شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه ها

تقاضا برای ادامه تحصیل در کشور آلمان روز به روز در حال افزایش است و دلیل این امر نیز شرایط آموزشی مناسب کشور آلمان است. رشته تربیت بدنی در آلمان نیز یکی از بهترین رشته‌ها برای ادامه تحصیل است که متقاضیان زیادی دارد.

تدریس رشته تربیت بدنی در آلمان در دانشگاه‌های مختلف این کشور صورت می‌گیرد و کیفیت تدریس آموزش این رشته بالا است، زیرا دانشجویان هم به صورت تئوری و هم به صورت عملی با مباحث این رشته آشنا می‌شوند و برای ورود به بازار کار آمادگی لازم را کسب خواهند نمود.

شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه ها

رشته تربیت بدنی در آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های برتر این کشور ارائه می‌شود.

فهرست مطالب

پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان تحصیل در این رشته باید بتوانند صلاحیت خود را از جنبه‌های مختلف به اثبات برسانند تا بتوانند مهاجرتی موفق را تجربه کنند. تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان مزایای زیادی دارد و تضمین‌کننده آینده شغلی خواهد بود.

برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان متقاضیان باید ابتدا دانش و اطلاعات کافی درمورد این روش مهاجرتی و این رشته به دست آورند و سپس اقدامات نمایند. پس در این عنوان با آی مهاجرتی همراه باشید.

بررسی رشته تربیت بدنی در آلمان

به صورت کلی تحصیل در آلمان مزایای زیادی دارد و به دلیل کیفیت آموزشی بالا و هزینه تحصیل پایین ، این محبوبیت افزایش یافته است. امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا وجود دارد و از بهترین روش‌های آموزشی و اساتید مجرب و حرفه ای برای تدریس این رشته استفاده می‌شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان + لیست دانشگاه ها

همچنین دانشجویان رشته تربیت بدنی علاوه بر یادگیری مباحث تئوری، به صورت عملی نیز آموزش خواهند دید. رشته تربیت بدنی در آلمان دارای دوره کارآموزی نیز می‌باشد و دانشجویان با گذراندن این دوره آمادگی لازم برای تدریس رشته تربیت بدنی را کسب خواهند نمود.

در این کشور تیم‌های فوتبالی زیادی وجود دارد و روزانه مسابقات مختلفی در استادیوم‌های این کشور برگزار می‌شود که دانشجویان رشته تربیت بدنی می‌توانند برای مشاهده مسابقات ورزشی به این استادیوم‌ها مراجعه کنند.

تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان شرایط خیلی پیچیده‌ای ندارد و به خصوص با کمک کارشناسان آی مهاجرتی می‌توان راحت‌تر و سریع‌تر به این کشور مهاجرت نمود و در دانشگاه‌های مورد نظر خود در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل داد. علاوه بر اینکه تحصیل در این رشته در آلمان هزینه کمی دارد، فارغ التحصیلان فرصت‌های شغلی مختلف و متنوعی را پیش رو خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در مقاطع مختلف آلمان

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارند باید از شرایط تعیین شده این کشور برخوردار باشند که البته شرایطی که برای تحصیل رشته تربیت بدنی وجود دارد با توجه به دانشگاه و مقطع مورد نظر متفاوت است. بنابراین باید ابتدا دانشگاه مربوطه انتخاب شود و با مراجعه به سایت دانشگاه، شرایط مختلف بررسی شود. ما نیز در ادامه به صورت کلی به شرایط تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تربیت بدنی پرداخته‌ایم.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی تربیت بدنی در آلمان

برای تحصیل در مقطع کارشناسی تربیت بدنی در آلمان باید مدرک دیپلم ارائه داده شود و تمکن مالی برای ادامه تحصیل در این رشته به اثبات برسد. همچنین تسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی یا آلمانی برای تحصیل در این مقطع ضروری است. مدرک زبان آلمانی باید حداقل سطح B2 باشد و یا مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 ارائه داده شود.

مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی در آلمان به صورت تئوری و عملی تدریس می‌شود و با گذراندن دوره کارآموزی به مهارت لازم در این زمینه دست پیدا خواهند کرد.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی در آلمان

به منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در آلمان، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس باشند. همچنین داشتن حداقل مدرک زبان آلمانی سطح B2 یا داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 ضرورت دارد. برای تحصیل در این مقطع رشته تربیت بدنی نیز اثبات تمکن مالی ضرورت دارد که با توجه به دانشگاه انتخابی هزینه تحصیل در این مقطع نیز متفاوت است. 

همچنین دانشجویان بین‌المللی برای پذیرش در این مقطع در آلمان باید دارای حداقل دو توصیه نامه و همچنین انگیزه نامه باشند.

شرایط تحصیل مقطع دکترا تربیت بدنی در آلمان

علاقمندان به تحصیل در مقطع دکترای تربیت بدنی در کشور آلمان نیز باید شرایطی از جمله دارای کارشناسی ارشد بهره‌مند باشند و سوپروایزر یا استاد راهنمایی را برای خود پیدا کنند. همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی با حداقل سطح B2 یا مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره آیلتس 7 برای تحصیل در این مقطع ضرورت دارد.

داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه نیز برای تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور ضروری است.

گرایش‌های رشته تربیت بدنی در آلمان

گرایش‌های رشته تربیت بدنی در آلمان

رشته تربیت بدنی در آلمان یک رشته میان رشته‌ای است که با سایر رشته‌ها مرتبط است. برای مثال گرایش‌های آناتومی و فیزیولوژی از مرتبط‌ترین گرایش‌ها به رشته تربیت بدنی هستند. متقاضیان ادامه تحصیل در رشته تربیت بدنی در آلمان باید با این گرایش‌ها آشنایی داشته باشند و آمادگی لازم را برای انتخاب گرایش مناسب و یادگیری مباحث هر گرایش کسب نمایند. در ادامه لیستی از گرایش‌های رشته تربیت بدنی در آلمان بیان شده است.

  • گرایش مدیریت ورزش
  • گرایش رفتار حرکتی
  • گرایش فیزیولوژی ورزشی
  • گرایش بیومکانیک ورزشی
  • گرایش روانشناسی ورزشی
  • گرایش آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
  • گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش
  • گرایش مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی
  • گرایش مدیریت اوقات فراغت ورزش‌های تفریحی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل رشته تربیت بدنی

دانشگاه‌های زیادی در آلمان وجود دارد که رشته تربیت بدنی را ارائه می‌دهند که نحوه آموزش این رشته در هر یک از این دانشگاه‌ها متفاوت است. از طرف دیگر بسیار ضرورت دارد که متقاضیان تحصیل در رشته تربیت بدنی بهترین دانشگاه آلمان را با توجه به شرایط خود برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در ادامه برخی از بهترین دانشگاه‌های آلمان که رشته تربیت بدنی را تدریس می‌کنند معرفی شده‌اند.

دانشگاه ورزشی آلمان دانشگاه کلن

بزرگترین دانشگاه ورزشی در اروپا دانشگاه کلن آلمان می‌باشد که بسیار مورد توجه متقاضیان بین‌المللی تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان است. در این دانشگاه رشته تربیت بدنی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر ارائه می‌شود. از جمله گرایش‌های رشته تربیت بدنی در این دانشگاه عبارتند از، مدیریت ارتباطات ورزش، ورزش سلامتی و پیشگیری، ورزش و حرکت، تکنولوژی ورزش و غیره.

این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان در رشته تربیت بدنی ابتدا از آن‌ها آزمون توان بدنی و استعداد ورزشی می‌گیرد که معیارهای سختی نیز برای پذیرش دانشجویان دارد. تدریس رشته تربیت بدنی در این دانشگاه به صورت تئوری و عملی صورت می‌گیرند و بهترین اساتید متخصص در این حوزه در این دانشگاه حضور دارند و همه مباحث را به بهترین شیوه تدریس می‌کنند.

دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ برای تربیت بدنی

دانشگاه روپرشت کارلز یکی دیگر از دانشگاه‌های آلمانی است که رشته تربیت بدنی را ارائه می‌دهد و دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در رشته تربیت بدنی می‌توانند در مقاطع مختلف در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند. رشته تربیت بدنی در این دانشگاه با بهترین روش‌ها ارائه و با گذراندن دروس عملی، همه مباحث به خوبی به دانشجویان یاد داده می‌شود.

تربیت بدنی در دانشگاه ارفورت ( USV)

دانشگاه ارفورت یکی دیگر از بزرگترین دانشگاه‌های آلمان و ارائه دهنده رشته تربیت بدنی است که بیشتر از 80 رشته ورزشی در این دانشگاه وجود دارد و تنوع بالایی دارند. 

به دلیل تنوع ورزش‌ها و گرایش‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند، فضاهای مختلفی نیز برای تمرین و یادگیری هر کدام از آن‌ها اختصاص داده شده است. 

در این دانشگاه تمرینات ورزشی تحت نظر اساتید برگزار می‌شود و دانشجویان آمادگی‌های لازم را در مقاطع مختلف کسب می‌کنند و برای ورود به بازار کار آماده می‌شوند.

رشته تربیت بدنی دانشگاه اشتوتگارت

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته تربیت بدنی دانشگاه اشتوتگارت آلمان است که مباحث درسی و فعالیت‌های ورزشی در این دانشگاه با بالاترین کیفیت ارائه داده می‌شوند. 

اساتید رشته تربیت بدنی این دانشگاه مهارت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف ورزشی دارند و صفر تا صد اصول مهم این رشته را با بهترین کیفیت تدریس می‌کنند. برای پذیرش در دانشگاه اشتوتگارت آلمان متقاضیان باید مدرکی معادل مدرک دیپلم آبیتور را که مورد تایید این دانشگاه است ارائه دهند.

بازار کار رشته تربیت بدنی در آلمان

به منظور تحصیل هر رشته‌ای در آلمان، بررسی بازار کار مربوط به آن رشته اهمیت زیادی دارد و آینده شغلی را مشخص می‌کند. بازار کار رشته تربیت بدنی در آلمان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و با تحصیل در رشته تربیت بدنی دانشجویان با انواع تمرینات و حرکات ورزشی آشنا و موارد مرتبط با سلامتی و نحوه انجام فعالیت‌های فیزیکی را به خوبی یاد می‌گیرند.

همچنین دانشجویان این رشته در مورد ساختارها و مکانیزم بدن، تغذیه و اصول رژیمی به صورت تئوری آموزش می‌بینند. یادگیری مباحث آموزشی به صورت تئوری و عملی این امکان را به دانشجویان می‌دهد که در موقعیت‌های شغلی مختلف آمادگی کار کردن را داشته باشند.

بازار کار رشته تربیت بدنی در آلمان

شغل‌هایی که برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی وجود دارد عبارتند از: معلم ورزش، مربی ورزشی، تحلیلگر عملکرد بدن، متخصص تغذیه، مدیر مرکز آموزشی، متخصص شرطی‌سازی و قدرت بدنی و غیره که موقعیت‌های شغلی مختلفی متناسب با این مشاغل در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی وجود دارد.

بنابراین پیدا کردن شغل مناسب رشته تربیت بدنی در آلمان کار چندان سختی نیست و در مراکز و سازمان‌های مختلف این حوزه به فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی نیاز خواهد بود. فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی در آلمان می‌توانند برای پیدا کردن مشاغل مرتبط با این رشته در آلمان از طریق سایت های کاریابی اقدام کنند و یا به صورت حضوری به موسسات و شرکت‌هایی که به فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی نیاز دارند، مراجعه کنند.

هر یک از مقالات زیر به عنوان یک راهنمای تحصیل در آلمان نکات خوبی را در اختیارتان قرار می دهند:

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان باید به آن توجه شود، اطلاع از هزینه‌های تحصیل این رشته است که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های تحصیلی این رشته یکی از شروط مهم برای پذیرش به شمار می‌رود. البته هزینه تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه‌های دولتی آلمان تقریباً رایگان است و باید هزینه کمی برای ادامه تحصیل پرداخت شود. 

هزینه تحصیل در این رشته با توجه به عوامل مختلفی مانند مقطع تحصیلی و دانشگاه مربوطه مشخص و دانشگاه‌های دولتی در قبال خدمات با کیفیتی که ارائه می‌دهند هزینه ناچیزی دریافت می‌کنند که مبلغی بین 500 الی 1000 یورو در سال است.

با توجه به متغیر بودن هزینه مقاطع تحصیلی رشته تربیت بدنی و همچنین بستگی داشتن این هزینه به دانشگاه، نمی‌توان مبلغ مشخصی برای هزینه تحصیل این رشته بیان نمود. اما به صورت کلی هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه‌های خصوصی آلمان حدود 13 الی 25000 یورو است. به منظور اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در رشته تربیت بدنی با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر خود در آلمان، می‌توان از مشاوران ارشد آی مهاجرتی کمک گرفت.

البته علاوه بر هزینه‌های تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان، باید هزینه‌های زندگی دانشجو نیز در نظر گرفته شود که با توجه سبک زندگی متفاوت است. به صورت کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ آلمان بیشتر از شهرهای کوچک است به صورت متوسط هزینه زندگی یک دانشجوی رشته تربیت بدنی در آلمان 800 یورو است که در شهرهای بزرگ نیز این هزینه تا 1500 یورو خواهد بود.

مدارک لازم برای اپلای رشته تربیت بدنی در کشور آلمان

افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع مختلف رشته تربیت بدنی در آلمان هستند، باید به منظور بررسی شرایط خود، مدارک را تهیه کنند. بسیار اهمیت دارد که همه این مدارک کامل و معتبر باشد، زیرا کامل بودن مدارک روند انجام مراحل را کوتاه نموده و مانع از به وجود آمدن مشکل می شود.

نکته‌ای که وجود دارد این است که مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند و از طریق دادگستری تایید شوند. کامل بودن مدارک برای اپلای رشته تربیت بدنی، باعث می شود که مشکلاتی مانند ریجکتی درخواست به وجود نیاید. 

مهم‌ترین مدارک برای اپلای رشته تربیت بدنی در آلمان عبارتنداز،

مدارک لازم برای اپلای رشته تربیت بدنی در کشور آلمان
  • مدارک شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی ترجمه شده
  • عکس پرسنلی
  • پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • ارائه همه مدارک تحصیلی
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • مدارک مربوط به زبان آلمانی یا انگلیسی
  • ریز نمرات مقاطع قبل
  • مدارک اثبات کننده تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی

وبینار بررسی بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

انتخاب بهترین مقصد تحصیلی همواره با چالش‌های متعددی همراه است که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به آن پرداخته و بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار می‌دهد.

تا انتهای این وبینار را تماشا نموده و برای هرگونه مشاوره تخصصی با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

ما در این مقاله اطلاعات کاملی درمورد شرایط پذیرش رشته تربیت بدنی در آلمان ارائه دادیم و لیست دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته را بیان کردیم. همچنین متقاضیان می‌توانند از کارشناسان ارشد آی مهاجرتی کمک گرفته و از دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز خدمات مهاجرتی را دریافت کنند.

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان

برخی از سوالات متداولی که در رابطه با رشته تربیت بدنی در آلمان وجود دارد را در پایان برای شما علاقه مندان به این رشته آورده ایم و در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات بیشتری دارید، حتما با مشاورین تماس بگیرید.

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان باتوجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است اما به صورت کلی متقاضی باید از تمکن مالی برخوردار باشد، به زبان انگلیسی یا آلمانی مسلط و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز انگیزه نامه و توصیه نامه ارائه داده شود.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان باتوجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مشخص می‌شود اما هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان یا کم است و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی نیز بین 13 الی 25000 یورو است.

برخی از بهترین دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل رشته تربیت بدنی در آلمان عبارتنداز، دانشگاه ورزشی آلمان کلن، دانشگاه ارفورت، دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ و غیره.

گرایش‌های رشته تربیت بدنی در آلمان عبارتنداز، گرایش مدیریت ورزشی، گرایش رفتار حرکتی، گرایش فیزیولوژی ورزشی، گرایش روانشناسی ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی، گرایش بیومکانیک ورزشی و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه