تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان خواسته هر دانشجوی علاقمند به تحصیل در خارج از کشورمان است که می تواند آینده شغلی و مالی بسیار خوب و تضمین شده ای را برای افراد فراهم آورد. تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان از بهترین با کیفیت ترین فرصت های تحصیل و اخذ مدرک در این رشته در جهان است که سالانه علاقمندان بسیاری را به رقابت با یکدیگر وا می دارد.

تحصیل دندانپزشکی انگلستان در هریک از دانشگاه های این کشور که صورت پذیرد، در تمامی کشورهای جهان معتبر بوده و می تواند فرصت اشتغال با درآمدهای بالایی را برای شما به ارمغان آورد.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان تنها با قبولی در آزمون ورودی دانشگاه ها امکان پذیر است که با پشت سر گذاشتن دوره پیش نیاز امکان پذیر می شود.

فهرست مطالب

همچنین تمامی دانشگاه های ارائه کننده این رشته به پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی روز دنیا مجهز هستند و امکانات در آن ها به بهترین شکل ممکن در اختیار دانشجویان قرار داده می شود.

علاوه بر این با تحصیل دندانپزشکی در انگلستان شما توسط برترین اساتید و خبره ترین پزشکان این حوزه مورد آموزش و تدریس قرار خواهید گرفت که این شما را به یک دندانپزشک بسیار حاذق و موفق مبدل خواهد ساخت. شما در دانشگاه های این کشور بهترین خدمات آموزشی، پژوهشی و تحصیلی را دریافت می کنید.

با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را دقیق و کامل بشناسید. ضمنا عنوان اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه نموده تا از هر آن چیزی که برای تحصیل در این کشور نیاز خواهید داشت، به طور کامل و طبق جدیدترین اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

آزمون ورودی دندانپزشکی انگلستان

در ابتدای امر باید بدانید که دانشجویان خارج از اروپا نظیر ایرانیان برای دستیابی به تحصیل دندانپزشکی در انگلستان باید حتما در آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی انگلستان شرکت نمایند، اما پیش از آن باید حتما دوره های فاندیشن یا A-Level را باموفقیت پشت سر بذارند. دوره هایی که معادل دوره های پیش پزشکی در تمام دنیا شناخته می شوند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

هر دانشجو قبل از اقدام به تحصیل در دندانپزشکی انگلستان، حتما باید یک دوره دو ساله A-Level را بعد از اتمام دوره دبیرستان با موفقیت پشت سر بگذارد. این دوره افراد را با سیستم آموزشی این کشور و همچنین دروس اصلی و پایه جهت شرکت در امتحان ورودی دندانپزشکی انگلستان آماده می سازد.

همچنین پس از آن باتوجه به دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید باید در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی انگلستان که یکی از دو آزمون BMAT یا UCAT می باشد شرکت کرده و نمره قبولی و مورد درخواست دانشگاه مدنظرتان را کسب نمایید.

دقت داشته باشید که آزمون A-Level آزمونی است که متقاضیان قبل از ورود به رشته دندانپزشکی در انگلستان حتما باید در آن شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنند. این آزمون معادل دوره پیش‌دانشگاهی در کشورمان به حساب می آید.

پس از آن باید در آزمون ورودی دندانپزشکی انگلستان که باتوجه به دانشگاه می تواند آزمون BMAT باشد یا آزمون UCAT شرکت کرده و نمره لازم را اخذ کنند. هرکدام از این آزمون ها شرایط خود را دارد که حتما از طریق کارشناسان آی مهاجرتی از آنان اطلاعات لازم را کسب نمایید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

ادامه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

جهت ادامه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان متقاضیان باید حتما موفق به کسب نمرات AAA یا AAB در سطح A-Level (یا معادل آن‌ها) در دروس زیست شناسی و شیمی شوند. پس از آن نیز باید در آزمون ورودی پذیرفته شده و موفق به اخذ قبولی نهایی در مصاحبه حضوری یا آنلاین دانشگاه گردند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان مشخص و واضح است و دانشجویان در ابتدا به تحصیل در لیسانس جراحی دندان (BDS) یا (BChd) خواهند پرداخت که 5 سال به طول می انجامد. پس از آن نیز می توانند برای تحصیلات تکمیلی و تحصیل در رشته های تخصص دندانپزشکی به ادامه تحصیل مشغول شده و همچنین وارد بازار کار نیز شوند.

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیازمند ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبری نیز به دانشگاه ها می باشد، که معمولا مدرک آیلتس 6.5 تا 7 مورد قبول تمامی مراکز آموزشی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن ارائه مدرک دیپلم معتبر به همراه ریز نمرات مقاطع دبیرستان نیز الزامی و بسیار مهم و تاثیر گذار است.

ضمنا فراموش نکنید با اینکه شرایط سنی برای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی انگلستان از سوی دانشگاه اعلام نشده است، اما سفارت برای صدور ویزا بر روی سن متقاضیان بسیار حساس است. بهترین بازه سنی سن 18 تا 21 سال بوده و به نوعی سن بالای 30 سال با شانس بسیار پائینی برای صدور ویزا همراه است.

علاوه براین شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان کاملا با شرایط دندانپزشکی متفاوت است، جهت اطلاع از آن مقاله تحصیل رشته پزشکی در انگلستان را مطالعه نمایید.

چالش های پیش رو در مهاجرت

اقدام به تصمیمات مهمی همچون مهاجرت شما را با چالش های زیادی همراه می سازد که با اگاهی از آنها می توان به بهترین نتیجه ممکن رسید.

در این وبینار نیز کارشناس ارشد مهاجرتی ما هرآنچه را که باید از مهاجرت بدانید در اختیارتان قرار داده است و توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه راهنمایی و یا مشاوره با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

همانگونه تا اینجا متوجه شدید، اصلی ترین شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان شرکت در آزمون های ورودی و مربوطه می باشد که تعیین کننده قبولی و پذیرش دانشجویان جهت تحصیل دندانپزشکی در انگلستان است. اما این تنها شرط لازمه نیست، بلکه ارائه مدرک زبان، شرایط سنی، معدل دیپلم و مرات دروس اصلی نیز نقش مهمی در پذیرش افراد خواهند داشت.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می تواند با توجه به هر دانشگاه متفاوت باشد. شاید دانشگاهی اصلا حداقل شرط خاصی را درنظر نگیرد و شاید هم حداقل نمره ای را اعلام کند. این موضوع را باید حتما طبق دانشگاه انتخابی خود از مشاورین آی مهاجرتی استعلام نمایید.

اما برای بالاتر بردن امتیاز و شانس پذیرش در دندانپزشکی در انگلستان هرچه معدل دیپلم شما و نمرات دروس پایه نظیر شیمی، زیست شناسی و فیزیک بالاتر باشد، شانس شما بالاتر می رود. به طور کلی بهتر است که معدل دیپلم شما حداقل 18.5 و نمرات دروس اصلی تان کمتر از 19 نباشد.

با اینکه شاید دانشگاهی حداقل نمره 15 یا 16 یا 17 را اعلام کند، اما داشتن این حداقل نمره به هیچ عنوان به معنای کافی یا مناسب بودن نیست. بلکه شما را فقط مجاز به ارسال درخواست می کند. 

پس دقت کنید که حداقل معدل دیپلم یا نمره های اعلامی از سوی مراکز را با نمرات کافی یا مناسب اشتباه نگیرید، بلکه شما بهتر است نمراتی حداقل بالای 18.5 را به دانشگاه خود ارائه کنید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در انگلستان

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان یکی از معتبرترین رشته های تحصیلی دانشگاه های این کشور می باشد که به دلیل نیاز به تامین تجهیزات و امکانات کامل، مدرن و گران به عنوان یکی از گران ترین یا حتی گران ترین رشته تحصیلی در این کشور نیز شناخته می شود که سالانه هزینه بالایی را برای دانشگاه ها به دنبال دارد.

به همین خاطر معمولا شهریه تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان جز گران ترین رشته ها بوده که از عهده هر فردی خارج است. به همین خاطر اکثر متقاضیانی که علاقمند به تحصیل این رشته هستند، در پی این امر بوده که آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در انگلستان امکان پذیر می باشد یا خیر؟

به طور کلی تحصیل در سیستم آموزش عالی انگلستان رایگان نیست و با پرداخت شهریه همراه است، به خصوص در رشته گرانی نظیر دندانپزشکی. اما راه هایی وجود دارد که می توان از تخفیف ها یا کمک هزینه هایی برخوردار شد که آن هم دستیابی به بورسیه های تحصیلی این رشته است.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در انگلستان

با توجه به بورسیه های مختلفی که برای این رشته در دانشگاه های این کشور وجود دارد، می توان بخشی از شهریه تحصیل تا تمامی آن و حتی هزینه های زندگی را پوشش داد که البته نیازمند شرایط خاص و بسیار ممتازی می باشد. به همین خاطر رسیدن به بورسیه تحصیلی این رشته بسیار سخت و رقابتی بوده و معدود افرادی می توانند به آن دست پیدا کنند. ضمنا مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را نیز در سایت ما مطالعه نمایید.

به عنوان فردی علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی توصیه می کنیم تا مقصدهای زیر را نیز به عنوان گزینه ای مناسب مدنظر داشته باشید:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

همانطور که گفتیم هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان از گران ترین رشته های تحصیلی این کشور می باشد. ضمنا باید دقت کنید که هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در انگلستان فقط مختص به شهریه نمی باشد، بلکه بخش عمده ای از آن نیز مربوط به هزینه های اقامت و زندگی است که تیم مشاورین آی مهاجرتی به طور کامل و دقیق با جزئیات در مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران آن ها را شرح داده اند.

نکته مهمه که باید به آن دقت داشته باشید، اینکه شهریه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان در دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد که البته همین امر تا حد باعث شده که پذیرش در مراکز خصوصی در دسترس تر و ساده تر باشد اما نه به مقدار زیاد و قابل توجه.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

ضمن اینکه معمولا شهریه دندانپزشکی در انگلستان برای دانشجویان خارجی با دانشجویان بومی متفاوت بوده و گران تر می باشد. به طور کلی شهریه تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را باید سالانه از 20 هزار تا 50 هزار پوند در نظر گرفت که باتوجه به دانشگاه متفاوت خواهد بود.

پس اگر به دنبال تحصیل دندانپزشکی در انگلستان هستید، برای ارزان تمام شدن آن باید بتوانید به بورسیه و کمک هزینه تحصیلی دست پیدا کنید و یا این که کاملا آماده پرداخت شهریه های گران و همچنین هزینه اقامتی گران در این کشور باشید. البته با کار دانشجویی شاید مقدار کمی از این هزینه ها را بتوانید پوشش دهید.

دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان

قطعا می دانید که دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان از برترین و معتبرترین دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در جهان هستند که همواره دارای رتبه های بسیار بالایی در بین دانشگاه های جهان بوده اند. 

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان را در مقاله مشخصه برای شما شرح داده و آنان را معرفی نموده ایم، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

قطعا تحصیل دندانپزشکی در انگلستان به تنهایی یک موفقیت بسیار بزرگ شناخته می شود، اما بازهم در این بین هرچه بتوانید در دانشگاهی معتبرتر مشغول به تحصیل شوید و مدرکتان را دریافت نمایید، قطعا آینده مالی، شغلی و حتی تحصیلی در انتظار شما می باشد که آرزوی هر فردی در دنیای امروز است.

در ادامه در جدول زیر اسامی و رتبه های برترین دانشگاه های دندانپزشکی انگلستان را مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه رتبه رشته دندانپزشکی در جهان
دانشگاه آکسفورد 2
دانشگاه کمبریج 5
کالج دانشگاهی لندن 6
ایمپریال کالج لندن 8
کینگز کالج لندن 13
مدرسه بهداشت و پزشکی حاره‌ای لندن 18
دانشگاه ادینبرو 22
دانشگاه منچستر 32
دانشگاه گلاسکو 48
دانشگاه کوئین مری لندن 55
 

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب شرایط تحصیل دندانپزشکی در انگلستان را شرح دادند، جهت کسب اطلاعات بیش تر یا مشاوره خصوصی با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

با انتخاب تحصیل دندانپزشکی سوالات زیادی برای شما وجود خواهد داشت که برخی از متداول ترین آنها در ادامه آمده است و مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه نیز پاسخگوی شما می باشند.

بله، تحصیل دندانپزشکی در انگلستان برای ایرانیان هیچگونه محدودیت یا ممنوعیتی خاصی ندارد و با داشتن شرایط لازم و قبولی در آزمون های ورودی می توان به آن دست پیدا کرد.

به طور کلی و در مقطع کارشناسی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان نیازمند 5 سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد.

بله، دانشجویان خارجی غیر انگلیسی زبان، برای اخذ پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در انگلستان باید حتما مدرک زبان معتبری مانند مدارک آیلتس یا تافل را به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند.

در جواب باید بگوییم که به طورکلی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان با پرداخت شهریه همراه است و تحصیل در سیستم آموزشی این کشور رایگان ارائه نمی شود، اما در صورت دستیابی به بورسیه تحصیلی مناسب به صورت فول فاند، می توان به رایگان نیز این رشته را پشت سر گذاشت.

این موضوع بستگی به دانشگاه انتخابی و مقطع تحصیلی دارد، اما به طور کلی شهریه دانشگاهی تحصیل دندانپزشکی در انگلستان سالانه می تواند از 20 هزار پوند تا 50 هزار پوند را در بر بگیرد.

تجربه دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید تا به شناختی بهتر برسید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره نسترن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره امیر محمد تنها ، مریم همدانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه