شرایط دریافت بلوکارت برای کار در آلمان 2024

شاید تا به حال نام بلوکارت آلمان را شنیده باشید و این سوال برایتان وجود داشته باشد که بلوکارت یا کارت آبی آلمان چیست و چه کارایی دارد؟

اگر بخواهیم بلوکارت آلمان را به صورت دقیق تعریف کنیم، باید بگوییم که بلوکارت یک مجوز کار و اقامت برای افراد خارج از اتحادیه اروپا است که دارای تخصص خاص و دانش بالا و دانشگاهی بوده و قادر به فعالیت در حوزه‌ها و مشاغلی هستند که با کمبود نیروی کار متخصص دست و پنجه نرم می‌کنند.

شرایط دریافت بلوکارت برای کار در آلمان 2024

با توجه به شغل انتخابی و داشتن حداقل مشخصی از درآمد می توان با دریافت بلوکارت آلمان شرایط رسیدن به اقامت دائم را برای خود فراهم نمود.

فهرست مطالب

دقت داشته باشید که بلوکارت یا کارت آبی آلمان برای افرادی در دسترس است که قصد اشتغال و کار در کشور آلمان را دارند و افراد محصل و یا سرمایه‌گذار واجد شرایط دریافت آن نیستند.

در واقع کارت آبی آلمان فرصتی است از سوی دولت این کشور برای جذب نیروهای کار ماهر و پر کردن فرصت‌های شغلی حساس و نیازمند نیروی متخصص. حال مهم این‌که دریافت بلوکارت آلمان برای همه در دسترس نیست و باید شرایط خاصی را فراهم نمود تا این امکان برای متقاضی ممکن شود.

در ادامه این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی جزئیات و هر آن‌ چیزی که برای دستیابی به بلوکارت آلمان نیاز است را به شما عزیزان شرح داده‌اند. همچنین مطالعه مقاله شرایط کار در آلمان نیز می‌تواند اطلاعات بسیار لازم و مهمی درباره بازار کار این کشور در اختیار شما قرار دهد، مطالعه آن را فراموش نکنید.

شرایط دریافت بلوکارت آلمان

اما چه کسانی قادر به دریافت بلوکارت آلمان هستند؟ برای دریافت بلوکارت آلمان باید ابتدا موفق به اخذ ویزای کار این کشور شده و به آلمان مهاجرت و در این کشور اشتغال داشته باشید، چون اولین شرط لازم دریافت بلوکارت داشتن حداقل 1 سال سابقه کار در آلمان و ارائه قرارداد کاری است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط دریافت بلوکارت برای کار در آلمان 2024

همچنین متقاضی باید دارای یک مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های آلمان و یا دیگر دانشگاه‌های معتبر و قابل قبول باشد. اما دیگر شرط لازم داشتن حداقل درآمد 56800 یورو در سال و یا 4733 یورو در ماه از طریق شغل مربوطه است که باید آن را ارائه کند.

البته اگر شخص در یکی از حوزه‌های نیازمند نیروی کار در آلمان نظیر پزشکی، مهندسی، آی‌تی، علوم پایه و غیره، فارغ‌التحصیل شده و مشغول به کار باشد می‌تواند با حداقل درآمد 44304 یورو در سال یا 3692 یورو در ماه نیز برای دریافت بلوکارت اقدام نماید.

مدت اعتبار کارت‌آبی آلمان نیز می‌تواند 1 سال تا 4 سال باشد که بستگی به شرایط و مدت زمان قرارداد شخص خواهد داشت، اما همواره در صورت برقرار بودن شرایط قابل تمدید می‌باشد. ضمنا بسیار توجه کنید که شخص دارنده بلوکارت در طی 2 سال اول دریافت این مجوز قادر به تغییر کارفرمای خود نیست، مگر با دریافت مجوز و شرایط خاص. همچنین اگر در طی این مدت شغل خود را از دست بدهید، باید در طی 3 ماه شغلی مناسب یافته و دوباره برای دریافت بلوکارت اقدام کنید، در غیر این صورت شاید مجبور به خروج از آلمان گردید.

مدارک لازم برای دریافت بلوکارت آلمان

مدارک لازم برای دریافت بلوکارت آلمان

برای دریافت بلوکارت آلمان قطعا باید مدارکی را تهیه نموده و به مراجع مربوطه ارائه دهید. دقت داشته باشید که باتوجه به شرایط و سوابق کاری متقاضیان و همچنین شرایط اقامتی آنان ممکن است مدارک موردنیاز هر فرد با متقاضی دیگر متفاوت باشد. به همین‌خاطر همواره مدارک موردنیاز را بر اساس شرایط خود مورد استعلام قرار دهید. اما مدارکی در این بین وجود خواهند داشت که همواره از تمامی متقاضیان درخواست خواهد شد. این مدارک شامل موارد پائین می‌شوند:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست بلوکارت
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار با ترجمه معتبر
  • آخرین مدارک تحصیلی با ترجمه کامل
  • مدرک زبان معتبر آلمانی
  • هرگونه سوابق کاری به خصوص در کشور آلمان
  • قرارداد کاری با شرایط مورد درخواست ( حداقل مدت قرارداد 1 ساله و حداقل درآمد گفته شده)
  • عکس و گواهی بیومتریک
  • ارائه گواهی بیمه درمانی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل و چگونگی اخذ بلوکارت آلمان

باید توجه کنید که مراحل و چگونگی اخذ بلوکارت آلمان به شرایط افراد بستگی خواهد داشت، بدین صورت‌که اگر شخص در خارج از کشور آلمان حضور دارد؛ ابتدا باید برای دریافت ویزای کاری این کشور اقدام نموده و پس از دریافت ویزا و ورود به این کشور ابتدا برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام نموده و پس از آن برای دریافت ویزای بلوکارت اقدام کند.

اما اگر شخص در آلمان حضور داشته و در حال کار است و هم‌اکنون متقاضی دریافت بلوکارت است، فقط کافی است برای دریافت ویزای بلوکارت اقدام نماید که توسط اداره اتباع خارجی در آلمان صادر می‌شود. جهت اطلاع از چگونگی و شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای کاری کشور آلمان، توصیه می‌کنیم حتما عنوان دریافت ویزای کاری آلمان 2024 + هزینه و مدارک را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید.

The cost of issuing a German Blue Card

هزینه صدور بلوکارت آلمان

دریافت بلوکارت آلمان دارای هزینه‌ای خواهد بود که مقدار آن مشخص بوده و اگر قصد تمدید آن را نیز داشته باشید باید بازهم برای هربار تمدید مبلغی را پرداخت نمایید. 

دقت داشته باشید که هزینه صدور بلوکارت آلمان کاملا از هزینه صدور ویزای کار و همچنین مجوز اقامت جدا خواهد بود و ربطی به یکدیگر ندارند. در ادامه مبالغی که باید پرداخت شود را مشاهده خواهید نمود:

نوع مجوز هزینه صدور
هزینه صدور بلوکارت برای اولین بار حدودا 110 یورو ( باتوجه به ایالا مختلف از 100 تا 140 یورو)
هزینه تمدید تا سه ماه 96 یورو
هزینه تمدید بیش از 3 ماه 93 یورو
برای شهروندان ترکیه متقاضیان تا 24 سال 22.8 یورو متقاضیان بیش از 24 سال 37 یورو

هر یکی از مقالات زیردر حوزه کار در آلمان راهنمای خوبی برای شما علاقه‌مندان به این کشور هستند:

اخذ اقامت دائم و تابعیت با بلوکارت آلمان

دارندگان بلوکارت آلمان نیز به مانند دیگر دارندگان ویزای این کشور می‌توانند برای دریافت اقامت دائم آلمان اقدام نمایند. حتی باید گفت که یکی از مزیت‌های بسیار ویژه و خاص دریافت بلوکارت آلمان، امتیازی است که در مقایسه با دارندگان ویزای کار ساده برای صدور اقامت دائم برای آنان در نظر گرفته شده است.

دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور آلمان برای دارندگان کارت‌آبی این کشور به شرح زیر است:

  • پس از 33 ماه اشتغال در شغل مرتبط با دانش خود و با پرداخت بیمه و مالیات قادر به دریافت اقامت دائم خواهند بود.
  • چنان‌چه دارای مدرک زبان آلمانی سطح B1 باشند، پس از 21 ماه اشتغال در شغل مرتبط با دانش خود و با پرداخت بیمه و مالیات قادر به دریافت اقامت دائم خواهند بود.
  • پس از دریافت اقامت دائم و به طورکل 8 سال زندگی و اقامت در آلمان قادر به دریافت تابعیت این کشور خواهند بود.

وبینار نگاهی بر تحصیل در آلمان

دریافت ویزای کاری کشور آلمان به روش های متعددی امکان پذیر است که البته هر یک شرایط خاص خود را دارند.

از این رو کارشناس ارشد ما در این وبینار به هرآنچه در این زمینه نیاز دارید پرداخته که به شما توصیه می‌کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان

شرایط دریافت بلوکارت برای کار در آلمان 2024 را در این مطلب شرح دادیم، اگر ابهام یا سوالی در این‌باره یا در رابطه با دیگر حوزه‌ها و روش‌های مهاجرت به آلمان دارید، می‌توانید همه روزه با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار شرایط دریافت بلوکارت برای کار در آلمان 2024

سوالات پرتکرار اطلاعات مهمی را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهد و می توانید جهت دریافت هرگونه جزئیات با مشاورین ما در تماس باشید.

مدت اعتبار بلوکارت آلمان بستگی به مدت و شرایط کاری متقاضی داشته و از 1 تا 4 سال می باشد.

هزینه صدور بلوکارت آلمان برای اولین بار حدودا 110 یورو خواهد بود.

بلوکارت آلمان برای نیروهای کار متخصص و خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است که حوزه شغلی آنان در این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است.

بله، برای دریافت بلوکارت آلمان باید دارای مدرک دانشگاهی معتبری در این کشور باشید.

برای دریافت بلوکارت آلمان متقاضی باید سالانه 56800 یورو و یا ماهانه 4733 یورو درآمد داشته باشد، اما اگر وی در حوزه‌های پزشکی، مهندسی، آی‌تی و هر حوزه‌ای که آلمان در آن با کمبود نیروی کار مواجه است، مشغول به کار باشد، می‌تواند با درآمدی سالانه حداقل 44304 یورو و یا ماهانه 3692 یورو نیز برای دریافت کارت‌آبی اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه