سیستم بهداشت و درمان هلند

سیستم بهداشت و درمان هلند یکی از بهترین سیستم های درمانی در جهان است که اطلاع و آگاهی از آن برای هر فرد مهاجری ضروری می باشد، تا بتوانن بهترین خدمات را با کم ترین میزان هزینه دریافت نمایند.

استانداردهای خوب درمانی و بهداشتی، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای اروپا مبدل نموده و هلند از معدود کشورهایی است که بودجه قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را به این حوزه اختصاص می دهد.

در این عنوان کارشناسان آی مهاجرتی تلاش نموده اند تا سیستم بهداشت و درمان هلند را مطابق با آخرین شرایط برای شما شرح دهند و در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد ، حتما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سیستم بهداشت و درمان هلند

تمامی شهروندان و مهاجرین ساکن در هلند باید خود را تحت پوشش سیستم سلامت و بیمه درمانی درآورده و این برای همه  اجباری می باشد.

فهرست مطالب

خوب است مدنظر داشته باشید که هلند به عنوان یکی از ایده ال ترین کشورها اروپا روش های مختلفی را برای ورود مهاجرین فراهم نموده است که شما می توانید با بررسی آن ها به اقامت این کشور دست یابید . از این رو بر روی عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی کلیک کنید تا از جزئیات لازم در این زمینه مطلع شوید.

سیستم مراقبت های بهداشتی در هلند بسیار در دسترس بوده و از جمله نکات منحصر بفرد آن وجود پزشکان انگلیسی زبان در این کشور است که برای مهاجرین بسیار مفید می باشد . در این عنوان با ما همراه باشید تا نظام سلامت کشور هلند را به عنوان رتبه اول خدمات درمانی در اروپا بررسی کنیم.

سیستم درمان در هلند

سیستم درمان در هلند توسط دولت این کشور مدیریت می شود و شرکت های خصوصی آن را تکمیل می سازند . تمامی شهروندان و افراد مقیم در این کشور باید خدمات درمانی خود را از دولت و یا یک بخش خصوصی دریافت کنند که می تواند علاوه بر بیمه درمانی پایه با پوشش های اضافی نیز همراه باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
سیستم بهداشت و درمان هلند

در سیستم بهداشت و درمان هلند افراد تا سن 18 سالگی تحت پوشش بیمه والدین خود قرار دارند و افرادی که دارای درآمد کمی هستند ، با دریافت مبلغی به عنوان کمک هزینه ، از بخش اجباری سیستم سلامت هلند بهره مند می شوند.

سیستم مراقبت های بهداشتی در هلند را می توان شامل چند بخش اصلی دانست:

بخش های بیمهشرایط
مراقبت های طولانی مدتمانند سالمندان یا استفاده از ویلچر
مراقبت های اولیه پزشکیویزیت پزشکی عمومی و یا بستری کوتاه مدت بیمارستان
مراقبت های تکمیلیمانند زیبایی ، دندان و یا فیزیوتراپی

در بخش های بالا مراقبت های اولیه پزشکی معمولا با بخش بیمه اجباری سیستم بهداشت و درمان هلند پرداخت می شود و برای دریافت سایر خدمات باید یا از بیمه خصوصی استفاده کرده و یا شخصا هزینه را بپردازید.

دقت داشته باشید که اخذ بیمه درمانی برای تمامی مهاجرین در بدو ورود به این کشور الزامی بوده و خوب است که به هر شیوه ای که به این کشور قدم می گذارید ، از همان ابتدای دریافت ویزا یک بیمه درمانی را انتخاب کنید تا از زمان ورود به این کشور نگرانی نداشته باشید.

بیمه سلامت عمومی در هلند

بیمه سلامت عمومی در هلند که به اختصار Zvw نامیده می شود ، برای تمامی شهروندان این کشور اجباری بوده و تنها افراد زیر نیازمند دریافت آن نخواهند بود:

  • کودکان زیر 18 سال
  • افرادی که موفق به دریافت کارت بیمه سلامت اروپا شده اند.
  • بازدیدکنندگان موقت از خارج اتحادیه اروپا که باید بیمه خصوصی دریافت کنند.
  • افرادی که دارای سطح درآمد پایینی هستند و می توانند کمک هزینه درمانی دریافت کنند.

چنانچه فردی بالای 18 سال نسبت به دریافت بیمه اقدام نکند ، تحت جریمه قرار خواهد گرفت و شرکت های بیمه نیز باید خدمات خود را برای افراد بالای سن قانونی فارغ از جنسیت و یا وضعیت سلامت ارائه دهند . در سیستم بیمه عمومی در هلند خدمات ویژه ای برای مادران و خانم های باردار وجود دارد و این افراد از امکانات خوبی برخوردار می شوند.

دقت داشته باشید که به هنگام استفاده از بیمه درمانی عمومی باشد ID و کارت بیمه سلامت خود را نشان دهید و می توانید تا سقف 385 یورو را تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان هلند در بخش دولتی قرار بگیرید.

موارد تحت پوشش بیمه دولتی در هلند

مواردی زیر جز خدماتی هسند که توسط بیمه دولتی قطعا پوشش داده می شوند:

  • مشاوره های عمومی
  • ویزیت پزشک عمومی
  • خرید دارو
  • زنان و زایمان
  • خدمات اورژانسی
  • گفتار درمانی
  • تغذیه و رژیم درمانی
  • بهداشت درمانی
  • بستری در بیمارستان تا سقف معلوم
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه درمان خصوصی در هلند

بیمه درمان خصوصی در هلند

بخش بیمه درمان خصوصی در هلند در سال های اخیر به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و به دلیل پرداخت تسهیلات ویژه بسیار میان مردم این کشور محبوب شده است. در هلند بیش از 80% از مردم توانایی پرداخت بیمه خصوصی را داشته و ترجیح می دهند تا برای استفاده از خدمات درمانی ویژه مانند دندانپزشکی تحت پوشش قرار گیرند.

با دریافت بیمه خصوصی در سیستم سلامت هلند می توانید خیلی سریع و بدون قرار گرفتن در فهرست انتظار از خدمات درمانی موردنیاز خود بهره مند شوید. معمولا هزینه هایی همچون دندانپزشکی، فیزیوتراپی و یا زیبایی که مسئولیت فردی است و نوعی پوشش اضافی تلقی می شود، تحت پوشش بیمه درمان عمومی قرار نگرفته و باید از طریق بیمه خصوصی در سیستم بهداشت و درمان هلند آن را تامین نمود.

بیمه دانشجویی در هلند

دانشجویان بین المللی درهلند نیز می توانند از خدمات درمانی عمومی استفاده کنند و در برخی موارد تخفیف هایی برایشان وجود دارد. در واقع دانشجویان برای رسیدن به ویزای تحصیلی این کشور باید تحت پوشش قرار گرفتن در یک بیمه درمانی این کشور را ارائه دهند و در صورتی که مدت اقامتی بیش از یک سال در این کشور داشته باشند می توانند از سیستم سلامت هلند در بخش دولتی استفاده کنند.

مطالعه عنوان تحصیل درهلند 2023 به شما نشان خواهد داد که این کشور می تواند یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی ارائه دهنده خدمات در زمینه آسودگی دانشجویان باشد.

دانشجویان باید با ثبت نام در مراکز بیمه این کشور ، کارت بیمه خود را دریافت نموده و در هنگام استفاده از خدمات بیمه دانشجویی در هلند همواره به همراه داشته باشند.

دقت کنید که در صورتی که در این کشور دانشجو هستید باید تا پایان دوره تحصیلی تان نسبت به تمدید بیمه خود در سیستم بهداشت و درمان هلند اقدام نمایید و حتما بررسی کنید که دانشگاه و یا کالج انتخابی تان با مرکز بیمه ای طرف قرارداد می باشد یا خیر. زیرا می تواند تخفیف های قابل توجهی را برایتان فراهم سازد.

بیمه درمان دندانپزشکی در هلند

همانگونه که گفته شد در سیستم مراقبت های بهداشتی در هلند در بخش دولتی هزینه های دندانپزشکی درنظر گرفته نمی شود اما این بدان معنی نیست که شما در رابطه با سلامت دهان و دندان خود به صورت کامل رها می شوید.

در سیستم بهداشت و درمان هلند می توانید برای درمان های اولیه دندان و دهان خود تا 250 یورو از بیمه عمومی استفاده کنید.

در صورتی که هزینه درمان شما بیش از این مقدار شود ، دکتر باید شما را از تمام هزینه مطلع سازد . تنها کودکان تا زمان رسیدن به سن 18 سالگی از تمامی خدمات بیمه درمان دندانپزشکی در هلند بهره مند می شوند.

Dental insurance Conditions in Netherlands

مقالات زیر کشور هلند را از جوانب دیگر به شما معرفی می کنند ، مطالعه آن ها را از دست ندهید:

پزشکان و کادر درمان در هلند

پزشکان عمومی وظیفه دارند تا تمامی سوابق پزشکی فرد را بررسی کرده و آن را به صورت پرونده پیش خود نگه دارند تا در هنگام مراجعه شهروندان ، بتوانند به آسانی به آن مراجعه کنند . در سیستم بهداشت و درمان هلند پزشکان عمومی مسائل معمول مانند معاینات استاندارد و بیماری های زنان و کودکان را بررسی می کنند.

در صورتی که در هر حوزه ای نیاز به برسی بیشتر وجود داشته باشد پزشکان باید شما را به متخصصان و بیمارستان ها ارجاع دهند . معمولا تمامی شهروندان پزشک عمومی خود را در نزدیکی محل زندگی شان انتخاب می کنند و باید این خبر خوش را به شما بدهیم که تقریبا تمامی پزشکان می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

پزشکان و کادر درمان در هلند شما را به تمامی خدمات درمانی این کشور متصل می کنند و در صورت دریافت نسخه از دکتر باید حتما به داروخانه ها مراجعه کنید . اغلب داروها نیز تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرند.

پزشکان و کادر درمان در هلند

هزینه های درمان در هلند

همانگونه که گفتیم کشور هلند از پیشروهای حوزه درمان و اختصاص بودجه قابل توجه به آن می باشد که بابت سلامت هر فرد بیش از 4000 یورو هزینه می کند.

حق بیمه عمومی در هلند می تواند از ماهیانه 100 یورو آغاز شود که در صورت کار برای یک کارفرما و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن ، بخشی از آن توسط کارفرما پرداخت می شود.

هزینه های درمان در هلند در بخش خصوصی بیشتر بوده و با توجه به نوع خدماتی که دریافت می کنید ، هزینه متفاوت دارد.

ممکن است در هر سال مبالغی به عنوان هزینه مازاد به شما تعلق بگیرد که موظف به پرداخت آن خواهید بود.

Treatment Costs in Netherlands

بیمارستان ها در هلند

در مروری بر نظام بهداشت و درمان هلند بیمارستان و کلینیک های این کشور را به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان خواهید یافت که می کوشند تمامی امکانات و خدمات را به بیماران ارائه دهند.

این مراکز علاوه بر اینکه سطح بالایی از خدمات و امکانات درمانی را در اختیار شهروندان این کشور قرار می دهد بلکه در زمینه آموزش نیروهای متخصص نیز نقش گسترده ای دارند.

به صورت کلی می توان بیمارستان ها در هلند را به سه بخش تقسیم نمود:

  • آکادمیک : با هدف مراقبت های تخصصی
  • عمومی : برای مراقبت های سطحی
  • آموزشی: برای آموزش پزشکان آینده

به جرائت می توان هلند را یکی از بهترین مقصدهای کار در حوزه درمان در اروپا نیز دانست که فرصت های شغلی ایده آلی را در اختیارتان قرار می دهد.

حتما بر روی عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند ما کلیک کرده تا از جزئیات کار در این کشور به خوبی مطلع شوید.

کارشناسان ما در آی مهاجرتی تلاش نمودند تا ضمن نگاهی دقیق به سیستم بهداشت و درمان در هلند ، مهم ترین اطلاعات در این حوزه را در اختیارتان قرار دهند . در صورتی که در این زمینه نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر هستید با ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار سیستم بهداشت و درمان در هلند

در ادامه می توانید فهرست سوالات پرتکرار سیستم بهداشت و درمان در هلند را مطالعه کنید و در صورت هرگونه نیاز ، سوال خود را در قسمت دیدگاه درج نموده و یا با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

دولت به کمک بیمه های خصوصی سیستم بهداشت و دران هلند را مدیریت می کند.

این سیستم شامل مراقبت های اولیه ، طولانی مدت و تکمیلی می باشد.

خیر ، این افراد تحت پوشش بیمه والدین خود قرار دارند.

بیمه درمان عمومی تا 290 یورو هزینه دندانپزشکی را در بر می گیرد.

یکی از بزرگ ترین مزیت های سیستم بهداشت و درمان هلند انگلیسی صحبت کردن تمامی پزشکان است که برای مهاجرین یک نقطه قوت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه