راهنمای گام به گام مهاجرت دندانپزشکان به آلمان 2024 شرایط + هزینه‌ها

کشور آلمان در برخی از حوزه‌ها و مشاغل نیاز بالایی به متخصص و نیروی کار حرفه‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها حوزه دندانپزشکی است , طی یک دهه گذشته نیز تعداد بالایی از شهروندان خارجی را نیز به خود جذب نموده است.

چنانچه دارای مدرک دندانپزشکی هستید و به دنبال کار و یا ادامه تخصص خود در یکی از بهترین کشورهای اروپا هستید، تا انتهای این مقاله با ما باشید و از طریق تماس با مشاورین آی مهاجرتی در چشم برهم زدنی به ویزا برسید.

راهنمای گام به گام مهاجرت دندانپزشکان به آلمان 2024 شرایط + هزینه‌ها

مهاجرت دندانپزشکان به آلمان شاید با پیش نیازهایی همچون گذراندن دوره کارآموزی همراه باشد اما در چشم برهم زدنی شما را به حداقل درآمد 100 هزار یورو در سال میرساند.

فهرست مطالب

نیاز به متخصصین حوزه درمان بخصوص دندانپزشکان روزبه روز در آلمان در حال افزایش است و پیش‌بینی شده که تا سالیان آینده نیز همچنان این نیاز وجود داشته باشد. از آن‌جایی که تامین نیروی متخصص در این بخش از طریق تعلیم و آموزش از طریق دانشگاه‌ها کافی نیست، دولت این کشور شرایط مساعدی را فراهم آورده است که دندانپزشکان خارجی بتوانند راحت‌تر به آلمان نقل مکان کنند.

نظام پزشکی آلمان یکی از بهترین‌ها در جهان است و اشتغال در این کشور در این حوزه می‌تواند مزایای بسیاری را برای افراد به ارمغان آورد که هر فردی در جهان به دنبال آن است. بازار کار فراهم، تجهیزات و لوازم مدرن و کافی، دستمزد و حقوق بالا و بسیاری موارد دیگر از مزیت‌های مهاجرت دندانپزشکان به آلمان است.

البته این امر نیاز به فراهم آوردن شرایط و مدارک خاص دارد که در ادامه توسط مشاورین آی مهاجرتی برای شما شرح داده خواهد شد. البته تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌تواند شرایط کار را برای افراد مساعدتر نماید، اگر تازه مدرک دیپلم خود را گرفته‌اید، حتما مقاله مربوطه را مطالعه نموده تا چگونگی این امر را بهتر بشناسید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای گام به گام مهاجرت دندانپزشکان به آلمان 2024 شرایط + هزینه‌ها

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به چه صورت است؟

اگر قصد دارید به عنوان یک دندانپزشک به آلمان مهاجرت نمایید، باید شرایطی را فراهم آورید تا این امر امکان پذیر بوده و در نهایت شما بتوانید به کار طبابت در این حوزه مشغول شوید. از مهم‌ترین شرایطی که برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان نیاز است باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید مدرک معتبر دندانپزشکی را دریافت نموده باشید و آن را طبق سیستم آموزش آلمان معادل‌سازی نمایید.
  • متقاضیان باید بین 20 تا 45 سن داشته باشند، شرایط صدور ویزا برای افراد بالای 45 سال کمی مشکل‌تر است.
  • متقاضی باید دارای گواهی سلامت و مجوز درمان از کشور مبداء باشد.
  • متقاضی باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته و بتواند به این زبان صحبت کند، همچنین داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح B2 یا C1 نیز برای دریافت مجوز کار لازم است.
  • متقاضی باید یک انگیزه‌نامه قوی در رابطه با تخصص و توانایی های خود و همچنین هدف و قصد مهاجرت به کشور آلمان را نیز ارائه نماید.

باید خاطرنشان کنیم که در ابتدای امر شما باید بتوانید یک فرصت شغلی مناسب در آلمان به دست آورید و موفق به استخدام یا دریافت دعوت‌نامه از بیمارستان، مرکز درمانی و یا کارفرمای مربوطه شوید. سپس خواهید توانست از طریق دریافت ویزای جاب‌آفر برای مهاجرت و اشتغال در آلمان اقدام نمایید.

معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی و دریافت مجوز حرفه‌ای دندانپزشکی در آلمان

برای این‌که به عنوان یک دندانپزشک بتوانید در آلمان مشغول به کار شوید، باید مدرک خود را معادل‌سازی نمایید. کشورهای عضو اتحادیه اروپا معمولا نیازی به این امر ندارند، اما مدارک اخذ شده از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نظیر ایران باید حتما برای معادل‌سازی مدرک اقدام نمایند.

جهت بررسی مدارک شما باید مدرک تحصیلی خود را به انجمن دندانپزشکی برلین ارائه نمایید تا در رابطه با آن تصمیم‌گیری شود. در صورتی که مدرک شما قابل معادل‌سازی نباشد، باید در یک آزمون تخصص زبان و آزمون حرفه‌ای دندانپزشکی (Kenntnisprufuen) شرکت کنید که به صورت شفاهی و کتبی اخذ می‌شود.

چنان‌چه این دو آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید، خواهید توانست برای دریافت مجوز کار به عنوان دندانپزشک در آلمان درخواست خود را ثبت کنید. البته توجه نمایید که شرکت در آزمون حرفه‌ای دندانپزشکی (Kenntnisprufuen) فقط دو بار امکان‌پذیر خواهد بود.

چند مرحله مهم برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

چند مرحله مهم برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

مهاجرت به عنوان دندانپزشک به آلمان باید طبق اصول و مراحل خاصی انجام بپذیرد که هرکدام دارای اهمیت بالایی است. اما برخی از این مراحل دارای اهمیتی دوچندان خواهند بود که به شرح زیر هستند:

  • آموزش زبان آلمانی – برای این‌که به عنوان یک دندانپزشک قادر به فعالیتی خوب و قابل‌قبول در آلمان باشد باید بتوانید با بیماران به راحتی و دقیق ارتباط برقرار کنید که این نیازمند داشتن تسلطی بالا به زبان آلمانی است.
  • یافتن شغل و کارفرما – کارفرمایی که شما را به استخدام در خواهد آورد باید دارای اعتبار بالایی بوده تا برای صدور ویزا با مشکلی مواجه نشوید، ضمن این‌که نوع کارفرما بر شرایط کار و درآمد نیز تاثیرگذار است.
  • درخواست ویزا: مدارک ارسالی به سفارت باید با دقت بسیار بالا، تکمیل جمع‌آوری شوند تا درخواست ویزای شما رد نشود.
  • آزمون حرفه‌ای دندانپزشکی: معمولا مدارک دریافتی از دانشگاه‌های کشورمان قابل معادل‌سازی مستقیم در آلمان نبوده و افراد باید در این آزمون شرکت کنند و از آن‌جایی که حداکثر 2 بار می‌توان در این آزمون شرکت کرد، با آمادگی کامل اقدام نمایید.

وبنیار بررسی شرایط مهم کار در کشور آلمان

کشور آلمان سالانه تعداد قابل توجهی نیروی کار را از اقصی نقاط جهان جذب می کند که با مشخص نمودن قوانینی خاص، بهترین ها نیرو را جذب خود می نماید.

اما این قوانین کدامند؟ کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به تمامی جزئیات پرداخته است که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه مشاوره با ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم برای مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

برای مهاجرت به عنوان یک دندانپزشک به آلمان باید مدارکی را تهیه نموده و در مراحل مشخص به مراجع مربوطه ارائه نمایید. در ابتدا قطعا شما باید مدارک مورد نیاز را به کارفرمای مربوطه در آلمان ارسال کنید تا موفق به استخدام و دریافت دعوت‌نامه شوید. 

اما در ادامه نیز مدارکی را باید تهیه کرده و به سفارت آلمان ارائه کنید تا ویزای شما صادر شود که این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست صدور ویزا به صورت تکمیل شده
  • 2 قطعه عکس با شرایط لازم
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه، سند ازدواج و غیره
  • پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری یا دعوت‌نامه کاری با شرح دقیق و مفصل جزئیات شغل
  • مدرک تحصیلی دندانپزشکی
  • مدرک معتبر زبان آلمانی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی کارآموزی و هرگونه سابقه کار
  • گواهی سلامت جسمی و روحی
  • هدف‌نامه و رزومه کامل
  • گواهی اثبات تمکن مالی لازم
  • گواهی پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

لازم است تمامی مدارک را به زبان آلمانی یا انگلسی ترجمه نموده و از هریک دو کپی در ابعاد A4 را نیز به همراه داشته باشید. اما در ادامه و پس از ورود به کشور آلمان برای معادل‌سازی مدارک تحصیلی خود و دریافت مجوز کار به عنوان دندانپزشک در این کشور باید مدارک زیر را نیز به انجمن دندانپزشکی این کشور ارائه نمایید:

  • مدرک تحصیلی دندانپزشکی اخذ شده از دانشگاه
  • ارائه گواهی و مجوز درمان و پزشکی از کشور مبداء
  • گواهی عدم سوء سابقه پزشکی از نظام پزشکی کشور
  • گواهی سلامت معتبر
  • سوابق کاری در صورت وجود

همچنین تمامی این مدارک را نیز باید به زبان آلمانی توسط مترجمی معتبر ترجمه کرده و ارائه دهید.

خوب است که ضمن اطلاع از شرایط کار پرستاران در آلمان ، با مطالعه مقالات زیر به صورت کلی از شرایط کاری در این کشور مطلع شوید:

بررسی هزینه‌های مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

امر مهاجرت به هر هدف و توسط هر شخصی که انجام پذیرد قطعا با هزینه هایی همراه خواهد بود که برای هر فرد متقاضی متفاوت است. دندانپزشکان برای مهاجرت به آلمان باید هزینه ای بابت ترجمه مدارک خود پرداخت نمایند. همچنین باید هزینه بلیت هواپیما و همچنین تهیه بیمه مسافرتی و بیمه سلامت را نیز در نظر گرفت.

از دیگر هزینه های پیش از خروج از کشور باید به هزینه صدور ویزا و هزینه کارمزد کارگزاری را نیز مد نظر قرار داد که به ترتیب 75 یورو و 200 یورو خواهند بود. پس از ورود به کشور آلمان نیز قطعا با هزینه های اقامت مواجه خواهید شد. برای اطلاع از جزئیات و آخرین مبالغ هزینه زندگی در آلمان حتما مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

بررسی هزینه‌های مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

مزیت های مهاجرت دندانپزشکان به آلمان

به عنوان یک دندانپزشک شاید این سوال برای هر فردی به وجود آید که مزیت های مهاجرت دندانپزشکان به آلمان شامل چه چیزهایی می شود؟! باید بگوییم که کشور آلمان نه تنها برای دندانپزشکان بلکه برای تمامی اقشار جامعه یک مقصد بسیار خوب و مناسب تلقی می شود، به خصوص برای فعالین حوزه پزشکی و درمان که درآمدهای خوبی نیز کسب می نمایند. 2از مهم ترین مزایای این امر باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود فرصت‌های کاری بسیار به دلیل کمبود نیروی متخصص در این حوزه
  • امنیت شغلی بالا و عدم ترس از بیکاری در این حرفه
  • جایگاه و شان اجتماعی بسیار بالای دندانپزشکان در آلمان
  • درآمدهای بسیار خوب و بالای دندانپزشکان
  • عدم سختی کار و عدم محیط کاری خطرناک
  • ساعات کاری مناسب و منعطف
  • امکان همراه بردن خانواده برای زندگی در آلمان
  • دسترسی به دیگر کشورهای اروپا برای کار و تفریح

Dental salaries and Income in Germany

بررسی حقوق و درآمد دندانپزشکی در آلمان

حوزه پزشکی در آلمان به مانند سایر کشورهای جهان در زمره مشاغل پردرآمد قرار می‌گیرد که البته باتوجه به تخصص‌های مختلف میزان درآمدهای مختلفی را نیز شامل می‌شود. دندانپزشکان در آلمان همواره در میان مشاغل پر درآمد قرار داشته‌اند که این خود عامل بسیار مهمی در جذب متقاضیان جهت تحصیل این رشته بوده است.

البته میزان تحصیلات و تجربه و سابقه کار تاثیر قابل توجهی بر میزان درآمد این حوزه خواهد داشت، به طوری‌که درآمد یک دندانپزشک باتجربه و با سابقه کاری بالا شاید چند برابر یک دندانپزشک تازه‌کار باشد. اما آن‌چه مشخص است که با کسب سابقه کار درآمد دندانپزشکان نیز در این کشور افزایش خوبی پیدا می‌کند.

طبق آمار حداقل دستمزد و درآمد یک دندانپزشک در آلمان 3980 یورو و حداکثر 13800 یورو در ماه می‌باشد. البته متوسط درآمد ماهانه دندانپزشکان نیز چیزی در حدود 8660 یورو برآورد شده است که درآمدی بالا و مناسب در آلمان برشمرده می‌شود. لازم است خاطر نشان کنیم که طبق آمار درآمد زنان در این حوزه 6 درصد از مردان در آلمان کمتر است.

بازار کار و فرصت‌های شغلی دندانپزشکان در آلمان

کشور آلمان در حال تجربه روند پیری جمعیت خود است و در این بین طی سالیان گذشته نیز علاقه به تحصیل در رشته دندانپزشکی کمتر شده است.

این دو عامل باعث شده که هر ساله در مشاغل مورد نیاز کشور آلمان دندانپزشکی را مشاهده نماییم. این بدین معنا است که این کشور هم برای کار مناسب بوده و هم برای تحصیل رشته دندانپزشکی.

پس اگر قصد تحصیل رشته دندانپزشکی و مهاجرت به کشور آلمان را دارید و یا مدرک خود را کسب نموده و در پی یافتن شغلی مناسب در این کشور هستید، باید بگوییم که در حال‌حاضر شرایط برای شما بسیار خوب و مهیا بوده تا خود را به یکی از برترین کشورهای اروپا و جهان رسانده و کار و زندگی بسیار خوبی را تجربه نمایید.

اگر مایل به بررسی دقیق شرایط و مدارک خود توسط مشاورین آی مهاجرتی هستید و یا نیاز به راهنمایی و کسب مشاوره در این زمینه یا دیگر زمینه‌های مهاجرتی دارید، کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز آماده ارائه خدمات مناسب به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار راهنمای گام به گام مهاجرت دندانپزشکان به آلمان 2024 شرایط + هزینه‌ها

سوالات پرتکرار در پایان نیز می توانید اطلاعات مفید این مقاله را به خوبی در اختیارتان قرار داده و در صورتی که پرسشی در این رابطه دارید، از طریق درج در بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

بله دندانپزشکان خارجی نظیر کشورمان می‌توانند به آلمان مهاجرت نموده و در آن‌جا مشغول به کار و کسب درآمد شوند.

بله ارائه مدرک زبان در سطح B2 یا C1 یکی از شرایط اصلی است که باید دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به آلمان آن را ارائه دهند.

بله طی سالیان گذشته آلمان با کمبود دندانپزشک مواجه بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

طبق آمار حداقل دستمزد و درآمد یک دندانپزشک در آلمان 3980 یورو و حداکثر 13800 یورو در ماه می‌باشد، همچنین متوسط درآمد ماهانه نیز 8660 یورو برآورد شده است.

بله دندانپزشکان متقاضی مهاجرت به آلمان باید حداقل 20 و حداکثر 45 سال سن داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه