شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه برای دهه ها در جامعه ای با مدیریت حدود 89 فدرال یکی از بزرگترین سیستم های درمانی در جهان را شامل می شود ، به طوری که اندازه جغرافیایی آن می تواند بزرگتر از اروپای غربی باشد. اتحاد جماهیر شوروی دگگونی های زیادی در سیستم سلامت روسیه ایجاد کرده که باعث به وجود آمدن یک زمینه برای پیشرفت و توسعه فدراسیون اکنون شد.

نظام سلامت کشور روسیه با این وجود که در زیر ساخت های خود بسیار گسترده است اما با چالش های بسیاری مواجه است. البته تعداد کلینیک ها، بیمارستان ها و پرسنل برای ظرفیت زیادی وجود داشته و با حمایت شرکت های دولتی و خصوصی نیز بیشتر می شود.

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه در هر منطقه و شهر این کشور به خوبی در دسترس بوده و می توان با بیمه درمانی خصوصی پوشش گسترده تری را داشت.

فهرست مطالب

اگر قصد مهاجرت به این کشور را داری اما هنوز روش مناسب خود را یافت نکرده اید مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را از دست ندهید تا بتوانید با شیوه های ورود به این کشور آشنا شوید.

به علت تغییرات اقتصادی مداوم در سال های گذشته سیستم مراقبت های بهداشتی روسیه دچار افت شده، اما به دنبال آن اصلاحاتی به وجود آمد که از ابتدای سال 1993 اجرا شده و در حال جبران نقاط ضعف خود می باشد.

تفاوتی ندارد که قصد حمل و نقل و یا اقامت موقت را در این کشور دارید، سلامت از مواردی است که در هر شرایط برای فرد ضروری بوده و نمی توان آن را نادیده گرفت پس در این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شده تا از شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه به طور دقیق آگاه شوید.

نگاهی کلی بر بهداشت و درمان روسیه

حدود 146 میلیون روس در فدراسیونی که شامل 89 ایالت مختلف می شود زندگی کرده و از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده می کنند. با نگاهی کلی بر بهداشت و درمان روسیه می توان ضعف های به وجود آمده در اثر بیماری کرونا مشاهده کرد، اما قوانین های جدیدی در فدراسیون ایجاد شده تا تمامی آن ها را جبران کرده و کیفیت خود را به قبل از دوران کرونا باز گرداند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه

نتیجه این اصلاحیه ها شامل موارد زیر است:

  • تعادل بین مراقبت های عمومی و خصوصی
  • برابری میان افراد و مناطق
  • در نظر گرفتن پیامد وخیم برای پرداخت های غیر قانونی
  • افزایش توانایی سیستم سلامت روسیه برای پاسخگویی به نگرانی های محلی

جالب است بدانید که امید به زندگی در طی 20 سال گذشته در روسیه به اندازه 8 سال افزایش یافته است، این آمار نشان می دهد که با وجود برخی از ضعف ها، ویژگی های مثبت بسیار بیشتری وجود داشته که بسیار پر رنگ تر می باشند. مزایای شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه در لیست زیر قرار داده شده است:

 

  • دسترسی رایگان به مراقبت های بهداشتی و درمانی
  • خدمات بهداشتی حرفه ای
  • پیشگیری گسترده از بیماری های عفونی
  • توسعه زیر ساخت خدمات
  • افزایش پرسنل آموزش دیده
  • موسسات علمی زیاد برای تحقیقات پزشکی و سلامت
بیمه درمانی دولتی در روسیه

بیمه درمانی دولتی در روسیه

بیمه درمانی در روسیه شامل دو نوع مختلف می شود، نوع اول با بیشترین استفاده در میان مردم بیمه اجباری و یا همان OMC بوده که توسط دولت به افراد رایگان ارائه می شود، البته نه به شکل رایگان، بلکه به این صورت که هزینه آن به عنوان مالیات از حقوق کارمندان به طور خودکار کسر شده و دیگر فرد نیازی به پرداخت جداگانه ندارد.

با وجود این که بیمه درمانی دولتی در روسیه رایگان بوده اما تمامی خدمات را پوشش نداده و فقط برای درمان در یک بیمارستان خاص به فرد اعطا می شود. اگر فرد در حین سفر دچار بیماری شود، حتی اگر در داخل کشور باشد بیمه دولتی هزینه های آن را پوشش نداده و فرد باید شخصا آن را پرداخت کند.

به علت این شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه افراد مهاجر معمولا به دریافت این نوع بیمه روی می آورند تا بیمه های خصوصی گران قیمت. پیشنهاد می کنیم که قبل از اقامت خود در این کشور اطمینان یابید که بیمه درمانی مورد نظر شما حتما خدمات اورژانس را نیز پوشش می دهد زیرا که هزینه آن بسیار گران است، معمولا افراد بیماران مهاجر هزینه خدمات را به صورت نقدی پرداخت کرده و پس از بازگشت به خانه آن را از شرکت بیمه خود بازپرداخت می کنند.

وبنیار مهاجرت و چالش های پیش رو

در این وبینار کارشناس ارشد ما به مهاجرت و چالش های پیش روی آن پرداخته که توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که هر گونه پرسش در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

مشاورین ما به شما کمک می کنند تا با توجه به شرایط خود به بهترین انتخاب ممکن برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه درمانی خصوصی در روسیه

نوع دیگر از بیمه های در دسترس، بیمه درمانی خصوصی بوده که هنوز به طور معمول توسط افراد به طور شخصی خریداری نشده و بیشتر توسط شرکت های بزرگ خریداری می شود تا نیروی کار خود را بیمه کنند. 

بیمه درمانی خصوصی در روسیه طیف بیشتری از خدمات درمانی و همین طور بیمارستان ها را پوشش داده که شامل درمان های بستری، داروها و تشخیص توسط متخصص می شود.

قیمت این نوع بیمه درمانی حدود 10 هزار تا 45 هزار روبل در سال بوده و با توجه به خدماتی که پوشش داده می شوند ،مقدار قیمت متغیر است.

فردی که دارای بیمه خصوصی بوده در صرت بروز حادثه پزشکی می تواند با اپراتور شرکت بیمه خود تماس گرفته تا مشاوره های لازم برای اقدامات پزشکی با توجه به شرایط خود را دریافت کند.

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه یک سری شرایط را تعیین کرده که هم برای بیمه خصوصی و هم دولتی مشترک می باشند، به عنوان مثال بیماری های لاعلاج توسط هیچ کدام از بیمه ها پوشش داده نمی شوند. 

سیستم بهداشت و درمان روسیه با برخی از کشورهای دیگر مانند بریتانیا قراردادهای متقابل مراقبت های بهداشتی دارند که به این معنا است که بیمه های درمانی بریتانیا برای کشور روسیه نیز معتبر هستند.

پزشکان و کادر درمان در روسیه

تعداد پزشکان و کادر درمان در روسیه طی جریان اصلاح سیستم بهداشتی در سال 2015 کاهش یافتند، اما وزارت بهداشت با کمتر کردن هزینه از سایر زمینه ها، این تعداد کمبود را جبران کرده و با افزایش تدریجی پزشکان، تعداد پرسنل کادر درمان در سال 2021 به 742 هزار نفر رسید، اما برای جمعیت بسیار این کشور این مقدار همچنان کم می باشد.

به علت کمبود نیروی کار در سیستم مراقبت های بهداشتی روسیه، به خصوص پرستاران و پزشکان متخصص، دولت به دنبال ایجاد روش های مختلف برای جبران این کمبود است. به همین علت راه های مهاجرتی برای پزشکان و یا افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و درمانی را دارند بسیار آسانتر از قبل بوده و بهترین فرصت برای اقدام می باشد. برای اطلاع از شرایط تحصیلی آن مقاله راهنمای تحصیل در روسیه را مطالعه کرده و به کمک کارشناسان آی مهاجرتی که در این زمینه دارای تجربه هستند اقدام نمایید.

جدول زیر شامل تعداد پرسنل های کادر درمان به ازای هر هزار نفر در شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه در طی سال های اخیر می باشد:
سال پرسنل پزشکی جوان پرسنل پزشکی متوسط پزشکان
2018 286.9 1320.54 560.17
2019 264.8 1314.27 565.16
2020 271.77 1305.13 571.15
2021 284.89 1291.82 573.52
2022 270.77 1257.94 567.32

مراکز درمانی در روسیه

از مهم ترین مواردی که هنگام نقل مکان و اقامت در یک کشور خارجی باید از آن مطلع باشید، مقدار دسترسی شما به مراقبت های بهداشتی و درمانی است.

خوشبختانه با وجود این که در سال های گذشته از مقدار بیمارستان ها کاسته شد اما دولت در حال جبران آن ها بوده و تراکم تعداد تخت ها برای بستری بیماران در حال کاهش است.

اما از آن جایی که اکثر افراد دارای بیمه درمانی دولتی می باشند، صف های انتظار و نوبت دهی در بیمارستان های عمومی بسیار طولانی بوده و بهتر است در صورتی که نیازی به خدمات پزشکی ضروری ندارید به این بیمارستان ها مراجعه نمایید. اکثر این مراکز در قرن هجدهم ساخته شده و تا کنون پا برجا هستند.

مراکز درمانی در روسیه

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه در بیمارستان های خصوصی بسیار متفاوت بوده و بسیار بیشتر از بیمارستان های عمومی است. همچنی به علت تعداد کمتر مراجعه کنندگان و تعداد متخصصان بیشتر صف های انتظار کوتاه تر بوده و فاصله ای در ارائه خدمات ایجاد نمی شود.

لیست زیر شامل اسامی بهترین مراکز درمانی در روسیه می باشد:

  • بیمارستان الکساندر
  • بیمارسان انگلیسی روسی پتروگراد
  • بیمارستان بوتکین
  • بیمارستان برادران بختروشین مسکو
  • بیمارستان مرکزی بالینی مسکو
  • بیمارستان کودکان سنت مریم مجدلیه
  • بیمارستان بالینی مرکزی پاتریارک مسکو

توصیه می کنیم تا در صورت انتخاب روسیه با مطالعه مقالات زیر این کشور را هرچه بهتر بشناسید:

داروخانه ها در روسیه

فدراسیون سیستم سلامت روسیه یکی از بازارهای مهم داروسازی در جهان است و در این کشور تمام داروهایی را که در داروخانه های خارجی موجود هستند را در این کشور نیز پیدا می کنید. تعداد داروخانه ها در روسیه بسیار زیاد بوده و شما با یک سرچ گوگل ساده می توانید آن ها را پیدا کنید، از مزیت این داروخانه ها این است که اکثر آن ها به طور 24 ساعته باز هستند.

این کشور به طور مستقل دارو تولید می کند و فرمول های ساختاری آن ها دقیقا مشابه با نسخه وارداتی بوده و برخی از این تولیدات را شرکت های دارویی بین المللی راه اندازی کرده اند، در نتیجه کیفیت این داروها به اندازه داروهای کشور خارجی بالا بوده و هیچ نگرانی بابت تهیه داروهای خود نخواهید داشت.

شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه به گونه ای بوده که نظارت بسیار سختگیرانه ای بر داروها وجود دارد، پس هر چیزی که شما در داروخانه ها مشاهده و دیافت می کنید کاملا قانونی و تایید شده است. داروخانه زنجیره ای به تعداد زیادی در روسیه وجود داشته که ممکن است تشخیص این که کدامیک ارزانتر و بهتر بوده کمی دشوار باشد، به همین دلیل ما اسامی برترین آن ها در نظام سلامت کشور روسیه را برای شما قرار داده ایم:

  • 36,6
  • ریگلا
  • آسنا
  • Planeta Zdorov,ya
  • Stolichnyye Apteki
  • NeoFarm
  • Solnyshko

هزینه درمان روسیه

هزینه درمان روسیه کاملا به صرفه می باشد، با وجود این که بیمه درمانی اکثر خدمات را پوشش می دهد اما اگر داراری بیمه نبوده و یا می خواهید که به بیمارستان های خصوصی مراجعه کنید، همچنان هزینه های شما کمی ارزانتر از هزینه های درمان در ایالات متحده می شود.

هزینه این درمان ها به قدری ارزان بوده که برخی از مسافران این کشور را برای دریافت خدمات پزشکی ود به قیمت ارزانتر مقصد خود قرار می دهند و این موضوع در درمان و زیبایی دندان بیشر قابل مشاهده است. با توجه به شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه هزینه دنداپزشکی گرانترین هزینه در میان همه زمینه های درمانی شد، اما با این وجود باز هم مقدار هزینه های آن نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است.

هزینه درمان روسیه

شما با استفاده از خدمات درمانی روسیه حدود 40% نسبت به ایالات متحده در هزینه های درمانی خود صرفه جویی می کنید که این مورد شان دهنده کم بودن مقدار هزینه ها بوده و جای هیچ نگرانی نیست، به خصوص زمانی که بیمه بخشی از آن را پوشش می دهد. برخی از هزینه های دنداپزشکی در سیستم بهداشت و درمان روسیه در لیست آمده است:

  • روکش دندان: 200 تا 700 دلار
  • سفید کردن دندان: 380 دلار
  • پر کردن دندان: 170 دلار
  • ایمپلنت دندان: 2500 دلار

هزینه دارو در روسیه

بسیاری از افراد نگرانی مقدار هزینه دارو در روسیه هستند و این تصور را دارند که مقدار آن بسیار زیاد است. اما باید به شما بگوییم که قیمت داروها در این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. قیمت رسمی داروها توسط دولت روسیه به طور سالانه تایید می شود. مقدار این هزینه ها به قدری کم بوده که حتی با داشتن یک شغل ساده نیز می توان این هزینه ها را پراخت کرد، اگر به دنبال مهاجرت از طریقکار به این کشور هستید مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه را از دست ندهید.

با مروری بر نظام بهداشت و درمان روسیه متوجه شدیم که در این کشور هم داروهای ساخت کشور در دسترس بوده و هم داروهای وارداتی، که قیمت های آن ها بسیار با یکدیگر متفاوت می باشد. پس در صورتی که نگران داروهای خود هستید حتما تحقیقات لازم را برای شناخت انواع دارهای موجود انجام دهید تا بتوانید مقدار هزینه ها را به حداقل برسانید.

در صورتی که نیاز به راهنمایی و یا اطلاعات دقیق تر داشته با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید و برای اقدام خود از کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی که در این مقاله به بررسی شرایط خدمات بهداشتی و درمانی پرداخته اند نیز کمک گرفته و به هدف های خود دست یابید. در صورت داشتن سوال در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه

در پایان این مقاله می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه را مطالعه نموده و در صورتی که هرگونه پرسش برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

با توجه به شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه هزینه آن فقط به عنوان مالیات کوچکی از حقوق کارمندان کسر می شود.

خیر، این بیمه ها فقط برخی از هزینه ها را در مراکز درمانی مشخص پوشش می دهند.

این که هزینه خرید دارو برای شما رایگان باشد یا خیر کاملا بستگی به نوع بیمه درمانی شما دارد، در صورتی که دارای بیمه درمانی پوشش دهنده آن باشید این هزینه ها برای شما رایگان خواهد شد.

با توجه به شرایط خدمات بهداشتی و درمانی روسیه تعداد پزشک و پرستار در این کشور در طی بیماری کرونا کاهش یافت و دول به دنبال جبران آن است.

در صورتی که دارای بیمه درمانی باشید این هزینه ها برای رایگان بوده اما اگر دارای بیمه درمانی نیستید، مقدار این هزینه ها بسیار کم می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه