شرایط تحصیل دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا 2024 + مدارک لازم

دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC یک مرکز آموزشی و تحقیقاتی بزرگ و معتبر در شهر ونکوور و اکاناگان کانادا است که از تنوع رشته‌ای بسیار بالایی بهره‌مند بوده و برای هر دانشجو یک رشته مناسب در چنته خود دارد.

این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه در ایالت بریتیش کلمبیا است و با بودجه تحقیقاتی 759 میلیون دلاری خود، سالانه بیش از 8 هزار پروژه را تأمین مالی می‌کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه برتیش کلمبیا بورسیه‌های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که تمامی مقاطع تحصیلی را دربرمی‌گیرد.

فهرست مطالب

دانشگاه بریتیش کلمبیا با فراهم آوردن محیط آموزشی مدرن و بسیار امن برای دانشجویان زمینه پیشرفت و رشد آنان را فراهم آورده و دانشجویان را انگیزه‌مند می‌سازد تا به سمت علایق و استعدادهای خود حرکت کرده و آینده‌ای روشن برای خود بسازند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا همچنین مفتخر است که یکی از دانشگاه‌های برتر با نرخ اشتغال بسیار بالا شناخته می‌شود که فارغ التحصیلان آن پس از دریافت مدرک موفق به اشتغال در شرکت‌هایی نظیر Google، FAceBook، Microsoft، Purdue و بسیاری شرکت‌های معتبر جهانی دیگر شده‌اند.

در ادامه این مطلب همراه با کارشناسان آی مهاجرتی به معرفی دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC و شرایط پذیرش و تحصیل در آن خواهیم پرداخت. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم که هزینه‌ها و شرایط تحصیل در کانادا را نیز با مطالعه مقاله مربوطه بهتر و کامل‌تر بشناسید تا برای زندگی و تحصیل در دانشگاه‌های این کشور اطلاعات کاملی داشته باشید.

خلاصه‌ای از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یک مرکز جهانی برای آموزش، یادگیری و تحقیق است که به طور مداوم در بین 20 دانشگاه دولتی برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه از سال 1908 آغاز به کار کرده و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور کانادا نیز شناخته می‌شود که در بین دانشجویان ایرانی نیز محبوبیت زیادی داشته و افراد بسیاری موفق به پذیرش و تحصیل در آن شده‌اند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانشگاه بریتیش کلمبیا

UBC از نوآوری و خلاقیت استقبال می‌کند و ایده‌های دانشجویان را به عمل تبدیل می‌نماید. این دانشگاه از سال 1915 درهای فرصت را برای افرادی با کنجکاوی، انگیزه و بینش برای شکل دادن به دنیایی بهتر باز کرده است.همچنین این مرکز متعهد به برابری، تنوع و فراگیری برای تقویت جامعه، کیفیت، ارتباط و تأثیر تحقیقات خود و فرصت‌هایی برای مجموعه کامل شرکت‌کنندگان بالقوه در اکوسیستم تحقیقاتی است.

باید بدانید که بریتیش کلمبیا اولین دانشگاه در آمریکای شمالی است که متعهد به اجرای اعلامیه سازمان ملل در مورد حقوق مردمان بومی و اتخاذ رویکردی مبتنی بر حقوق بشر در چارچوب استراتژیک بومی این کشور است. مشهور است که تحصیل در بریتیش کلمبیا شما را به یک انسان مشهور و بزرگ در جهان می‌کند و در واقعیت نیز افراد بسیار سرشناسی تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

آمار دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا

در حال حاضر 58768 نفر دانشجوی داخلی و بین‌المللی در دانشگاه بریتیش کلمبیا در حال تحصیل هستند و طبق آمار 21.8% از دانشجویان پردیس اکاناگان و 28.6% از دانشجویان پردیس ونکوور را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. در ادامه آماری دقیق‌تر ازدانشجویان این مرکز را مشاهده خواهید کرد:

آمار دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا

تعداد دانشجویان در پردیس‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا

آشنایی با پردیس‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

آشنایی با پردیس‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی جهان، بیش از یک قرن است که تغییرات مثبتی را در داخل و خارج از کشور کانادا ایجاد کرده است. امروز دو پردیس اصلی این دانشگاه در ونکوور و اوکاناگان بیش از 65 هزار دانشجو را از کانادا و بیش از 140 کشور در سرتاسر جهان جذب، پرورش و آموزش می‌دهند. در ادامه خلاصه‌ای از این پردیس‌ها خواهیم گفت.

پردیس ونکوور

پردیس ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا در شبه جزیره پوینت گری در شهر ونکوور واقع شده است. پردیس خیره کننده با وسعت بیش از 400 هکتار، از سه طرف توسط جنگل و از طرف چهارم با اقیانوس احاطه شده است و تنها 30 دقیقه با اتوبوس تا مرکز شهر ونکوور فاصله دارد. پردیس در بیشتر تاریخ 100 ساله خود در این سایت واقع شده است، مکانی که قلمرو سنتی مردم مسکوام بوده است.

پردیس ونکوور یک مکان دیدنی است که هر بازدیدکننده‌ای از شهر “باید” آن را ببیند؛ جایی‌که کوه‌های پوشیده از برف با اقیانوس تلاقی می‌کنند و مناظر خیره کننده در هر گوشه‌ای به شما خوشامد می‌گوید. این پردیس خانه بیش از 44 هزار دانشجوی کارشناسی و نزدیک به 10 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد است.

این پردیس همچنین دارای دو سایت دیگر است، یکی در مرکز شهر ونکوور در میدان رابسون و دیگری در مرکز رسانه‌های دیجیتال. همچنین تعدادی از دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز در این پردیس قرار گرفته است که در ادامه آن‌ها را نام خواهیم برد.

پردیس اوکاناگان

پردیس اوکاناگان دانشگاه بریتیش کلمبیا با ترکیب منابع و شهرت یکی از برترین دانشگاه‌های جهان با پردیس جوان و پویا، دنیاها را گرد هم می‌آورد. این پردیس واقع در کلونا بریتیش کلمبا، دانشجویان از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در یکی از مناطق با رشد سریع کانادا، آموزش عالی را دریافت کنند.

از زمان باز شدن درهای این پردیس در سال 2005، فضاهای پردیس اوکاناگان بیش از 300٪ رشد کرده است؛ مکانی که بیش از 12 هزار دانشجو در آن علایق خود را دنبال می‌کنند و راه‌های جدیدی برای تفکر باز می‌کنند. این پردیس نیز چندین دانشکده و خوابگاه را در خود مستقر کرده است که در ادامه بهتر آن‌ها را می‌شناسیم.

دانشکده‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشکده بریتیش کلمبیا دوازده دانشکده در پردیس ونکوور و هفت دانشکده در پردیس اوکاناگان دارد. همچنین پردیس ونکوور دارای دو کالج دانشگاهی است، کالج مطالعات بین رشته‌ای و کالج رشته‌های بهداشتی، در حالی که پردیس اکاناگان دارای کالج تحصیلات تکمیلی است.

در پردیس ونکوور، دانشکده هنر، که قدمت آن به پردیس فیرویو در سال 1915 برمی‌گردد، بزرگ‌ترین دانشکده با بیست بخش و مدرسه است. با انشعاب دانشکده هنر و علوم در سال 1964، دانشکده علوم دومین دانشکده بزرگ با 9 گروه در این دانشگاه است. دانشکده معماری برنامه‌ای را ارائه می‌دهد که توسط هیئت گواهینامه معماری کانادا در سطح لیسانس (B.Arch.) و سطح کارشناسی ارشد (M.Arch.) تایید شده است.

دانشکده‌های پردیس ونکوور

  • دانشکده علوم کاربردی
  • دانشکده معماری و معماری منظره
  • دانشکده هنر
  • دانشکده شنوایی شناسی و علوم گفتار
  • مدرسه تجارت و کسب و کار Sauder
  • مدرسه برنامه ریزی جامعه و منطقه‌ای
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده آموزش و پرورش
  • دانشکده جنگل‌داری
  • تحصیلات تکمیلی و فوق دکتری
  • مدرسه روزنامه نگاری، نویسندگی و رسانه
  • مدرسه حرکت شناسی
  • دانشکده زمین و سیستم‌های غذایی
  • دانشکده حقوق پیتر آلارد (Peter A. Allard)
  • مدرسه اطلاعات
  • دانشکده پزشکی
  • مدرسه موسیقی
  • مدرسه پرستاری
  • مدرسه جمعیت و بهداشت عمومی
  • مدرسه سیاست عمومی و امور جهانی
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده علوم
  • مدرسه مددکاری اجتماعی
  • کالج ونتج دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده‌های پردیس اوکاناگان

  • دانشکده هنر و علوم اجتماعی اروینگ کی باربر Irving K. Barber
  • دانشکده مطالعات خلاق و انتقادی
  • مدرسه آموزش و پرورش اوکاناگان
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده بهداشت و توسعه اجتماعی
  • دانشکده مدیریت
  • دانشکده علوم اروینگ کی باربرIrving K. Barber
  • دانشکده پزشکی، برنامه پزشکی جنوب
  • کالج تحصیلات تکمیلی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

رشته‌های برتر دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

همان‌طورکه در بخش پیش مشاهده کردید دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای داشکده‌های متنوع و مختلفی است که در آن رشته‌های بسیار جذاب و گوناگونی برای دانشجویان ارائه می شود که در دوره کارشناسی فقط به 255 رشته می‌رسد. رشته‌هایی نظیر پزشکی، حقوق، دندانپزشک، مهندسی و اکثر رشته‌های مطرح و پر طرفدار امروز در این دانشگاه در دسترس دانشجویان قرار دارند. در ادامه برخی از رشته‌های برتر و پر طرفدار این دانشگاه را برای شما نام خواهیم برد:

مقطع تحصیلی

رشته آموزشی

کارشناسی بیوفیزیک، بیوتکنولوژی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، معماری، مهندسی زمین شناسی، جفرافیا، مهندسی محیط زیست، تجارت بین‌الملل، اقتصاد بین‌الملل، تغذیه بین‌الملل، مدیریت، مهندسی مواد، مطالعات قرون وسطی، میکروب شناسی و ایمنی شناسی، میکروب شناسی، مامایی، علوم سیاسی، روانشناسی، باستان شناسی، ستاره شناسی، علوم کامپیوتر و بازرگانی، مدیریت فناوری بازرگانی، دندانپزشکی، مهندسی برق، پزشکی
کارشناسی ارشد زیست شناسی، بیوشیمی و بیولوژی مولکولی، پرستاری، روان شناسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت، بیوانفورماتیک، مهندسی پزشکی، گیاه شناسی، مهندسی زیست شناسی، نویسندگی خلاقانه، نویسندگی خلاقانه و تئاتر، علوم غذایی، جنگل‌داری، مطالعات آموزشی، مهندسی کامپیوتر و برق، فیزیک مهندسی
دکترا مهندسی زیست شناسی و شیمی، مدیریت، مدیریت بازرگانی، مهندسی عمران، تاریخ هنر، مطالعات آسیا، ستاره شناسی، مهندسی کامپیوتر و برق، انگلیسی، پزشکی تجربی، علوم غذایی، مطالعات آسیا، شیمی، اقتصاد

Ranking of the University of British Columbia, Canada

رنکینگ و رتبه دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

یکی از مبناهای بسیار معتبر و مهمی که باعث اعتبار بخشیدن به دانشگاه‌های جهان شده است، رتبه‌هایی است که هرساله توسط موسسات و مراکز معتبر سنجش و بررسی دانشگاه‌های جهان به آنان اعطا می‌شود. باتوجه به تغییر تیم‌های آموزشی، امکانات و خدمات دانشگاه‌ها رتبه و جایگاه‌های دانشگاه‌های جهان هماره در حال تغییر است.

اما معمولا دانشگاه‌های برتر جهان با تغییر تبه‌های چندانی مواجه نمی‌شوندُ به همین خاطر این همواره باید این رتبه بندی ‌ها را مورد توجه و بررسی قرار داد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا همواره از برترین‌های کانادا و جهان بوده است و در حال حاضر و در سال 2024 نیز از سوی مراکز معتبر به رتبه‌های زیر دست پیدا کرده است:

همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه از سوی اکثر مراکز معتبر رتبه‌دهی در جهان به عنوان سومین دانشگاه معتبر و برتر کانادا نیز شناخته می‌شود.

موسسه رتبه جهانی
QS 34
TIMES 40
Shanghai 44
US News 35

معرفی سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

اگر مایل هستید تا جزئیات بیش‌تر و یا اطلاعات خاصی را در رابطه با دانشگاه بریتیش کلمبیا به دست آورید، می‌توانید به سایت این دانشگاه https://www.ubc.ca/ مراجعه کنید. در صفحه ابتدایی سایت اطلاعاتیی از چشم اندازها و برنامه‌های آتی دانشگاه و همچنین اخبار این مرکز در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده شده است. 

در صفحه اصلی دسترسی به بخش‌های زیر به صورت مستقیم برای دانشجویان و مراجعه کنندگان قرار داده شده است:

  • درباره دانشگاه
  • درباره پردیس‌های دانشگاه
  • پذیرش در دانشگاه
  • اخبار
  • پژوهش‌ها
  • زندگی دانشگاهی
معرفی سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دقت داشته باشید که علاوه بر کسب اطلاعات و شناخت دانشگاه شما می‌توانید برای پذیرش و ثبت‌نام در رشته‌های مختلف این دانشگاه نیز اقدام نمایید. با مراجعه به بخش ADMISSIONS شما می‌توانید به رشته‌های مختلف در دانشگاه و همچنین بورسیه‌ها و شهریه‌های تحصیلی دسترسی پیدا کنید. با انتخاب رشته‌های مختلف می‌توانید از اطلاعات کامل پذیرش و شرایط و مدارک لازم آن‌ها مطلع شوید.

آخرین مهلت و ددلاین دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا 2024

دانشگاه بریتیش کلمبیا مثل دیگر دانشگاه‌های کانادا زمانی را برای ارسال درخواست و مدارک پذیرش برای متقاضیان در نظر گرفته است که معمولا برای رشته‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف می‌تواند تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشد. به همین خاطر همواره باید به صورت دقیق این موضوع را در رابطه با رشته تحصیلی مدنظرتان بررسی نمایید.

اما به طور معمول برای ترم‌های پائیز برای اغلب رشته‌ها تا 31 ژانویه و برای ترم‌های تابستان تا 15 ژانویه حداکثر زمان مهلت ارسال مدارک در نظر گرفته شده است. دقت داشته باشید که مقاطع دکترا و کارشناسی ارشدی که نیاز به یافتن استاد راهنما دارند، معمولا مهلت بیش‌تری برای ارسال مدارک خواهند داشت.

هزینه تحصیل دانشگاه بریتیش کلمبیا 2024

تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا باشهریه و هزینه تحصیل همراه خواهد بود و تمامی دانشجویان باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنند. اما دقت کنید که شهریه دانشجویان بین‌المللی با دانشجویان شهروند کانادا متفاوت خواهد بود و دانشجویان خارجی باید شهریه گران‌تری را پرداخت کنند که در برخی موارد تفاوت آن‌ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

شهریه مقاطع مختلف و رشته‌های گوناگون نیز با یکدیگر متفاوت هستند و به طورکل می‌توان برای دوره کارشناسی سالانه مبلغی از 35 هزار دلار تا 56 هزار دلار و برای دوره ارشد از 9 هزار دلار تا 55 هزار دلار شهریه را در نظر گرفت. 

در جدول زیر مبلغ شهریه برخی از رشته‌های مطرح این دانشگاه را مشاهده خواهید نمود:

دقت داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید سالانه مبلغی از 1200 تا 1700 دلار بابت شهریه‌های دانشجویی و مبلغی از 1600 تا 3900 دلار نیز بابت هزینه کتاب به دانشگاه پرداخت نمایند. البته تمامی این‌ها جدای از هزینه‌ها و مخارج زندگی و اقامت دانشجویان خواهد بود که باتوجه به شرایط و نحوه زندگی متفاوت افراد مبالغ مختلفی را در بر خواهد گرفت.

طبق آخرین آمار یک دانشجو به طور متوسط ماهانه 1065.1 دلار هزینه زندگی بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره مسکن در کانادا در سال 2024 خواهد داشت که می‌تواند برای افراد مختلف کمتر یا بیشت‌تر از این مقدار نیز در نظر گرفته شود. همچنین هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در این کشور می‌تواند ماهانه از 900 دلار تا 1800 دلار را در بر بگیرد که به هزینه‌های زندگی اضافه خواهد شد.

رشته تحصیلی شهریه سالانه
علوم کامپیوتر 48610 دلار
هنر 47189 دلار
بهداشت دهان 53471 دلار
دندانپزشکی 84272 دلار
علوم 48610 دلار
علوم دارویی 48610 دلار
پرستاری 47279 دلار
موسیقی 44670 دلار
حقوق 43701 دلار
حرکت شناسی 48610 دلار
اقتصاد بین‌الملل 57086 دلار
جنگل‌داری 48610 دلار

با مطالعه عناوین زیر در می یابید که مقصدهای زیر نیز می‌توانند گزینه‌های ایده‌آلی برای تحصیل در کشور کانادا باشند:

معرفی بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

همان‌طورکه مطلع هستید هزینه‌های اقامت و تحصیل در کشور کانادا ارزان نیستند و حتی جز کشورهای گران جهان نیز شناخته می‌شوند. به همین خاطر سالانه دانشگاه بریتیش کلمبیا با اعطای بورسیه و فاندهای مختلف تلاش می‌کند تا به دانشجویانی که از لحاظ مالی نیاز به کمک داشته و قادر به پوشش هزینه‌های خود نیستند، کمک مالی نماید.

هریک از بورسیه‌های این دانشگاه دارای شرایط و ضوابط مشخص و مرتبط با خود خواهد بود که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرند. همچنین هریک از این بورسیه‌ها مبالغ مختلفی را به دانشجویان کمک مالی خواهند نمود که در ادامه شما را با آن‌ها و شرایط کلی هریک آشنا خواهیم کرد:

بورسیه شرایط و ویژگی‌ها
بورسیه International Major Entrance این بورسیه مربوط به دانشجویان تازه وارد دوره‌های کارشناسی این دانشگاه در نظر گرفته شده است و تا 3 سال قابل تمدید بوده و برای سال تحصیلی 2024/2025 سالانه مبلغ 20 هزار دلار اختصاص یافته است.
بورسیه Outstanding International Student Award این بورسیه برای دانشجویان تازه وارد دوره‌های کارشناسی این دانشگاه در نظر گرفته شده است و بسیار رقابتی و بر اساس شایستگی و نمرات دانشجویان اعطا خواهد شد. این بورسیه به صورت یکباره اعطا می‌شود و برای سال تحصیلی 2024/2025 مبلغ 10 هزار تا 25 هزار دلار خواهد بود.
بورسیه Vanier Scholarship این بورسیه برای دانشجویان دوره‌های ارشد و دکترا خواهد بود و بسیار رقابتی است. مبلغ کمک آن سالانه 50 هزار دلار بوده و تا 3 سال اعطا می‌شود.
بورسیه President’s Academic Excellence Initiative PhD Award این بورسیه نیز برای دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شده و سالانه مبلغ 1500 دلار کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌کند.
بورسیه International Community Achievement Awards این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی در نظر گرفته شده و متقاضیان باید قدرت رهبری خود در امور فرهنگی را اثبات نمایند. مبلغ کمک این بورسیه 5 هزار دلار در نظر گرفته شده است.
بورسیه Study in Canada Scholarships این بورسیه برای دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا است و به افرادی که صلاحیت و قدرت تحصیلی خود در ترم اول را ثابت کرده باشند، در نظر گرفته شده است و مبلغ آن سالانه 10200 دلار خواهد بود.
بورسیه UBC Okanagan International Welcome Award این بورسیه برای تمامی دانشجویان بین‌المللی پذیرفته شده در پردیس اوکاناگان در نظر گرفته شده است و مبلغ 5 هزار دلار را به دانشجویان اعطا می‌نماید. 50 درصد از این کمک هزینه برای شهریه ترم 1 و 50 درصد از آن برای شهریه ترم 2 اعمال می‌شود.
بورسیه PhD Minimum Funding این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان دوره دکترا پردیس ونکوور در نظر گرفته شده است و به تمامی آنان اختصاص خواهد یافت. طبق این بورسیه حداقل 22 هزار دلار و تا 31 هزار دلار سالانه به دانشجویان کمک مالی اختصاص خواهد یافت.

زبان تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

زبان آموزش و تدریس در دانشگاه بریتیش کلمبیا زبان انگلیسی خواهد بود و تمامی دانشجویان بین‌المللی باید حتما مدارک معتبر را در سطوح مورد درخواست دانشگاه ارائه نمایند. 

دقت داشته باشید که طبق رشته تحصیلی و یا مقاطع تحصیلی متفاوت ممکن است که در نمرات یا سطوح درخواستی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد، پس حتما این مضوع را مختص به رشته و دوره تحصیلی خود بررسی کنید.

اما به طور کلی ارائه مدارک زبان زیر می‌تواند برای اکثر رشته‌ها و دوره‌ها مورد تایید این دانشگاه قرار بگیرد:

مدرک زبان سطح یا نمره
آیلتس حداقل نمره 6.5 (هیچ بخشی کمتر از 6 نباشد)
تافل حداقل نمره 90 (Speaking و Writing حداقل 21) (Reading و listening حداقل 22)
PTE حداقل نمره 65 (هیچ بخشی کمتر از 60 نباشد)
CEL حداقل نمره 600
Cambridge English Qualifications حداقل نمره 180
Duolingo English Test حداقل 125
CAEL or CAEL Online در مجموع 70

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

جهت پذیرش در رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی گوناگون این دانشگاه باید مدارکی را تهیه نموده و ارسال نمایید که باتوجه به شرایط و ملیت مختلف متقاضیان و یا شرایط متفاوت رشته‌های تحصیلی می‌تواند تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشد. 

اما مدارکی که در ادامه از آن‌ها نام خواهیم برد حتما مورد نیاز تمامی متقاضیان این دانشگاه می‌باشند:

  • تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات (برای دوره کارشناسی)
  • مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات ( برای دوره ارشد)
مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا
  • مدرک کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات (برای دوره دکترا)
  • انگیزه‌نامه
  • 2 تا 3 توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • نتایج آزمون GRE برای برخی رشته‌ها
  • مدرک معتبر زبان ( آیلتس، تافل و غیره)
  • تعیین پروپوزال و استاد راهنما (برای دوره دکترا)

وبینار تحصیل در مدارس کانادا

کشور کانادا مقصد تحصیل در تمامی مقاطع بوده و شما می‌توانید علاوه بر تحصیل در دانشگاه، مدارس این کشور را نیز برای تحصیل خود انتخاب نمایید.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل در مدارس کانادا را به خوبی برای شما علاقه‌مندان شرح داده و کارشناسان ما نیز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

Dormitory of the University of British Columbia, Canada

خوابگاه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا با اسکان بیش از 13 هزار دانشجو از 140 ملیت مختلف در 15 اقامتگاه و ارائه 100 هکتار برای تحصیل و سرگرمی، بزرگ‌ترین اقامتگاه دانشجویی در کانادا را دارد. بسیاری از دانشجویان سال اول واجد شرایط گارانتی سال اول برای زندگی در اقامتگاه زمستانی (سپتامبر تا آوریل) خواهند بود.

اکثر دانشجویان این گروه در Orchard Commons، Place Vanier یا Totem Park اقامت داده خواهند شد. این اقامتگاه‌ها همگی دارای اتاق‌های مشترک و یک نفره مبله، مناطق مشترک پر جنب و جوش برای معاشرت، سالن‌های غذاخوری که غذاهای تازه و سالم سرو می‌کنند و فضای زیادی برای زمان مطالعه آرام دارند.

البته بر اساس در شرایط و ظرفیت خوابگاه‌ها، ممکن است برخی از دانشجویان نیز در خوابگاه‌های Fairview Crescent، Ritsumeikan-UBC House یا Walter Gage که همان امکانات عالی را ارائه می‌دهند، اما آشپزخانه‌های مشترک داخل سوئیت دارندُ در کنار برخی از دانشجویان سال بالاتر زندگی کنند.

هزینه‌های اقامت در خوابگاه‌های این دانشگاه نیز بسته به نوع محل سکونت و نوع اتاقی که در آن زندگی می‌کنید و این‌که آیا دانشجوی سال اول با برنامه غذاخوری مورد نیاز All Access هستید، متفاوت است. هزینه معمولی برای یک اتاق و برنامه غذایی برای یک دانشجوی سال اول کارشناسی تقریبا 12000 تا 14500 دلار برای سال تحصیلی هشت ماهه است.

با این حال، هزینه‌ها بسته به نوع اتاق شما می‌تواند از 10300 دلار تا کمی بیش از 15000 دلار متغیر باشد. پرداخت‌ها برای برنامه‌های مسکن و غذا در طول سال تحصیلی به طور دقیق بررسی و اعلام می‌شوند.

خوابگاه‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

مشاهیر و افراد سرشناس دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

بریتیش کلمبیا به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و از جمله مطرح‌ترین مراکز آموزش عالی در جهان تاکنون موفق به آموزش و پرورش افراد بسیاری شده است که در بین این افراد مشاهید و اشخاص سرشناس و مطرح بسیاری دیده می‌شود که تاثیر بزرگی بر دنیای ما داشته‌اند. در ادامه برخی از مطرح‌ترین افراد فارغ‌التحصیل شده از این دانشگاه را نام خواهیم برد:

  • جاستین ترودو بیست و سومین نخست وزیر کانادا
  • اوانجلینا لیلی بازیگر مطرح هالیوود
  • تنزین گیاتسو چهاردهمین دالایی لاما
  • گریس پارک بازیگر و مدل مشهور
  • کیم کمپبل نوزدهمین نخست وزیر کانادا
  • آلبرت بندورا روانشناس مطرح
  • داگلاس کوپلند نویسنده مطرح
  • جو کلارک شانزدهمین نخست وزیر کانادا
  • نازنین افشین جم فعال حقوق بشر
  • توسکا ماسک فیلم‌ساز مشهور

موقعیت مکانی دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

همان‌طورکه در ابتدای این مطلب گفتیم دانشگاه بریتیش کلمبیا دارای 2 پردیس است که در در شهرهای ونکوور و منطقه اوکاناگان واقع شده‌اند. دانشگاه بریتیش کلمبیا از مرکز شهر 20 دقیقه فاصله داشته و در همسایگی بسیاری از دریاکنارهای محلی قرار گرفته است. 

مساحت پردیس دانشگاه 1.75 کیلومتر مربع است و ساختمان‌های آن 1091975 متر مربع را اشغال می‌کنند.

پردیس ونکوور در مجاورت زمین‌های موقوفه دانشگاه حدود 10 کیلومتر در غرب مرکز شهر ونکوور واقع شده است. همچنین لازم به ذکر است که این دانشگاه خانه آزمایشگاه ملی کانادا (TRIUMF) برای ذرات و فیزیک هسته‌ای بوده که در آن بزرگ‌ترین سیکلوترون جهان قرار دارد.

موقعیت مکانی دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا

همچنین این دانشگاه یکی از برگ‌ترین کتابخانه‌های تحقیقاتی کانادا را در خود جای داده است که در بر گیرنده 10 میلیون جلد کتاب است. لازم به ذکر است که پردیس اوکاناگان در ناحیه کلونا بریتیش کلمبیا واقع شده و از سال 2005 برای این دانشگاه خریده و راه‌اندازی شده است.

دسترسی فرودگاه، قطار، تاکسی به دانشگاه بریتیش کلمبیا

پردیس اصلی دانشگاه بریتیش کلمبیا یعنی پردیس ونکوور در فاصله 30 دقیقه‌ای از مرکز شهر واقع شده است و با استفاده از وسائل نقلیه مختلفی می‌توان به آن‌جا رسید. دانشجویان بین‌المللی ابتدا باید به فرودگاه YVR شهر ونکوور رسیده و سپس از آن‌جا به پردیس دانشگاه جابه‌جا شوند.

دقت داشته باشید که هیچ خطی چه اتوبوس و چه قطار به صورت مستقیم به این پردیس نمی‌رود، به همین خاطر شما می‌توانید ابتدا از فرودگاه به وسیله قطار به ایستگاه برادوی-سیتی هال رفته و سپس از آن‌جا با اتوبوس B99 به محسط دانشگاه برسید. این ارزان‌ترین راه بوده که بین 7.75 تا 9 دلار هزینه در پی خواهد داشت و همچنین مرسوم‌ترین روش نیز می‌باشد.

همچنین می‌توانید با قطار ابتدا به ایستگاه Oakridge-41st Avenue رفته و سپس با اتوبوس خط 41 UBC به دانشگاه برسید که این روش نیز 9 دلار هزینه دارد و حدود 1 ساعت به طول خواهد انجامید. البته شما می‌توانید از شرکت‌هایی نظیر Car2Go، Zipcar، Evo و Modo خودرو کرایه کرده و به صورت اختصاصی وسائل خود را به راحتی به دانشگاه برسانید.

برای این روش حتما باید دارای گواهینامه بوده و بالای 19 سال سن داشته باشید. هزینه آن معمولا 25 دلار بابت هزینه اولیه و سپس به ازازی هر ساعت کرایه 8 دلار خواهد بود و در این صورت بین 30 دقیقه تا 45 دقیقه می‌توانید خود را به دانشگاه برسانید.

باید بگوییم متأسفانه ونکوور فاقد Uber است، اما شرکت‌های تاکسی 24 ساعته زیادی وجود دارند که مایل به خدمات رسانی هستند. تاکسی‌ها برای رفتن به UBC از فرودگاه، نرخ ثابتی معادل 35 دلار (بدون احتساب انعام) دریافت می‌کنند. این سفر بسته به ترافیک و سرعتی که راننده مایل به رفتن است 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد.

در این مطلب اطلاعاتی جامع و موردنیاز در رابطه با دانشگاه بریتیش کلمبیا را در اختیار شما قرار دادیم، اگر برای پذیرش و ثبت‌نام در این دانشگاه نیاز به راهنمایی و کسب مشاوره دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

پرسش‌های پرتکراری که در رابطه با این دانشگاه وجود دارد را در پایان خواهید خواند و می‌توانید برای هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

زبان رسمی آموزش و تدریس در دانشگاه بریتیش کلمبیا زبان انگلیسی است.

ارائه مدرک آیلتس 6.5، تافل 90، PTE 65 و CEL 600 می‌تواند برای پذیرش دانشگاه بریتیش کلمبیا کافی باشد.

این دانشگاه در دارای دو پردیس بوده که یکی در ونکوور کانادا و دیگری در ناحیه کلونا واقع شده‌اند.

هزینه تحصیل دوره کارشناسی سالانه مبلغی از 35 هزار دلار تا 56 هزار دلار و برای دوره ارشد از 9 هزار دلار تا 55 هزار دلار در دانشگاه بریتیش کلمبیا خواهد بود.

این دانشگاه از موسسه QS رتبه 34، از موسسه TIMES رتبه 40 و از موسسه Shanghai رتبه 44 را در میان دانشگاه‌های جهان به دست آورده و سومین دانشگاه معتبر و برتر کانادا شناخته می‌شود.

شما نیز می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان در آی مهاجرتی از تجربه دریافت ویزای کانادا خود بگویید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه