زبان و خط رسمی مردم لهستان

زبان و خط رسمی مردم لهستان یکی از مهم ترین مسائلی است که باید قبل از مهاجرت از آن اطلاع یافت؛ زیرا نکته اصلی ورود به یک کشور، بلد بودن زبان ملی آن است و شانس پذیرش را چند برابر می کند. خط و زبان مردم لهستان، زبان لهستانی می باشد که توسط همه افراد این کشور استفاده می شود.

یقینا مهم ترین بخش زندگی و نقل مکان کشوری خارجی همچون لهستان، برقراری ارتباط با دیگران است، به همین دلیل یاد گرفتن زبان لهستانی یک امر ضروری است تا پس از مهاجرت بتوانید در این کشور به تحصیل، اشتغال و ارتباط با سایرین بپردازید.

زبان و خط رسمی مردم لهستان

خط و زبان مردم لهستان به دلیل استفاده گسترده در میان عموم مردم ، این کشور را یک دست ترین کشور اروپا از لحاظ زبان مبدل نموده است.

فهرست مطالب

نگران نباشید، لهستانی زبان فوق العاده ای است و درست مانند لهستان، تاریخ طولانی و جالبی دارد. یادگیری زبان و خط رسمی مردم لهستان اصلا سخت نبوده و بسیار سودمند است.

در این مقاله که توسط کارشناسان و متخصصین آی مهاجرتی تهیه شده به بررسی کامل این زبان پرداخته ایم تا راهنمای کامل شما در این زمینه باشد؛ فرا گرفتن این زبان یکی از مهم ترین ارکان های مهاجرت به این کشور است؛ بهترین راه مهاجرت به این کشور را می توانید در مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان که توسط تیم ما تهیه شده است بخوانید و اقدام کنید.

ریشه و پایه زبان لهستانی

ریشه و پایه زبان لهستانی به حدود 500 سال پس از میلاد بر می گردد، زبان لهستانی متعلق به گروه اسلاوی غربی از خانواده دو زبان هندی و اروپایی می باشد. در حقیقت، این زبان دومین زبان رایج اسلاوی پس از روسی است و حدود 40 میلیون نفر از مردم جهان به این زبان تسلط کامل دارند و آن را به عنوان زبان مادری شان می شناسند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
زبان و خط رسمی مردم لهستان

با وجود این که در طول تاریخ به علت تفکیک شدن لهستان این زبان دیگر زبان رسمی هیچ سرزمینی نبود ، اما همچنان زبان لهستانی ها در یاد ها باقی ماند و فراموش نشد. پس از شکل گیری مجدد این کشور بعد از فروپاشی گویش های متفاوت و زیادی با زبان لهستانی ها ترکیب شدند و در حال حاضر زبان و خط رسمی مردم لهستان بخش های کوچکی از زبان های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و اوکراینی را در خود دارد.

پس از بازگشت مرز های لهستان، از آن جایی که زبان لهستانی فقط در گویش ها به جای مانده بود، برای نوشتار جدید آن از حروف لاتین الهام گرفته و به علت این که تلفظ برخی از حروف با تلفظ آن ها در لاتین همخوانی نداشت، حروف های جدیدی برای خط نوشتاری مردم لهستان انتخاب شد و اکنون هم به عنوان خط نوشتاری رسمی شناخته می شود.

گویش های زبان لهستانی

باید بگوییم که گویش های زبان لهستانی در منطقه های مختلف با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و تنها فرق آن ها در لهجه های محله های مختلف می باشد. الفبای خط و زبان لهستانی ها با حروف لاتین انگلیسی نوشته می شوند اما زبان لهستانی گویش هایی دارد که با الفبای لاتین سازگار نیست.

پس برای این تلفظ های خاص نشانه هایی را به حروف اضاف کرده و الفبای جدیدی را به زبان خود اضافه کردند. در حاضر الفبای زبان لهستانی در مجموع دارای 32 حرف می باشد که همه آن ها در جدول آمده است:

Ę ę

E e D d Ć ć C c B b Ą ą A a

Ł ł

L l K k J j I i H h G g

F f

S s

R r P p Ó ó O o Ń ń N n

M m

Ż ż Ź ź Z z Y y W w U u T t

Ś ś

همان طور که اشاره کردیم به علت وجود حروف و تلفظ های مشابه زبان و خط رسمی مردم لهستان با زبان انگلیسی و لاتین، آموختن این زبان سخت نبوده و با یاد گرفتن آن فرصتی عالی برای تحصیل به این کشور ایجاد می شود . شرایط تحصیلی این کشور در مقاله تحصیل در لهستان توسط کارشناسان آی مهاجرتی برای شما تهیه شده است.

آیا در سایر کشورها به زبان لهستانی صحبت می شود؟

در حال حاضر خط و زبان مردم لهستان، لهستانی بوده و همه ساکنان بومی با مقدار 97% از کل جمعیت این زبان را به عنوان زبان مادری خود می شناسند و به این زبان صحبت می کنند احتمالا برایتان سوال پیش آمده که آیا در سایر کشور ها به زبان لهستانی صحبت می شود؟ باید بگوییم که این زبان تقریبا توسط 40 میلیون نفر استفاده و صحبت می شود.

با مسافرت و مهاجرت های لهستانی ها به سراسر جهان، این مقدار در 50 منطقه مختلف پراکنده شده است؛ ولی جایی که بیشترین تراکم را دارد در خود کشور لهستان می باشد.

 همچنین زبان و خط رسمی مردم لهستان توسط جمعیت قابل توجهی در اوکراین و جمهوری چک صحبت می شود و حتی در کشور های همسایه به عنوان زبان دوم شناخته شده است. این زبان حتی با تراکم کمتری در کشور های ایالات متحده، بلاروس، لیتوانی، آلمان، کانادا، بریتانیا، روسیه، قزاقستان، لتونی، اسلواکی، برزیل صحبت می شود.

اما اگر قصد مهاجرت را به این کشور دارید، علاوه بر آموختن زبان ملی باید از شرایط زندگی در لهستان را نیز بدانید؛ مهم ترین قسمت و مهاجرت به کشوری دیگر، هزینه های زندگی است، به همین دلیل پیشنهاد می شود که به مقاله هزینه های زندگی در لهستان نیز سری بزنید و آن را مطالعه کنید.

?Is Polish spoken in other countries

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سطوح موجود در آموزش خط و زبان لهستانی

شناخت سطح های زبان و خط رسمی مردم لهستان به شما کمک می کند که بدانید برای یادگیری از کجا شروع کرده و به چه ترتیبی جلو بروید تا دچار خطا نشوید. سطوح موجود در آموزش خط و زبان لهستانی به شش بخش تقسیم می شود و به شرح زیر است:

سطوح موجود در آموزش خط و زبان لهستانی
  • A1: در این سطح عبارات بسیار ابتدایی یاد گرفته می شود و فقط برای رفع نیاز های رورمزه کاربرد دارد.
  • A2: با یادگیری این مقطع، می توان در کار های ساده و معمولی که نیاز به تبادل ساده و مستقیم اطلاعات در ارتباط با مسائل معمول دارند، درک و ارتباط بر قرار کرد.
  • B1: این سطح نکات اصلی و واضح مورد استفاده در محل کار، مدرسه و در زمان های آزاد یاد داده می شوند. یا فرا گرفتن این سطح فرد می تواند تجربیات، رویداد ها، رویا ها و امید های خود را به طور کامل توصیف کند. همچنین می تواند به طور خلاصه دلایل و توضیحاتی را برای طرح و ایده ها ارائه دهد.
  • B2: کسی که این سطح را آموخته متن هایی را در طیف وسیعی از موضوعات تولید کند و دیدگاه خود را در یک موضوع با مزایا و معایب آن توضیح دهد.
  • C1: فرد می تواند متن های طولانی را به خصوص در رشته تخصصی خود درک کند و از زبان برای اهداف اجتماعی و تحصیلی استفاده کند.
  • C2: می توان هر چیزی که خوانده و شنیده شده را به راحتی درک کرد.

یادگیری زبان لهستانی سخت است؟

احتمالا هنگامی که تصمیم به یاد گرفتن این زبان گرفته اید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا یادگیری زبان لهستانی سخت است؟ واقعیت این است که در خط نوشتاری مردم لهستان از حروف لاتین استفاده شده و تلفظ برخی از کلمات در این زبان، مانند زبان انگلیسی بوده و این از مزیت های زبان و خط رسمی مردم لهستان است که یادگیری آن را آسان تر می کند.

دستور زبان لهستانی ساده ترین نیست. اما، هنگامی که مهم ترین قوانین را درک کردید، پیروی از آن آسان است؛ پس اصلا بابت آن نگران نباشید. در این زبان صامت های صدا دار و بدون صدا وجود دارد که نحوه تلفظ آن ها به نوع کلمه و جمله بستگی دارد.

در زبان مردم لهستان سه جنسیت وجود دارد: مذکر، مونث و خنثی. اما خوشبختانه آموختن تمایز های بین آن ها بسیار آسان تر از آن پیزی است که شما تصور می کنید و مردم به آن اعتبار می دهند. از این قوانین پیپیده نترسید چرا که به راحتی می توان بر این قواعد تسلط یافت و از آن استفاده کرد.

برای یادگیری کامل زبان و خط رسمی مردم لهستان نهایتا 44 هفته وقت نیاز است. البته در نظر داشته باشید که این یک زمان تخمینی است و هیچ تخمین رسمی نمی تواند میزان انگیزه شما و منابعی را که استفاده می کنید توضیح دهد.

?Is learning Polish difficult

مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر به شما کمک می کند تا این کشور را هرچه بیشتر بشناسید:

چرا باید زبان لهستانی را یاد بگیریم؟

اکنون به این سوال اصلی می رسیم که چرا باید زبان لهستانی را یاد بگیریم؟ برای جواب این سوال، دلایل زیادی وجود دارد که مهم ترین آن مهاجرت به این کشور و اقامت در آن است است. لهستانی زبان و خط رسمی مردم لهستان است و حدود 97% از 38 میلیون نفر ساکن در لهستان به این زبان صحبت می کنند و می نویسند.

این زبان در لهستان در همه موقعیت های رسمی و اجتماعی و حتی شخصی استفاده می شود به همین علت برای ارتباط با دیگران یاد گرفتن این زبان ضروری است. حتی هزاران نفر در آلمان، فرانسه و سوریه به زبان لهستانی صحبت می کنند.

از مهم ترین قسمت های اقامت در یک کشور، کار و اشتغال در آن است، به جز این که ما باید برای کار در این کشور زبان لهستانی را بلد باشید، باید با شرایط کامل در این کشور آشنا شوید که می توانید همه آن را در مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان مطالعه کنید.

چرا باید زبان لهستانی را یاد بگیریم؟

در این مقاله زبان و خط رسمی مردم لهستان توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی مورد بررسی قرار گرفته تا راهنمای شما باشد؛ در صورت این که سوالی برای شما پیش آمده می توانید با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار زبان و خط رسمی مردم لهستان

خوب است که در انتها پاسخ سوالات متداولی که در این رابطه وجود دارد را نیز مطالعه کنید و در صورت هر گونه پرسش آن را از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس با ما در میان بگذارید.

الفبای این زبان شامل 32 حرف است که از الفبای لاتین الهام گرفته شده است.

زبان و خط رسمی مردم لهستان زبان لهستانی است که همه مردم های این کور به این زبان صحبت می کنند.

یادگیری زبان لهستانی شامل شش سطح طبقه بندی شده است.

خیر، گویش و نوشتار این زبان کاملا منطبق بوده و فقط در مواقع خاص برخی از حروف تلفظ نمی شوند.

ریشه زبان لهستانی اسلاوی بوده و ترکیبی از دو زبان هندی و اروپایی می باشد.

دعوت می کنیم تا تجربه دریافت ویزای کشور لهستان را از زبان کلاینت های ما نیز بشنوید:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره یاسمن ثقفی
نمایش ویدیو درباره یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره عرشیا مقسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه