بررسی صفر تا صد درآمد پزشکان در کانادا در 2024

یکی از قطب‌های اصلی مهاجرت پزشکان به خصوص از کشورمان طی چند سال گذشته کشور کانادا بوده که یکی از عوامل مهم و عمده موثر بر آن میزان درآمد این حوزه در این کشور است.

یقینا مهاجرت با هدف بالاتر بردن کیفیت زندگی صورت می‌پذیرد و پزشکان کشورمان با دلیل درآمد مناسبی که در کانادا وجود دارد این کشور را برای مهاجرت بر می‌گزینند.

راهنمای صفر تا صد درآمد پزشکان در کانادا

کشور کانادا برای تمامی تخصص‌ها درآمد قابل توجهی به همراه داشته و با تطبیق مدرک تحصیلی خود می‌توانید به آسانی به سیستم درمان این کشور قدم بگذارید.

فهرست مطالب

البته یکی دیگر از روش‌های مناسب تحصیل رشته پزشکی در این کشور است که پس از پایان تحصیلات شما را از مدارک بسیار معتبری برخوردار ساخته و اشتغال و جذب بازار کار شدن را نیز برای شما راحت‌تر خواهد نمود. یقینا اگر مدرک خود را از خارج کانادا و مثلا در کشورمان دریافت کنید، با مراحل و شرایط سخت‌تر و پیچیده‌تری برای مهاجرت و انجام شغل پزشکی در کانادا مواجه می‌شوید، تا این‌که از دانشگاه‌های این کشور مدرک اخذ نموده باشید.

اما در این مقاله موضوع مد نظر ما میزان درآمد پزشکان در حوزه‌ها و تخصص‌های مختلف در نقاط مختلف این کشور و همچنین عوامل تاثیرگذار بر آن است. پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این مطلب حتما عنوان تحصیل پزشکی در کانادا را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا چگونگی پذیرش در دانشگاه‌ها و رشته پزشکی این کشور را دقیق بشناسید.

متوسط درآمد پزشکان در کانادا

عوامل مختلفی بر میزان درآمد پزشکان تاثیرگذار است که مانند سایر مشاغل و حرفه‌ها بازه درآمدی مختلفی را با توجه به شرایط گوناگون در این کشور به وجود آورده است. یقینا میزان تحصیلات، سابقه و دیگر عوامل تاثیر زیادی بر درآمد این قشر از جامعه می‌گذارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
راهنمای صفر تا صد درآمد پزشکان در کانادا

اما آن‌چه طبق آمار و گزارش‌ها مشهود است این‌که پزشکان در بخش خصوصی قادر به کسب درآمد بالاتری نسبت به بخش دولتی هستند. حال این بخش خصوصی می‌تواند یک مطب شخصی باشد یا یک کلینیک و یا بیمارستان خصوصی، اما مراکز دولتی معمولا درآمدهای پائین‌تری را به ارمغان ‌می‌آورند که باعث شده همواره پزشکان در کانادا در تلاش باشند تا در بخش خصوصی شاغل شوند.

علاوه بر این شهر محل اقامت و کار نیز در میزان درآمد موثر است، در ادامه عوامل تاثیر گذار را بیش‌تر خواهیم شناخت. اما در این‌جا برای شناخت دقیق‌تر باید بدانید که طبق آمار و گزارشات ثبت شده در سال 2024 حداقل درآمد پزشکان در کانادا 90 هزار دلار کانادا و حداکثر 450 هزار دلار کانادا ثبت شده است. اما به طور متوسط پزشکان درآمدی در حدود 205 هزار دلار کانادا در سال خواهند داشت.

تفاوت درآمد پزشکان در کانادا با سایر کشورها

یکی از عوامل و بسیار تاثیرگذار در جذب پزشکان مختلف از سراسر جهان برای مهاجرت و کار در کشور کانادا، دررآمد نسبتا بالا و خوبی است که این افراد می‌توانند به دست آورند. البته مطلب ناشناخته‌ای نیست که در تمام دنیا پزشکان از درآمدهای بالایی برخوردارند، اما کشور کانادا یکی از مقاصدی است که به طور کل درآمد در آن‌جا بالا بوده و این باعث درآمد بیش‌تر پزشکان می‌شود.

البته فقط موضوع درآمد نیست، بلکه میزان رفاه، امنیت، خدمات، امکانات و بسیار موارد منسب و خوب دیگری نیز در کانادا وجود دارد که باعث جذب پزشکان به ای کشور می‌شود. در ادامه برای شناخت بهتر درآمد متوسط پزشکان در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای مطرح جهان را مشاهده خواهید کرد:

میزان درآمد پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف در کانادا

حوزه پزشکی دارای بخش‌های مختلفی بوده و در همین راستا نیز پزشکان پس از دریافت مدرک عمومی خود می‌توانند در تخصص‌های مختلفی مشغول به تحصیل و سپس طبابت شوند. یکی از عوامل مهمی که بر میزان درآمد پزشکان تاثیر بسیار بالایی دارد، همین حوزه تخصص ‌های مختلفی است که هر پزشک در آن در حال فعالیت است.

این موضوع را مدنظر قرار دهید که معمولا پزشکان متخصص از پزشکان عمومی درآمد بالاتری دارند و برخی از متخصصین درآمدهای بسیار بالایی را در کانادا به دست می‌آورند. در ادامه آخریم آماری که در سال 2024 از پزشکان مختلف در تخصص‌های مختلف کسب شده را مشاهده خواهید نمود:

تخصص حداقل درآمد متوسط درآمد حداکثر درآمد
چشم پزشک 33 هزار دلار 51 هزار دلار 77 هزار دلار
ایمونولوژیست 98 هزار دلار 170 هزار دلار 271 هزار دلار
متخصص پوست 75 هزار دلار 143 هزار دلار 273 هزار دلار
پاتولوژیست عمومی 223 هزار دلار 271 هزار دلار 330 هزار دلار
متخصص قلب 84 هزار دلار 162 هزار دلار 289 هزار دلار
انکولوژیست 124 هزار دلار 193 هزار دلار 301 هزار دلار
جراح مغز و اعصاب 127 هزار دلار 306 هزار دلار 499 هزار دلار
انکولوژیست رادیواکتیو 102 هزار دلار 154 هزار دلار 287 هزار دلار
جراح قلب 129 هزار دلار 302 هزار دلار 487 هزار دلار
اورولوژیست 59 هزار دلار 79 هزار دلار 115 هزار دلار
متخصص اطفال 108 هزار دلار 187 هزار دلار 289 هزار دلار
نورولوژی 77 هزار دلار 150 هزار دلار 292 هزار دلار
متخصص زنان 135 هزار دلار 291 هزار دلار 451 هزار دلار
متخصص بیهوشی 129 هزار دلار 213 هزار دلار 350 هزار دلار

درآمد پزشکان در شهرهای مختلف کانادا

مورد مهم دیگری که در رابطه با میزان درآمد پزشکان در کانادا باید مدنظر قرار دهید، این‌که درآمدهای پزشکان در مناطق و شهرهای مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است. 

معمولا میزان درآمد افراد نه تنها پزشکان بلکه تمامی مشاغل در شهرهای بزرگ و مهم این کشور از شهرهای کوچک و روستاها بیش‌تر است.

البته بازهم شهرهای مختلف و اصلی نیز باتوجه به عوامل مختلف میزان درآمدهای متفاوتی را برای پزشکان به ارمغان می‌آورد. در ادامه میزان درآمد پزشکان در شهرهای مهم کانادا به طور متوسط را در سال 2024 برای شما تهیه کرده‌ایم که مشاهده خواهید نمود:

شهر حداقل درآمد متوسط درآمد

حداکثر درآمد

بریتیش کلمبیا 69359 دلار 178810 دلار 335444 دلار
آلبرتا 96125 دلار 231407 دلار 456307 دلار
مانیتوبا 100341 دلار 258906 دلار 493251 دلار
اونتاریو 91299 دلار 251496 دلار 468521 دلار
نیوبرانزویک 87686 دلار 193993 دلار 338900 دلار
نوااسکوشیا 75748 دلار 199325 دلار 370787 دلار
کبک 84251 دلار 185215 دلار 358962 دلار
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

درآمد حوزه‌های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی در کانادا

همان‌طور که می‌دانید پزشکی فقط مرتبط با پزشکان و طبابت نیست، بلکه علم پزشکی علم گسترده‌ای است و علاوه بر پزشکان متخصصیان و افراد ماهر دیگری نیز در این حوزه مشغول به کار هستند.

حتی در برخی از این حوزه‌ها میزان متقاضیان از برخی تخصص‌های پزشکی بیش‌تر و فرصت‌های شغلی نیز در کانادا فراهم‌تر است.

برای آشنایی بیش‌تر با درآمد حوزه‌های مختلف و تخصص‌های گوناگون در دنیای پزشکی در ادامه درآمد برخی دیگر از مشاغل موجود در کانادا در این حوزه را برای شما تهیه کرده‌ایم که آن‌ها را مشاهده خواهید نمود:

شغل متوسط درآمد سالانه
پرستار 89 هزار دلار
دندانپزشک 207 هزار دلار
دستیار کلینیک 51 هزار دلار
دستیار دندانپزشک 53 هزار دلار
رادیولوژیست 245 هزار دلار
متخصص تغذیه 221 هزار دلار
سونوگرافیست 154 هزار دلار
متخصص سلامت رفتاری 98 هزار دلار
عوامل موثر بر درآمد پزشکان در کانادا

عوامل موثر بر درآمد پزشکان در کانادا

قطعا درآمد پزشکان در کشور کانادا با یکدیگر متفاوت است که در بخش‌های قبلی به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. اما عوامل مختلف و متعددی وجود دارند که باعث تفاوت در میزان درآمدهای هریک از پزشکان خواهند شد که در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار را برای شما شرح خواهیم داد.

تعداد بیماران

حقوق پزشکان کانادایی شامل نرخی برای هر خدمت است که برای جبران خسارت به دولت ارائه می‌شود. بر اساس این مدل، متوسط حقوق پزشکان به تعداد بیمارانی که می‌توانند در روز مراجعه کنند، خدماتی که ارائه می‌دهند و استانی که در آن عمل می‌کنند بستگی دارد. پزشکان خانواده به طور متوسط 69 دلار برای هر خدمت در سال 2023 پرداخت کردند، در حالی که متخصصان پزشکی و جراحی به ترتیب 87 و 91 دلار پرداخت کردند.

بر اساس گزارش موسسه کانادایی اطلاعات سلامت، 72 درصد پزشکان تحت مدل هزینه برای خدمات کار می‌کنند. بر این اساس مدل هزینه، حقوق یک پزشک در کانادا در هر ساعت بر اساس استان محل کار، تعداد بیمارانی که در هر ساعت ویزیت می‌کنند و مبلغی که می‌توانند برای هر بیمار پرداخت کنند، متفاوت است.

پزشکان خانواده بیماران بیشتری را در روز می‌بینند، اما متخصصان می‌توانند نرخ بالاتری را برای هر بیمار ثبت کنند، بنابراین حقوق سالانه پزشک به تعداد بیمارانی که می‌توانند ببینند، چند ساعت کار می‌کنند و چقدر می‌توانند برای هر خدمت هزینه کنند بستگی دارد.

وبینار مهاجرت و چالش‌های پیش‌رو

مهاجرت به تمامی کشورهای دنیا با چالش‌های خاص خود همراه است که با اطلاع از آنها می‌توان با مدیریت بهتری مهاجرت خود را رقم زد.

 در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما تمامی چالش‌های پیش روی شما مهاجرین را بررسی نموده و همواره در دفاتر پاسخگوی شما عزیزان می‌باشند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

تخصص‌های مختلف

طبق گزارش CIHI، متوسط پرداخت ناخالص به ازای هر پزشک در سال 2024، 354 هزار دلار بوده است. پزشکان خانواده 287 هزار دلار، متخصصان پزشکی 370 هزار دلار و متخصصان جراحی به طور متوسط 487 هزار دلار درآمد داشتند. به خاطر داشته باشید که این اعداد به‌عنوان مبلغ ناخالصی که پزشکان به دولت استانی قبض می‌کنند گزارش می‌شوند.

رشته‌های پزشکی بسیار تخصصی‌تر، حقوق بیشتری را طلب می‌کنند، اما ممکن است با ساعات طولانی‌تری نیز همراه باشند. اطمینان حاصل کنید که تصمیم در مورد میزان امید به کسب درآمد را با سایر عواملی که بر انتخاب تخصص شما تأثیر می‌گذارد، متعادل کنید.

به خاطر داشته باشید که عوامل دیگری نیز وجود دارند که بر حقوق سالانه پزشک در تخصص تأثیر می‌گذارند. تخصص‌های با دستمزد بالاتر اغلب به سال‌های تحصیلی بیشتر، ساعت‌های بیشتر یا محیط کاری پر استرس‌تر نیاز دارند. برخی از تخصص‌ها ممکن است از نظر حقوق شغلی پزشک بیشتر درآمد داشته باشند، در حالی که درآمد کمتری در ساعت نسبت به سایرین دارند.

با انتخاب کار در کشور کانادا خوب است که شرایط کار در این کشور را هرچه بهتر بشناسید:

شهر و محل کار

عامل اصلی نوسانات حقوق، استان و مکانی است که پزشک برای کار خود انتخاب می‌کند. در حالی که همه استان‌ها و مناطق از مدل هزینه خدمات استفاده می‌کنند، تفاوت‌هایی در مبلغی که شما مجاز به دریافت آن در هر استان هستید، وجود دارد. حتی حق بیمه مکان به سطح تخصص شما بستگی دارد و پزشکان متخصص حقوق بیشتری دریافت می کنند و تنوع کمتری در استان‌های مختلف دارند.

علاوه بر این، مناطق دورافتاده و جوامعی وجود دارد که دولت در آن‌ها مشوق پزشکان برای کار خواهد بود. این برنامه‌ها به پزشکانی که علاقه‌مند به کار در مناطق محروم یا روستایی تایید شده در سراسر کانادا هستند، کمک وام

دانشجویی و بورسیه می‌دهد. پزشکانی که تازه وارد دانشکده پزشکی شده‌اند باید در این برنامه‌ها کار کنند تا حقوق سالانه خود را افزایش دهند و پس از اتمام دوره پزشکی از بدهی خود خلاص شوند. علاوه بر این عوامل که توضیح دادیم عوامل زیر نیز می‌تواند در میزان درآمد پزشکان در کانادا موثر باشد:

 

  • بیمه تحت قرارداد با پزشکان
  • نوع کارفرما (خصوصی یا دولتی
  • محل کار (بیمارستان، مطب خصوصی یا کلینیک)
  • تجربه و سابقه کار
  • میزان تحصیلات

The effect of experience on the income of doctors in Canada

تاثیر میزان سابقه و تجربه بر درآمد پزشکان در کانادا

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار بر درآمد پزشکان در کانادا میزان سابقه و تجربه آنان است. به طور قطع پزشکانی که تازه مدرک خود را دریافت کرده و مشغول به کار شده‌اند درآمد پائین‌تر و کم‌تری نسبت به پزشکان باتجربه و سابقه کاری بیش‌تر دارند. البته میزان جربه نیز تاثیر زیادی بر میزان درآمد آنان خواهد داشت.

باتجربه بیش‌تر می‌توان نزد کارفرمایان معتبرتری استخدام شد و همچنین شهرت و سابقه افراد نیز در میان مردم و بیماران بیش‌تر شده و تعداد بیماران بیش‌تری برای درمان به سراغ پزشک مربوطه خواهند رفت. طبق آماری که کسب شده میزان تاثیر سابقه کاری بر درآمد پزشکان در کانادا طبق شرایط زیر خواهد بود:

اگر در رابطه با درآمد پزشکان و یا چگونگی یافتن کارفرما و شغل در حوزه پزشکی در کانادا نیاز به کسب مشاوره و راهنمایی دارید، حتما با تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار درآمد پزشکان در کانادا 

کار به عنوان پزشک در کشور کانادا همواره سوالات زیادی را در ذهن متقاضیان ایجاد می‌کند که مشاورین ما به برخی از متداول‌ترین آنها در پایان اشاره نموده و در بخش دیدگاه نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

 

بله کانادا یکی از بهترین مقاصد پر درآمد برای پزشکان می‌باشد و از بهترین کشورها برای زندگی شناخته می‌شود.

درآمد پزشکان در کانادا 90 هزار دلار کانادا و حداکثر 450 هزار دلار کانادا ثبت شده است. اما به طور متوسط پزشکان درآمدی در حدود 205 هزار دلار کانادا در سال خواهند داشت.

شهرهای مانیتوبا، اونتاریو، بریتیش کلمبیا و آلبرتا بالاترین درآمدها را برایپزشکان در بر دارند.

عواملی چون تخصص، میزان تحصیلات، شهر محل کار، نوع کارفرما، میزان بیماران و دیگر موارد بر میزان درآمد پزشکان موثر خواهند بود.

در حال حاضر جراحان قلب، جراحان مغز و اعصاب دارای بالاترین میزان درآمد در کانادا هستند در بین پزشکان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه