تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان را باید از بهترین و مناسب ترین فرصت های تحصیل در اروپای شرقی و یا حتی کل اروپا دانست که مزایای بسیاری خوبی برای شهروندان ایرانی در مقایسه با کشورهای اروپایی غربی دارد. شما با تحصیل در این رشته از یک مدرک معتبر برخوردار خواهید شد که در کل اروپا و اکثر کشورهای جهان پذیرفته شده و معتبر خواهد بود.

رشته دندانپزشکی در لهستان یکی از پر طرفدارترین رشته های تحصیلی می باشد که نه شهروندان لهستانی بلکه دانشجویان خارجی بسیاری نیز خواهان رسیدن و تحصیل در این رشته معتبر هستند.

تحصیل دندانپزشکی در لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان نیازمند قبولی در آزمون ورودی هر دانشگاه به صورت جداگانه است که روند پذیرش را آسانتر می نماید.

فهرست مطالب

شما هم می توانید با مطالعه این مقاله و همچنین همراهی و مشاوره تیم خبره آی مهاجرتی به راحتی در یکی از بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در لهستان پذیرفته شده و مدرک خود را اخذ نمایید. ضمن اینکه پس از اخذ مدرک نیز قادر به یافتن شغل و زندگی در این کشور خواهید بود.

دندانپزشکی لهستان یکی از روش های بسیار خوب و مقرون به صرفه ای است که می تواند شما را به یک کشور بسیار آرام و پیشرفته رسانده و حتی به عنوان پلی برای رسیدن به مقاصدی بزرگ تر و کشورهای تراز اول جهان عمل نماید. پیشنهاد می کنیم که مقاله تحصیل در لهستان را نیز حتما مطالعه کرده تا سیستم آموزشی و چگونگی ثبت نام در دانشگاه های این کشور را فرا بگیرید.

آزمون ورودی دندانپزشکی لهستان

در رابطه با آزمون ورودی دندانپزشکی لهستان باید توجه داشته باشید که این کشور دارای آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی لهستان به طور سراسری و هماهنگ مانند برخی از کشورهای اروپایی نیست و هر دانشگاه آزمون داخلی و مرتبط با خود را برگزار می کند. البته نباید فراموش کنیم که رزومه تحصیلی و مصاحبه نیز تاثیر بسیاری در پذیرش دانشجویان دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوتحصیل دندانپزشکی در لهستان + پادکست

تحصیل دندانپزشکی در لهستان را می توانید با قبولی در آزمون ورودی هر دانشگاه به صورت جداگانه تجربه کنید.

این ویدو را تا انتها مشاهده کنید تا به تمامی اطلاعات لازم در این باره دسترسی داشته باشید . مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز نیز پاسخگوی شما عزیزان می باشند.

نمایش ویدیو درباره تحصیل دندانپزشکی در لهستان
تحصیل دندانپزشکی در لهستان

به طور کل متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در لهستان در ابتدای امر باید حتما دوره های پیش پزشکی این کشور که با نام فاندیشن شناخته می شود را پشت سر بگذارند و پس از آن در امتحان ورودی دندانپزشکی لهستان شرکت نمایند. این دوره مانند دوره پیش دانشگاهی در کشورمان بوده و دانشجویان با دروس پای نظییر زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی آشنایی کامل و متناسب با رشته را پیدا می کنند.

البته این دوره با آزمون نهایی همراه است و متقاضیان باید حتما در آن نمره قبولی را به دست آورند. دقت کنید که آزمون نهایی دوره فاندیشن با آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی لهستان که دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو برگزار می کنند متفاوت است. به همین خاطر شما باید بر اساس دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید شرایط و مدارک خود را آماده کرده و این امر نیز باید حتما توسط کارشناسان و متخصصان آی مهاجرتی صورت پذیرد که تجربه پذیرش و ثبت نام از این مراکز را کاملا دارا هستند.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

ادامه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

برای ادامه تحصیل دندانپزشکی در لهستان ابتدا باید دیپلم دبیرستان را دریافت کرده باشید و همانطور که گفتیم دوره فاندیشن را با موفقیت پشت سر گذاشته باشید تا قادر به اخذ پذیرش در دندانپزشکی در لهستان شوید. اما در رابطه با شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان باید بدانید که این رشته در 10 ترم و در 5 سال به دانشجویان آموزش داده می شود و پس از هر سال تحصیلی باید 4 هفته را نیز به صورت عملی آموزش دید.

تحصیل دندانپزشکی لهستان باتوجه به استاندارد بولونیا صورت می پذیرد و 2 سال اول به صورت تئوری و 3 سال بعد به صورت عمل به دانشجویان آموزش داده می شود. دانشجویان باید دروسی نظیر بافت شناسی، درسفوریت های پزشکی، ژنتیک پزشکی، زیست شناسی پزشکی، جراحی عمومی و غیره را آموخته تا به یک دندانپزشک در سطح عمومی تبدیل شوند.

باید توجه داشته باشید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در لهستان خاص خود بوده و با شرایط تحصیل پزشکی در لهستان کاملا متفاوت است. علاوه بر تفاوت در آموزش ها، پذیرش و ثبت نام نیز در این دو شاخه با یکدیگر متفاوت است. به همین خاطر کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله تحصیل پزشکی در لهستان هر آن چیزی که شما باید برای پذیرش و قبولی در این رشته در دانشگاه های این کشور بدانید را تمام و کمال در اختیارتان گذاشته اند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان

همانطور که گفتیم از عوامل عمده پذیرش و قبولی برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان، داشتن یک رزومه تحصیلی موفق و مناسب است. حال این رزومه تحصیلی از مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی، توصیه نامه ها، سوابق تحصیلی مانند مقالات، افتخارات علمی و غیره می باشد. در این میان ریز نمرات و معدل دیپلم شما نیز تاثیر زیادی در پذیرشتان می گذارند.

شاید در این جا سوال داشته باشید که شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان چقدر است؟ باید بگوییم که توسط سیستم آموزشی و دانشگاه های این کشور حداقل معدل یا شرط معدل برای پذیرش در نظر گرفته نشده است؛ اما یقینا داشتن معدل بالا شما را از امتیاز و شانس بیش تری برای پذیرش در دانشگاه مدنظرتان برخوردار می سازد.

در اینجا شاید بتوانیم بگوییم که بهتر است معدل دیپلم شما کمتر از 14 نباشد؛ حال هرچه معدل متقاضی بالاتر باشد شما از شانس بیش تری برای پذیرش برخوردار خواهید شد. داشتن معدل 18 تا 19 می تواند بسیار خوب باشد و شما را از بالاترین امتیاز در این بخش برخوردار سازد.

بهتر است اینطور بگوییم که اگر دو متقاضی با شرایط یکسان و برابر باشند، شخصی که معدل بالاتری دارد از سوی دانشگاه پذیرفته می شود.

GPA requirement to study dentistry in Poland

به همین خاطر بسیار مهم است که پیش از هر اقدامی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لهستان ابتدا مبحث هزینه های آن را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید و در صورت مهیا بودن شرایط اقدام نمایید. اما این را فراموش نکنید که تحصیل دندانپزشکی لهستان از بسیاری از دیگر کشورهای اروپایی ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

به شما عزیزان توصیه می کنیم که برای شناخت امر مهاجرت و شرایط هریک از روش های آن به کشور لهستان مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده و در صورت بروز ابهام و یا نیاز به راهنمایی را مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید.

ویدیو پذیرش های کشور لهستان

رسیدن به ویزای تحصیلی کشور لهستان تنها بخشی از افتخارات ما در رساندن متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به آروزهایشان است.

در این ویدیو می توانید تنها بخش کوچکی از دستاوردهای ما را تماشا نموده و مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در لهستان هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو پذیرش کشور لهستان

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در لهستان به هر دو زبان انگلیسی و لهستانی به دانشجویان ارائه می شود و شما باید در این زبان ها تسلط کافی را کسب کرده باشید تا قادر به تحصیل و اخذ مدرک شوید. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد؛ اینکه اکثر دانشگاه های این کشور مدرک زبان از دانشجویان درخواست نمی کنند ه این می تواند یک مزیت خوب باشد.

اما باید دقت داشته باشید که داشتن مدرک زبان معتبر می تواند یک امتیاز بسیار مثبت و تاثیر گذار در پذیرش شما تلقی گردد. به همین خاطر کارشناسان آی مهاجرتی همواره توصیه می کنند که یک درک زبان معتبر را اخذ کرده و به عنوان رزومه خود برای پذیرش در دانشگاه ارسال کنید. 

البته برخی از دانشگاه ها نیز از دانشجویان مدرک تحصیلی درخواست می کنند که در این صورت باید حتما مدرک مورد نظر آنان را داشته باشید.

به طور کل تحصیل دندانپزشکی در لهستان به زبان انگلیسی نیازمند مدرک زبان آیلتس یا تافل می باشد که حداقل نمره آن نیز در سایت دانشگاه های این کشور در صورت نیاز اعلام می شود. 

بهتر است در نظر داشته باشید که معمولا حداقل نمره آیلتس مورد درخواست دانشگاه های برای تحصیل دندانپزشکی در لهستان نمره 6 و تافل 80 می باشد. اما شما حتما پیش از اقدام از دانشگاه این موارد را استعلام نمایید.

 

Study dentistry in Poland in English

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مقصدهای محبوب ایرانیان را به خوبی بشناسید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لهستان

همانطور که در بالا عرض کردیم، تحصیل دندانپزشکی در لهستان برای دانشجویان خارجی با پرداخت شهریه همراه است؛ که مقدار آن باتوجه به دانشگاه و زبان تحصیل متفاوت می باشد. دقت داشته باشید که به طور کلی تحصیل دندانپزشکی لهستان به زبان انگلیسی گران تر از زبان لهستانی است.

علاوه بر این تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز گران تر از دانشگاه های دولتی این کشور محاسبه می شود . اما این فقط مربوط به شهریه تحصیلی بوده و شما باید هزینه های اقامتی و زندگی خود را نیز در این کشور مد نظر قرار دهید. البته خوشبختانه لهستان از کشورهای ارزان اروپا است و بسیار از کشورهای تراز اول مقرون به صرفه تر می باشد.

اما بازهم باید این مورد را نیز بررسی کنید که کارشناسان ما در مقاله هزینه های زندگی در لهستان با جزئیات کامل و دقیق میزان مخارج شما در این کشور را بررسی کرده اند.

در جدول زیر نیز ما شهریه رشته دندانپزشکی در لهستان را در چند دانشگاه معتبر این کشور برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به شرح زیر می باشند:

 

نام دانشگاهشهریه سالانه
دانشگاه ورشو13800 یورو
دانشگاه لوبلین16000 یورو
دانشگاه یاگیلونیا13000 یورو
دانشگاه لودز13000 یورو
دانشگاه سیلسیا6000 یورو
ردیف دانشگاه رتبه در رشته دندانپزشکی
1 دانشگاه یاگیلونیا 398
2 دانشگاه پزشکی ورشو 412
3 دانشگاه پزشکی وروکلاو 419
4 دانشگاه پزشکی بیالیستوک 526
5 دانشگاه علوم پزشکی پوزنان 653
6 دانشگاه پزشکی گدانسک 664

دانشگاه های دندانپزشکی لهستان

رشته دندانپزشکی در لهستان یکی از بهترین رشته های تحصیلی این کشور بوده و مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور نیز می تواند زمینه اشتغال در هرکجای جهان را برای شما فراهم سازد. 

دانشگاه های دندانپزشکی لهستان نیز از دانشگاه های معتبر و حتی قدیمی ترین دانشگاه های این قاره هستند که اعتبار ن ها با کشورهای برتر اروپا برابری می کند.

پس اگر قصد تحصیل در خارج از کشور و در رشته دندانپزشکی را دارید، لهستان می تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما باشد. مقاله بهترین دانشگاه های دندانپزشکی لهستان شما را کاملا با دانشگاه های این کشور، شرایط و چگونگی پذیرش و اعتبار آن ها آشنا می سازد ، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

برای آشنایی خلاصه برترین دانشگاه های دندانپزشکی در لهستان را در زیر آورده ایم:

کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده تا شما را با تحصیل دندانپزشکی در لهستان آشنا ساخته و شرایط آن را به شما ارائه دهند، برای مشاوره بیش تر با تیم ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا همچنین دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در لهستان 

همواره علاقه مندان به رشته های علوم پزشکی سوالات زیادی در رابطه با پذیرش و تحصیل در دانشگاه های خارجی دارند که کارشناسان ما در ادامه به برخی از پرتکرارترین آنها در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در لهستان دارند و می توانید در صورت وجود سوالات بیشتر از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

بله، دانشجویان ایرانی نیز مانند دیگر دانشجویان جهان می توانند به تحصیل دندانپزشکی در لهستان بپردازند.

تحصیل دندانپزشکی در لهستان به طور معمول 5 سال به طول می انجامد.

بله، اکثر دانشگاه های لهستان زبان انگلیسی را ارائه می کنند هم در این رشته و هم دیگر رشته ها.

بستگی به دانشگاه دارد، چون برخی از دانشگاه ها درخواست می کنند برخی خیر. اما داشتن آن از سوی تیم آی مهاجرتی توصیه می شود.

در صورت اخذ بورسیه بله، ولی به طور کل تحصیل در لهستان رایگان نیست و باید شهریه تحصیلی را پرداخت کرد.

در پایان نیز دریافت ویزای کشور لهستان را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره کاور عرشیا مقسم
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور فاطمه حسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه