بررسی کامل حقوق و درآمد پزشکان در آلمان 2024

درآمد پزشکان در کشور آلمان بالا وبسیار قابل‌قبول است و در برخی موارد در بین پردرآمدترین مشاغل نیز قرار می‌گیرد که این‌ها همه به میزان سابقه و تجربه و همچنین میزان تحصیلات و تخصص آنان بستگی دارد.

اما بازهم در ساده‌ترین حالت و یک پزشک عمومی بودن نیز درآمد خوبی را می‌توان در آلمان به دست آورد.

اگر به دنبال درآمدی بالا در حوزه پزشکی هستید، آلمان یکی از بهترین مقاصد جهان برای مهاجرت شما خواهد بود.

بررسی کامل حقوق و درآمد پزشکان در آلمان 2024

درآمد پزشکان در آلمان به سطوح مختلفی تقسیم می شود و میزان درامد پزشکان عمومی از متخصصان کمتر اما همچنان خوب و مناسب است.

فهرست مطالب

طی سالیان گذشته کشور آلمان یکی از مقاصد اصلی پزشکان و دندانپزشکان مهاجر بوده است که برای رسیدن به یک زندگی بهتر و درآمدی بیشتر کشور خود را ترک کرده و به این کشور نقل مکان کرده‌اند.

البته نباید فراموش کرد که دولت این کشور نیز خود خواهان جذب پزشکان خارجی می‌باشد، چون نظام درمان و سلامت آلمان با کمبود پزشک و پرستار بسیاری مواجه بوده که تامین آن از طریق دانشگاه‌ها و دانشجویان داخلی ممکن نیست، به همین خاطر هرساله سیل عظیمی از متخصصین این حوزه برای زندگی و کار به آلمان مهاجرت می‌کنند.

ضمنا نباید تحصیل پزشکی در آلمان را فراموش کرد، زیرا علاوه بر دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به بازار کار شما را از یک مدرک بسیار معتبر برخوردار می‌سازد، در مقاله مربوطه شرایط و چگونگی پذیرش در این رشته را شرح دادیم. 

در ادامه نیز کارشناسان آی مهاجرتی شما را با جزئیاتی از حقوق و درآمد پزشکان در سال 2024 آشنا می‌سازند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی کامل حقوق و درآمد پزشکان در آلمان 2024

حقوق و درآمد پزشکان عمومی در آلمان

همه پزشکان حتما پزشک عمومی بوده و پس از آن وارد تخصص خاصی شده‌اند که می‌توان یکی از دلایل این ادامه تحصیل را افزایش درآمد نام دانست. پس کاملا مشخص است که باید پزشکان عمومی از دیگر متخصصان پزشکی دارای درآمد پائین‌تری باشند که این تصور را به وجود می‌آورد که آیا حقوق و درآمد پزشکان عمومی در آلمان کافی است؟

به طورکل باید توجه کنید با این‌که درآمد پزشکان عمومی از متخصصین کم‌تر است، اما از اکثر مشاغل دیگر در این کشور نظیر رشته‌های مهندسی بالاتر خواهد بود. البته باتوجه به کمبود پزشکی که در این کشور وجود دارد، در برخی از مناطق پزشکان باید ساعات زیادی را به کار مشغول باشند و این باعث سختی کار آنان می‌شود.

طبق آخرین درآمدی که در سال 2024 از پزشکان عمومی در آلمان به دست آمده، حداقل درآمد قابل کسب برای آنان 3250 یورو و حداکثر درآمد کسب شده 11200 یورو اعلام شده است. البته به طور متوسط اکثر آنان درآمدی در حدود 7070 یورو در ماه را به دست می‌آورند که یقینا از بسیاری مشاغل دیگر بالاتر است.

Income of specialist doctors in private clinics

درآمد پزشکان متخصص در کلینیک‎‌های شخصی

عوامل مختلفی بر درآمد پزشکان در کشور آلمان تاثیرگذار خواهند بود که یکی از آن‌ها مکان و محل کار آنان است. نوع کارفرما و کلینیک یا بیمارستانی که در آن مشغول به کار خواهید شد می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان درآمد شما بگذارد. 

معمولا پزشکانی که در کلینیک‌هایشخصی فعالیت می‌کنند بالاترین درآمدها را داشته یا حداقل درآمدی بالا و قابل قبول به دست می‌آورند.

البته لازم به ذکر است که تمامی پزشکان قادر به راه‌اندازی کلینیک شخصی نیستند، بلکه پزشکانی که دارای سابقه کاری و تجربه بالا در بیمارستان بوده می‌توانند برای این امر اقدام نمایند. 

همچنین باید بگوییم که کلینیک‌های خصوصی دارای هزینه‌ها و مخارجی نیز هستند که این امر محاسبه دقیق درآمد آن‌ها را مشکل می‌سازد.

اما در ادامه درآمد برخی از پزشکان متخصص در کلینیک‎‌های شخصی را مشاهده خواهید نمود:

تخصص درآمد سالانه
رادیولوژیست 855000 یورو
متخصص زنان و زایمان 220000 یورو
متخصص اطفال 230000 یورو
جراح 290000 یورو
اورولوژیست 221000 یورو
متخصص قلب 348000 یورو
متخصص گوش، حلق و بینی 215000 یورو
متخصص پوست 210000 یورو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بررسی حقوق پزشکان متخصص در بیمارستان‌های آلمان

اگر شما قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی در آلمان را دارید و یا پزشکی هستید که قصد اشتغال در این کشور را دارید، علاوه بر درآمد باید نظام بهداشت و درمان در آلمان را نیز بشناسید که در مقاله مشخص تماما آن را معرفی و بررسی کرده‌ایم.

اما در ادامه این بحث باید بدانید که کارفرما و محل کار می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان درآمد شما داشته باشد و قطعا کلینیک‌های خصوصی درآمدهای بالایی دارند که از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بیش‌تر است.

همچنین معمولا کار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی درآمد بالاتری نسبت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عمومی را برای پزشکان به ارمغان می‌آورد. درآمد پزشکان و متخصصان پزشکی در بیمارستان‌های آلمان بدین شرح است:

بررسی حقوق پزشکان متخصص در بیمارستان‌های آلمان

نکته مهمی که نباید آن را فراموش کرد، شهر محل اشتغال است، میزان درآمد پزشکان در شهرهای مختلف آلمان نیز با یکدیگر تفاوت دارد. معمولا کلان شهرها و شهرهای مهم و پرجمعیت به خاطر وجود بیماران بیش‌تر درآمدهای بیش‌تری را هم برای پزشکان به‌همراه دارد.

علاوه بر کار در میزان درآمد، اطلاع از شرایط و قوانین کاری کشور آلمان نیز راهنمای خوبی برای شما خواهد بود که در عناوین زیر به آنها پرداخته ایم:

هزینه زندگی در آلمان برای پزشکان

پزشکان نیز به مانند دیگر شهروندان و ساکنین کشور آلمان باید مخارجی را برای زندگی خود در نظر بگیرند که میزان این مخارج و هزینه‌ها باتوجه به شرایط و عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. 

در اولین مورد باید توجه داشته باشید که اگر میزان درآمد در شهرهای کلان و بزرگ مثل مونیخ، برلین، فرانکفورت، هامبورگ و غیره بیش از سایرین است، در عوض هزینه‌ها و مخارج نیز بالاتر است.

پس اگر می‌خواهید از هزینه‌های خود بکاهید بهتر است به سمت شهرهای کوچک آلمان حرکت کنید. 

البته یقینا میزان درآمد نیز کاهش پیدا می‌کند، اما پزشکان در همه جای آلمان می‌توانند درآمدهای بالایی به دست آورند. در ادامه برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در آلمان را مشاهده خواهید کرد:

نوع مخارج مبلغ (به طور متوسط در آلمان)
هزینه ماهانه زندگی یک نفر بدون اجاره ملک 954 یورو ماهانه
هزینه ماهانه زندگی خانواده 4 نفره بدون اجاره ملک 3213 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه مرکزشهر 600 یورو تا 1600 یورو ماهانه
اجاره آپارتمان 1 خوابه حومه‌شهر 450 یورو تا 1200 یورو ماهانه
هزینه حمل‌ونقل 50 تا 150 یورو ماهانه
هزینه خوراک 80 تا 200 یورو ماهانه
هزینه پوشاک 25 تا 65 یورو ماهانه

وبینار بررسی شرایط مهاجرت کاری به آلمان

کار در کشور آلمان در هر یک از حوزه و تخصص ها نیازمند اطلاع از شرایط و قوانین تعیین شده این کشور دارد که کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت دقیق به آن پرداخته است.

ضمن تماشای این وبینار تا انتها، جهت اطلاع از شرایط کاری خود در کشور آلمان با مشاورین ما تماس بگیرید تا دقیق ترین و به روزترین اطلاعات را در اختیارتان قرار دهند.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

مزایا و معایب شغل پزشکی در آلمان

شغل و حرفه پزشکی در کشور آلمان به مانند سایر مشاغل دارای مزایای و معایبی است که البته به اعتقاد عموم مردم میزان مزایای این شغل بیش از معایب آن است. اما اگر شما قصد اشتغال در آلمان در حوزه پزشکی را دارید، بهتر است از این مزایا و معایب مطلع باشید، البته شایان ذکر است که این مزایا و معایب باتوجه به شرایط شخصی نیز می‌تواند متفاوت باشد.

مزایا

  • بازار کار فراهم و فرصت‌های شغلی بسیار
  • درآمدهای بالا و قابل قبول این حوزه
  • برخورداری از خدمات بیمه‌های درمانی، بازنشستگی و از کارافتادگی
  • شان و جایگاه اجتماعی بالای پزشکان در آلمان
  • امنیت شغلی بالا و عدم ترس از بیکاری
  • اشتغال در یکی از مدرن‌ترین کشورهای جهان در حوزه پزشکی
  • زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی وسیع در آلمان

معایب

  • در برخی مناطق پزشکان مجبور به انجام ساعات کاری بسیار هستند.
  • در برخی مناطق باتوجه به زحمات زیاد پزشکان حقوق منصفانه‌ای پرداخت نمی‌شود.
  • معمولا میزان درآمد و حقوق پرداختی به زنان کمتر از مردان است.
  • کار در مراکز عمومی و دولتی با خستگی و فعالیت زیاد روبه رو است.

اگر مایل به اطلاع از درآمد دیگر متخصصان پزشکی در آلمان هستید و یا قصد مهاجرت و اشتغال در حوزه پزشکی آلمان را دارید، ابتدا عنوان مهاجرت پزشکان به آلمان را مطالعه نموده و در نهایت با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفاتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار بررسی کامل حقوق و درآمد پزشکان در آلمان 2024

پاسخ برخی از سوالات خود را در بخش سوالات پرتکرار پایانی خواهید یافت و می توانید از طریق بخش دیدگاه نیز به روزترین اطلاعات را از مشاورین ما دریافت کنید.

 

متخصصین قلب در کلینیک‌های خصوصی در آلمان سالانه 348000 یورو درآمد کسب می‌کنند.

بله پزشکان از جمله پردرآمدترین افراد در آلمان شناخته می‌شوند.

با این‌که کلینیک خصوصی نیاز به مدیریت داشته و هزینه‌هایی نیز دارد، اما معمولا درآمد پزشکان در کلینیک‌های خصوصی بیش از کار در بیمارستان‌ها است.

در آلمان فقط پزشکان متخصصی که دارای سابقه بالا در بیمارستان و تجربه بسیار هستند قادر به راه‌اندازی کلینیک خصوصی هستند.

متخصصین قلب در کشور آلمان ماهانه 6520 تا 22500 یورو درآمد کسب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه