگیرد.

دوره‌های آوسبیلدونگ در آلمان حرفه‌های متنوعی را شامل می‌شود که از جمله برترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

میزان درآمد و حقوق دوره آوسبیلدونگ نجاری در آلمان

کارآموزانی که در دوره آوسبیلدونگ نجاری در آلمان شرکت می‌کنند نیازی به پرداخت هزینه ندارند، علاوه بر این مبلغی را هم به عنوان مزد و حقوق خود جهت کار و فعالیتی که در حین آموزش انجام می‌دهند، دریافت خواهند کرد. البته مبلغ پرداختی از حقوق یک کارگر کمتر است چون شما هنوز یک کارآموز هستید. مبلغی که به کارآموزان در این برنامه پرداخت خواهد شد بدین صورت است:

 

سال اول 880 یورو تا 935 یورو
سال دوم 1095 یورو تا 1230 یورو
سال سوم 1305 یورو تا 1495  یورو

وبینار بررسی شرایط کار در کشور آلمان

کار در کشور پر رونقی همچون آلمان نیازمند اطلاع از تمامی شرایط و قوانین حاکم برا این کشور می‌باشد که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به آن پرداخته است.

این وبینار را تا انتها تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

دقت داشته باشید که میزان حقوقی پرداختی هرساله با افزایش تجربه و کارایی افراد افزایش پیدا می‌کند و باتوجه کارفرماهای مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت. هرچه بتوانید در مراکز معتبرتری این دوره را بگذرانید علاوه بر اعتبار بیش‌تر گواهی که اخذ می‌کنید، ممکن است حقوق بالاتری نیز به شما پرداخت شود.

بازار کار و درآمد حرفه نجاری در آلمان

همان‌طورکه گفتیم مشاغل فنی و حرفه‌ای در کشور آلمان می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را پیش روی افراد بگذارد. ضمن این‌که طبق روند افزایش سن و پیری که در این کشور وجود دارد، در اکثر حوزه‌ها و مشاغل نیاز به نیروی کار وجود دارد و در طی سالیان آینده این نیاز بیش‌تر نیز خواهد شد.

حوزه نجاری نیز در کشور آلمان رونق خوبی دارد و کارخانجات و صنایع مختلفی در زمینه های مبلمان و دکوراسیون چوبی در این کشور فعالیت دارند. حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده که شخص پس از پایان دوره آموزشی در همان‌جا استخدام شده و به کار مشغول شده است.

در رابطه با درآمد نیز قطعا نمی‌توان توقع درآمدی بسیار بالا را از این حوزه داشت، به خصوص اوایل شروع به کار، اما با کسب تجربه و تخصص بیش‌تر خواهید توانست درآمد بهتری کسب کنید. 

میزان درآمدی که از این حوزه در سال 2024 می توان به دست آورد بدین شرح خواهد بود:

حداقل درآمد 20 هزار یورو ماهانه
متوسط درآمد 30 هزار یورو ماهانه
حداکثر درآمد 40 هزار یورو ماهانه

شرایط ویزا و اخذ اقامت دائم با دوره آوسبیلدونگ نجاری

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ نیاز به دریافت ویزای حضور در این کشور را دارد که برای آن باید به سفارت آلمان مراجعه کرد. توجه داشته باشید که ویزای صادر شده از این طریق اقامت موقت را برای شما به همراه دارد و پس از اتمام آن و دوره آموزش باید به کشور خود بازگردید.

اما اگر بتوانید شغلی در آلمان بیابید و در آن مشغول به کار شوید و یا توسط همان کارفرمای برگزار کننده دوره استخدام شوید، قادر به دریافت ویزای کاری این کشور خواهید شد و می‌توانید در آلمان ساکن شده و زندگی کنید. در صورتی که 2 تا 3 سال پس از دریافت ویزای کاری همچنان در آلمان ساکن بوده و مشغول به کار باشید اجازه دریافت اقامت دائم را نیز به دست می‌آورید.

مزیت‌های دوره آوسبیلدونگ نجاری

یقینا این برنامه برای افرادی که علاقه‌ای به شرکت در دانشگاه و تحصیلات عالی ندارند یک روش مهاجرتی مناسب شناخته می‌شود که فرد علاوه بر مهاجرت از یک آموزش و مدرکی معتبر نیز بهره‌مند خواهد شد. این تنهای مزیت این برنامه نیست و برای شناخت بهتر در ادامه ما مزایای آن را خواهیم گفت:

  • این دوره هزینه و شهریه نخواهد داشت.
  • مزد و حقوق به کارآموز پرداخت می‌شود.
  • می‌توان به اقامت دائم آلمان رسید.
  • آموزش‌ها تئوری و عملی هستند.
  • موقعیت‌های شغلی متنوعی پیش روی افراد خواهد بود.

برای شناخت بیش‌تر این دوره یا سایر برنامه‌های آوسبیلدونگ می‌توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز در تماس باشید و تجارب تیم حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

سوالات پر تکرار آوسبیلدونگ نجاری در آلمان، انتخابی مناسب برای علاقه‌مندان به کار عملی

در رابطه با دوره‌های آوسبیلدونگ کشور آلمان همواره سوالات زیادی وجود دارد که کارشناسان ما ضمن پرداختن به متداول‌ترین آنها، پاسخگوی تمامی پرسش هایتان در بخش دیدگاه هستند.

این برنامه آموزشی 3 سال به طول می‌انجامد.

بله متقاضی باید به زبان آلمانی مسلط بوده و مدرک B1 یا B2 این زبان را ارائه کند.

بله شرکت در برنامه آوسبیلدونگ نجاری در آلمان رایگان بوده و شهریه‌ای نخواهد داشت.

بله این دوره‌های آموزشی توسط مراکز و موسسات معتبری در آلمان به افراد ارائه می‌شود.

بله در طول شرکت در این برنامه حقوق و مزد نیز به افراد پرداخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه