تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا یکی از قوی ترین مدعیان تحصیل این رشته در خارج از کشور است که سالانه افراد بسیاری برای دستیابی به آن تلاش می نمایند و افراد زیادی نیز موفق به پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور می شوند. 

باید بگوییم که رشته دندانپزشکی در ایتالیا از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار بوده و مدارک اعطایی از سوی دانشگاه های این کشور در اکثر کشورهای جهان معتبر می باشد.

شما برای پذیرش دندانپزشکی در ایتالیا باید مدارک مورد درخواست دانشگاه را تهیه کرده و برای آنان ارسال نمایید. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، پیش از این مورد باید در آزمون ورودی رشته دندانپزشکی ایتالیا شرکت کرده و موفق به اخذ نمره مورد نیاز شوید . سپس بر اساس نمره کسب کرده می توانید در یکی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته ثبت نام نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

در صورتی که بتوانید در آزمون ورودی IMAT قبول شوید ، مهم ترین شرط جهت تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را فراهم ساخته اید.

فهرست مطالب

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا مزایا و ویژگی های مناسب و قابل توجهی برای دانشجویان خارجی دارد که این گزینه را به یکی از پر متقاضی ترین گزینه های تحصیل دندانپزشکی در جهان مبدل می سازد. ضمنا پیشنهاد می کنیم که حتما مقاله راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و دیگر روش ها و مزایای هرکدام را مورد بررسی قرار داده و بشناسید.

آزمون ورودی دندانپزشکی ایتالیا

ورود به رشته دندانپزشکی ایتالیا برای دانشجویان خارجی در وهله اول نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی ایتالیا را دارد. 

این آزمون ها با آزمون پزشکی یکسان می باشد که تحت دو آزمون آی مت IMAT و آلفا تست Alpha test از متقاضیان اخذ می شود . باید توجه داشته باشید که قبولی در رشته دندانپزشکی ایتالیا ساده تر و راحت تر از رشته پزشکی می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا + پادکست

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا با شرایط خاص خود همراه است که در این ویدیو مهم ترین الاعات به صورت خلاصه برای شما علاقه مندان جمع آوری شده است.

در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر هستید حتما با در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

دلیل اخذ آزمون ورودی دندانپزشکی ایتالیا این است که افراد دارای دانش و صلاحیت بیش تر امکان تحصیل و ورود به رشته های خطیر پزشکی را به دست آورند. در این جا باید دقت داشته باشید که آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی ایتالیا هر سال فقط یکبار برگزار می شوند و این بسیار مهم است که شما با آمادگی کامل در آن ها شرکت نمایید.

منابع امتحان ورودی دندانپزشکی ایتالیا مشخص و از دروس پایه دبیرستان می باشد. حتما با مشاورین ما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات دقیقی درباره منابع آزمونی کسب کنید. ضمنا لازم است بدانید که این آزمون ها در کشورمان برگزار نمی شوند و شما باید به خارج از کشور سفر کنید. آزمون آی مت در 22 کشور دنیا و آزمون آلفا تست فقط در ایتالیا برگزار می شوند.

طیف مطالعات موردنظر این آزمون ها گسترده است و نمی توانید طی چند هفته همه آن ها را فرا بگیرید. برای اغلب افراد حداقل زمان مورد نیاز جهت مطالعه به صورت تمام وقت این آزمون و آمادگی برای آن سه ماه در نظر گرفته می شود.

شرایط آزمون آی مت و آلفا تست

شرایط آزمون آی مت و آلفا تست

در رابطه با شرایط آزمون آی مت و آلفا تست باید به این موضوع توجه کنید که زبان آزمون آی مت انگلیسی بوده و برای تحصیل به زبان انگلیسی باید در آن شرکت نمایید و زبان آزمون آلفا تست ایتالیایی بوده و کسانی که قصد تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی را دارند، باید در این آزمون شرکت نمایند.

آزمون آی مت از 60 سوال 5 گزینه ای در 4 بخش شامل: زیست شناسی، ریاضی و فیزیک، شیمی و بخش عمومی تشکیل می شود که باید در 100 دقیقه به آن پاسخ دهید. حداکثر نمره آزمون 90 می باشد و هر پاسخ صحیح دارای 1.5 نمره مثبت و هر پاسخ غلط دارای 0.4 نمره منفی می باشد، جواب بدون پایخ نیز هیچ نمره ای ندارد.

آزمون آلفا تست توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا برگزار می شود و شباهت بسیاری به آزمون کشورمان دارد. این آزمون برای تحصیل دندانپزشکی ایتالیا به زبان ایتالیایی بوده و هر ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود. از آنجایی که تنها یک دانشگاه رشته دندانپزشکی در ایتالیا را به زبان انگلیسی ارائه می دهد، به نوعی این آزمون آزمون اصلی پذیرش رشته دندانپزشکی در تمامی دانشگاه ها است.

هزینه شرکت در هر دو آزمون را باید پرداخت کنید که مبلغ آن در حال حاضر 130 یورو می باشد. ضمنا آزمون آلفا تست در 33 شهر ایتالیا برگزار می شود، اما آزمون آی مت در 22 کشور برگزار می شود که شهرهای دبی، استانبول، مونیخ، پاریس و لندن از بهترین مکان ها هستند.

وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا

انتخاب کشور ایتالیا به عنوان مقصد تحصیلی ، یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتی است که می توانید برای زندگی خود بگیرید . در این وبینار با کارشناس ارشد مهاجرتی ما همراه باشید تا تحصیل و بورسیه در ایتالیا را به خوبی بشناسید.

بجهت دریافت اطلاعات بیشتر و یا هرگونه اقدام نیز با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

ادامه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا برای متقاضیان ایرانی مانند سایر متقاضیان خارجی امکان پذیر و در دسترس است. اولین مورد از شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا داشتن مدرک دیپلم دوره دبیرستان است که مهم نیست در چه رشته ای نیز اخذ شده باشد. مهم ترین عامل در پذیرش و تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا قبولی در آزمون های ورودی این رشته می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به طور معمول 6 سال به طول می انجامد و پس از پایان این دوره نیز دانشجویان می توانند در یکی از دوره های تخصص این رشته نیز به ادامه تحصیل مشغول شوند. 

دانشجویان دندانپزشکی ایتالیا در طول دوره تحصیل خود با دروس پایه اعم از زیست‌شناسی، شیمی، روش های کمی و رفتارشناسی در سال اول و در سال دوم با اصول پایه پزشکی و دندانپزشکی مانند آناتومی و بیماری های بدن انسان، عکس برداری و رادیوتراپی، فیزیولوژی و غیره آشنا می شوند.

Continuing dental studies in Italy

دروس تخصصی این رشته از سال سوم آغاز شده و دانشجویان با مفاهیم بیشتر در زمینه دندان پزشکی آشنا می شوند. 

سال پنجم و ششم آموزش نیز با هدف تشخیص و درمان بیماری های دهان و ارتباط با بیماران برگزار می شود که دوره های عملی این رشته را شامل می شود.

دقت کنید که شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا با شرایط تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا متفاوت بوده و هرکدام شرایط و آموزش های خاص خود را دارد.

 در مقاله تحصیل پزشکی در ایتالیا تمامی آنچه برای تحصیل این رشته لازم است را ارائه کرده ایم.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با رشته دندانپزشکی در ایتالیا وجود دارد، اینکه آیا شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا وجود دارد یا خیر؟ 

باید بگوییم که عامل اصلی و تعیین کننده در پذیرش و قبولی برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا، شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره مورد نیاز و قبولی در آن ها است.

البته این بدین معنا نیست که معدل دیپلم شما تاثیری ندارد، بلکه شما باید حداقل معدل لازم یعنی 13 را داشته باشید و یقینا داشتن معدل بالاتر به معنای کسب امتیاز بیش تر و خیالی راحت تر در قبولی این رشته می باشد. 

اما به طور کل شرط معدل و یا حداقلی برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا از سوی دانشگاه های این کشور در نظر گرفته نشده است.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

تحصیل رایگان دندانپزشکی در ایتالیا

بسیاری از دانشجویان خارجی همواره در پی دستیابی به تحصیل رایگان در خارج از کشور هستند. در اینجا نیز این سوال به وجود می آید که آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در ایتالیا امکان پذیر است یا خیر؟ باید بگوییم که هزینه تحصیل دندانپزشکی ایتالیا به قدری ارزان است که می توان آن را رایگان در نظر گرفت که این یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا می باشد.

در مقایسه با کشورهای دیگر اروپا به خصوص قسمت غربی اروپا که هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های آنان به بالاتر از 10 هزار و شاید 20 هزار یورو نیز می رسد، ایتالیا بسیار مقرون به صرفه است، زیرا هزینه ها به سختی به 5 هزار یورو می رسند. البته باید بگوییم که این کشور بورسیه های تحصیلی بسیاری را نیز در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

این بورسیه ها می تواند علاوه بر هزینه تحصیل در دانشگاه حتی هزینه های زندگی و اقامت را نیز پوشش دهند که این مزیت در کمتر کشورهایی برای رشته ای همچون دندانپزشکی در دسترس است. با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و انواع بورسیه ها و شرایط آنان را مورد بررسی قرار دهید. ضمنا مقاله روش های مهاجرت کاری و کار در ایتالیا نیز کمک شایانی به یافتن شغل در حین تحصیل و پس از اتمام آن در این کشور به شما می نماید.

هر یک از کشورهای اروپایی زیر می تواند مقصدی ایده آل برای رسیدن به رویای تحصیل دندانپزشکی باشد:

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

یقینا شما هم به عنوان یک متقاضی تحصیل در خارج از کشور ابتدا در پی آن هستید که آیا می توانید رشته مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی مطالعه نمایید. این برای دانشجویان خارجی به خصوص ایرانیان اهمیت زیادی دارد و آنان را از یادگیری تخصصی زبان سوم راحت می کند. باید بگوییم تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

اما در حال حاضر و در سال 2023 تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی فقط در دانشگاه سیه نا امکان پذیر است ، پس به نوعی این امکان بسیار محدود است و اکثر متقاضیان باید این رشته را به زبان ایتالیایی تحصیل نمایند. اما نکته مهمی که وجود دارد اینکه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به هر زبانی نیازمند مدرک زبان معتبر می باشد که نوع و سطح یا نمره آن نیز توسط دانشگاه ها اعلام می گردد.

نکته دیگری که وجود دارد اینکه در تحصیل به زبان انگلیسی این رشته نیز شما به دلیل نیاز به ارتباط با بیماران و تشخیص دقیق بیماری آنان باید زبان ایتالیایی را نیز تا حد قابل قبولی فرا بگیرید. در ادامه مدارک زبانی که برای تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا نیاز است را مشاهده خواهید کرد:

Study dentistry in Italy in English

مدرک زبان حداقل سطح یا نمره
آیلتس (تحصیل انگلیسی) حداقل 6
تافل (تحصیل انگلیسی) حداقل 78
مدرک ایتالیایی معتبر ( تحصیل ایتالیایی) حداقل سطح B2
 

The cost of studying dentistry in Italy

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

همانطور که در بخش های بالاتر گفتیم هزینه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بسیار مناسب و مقرون به صرفه تر از دیگر کشورهای هم تراز است، تا حدی که در برخی موارد می توان آن را رایگان در نظر گرفت. اما به طور کلی تحصیل در ایتالیا مانند کشور آلمان رایگان نیست و باید شهریه تحصیلی را پرداخت که باتوجه به شرایط دانشجو، مقطع، دانشگاه و زبان تحصیل متغیر می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان ایتالیایی ارزان تر و مناسب تر از زبان انگلیسی می باشد. همچنین شهریه تحصیلی در دانشگاه های دولتی با مراکز خصوصی دارای تفاوت بسیاری است و برای اخذ مدرک از دانشگاه های خصوصی باید شهریه گرانی بپردازید.

به طور کلی شهریه تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا در دانشگاه های دولتی از 156 تا 5 هزار یورو بوده در صورتی که شهریه دانشگاه های خصوصی می تواند به 20 هزار یورو در سال نیز برسد. 

در ادامه و در جدول شهریه سالانه رشته دندانپزشکی در ایتالیا در دانشگاه های مطرح این کشور را مشاهده می نمایید:

دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه پادوا 2700 یورو
دانشگاه سنت کامیلوس 21 هزار یورو
دانشگاه فلورانس 156 تا 3500 یورو
دانشگاه میلان 3904 یورو
دانشگاه ناپل 550 تا 2500 یورو
دانشگاه پیزا 156 تا 3500 یورو

دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا

همانطور که می دانید دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا از اعتبار بسیار خوبی در اروپا و جهان برخوردار هستند و این دانشگاه ها از سوی وزارت بهداشت و وزارت علوم کشورمان نیز مورد تایید می باشند. 

اما یقینا هرکدام از آن ها دارای اعتبار، کیفیت آموزش، شهریه و شرایط مختص خود هستند که لازم می کند حتما پیش از اقدام شرایط آن ها را شناخته و بررسی کنید.

قطعا هرچه در مرکزی معتبرتر به تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا بپردازید، مدرک شما اعتبار بالاتری داشته و اشتغال نیز برای شما ساده تر و بهتر خواهد بود. 

در مقاله بهترین دانشگاه های دندانپزشکی ایتالیا کارشناسان آی مهاجرتی تمامی این دانشگاه ها و شرایط آن ها را برای شما عزیزان بررسی نموده اند، مطالعه آن را از دست ندهید.

در ادامه نیز نام و رتبه معتبرترین مراکز آموزش دندانپزشکی در ایتالیا را مشاهده خواهید نمود:

اما همواره دقت داشته باشید که این فهرست و رتبه های آن سالانه تغییر نموده و بهتر است که در هنگام اقدام آخرین جزئیات را از مشاورین آی مهاجرتی جویا شوید.

Dental universities in Italy

دانشگاه

رتبه جهانی در رشته دندانپزشکی

دانشگاه میلان

47

دانشگاه بولونیا

55

دانشگاه ساپینزا رم

72

دانشگاه فلورانس

113

دانشگاه تورین

131

دانشگاه فدریکو دوم ناپل

146

دانشگاه کیتی پسکارا ایتالیا

172

دانشگاه پادووا

186

دانشگاه سیه نا

191

دانشگاه پیزا

193

در این مطلب تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را مطالعه نمودید. اگر نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعاتی خاص در این زمینه دارید، مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و دفتر مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما را در تمام ایام هفته دارا هستند.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا 

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا را مطالعه نمایید و در صورتی که سوالی برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس در ارتباط باشید.

 

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به طور کلی نیازمند 6 سال تحصیل می باشد.

بله دانشجویان می توانند به تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی نیز مشغول شوند.

این موضوع بستگی به دانشگاه، زبان تحصیل، شرایط دانشجو و دانشگاه انتخابی دارد که در دانشگاه های دولتی از 156 یورو تا 5 هزار یورو و در دانشگاه های خصوصی تا 20 هزار یورو هزینه را شامل می شود.

مباحث آزمون عبارتند از دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و بخش عمومی شامل منطق، استدلال و اطلاعات عمومی.

اصلی ترین مبنای پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا شرکت در آزمون وودی دانشگاه و قبولی در آن می باشد.

در پایان کلاینت های ما به شما از تجربه دریافت ویزا در آی مهاجرتی خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره کاور هستی سلیمیان
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور سپهر نادعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه